Tekil Mesaj gösterimi
Alt 31 Ocak 2012, 01:09   Mesaj No:15

Yitiksevda

Medineweb Emekdarı
Yitiksevda - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Yitiksevda isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 2
Üyelik T.: 10 Nisan 2008
Arkadaşları:3
Cinsiyet:Erkek
Memleket:MALAZGIRT
Yaş:48
Mesaj: 5.077
Konular: 295
Beğenildi:128
Beğendi:24
Takdirleri:153
Takdir Et:
Standart Cevap: öncesi ve şimdisiyle fetullah gülen..

Kamer Abim La Diyebilmek Kardeşim…

Bakın sizinle hemen-hemen birçok konuda fikir birliği içinde olmama rağmen sizden ayrıldım nokta. İslam tarihinde hatası ve sevabı ile Milyonların sevgisine mazhar olmuş kişilere Küfür, Şirk, Münafık isimlendirmeleridir.

İslam ile tanışmam Malazgirt’teki Medrese dediğimiz Risalelerin benimsendiği ve öğretildiği bir mekan oldu bunlar ile tanıştıktan sonra Fethullah gülen cemaatinden fertler ile arkadaş dost oldum yıllarca derslerine gidip geldim. Saide Kurdinin eserlerinden halen yararlanmakta ve Kur’ana uygun kısımlarını almaktayım. Fethullah gülenin eserlerinden de faydalanmaktayım doğruları yalnızca beni bağlar.

O dönemde Genç insanların bana ilgi alakalarına eğitim amaçlı her tür gayreti sarf ettiklerine de şahit oldum. Kur’an’ı kendi bölge halkımdan öğrenmem/öğretmeleri gerekliiken. bana Kur’anı öğreten tecvidi vb dersleri veren cemaatten bir polis oldu bu emeklerine nasıl vicdansızlık ile karşılık verebilirim.

Şimdi gelelim sizinle ayrıştığımız temel hususa:

Bakın değerli kardeşlerim Tasavvuf/Tarikat Şeyh/Efendi Mürşit/Mürit gibi oluşumlara sizden yüzlerce kez daha sert konuşmalarım tartışmalarım olmuştur. Sanal alem nezdinde bunları dillendirmek istemiyorum gerçek hayatta haftada en an az bir gün bu kesimlerden birileri ile oturur sohbet eder Kur’anı hakem kılarak anlamaya anlatmaya çalışırım.

Değerli kardeşlerim emin olun fikri eleştirmek hatayı ortaya koymak çok ayrı hüküm vermek ayrıdır. Sizinle ayrıştığımız nokta Hüküm noktasıdır. Yanlış fikirlerini söylemlerini eleştirin Kur’an ile doğruyu ortaya koyun ama Hükmü siz Değil Allah versin bunu sizden istiyorum.

Tarikatları her daim eleştiririm yerden yere vurulması gereken yerde vururum. Size bir örnek verecem: Şeyh Şamil-Ömer Muhtar Allah’ın rahmeti ve bereketi üzerlerine olsun ikiside tarikat ehli insanlar değilmiydi?

Bunlarda tarikat ehli diye Küfür isnat edebilirmisiniz? Bunların ortaya koyduğu şanlı direnişleri göz ardımı edeceğiz. Şeyh şamilin İslam’ın esaslarını uygulama noktasında Annesinin bir söyleminden ötürü ona dahi tazir cezasını uygulamak istemesi ve bunu ondan vazgeçirmek istemelerine rağmen günlerce araştırdıktan sonra bu cezayı kendi vücuduna uygulattığını okumuşsunuzdur inşallah bu adalete sahip birine tarikat ehli diye küfür isnat edilebilirmi soruyorum size kardeşlerim.

Usame b. Zeyd’den rivayet edilen bir rivayette Usame şunları anlatmıştır:

“Resulullah bizi bir seriye ile göndermişti. Biz de Cüheyne kabilesinin Hurukat ismindeki koluna sabahleyin bir baskın düzenledik. Ben hemen bir kişiyi yakaladım.
Yakaladığım adam ‘Allah’tan başka tanrı yoktur’ dediği halde onu öldürdüm.
Bunun üzerine beni bir düşüncedir aldı. Dönüşte olayı Resulullah’ a anlattım. Hz. Peygamber bana: ‘Öldürdüğün adam doğru mu söylüyor, yoksa yalan mı söylüyor, kalbini yarıp
baktın mı?’ dedi.”
(Müslim, Sahih, Kitabu’l-İman, 41; Ebu Davud, Sünen, Kitabu’l-Cihad, 95)

Yada İmam Ali (a.s) savaş esnasında Amr Bin As’ı tam vuracakken Amr’ın elbiselerini çıkarması sonucu haya ederek dönmesinden nasıl bir ders çıkarmalıyız?

Yada Haricilerin İmam Ali ve taraftarlarını Küfür ehli ilan etmeleri ne kadar mantıklı? Hariciler küfür isnat etti diye bizde mi aynısını yapalım…

İslam tarihine bir bakın Allah Resulünden sonraki dönemlere Müslümanların Müslümanları acımasızca katlettiği zaman dilimleri bize ders olmadımı. Şahıslardan ziyade fikirleri eleştirelim fikirlerin yanlışlığını ortaya koyalım bizler bunu yapmıyor şahısları hedef tahtasına oturtuyor acımasızca hüküm veriyoruz… Hüküm Yalnıza Allah’ındır Ona Aittir hükmünü nasıl anlıyoruz bizler hüküm verince ne konuma düşüyoruz birçok hüküm ayetine göre?

İman Kalbin tasdiği, Dilin İkrarı, Ameli yönü ile dini vecibeleri işlemektir. Ameli imanın bir parçası olarak ele aldığımızda Büyük günah işleyenler Zina, Adam Öldürme vb fiilleri işleyenler için ne hüküm vermemiz lazım? Eğer hüküm verebiliyor isek Cemel/Sıffinde savaşanlar için buyurun bakalım nasıl bir hüküm vereceksiniz?

İman eden mükkeleflerin tamamına yakını hem ibadet hemde günah işlemektedirler. Bu hakikat ile bizler bunların sevabının mı günahının mı ağır geleceğini bilemeyiz. Bu sebeple kimseye Kafirliğini açık-açık söylemedikçe kafir Münafık hükmü veremeyiz İmam Ebu hanifenin Kafire Kafir demeyen sözü açıkça inkar edenler içindir.

Allah’ın Rahman ve Rahim Tevvab isimlerini ve diğer isimlerini neden göz ardı ederek olaylara bakıyoruz İsimlerinin tecillileri mühim değilmi.

Son olarak Tevbe suresi 101 Ayet ne diyor ona bakalım:

Ne var ki, bedeviler arasında ikiyüzlüler ve (Peygamber'in) şehrinde yaşayanlar arasında da ikiyüzlülüğünü küstahlığa vardıranlar var. Sen onları tanımıyorsun. Ama Biz onları biliyoruz. Onlara (bu dünyada) iki kat azap vereceğiz; (öte dünyada ise) onlar çok (daha) zorlu bir azaba terk edilecekler.
(Tevbe-101)

Dikkat ederseniz Münafıkların varlığından bahsedilirken onları Allah’ın açıkça bildiği vurgusu var şimdi biz bu vurgu üzerine sinelerdekini nasıl bilebiliriz?

Rahmet peygamberi Muhammed (s.a.a) örnekliğinde anlatalım yaşayalım derim. Çünkü kişilerin sevdiğine dokunmak emin olun kişilerin ancak ve ancak kaçmasına ve nefretine sebep olur bunun bizlere ne tür bir faydası olacak. Ferasetle tatlı dille anlatmak var iken gazab ile anlatmanın alemi varmı?
__________________
Sakın başkasının kölesi olma; çünkü ALLAH seni hür yaratmıştır .

-İmam Ali- (a.s)
Alıntı ile Cevapla