Cevap: Zikrin adabı Şimdi kardeşim yukardaki ayetler ve bir müslümanın kenara çekilerek rabbiyle yakınlık kurması hakkında yazılanlara rağmen hala anlamadığınız nokta neresidir.?Teaccüb içindeyim! Yinede iyi niyetli olduğunuzu düşünerek; Lohusa ve adetli kadınlar dua ayetlerini dua niyetiyle okuyabilirler.,Yüce Allahı zikir ve tesbih edebilir. Ömer nasuhi bilmen .İslam ilmihali(taharet ve temizlik kitabı)madde 126. Türkiyenin bütün muteber alimlerinin ''ittifaklı ilmihal'' diye bahsettikleri benimde başucu kitabımdır. Ama sanırım sorun başka “Rabbinin adını zikret ve bütün gönlünle O’na yönel”. (Müzemmil-8)mâsivâdan, dünyalık şeylerden uzaklaşmış vaziyette, gönlünü gözünü O’na odaklamış vaziyette) O’na yönel”, (Müzzemmil : 8) diye Cenâb-ı Hakk’ın Peygamber Aleyhi's- Salâtu ve's Selâm’a burada emri vardır. Demek ki insan tenhada bir köşeye çekilecek, ibadet edecek ve burada Allah ile başbaşa kalacak. İşte bu hareket insanı gelecek olan ilhâmâta, Peygamberi ise vahye, ağır söze hazırlayan şeyler olacaktır. Dolayısıyla nafile hayat aslında cahillerin, hâşâ, işi değil. Bizzat maneviyatı güçlü olan insanların, başta peygamberlerin ameli ve yolu olmuş oluyor. cennet bahçelerini görürseniz yayılın -cennet bahçeleri neresidir ya rasululah -zikir meclisleridir. ''Allah Allah diyen oldukça üzerine kıyamet kopmayacaktır''.Müslim, sahih, iman bahsi,234. Tirmizi, sünen, fitneler bahsi,35
__________________ |