Tekil Mesaj gösterimi
Alt 07 Mayıs 2012, 21:58   Mesaj No:89

Yitiksevda

Medineweb Emekdarı
Yitiksevda - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Yitiksevda isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 2
Üyelik T.: 10 Nisan 2008
Arkadaşları:3
Cinsiyet:Erkek
Memleket:MALAZGIRT
Yaş:48
Mesaj: 5.077
Konular: 295
Beğenildi:128
Beğendi:24
Takdirleri:153
Takdir Et:
Standart Cevap: 18.Haftanın Misafiri Yitiksevda ^^

f_kryln 2-Namaz dinin direğimidir, gereğimidir? Gereğidir derseniz bu namazın islamdaki konumunu zayıflatmış gibi olmaz mı?

Dinin direği ‘’Tevhittir’’ Kul olmanın Farziyeti Namazdır. Gereği dediğimizde Asla Namazı ehemmiyetsiz bir durum gibi göstermiş olmayız Kur’ani Kerimde yüze yakın ayette ‘’Salât’’ Kavramı geçmekte Kimisinde Namaz Kimisinde Dua Kimisinde Destekleme/Rahmet olarak geçer Ama genel itibari ile Namaz Farziyetine değinir.

Kur’anın en temel kavramlarından biri olan ‘’Salât’’ Kavramı İmanı ortaya koymanın adıdır. Kürdü=Türkü, Çerkezi=Arabı, Yaşlıyı=Genci, Erkeği=Kadını, Zengini=Fakiri Eşitleyen kimsenin kimseden üstün olmadığını Üstünlüğün ‘’Takva’’ olduğunu ortaya koyan İbadettin ta kendisidir.

Oruç,Hacc,Zekat,Cihad ve benzeri ibadetlerde herkes aynı eşitliğe sahip olamıyor iken Namaz herkesin eşitlendiği bir ibadettir.Normal yaşamda yan yana göremediğimiz ayrı kulvarlarda olanlar dahi Namaz esnasında aynı saflarda Allah’ın huzurunda ‘’Takva’’ ile üstünlüklerini sergilemektedirler.

İman ve Salât kavramını birbirinden ayrı ele almak yanlışa düşmemize sebebiyet verir. Ayeti kerimelerde İmana erişebilenlere Salât’ı yerine getirmelerini emreder. Çünkü Kulluğumuzun ana gayesi Allah’ın huzurunda eğilen başımızı Zalimlerin karşısında dik tutmak hayatın ta kendisidir. Salât ibadetinin terkine ya da ertelenmesine (özel durumlar haricinde) izin verilmediği Kur’an ile sabittir. Savaş esnasında dahi ertelenmeyen bir ibadeti içini dolduramadığımız zaman terk etmeye hiç kimse cevaz veremez.

Bu hakikate rağmen bugün Müslümanların en çok ihmal ettiği kıymetini idrak edemediği bir ibadet haline dönüşen Salât hususunda ifrat ve tefrit boyutu olarak iki sonuç karşımıza çıkıyor. Salât/Namazı kılmayanlar ve namazı kılıpta hakkını veremeyenler.

Namazı kılmayanların mazeret olarak sundukları. Zamanım yok, yaptığım ibadetten haz alamıyorum. Bunca zulüm yıkım var iken Namaz ile elde edilmesi gereken olguyu yakalayamadığım için yapmak istemiyorum gibi mazeretler terki için asla delil olamaz. Kuran’ın emri gereği terkine asla cevaz verilmeyen bir ibadeti nefsinin sesi ile terk etmek cevaz olamaz.

Namazı kılmakta olup hakkını veremeyenler. Namazı kılmak ile kıymak arasındaki farkı idrak edemeyen bu kesim ise Namaz kılmakta lakin Namaz ile elde edilmesi gereken duruşu sergileyememekte. Allah’ın huzurunda eğdikleri başları ne yazık ki beşer huzurunda da eğmekte ve bu hareketlerinde bir beis görmemektedirler. Yetimi, yoksulu doyurmaya yanaşmamakta kılmış oldukları namazlardan gafil bir anlayış içinde olduklarını anlayamamaktadırlar.
__________________
Sakın başkasının kölesi olma; çünkü ALLAH seni hür yaratmıştır .

-İmam Ali- (a.s)