10 Temmuz 2012, 22:26
|
Mesaj No:1 |
Durumu: Medine No : 17173 Üyelik T.:
08 Mart 2012 Arkadaşları:7 Cinsiyet:bayan Memleket:İstanbul Yaş:41 Mesaj:
28 Konular:
5 Beğenildi:4 Beğendi:0 Takdirleri:10 Takdir Et:
Konu Bu
Üyemize Aittir! | Arapça 3 Ünite Tercüme ve Özet Arapça 3 Ünite Tercüme ve Özet ARAPÇA-3 2.KONU Haber türleri Okuma parçası İŞÇİ Bizim mahallemizde duvarları yıkıkçatısı çatlakağaç direkler üzerine durandevamlı ve heran çökabilecek ağaç lara dayalı toprak bir ev var. Küçük yüksek pencerelerişeffaf naylondan levhayla örtülüçünkü camları ve çerçeveleri kırık. Bu evde eba said adlı küçük iki çocuğu Tayyip eşinden oluşan ailesiyle beraber fakir bir işçi oturuyor. Bir günden bir güne kıt kanaat geçiniyorlar.ebu said 40 yaşında uzun boyluomuzları genişkolları güçlüesmer tenlisarkık sık bıyıklarıgeniş kara gözleriyüzünden eksik olmayan bir gülümsemesi olan bir adam. Güneşin doğuşuyla beraber evden çıkariş takımları olan torbayı sırtına alırsiyah bir pantolonüstüne gri bir gömlektamamı yırtık rengi solmuş bir palto giyer ve çarşıya doğru yol alır.şöyleki hamal olarak çalışır.büyük depolarda çalışırpatronun isteklerini yerine getiriryük taşımak yahut köylerden gelen meyve ve sebzelerle yüklü arabaları boşaltır. Ona yetmeyecek za bir ücret karşılığında.ebu said bıkmadan usanmadan gün boyu çalışır.bir kereye mahsus durarak yada dükkanın duvarına yaslanarak mütevazi yemeğini yer.ebu said iş aletlerini torbaya koyduğunda hava kararmış olur.evin yiyecek ve içecek ihtiyaçlarını satın alırbazen oğluna bir gömlekbir elbiseyada kızına arabanın üstünden kullanılmış bir elbise alır. Eve yorgun döndüğü vakit Eşi latif bir tebessümletatlı bir sözle onu karşılarküçük çocukları ona doğru koşarsevinçle ikisini kucaklarsonra o ikisi gelen yiyecekleri torbadan çıkarırhepsi sevinçle yemeğe geçerAllahın verdiği nimetlere şükrederek ve onlara taksim ettiği rızka kanaat ederek. Metni kavrama alıştırmaları 1-parçaya göre cevaplandır 1-evin duvarları nasıl? 2-bu evde kim oturuyor? 3-saidin ailesi kimlerden oluşuyor? 4-said kaç yaşında? 5-saidin gözleri nasıl? 6-‘’ ‘’ GÖMLEğı ‘’’’? 7-‘’’’omuzları’’’’’? 8-‘’’’’kolları ‘’’’’? 9-‘’’’’’’rengi’’’’’’’? 10-‘’’’’’’bıyıkları’’’’’? 11-said evinden ne zaman çıkıyor? 12-said sırtında ne taşıyor? 13-eşi onu nasıl karşılıyor? 14-ona doğru kim koşuyor? 15-hangi amel hoş değil? 3. dönem 2. Konu alıştırmaları Sayfa 44 deki 1-parçadaki haberleri belirtiniz Eminün –Vefiyyün-tükellimühü feye-tike bittabibi(haber fiil cümlesi)-tühabbiruhu feyeciüke biddevai(haber fiil cümlesi)-ındema tüfaciül veladetü(haber cümle olarak gelmiş)-inneşibe harikun-fi vahdetin(haber harfi cerle şibhi cümle)-fi dıkın--ahmeku-mecnunün- 2-altı çizgili mübtedanın haberini ve türünü belirt Sılahın(müfred haber) Minel ılaci(harfi cerle şibih cümle) Filcimsi küllihi(harfi cerle şibih cümle) Minennezafet(harficerle şibih) Nezafetün(müfred haber) 3-haberin türünü belirt 1-ındel müdiri-zarfla gelmiş şibih cümle 2-elkalbü-müfred 3-gafurun-müfred 4-yüsrün-müfred 5-tahte akdemil ümmehati-zafr bitişmiş şibih cümle 6-etyabü-müfred 7-aleyküm-harfi cerle şibhi 8-ındessadmetül üla-zarfla şibhi 9-azımün-müfred 10-vehımün-müfred 11-mürtefiun-müfred 12-emamel beyti-zarfla şibhi 13-lezizün-müfred 14-cedidün-müfred 15-sadikatün-müfred 16-bilmeduvvine-harfi cerle şibhi cümle 17-yezraul kamha-fiil cümlesi 18-fiddabıkıl evveli-harfi cerle şibhi 19-filhakıbeti-harfi cerle şibhi 20-yüsadiu sadikahü-fiil cümlesi 4-haber yapın Nafizatani meftuhatani---iki pencere açıktırlar Babani muglekatani—iki kapı kapalıdır Elhadikatü cemiletün-bahçe güzeldir Elmüderrisüne nacihune-hocalar başarılıdırlar Keyfe halüke-nasılsın Eyne lüstazi-hoca nerede Ma mihnetül validü-babanın işi nedir Indi kalemün-yanımda kalem vardır Essaatü fevkal cidari-saat duvardadaır Kırmızılar haber siyahlar mübteda 5-cümle habere çevir Eladıbbaü yeteveccehüne ilel müşteşfa-doktorlar hastaneye gidiyorlar Elcünidü yeıdüne min erdıl mağraketi-askerler savaş alanından dönüyorlar Elbuhratü yeğzibe lmaü-göl suyu tatlı olur Elmü-minü yetvekkelü alallahi-mümin Allaha tevekkül eder Essevbü yerhısül semenü-elbise ucuz olur Essaihune tentezırune fissaleti-yolcular salonda bekliyorlar Muhammedün tekdımü lyevmeminel karyeti-muhammed köyden bugün dönüyor Kırmızılar yapılan değişiklik 6-müfred haber yap 1- Tekıfü-mevkıfün olur 2- Yezhebüne-zahibüne 3- Yudıllü- müdillün 4- Menbeatün 5- Sadıkun 6- Mesbihune 7- Mencehıne 8- Mesumüne 9- Mehracün 10- Mezraüna Not: 5. alıştırmada müfred haberi cümle habere çevirmek için isim olan müfred heberleri fiile çevirip haberleri fiil cümlesi yaptık 6. soruda cümle haberi müfred haber yapmak için fiilleri isme çevirip müfred haber olmalarını sağladık 1-talib nerede okuyor Cevap:eddalibü yedrüsü fi camiatil ürdünü Talib Ürdün üniversitesinde okuyor 2-kalem nerede Cevap:elkalemi fevkal mektebi Kalem masanın üzerinde 3-bağdat hakkında görüşün nedir Cevap:rağyatü şevariuha nezıfetün Temiz caddelerini gördüm 4-çiftçiler toprağı ne zaman eker Cevap:elfellahu yezraunel erda fi faslilharfi Çiftçiler toprağı sonbaharda eker 5-sandalye nerede Elkürsiyyü halfel mektebi Sandalye masanın arkasında 6-altın hakkında görüşün nedir Raeytü siğruhu mürtefiun Fiyatının yüksek olduğunu gördüm 7-misafirler nerede Elmüsafirune filmadari Misafirler havaalanında 8-a gurubundaki mübtedalar için uygun haber b grubundan seç Anlamlarını veriyorum eşleştirin A grubu Hasta Hacılar Elektirik Tavuk Tatil Lambalar Saat Bahçe Otobüs Kaside B grubu Pazar günü Eti tatlıdır Durumu rahattır Kabeyi tavaf ediyorlar Modern çağın icatlarından Dakik Odayı aydınlatıyor şehir merkezine gidiyor 2.sınıf Arapça 3.dönem 3. konu TERCÜMESİ 11 Ocak 2012 Çarşamba, 15:59 · tarihinde Kredili Sistem İlahiyat Önlisans tarafından eklendi 3. dönem 3. Konu ısmi mevsul Okuma parçası Ailem Halid okulda bir ibtida öğrencisidir.öğretmeni halidin ailesinden bahs etmesini isedi.halid dedi:ailem küçük lakin mutludur.babam bizim için yorulur,annem evi idare eder ve bizim rahatımız için çalışır.büyük kardeşlerim hasan ve Hüseyin o ikisi onlarki benim dersleri anlamamda bana yardımcı olurlar.kız kardeşlerim Hatice ve ayşe oikisi onlarki ev temizliğinde ve yemek hazırlamakta anneme yardım ederler.amcamların yakınında oturuyoruz.onlarki bizi çok seviyorlar lakin halamlar ve dayımlar onlar ki başka şehirde oturuyorlar.bizim eve dini bayramlarda gelirler.işte bu ailemin bir araya toplanması bizim aile fretlerinin rasındaki sevgiyi artırır.ailem misafiri sever.ve Allaha verdiği nimetler için şükr eder.bunun için mutluluk içinde yaşar elhamdülillah. Metni kavrama 1-halid nerede okuyor? 2-öğretmeni ondan ne istiyor? 3-halid ailesini anlatıyormu? 4-halidin ailesi büyük bir ailemi_ 5-ailesi için yorulan kim_ 6-dersi anlaması için Halide kim yardım ediyor? 7-Hatice ve aişe ailede ne yapıyor? 8-ailede halid annesinin yeri nedir= 9-halidin amcaları nerede oturuyor? 10-ailesi niçin mutlulukla yaşıyor? hazırlayan:Nesli 2. Sınıf Arapça 3. dönem 4. konu tercümesi 11 Ocak 2012 Çarşamba, 16:08 · tarihinde Kredili Sistem İlahiyat Önlisans tarafından eklendi İlletli fiiller ve çekimi Okuma parçası Tamahkar eşab Eşab ibni cübeyr tamahkarlıkta meşhurdu.insanlar onu kınayarak tamahkar eşab diye çağırıyorlardı.onun tamahkarlığını anlatan hikayelerden biri şöyle:çocuklardan bazıları onun karşısına gelip ona gülmeye başladılar oda çocuklardan kurtulmak istedi onlara dediki .filanın evinde düğün töreni var,oaraya koşun!çocuklar gitti ve onu bıraktılar.kendi kendine dediki belki onlar a doğru söylemişimdir.eve doğru onların arkasından koştu.oraya gitti ama bir şey bulamadı. Çocuklarla orada karşılaştı.onun elbisesinden çekiştirip ona vurdular. ınsanların bazısı eşabın karısıyla bir keresinde bir kaptan beraber yemek yerken şöyle dediğini söyler:eşab:halk çok olmasaydı yemek ne güzel olurdu! Karısı:halk nerede yemekte sen ve ben varım? Eşab:vallaha yalnız tencere ve ben olsaydım sevinirdim.dedi. Alıştırmalar 1-eşab neyi ile meşhur? 2-insanlar eşabı niçin kınıyorlar? 3--eşab çocuklardan niçin kurtulmak istedi? 4-eşab çocuklardan nasıl kurtuluyor? 5-çocuklar gidince eşab kendi kendine ne dedi? 6-çocuklar gittiğinde eşab ne yaptrı? 7-eşabla karşılaşınca çocuklar ne yaptı? 8-eşiyle beraber yemek yerken ne temenni etti? 9-bu hikaye eşabın tamahını anlatabilmişmi? 10-eşab hakkında görüşün nedir? 2-eş anlamlılar Meşhurun-mağrufun=tanınan Yünadünehü-yedüne=çağırmak Caü-vasale=geldi0ulaştı Yetehallasa-yencü=kurtulmak Beyti-darun=ev Cera-esraa=koşmak 3-zıt anlamlılar Tamaı-elkanaatü=tamah –kanaat Yelümüne-yemdehune=kınamak-medh etmek Yadhaküne-yebküne=gülmek-ağlamak Hakikatün-kizbün=doğru-yanlış Halfe-emame=arka-ön Celese-kame=oturdu0kalktı Kasratün-kılletün=çok-az Hazırlayan:Nesli 2. SINIF Arapça 3. dönem 5.konu Tercümesi 11 Ocak 2012 Çarşamba, 16:02 · tarihinde Kredili Sistem İlahiyat Önlisans tarafından eklendi 3. dönem 5. Konu Naibül-fail Okuma parçası Hicretin 98. Senesinde ilmi alimleri seven bir halife göreve geldi.o yönde yardım etti.bağdatta ilmi oturumlar yapıldı.bu oturumlarda ilmi metodla hizmet verildi.onun kitaplara olan sevgisi çok şiddetli olduğundan Kıbrıs başkanıyla yunan kütüphanesini ona göndermesi şartıyla barış yaptı.tıpkı,rum melikinden yanındaki ve şarkın ve garbın bütün eski kitapları nı ona göndermesini istedi bu kitaplardan büyük darı hikmet kütüphanesi meydana geldi. memün ilmin yayılması için hükümdarlığı zamanında her zaman ziyaret edilebilecek kütüphaneler yaptı.alimler arasında ilmi tartışmalar yapılması için çaliştı.fakat 218 yılında vefat etti. Alışrırmalar 1-soruları cevapla 1-memün kimdir 2-nerede ve na zaman yaşadı 3-ilmi seviyormuydu 4-ilmi oturumlar nerede yapıldı 5-bu oturumlarda hangi metodla hizmet verildi 6- alimlere nasıl hürmet edildi 7-yunan kütüphanesi ni kim gönderiyor-kime gönderiliyor 8-sizin ülkenizde kitaplar korunuyormu 9-darul hikmet kütüphanesi nasıl oluştu 10-kütüphaneler ne zaman arttı. 11-memün ne zaman vefat etti 2-sş anlamlılar Vesıneti-hufizat-korumak Zemene-ahdihi-zamanında Ledeye-ınde-yanında Hubbi-muhıbbü-sevmek Türsele-tüb-asü---göndermek Bilizafet-ilaveten ala-ek olarak 3- zıt anlamlılar Enyünşera-yüktemü---yaymak-saklamak ılmi-elcehlü-bilgi-cehalet Ülemaü-elcühelaü-alimler-cahiller Salaha-harebe-barıştı-savaştı Tü’haze-tuğda-almak-vermek Hasareten-ribhun-kaybetmek-kazanmak 6- c-memün kitapları çok sevdiğinden dolayı Kıbrıs adası valisiyle yunan kütüphanesini kendisine göndermesi şartıyla anlaşma yaptı. 7-a-memün hükümdarlığı sırasında ilmin yayılması,kütüphanelerin yapılması ve alimlar arasında ilmi tartışmaların yapılması için çalıştı. HAZIRLAYAN :NESLİ 2. Sınıf Arapça 3. dönem 6. konu tercümesi 11 Ocak 2012 Çarşamba, 16:06 · tarihinde Kredili Sistem İlahiyat Önlisans tarafından eklendi Okuma parçası ıbni battuta Yaşamı:ibni battuta arap gezgin olarak meşhurdur.hicri 8. Yüzyılda fasda tanca şehrinde yaşadı.islam kültürü ile bir arada ,ıslam çerçevesinde olan berberi halkındandır.ibni batuta arap asıllı Berberilerdendir.islami ilimlerle meşgul olan şerefli bir ailesi vardı.yolculuk ve seyahat sevgisi:ibni batuta seyahat ve yolculuğa olan tutkusuyla tanınır.bir çok kere fasdan hicaza gitti ve geldi.akrabalarına ve arkadaşlarına yolda gördüğü şehirlerden anlatırdı.mekkei mükerreme ve medinei münevverede gördüğü. ıbni batuta küçükken bu tür hikayeleri can kulağıyla dinlerdi.21 yaşına geldiğinde hicaza doğru seyahate başladı.hicri 725 senesinin başlarında yani 700 senesinden önce yolculuk sınırlı idi.faslı hacılar fasdan mısıra ordanda hicaza dört ayda gidiyorlardı.hac mevsiminden dört ay önce hazırlanıp yola çıkyorlardı.hicaza hac vaktinde anca ulaşıyorlardı. Hac ve mısır yolculuğu:ibni batuta arkadaşları ile hepsi için uzun olan bir yolculuk başladı.o zeki akıllı ve adaletliydi.önemli bir mevkide hac kafilesine başkan seçtiler.kafile ıskenderun şehrine ulaştı.ibni batuta şehrin kadısını ziyaret etti.alimlerle buluştu.orada ülkelerden insanlarından ,adetlerinden uzun uzun anlatan adamlarla karşılaştı ve bu hoşuna gitti. Seferleri artırmak arzusu kuvvetlendi.hacdan sonra hindistana ve çine yolculuk yapmaya karara verdi. (şam)dimeşka ziyareti:ibni batuta şehirleri ve insanları tanımayı sürdürdü.şamlılardan duyduğu dimeşka gitti.onlarla oradan hicaza gitti.şam halkı ona ve arkadaşlarına Türklerden ve bizanslilardan bahs etti.her mıntıka ziyaretinde bunu arzuladı. Asya ve Afrika seyahati:asya ve afrikaya bir çok seyahatler yaptı.dünyanın geniş bir bölümünü tanıdı.fası,mısırı şamı,arap adasını,çini ve hindistanı tanıdığı gibi tanıdı.ibni batıuta hindistanda ömrü boyunca yaşadı.hindistanda Müslümanlar arasında önmeli bir kadı oldu.ömrünü burada geçirdi.sonra maldiv adalarını ziyaret etti.sonra çin ,samatraya gitti.her ziyaret ettiği ülkenin şeklini ,eğlence yerlerini,doğru bir şekilde malumatlarıyla anlatan kitap yazdı. Ahrete yolculuğu:onun ahrete yolculuğu Afrika kıyuılarının derinliklerinde oldu.timbüktyüye gitti.o zamanlar ıslam kültürünün önemli merkezlerindendi.timbüktü şehri bugün mali cumhuriyetine bağlı fasa uzun bir mesafede.ibni batuta orayı ziyaret etti ve oarayı yazdı. Seyahat belgeleri:ibni batuta yolculuklarının önmeli malumatlarını kaydetti.her ülkede gördüğü ilginçlikleri edebi bir uslüple yazdı.o kitap tuhfetün nuzzaridir.okuyucular ibni batutanın seyahatleri ismiyle bilirler. Alıştırmalar 1-hangi asırda yaşadı 2-o hicazlımı yoksa faslımı 3-hacılar onu neden başkan seçti 4-ahirete seyahati nerede oldu 5-ilk seyahati nereye idi 6-ne zaman seyahate başladı 7-o zamanlarda ulaşım nasıldı 8-küçüklüğünde duyduğu hikayelere nasıl önme veriyordu 9-bizim ülkemizi gezdimi-orayı yazdımı 10-seyahatlerini kaydettiği kitabın ismi nedir 2-eş anlamlılar Elesfera-rehaletü-seyahat Devene-seccele-kaydetmek Elkarne-asrun-asır Üsratün-ailetün-aile Elmüdünü-beledün-şehirler ıştehera-urufebi-tanınmış 3-zıt anlamlılar Yüseccelü-yeskütü-anlatmak-susmak Elkaraviyyüne-elmediniyyüne-köylüler-şehirliler Beıdün-karibün-uzak-yakın Yuhıbbü-nefere-sevmek-nefret etmek HAZIRLAYAN:NESLİ KREDİLİ SİSTEM ÖNLİSANS İLAHİYAT SAYFASINDAN ALINTIDIR. |
| |