Cevap: vesile arayın...
[QUOTE=bilinmez;191166][QUOTE=Esadullah;191150] esedullah peygamber şuan yok ve kuranı anlamak isteyen her insanda kuranı anlaya bilir bunu Allah kamer süresinin bi kaç yerindede kuranın başka yerlerindedede beyan etmiş...İNSANLARIN ANLAYACAĞI ŞEKİLDE KURANI İNDİRDİK ÖĞÜT ALAN YOK MU DUR,diye,
Zaten peygamber olsaydı,şuan ben ve siz bu konuları konuşuyor olmazdık değil mi.. Peygamber yani bizim hitabımızla Resulullah s.a.v evet bedenen yoktur lakin biz O varmışcasına iman etmekteyiz, varlığınıda hissetmekteyiz Allah yolunda ödürülenler ölü değilse bunun en başını Resulü Kibriya s.a.v çeker ...Zahiren yok olması Onun s.a.v getirdiklerinin hükmünü kaldırmaz Kuranda Onun s.a.v bildirdiği öğrettiği gibidir ...
Resulullah s.a.v döneminde ebu cehiller ve inatla inkar eden yahudiler vardı bugün olsaydı yine aynı olurdu unutmayın hidayet Allahın c.c. elindedir..
Gelelim abdestin bozulmasıyla alakalı duruma,asl olan şu ayetlerin hükmüdür,
Ey iman edenler, sarhoş iken, ne dediğinizi bilinceye ve cünüp iken de -yolculukta olmanız hariç- gusül edinceye kadar namaza yaklaşmayın. Eğer hasta veya yolculukta iseniz ya da biriniz ayak yolundan (hacet yerinden) gelmişseniz yahud kadınlara dokunmuş da su bulamamışsanız, bu durumda, temiz bir toprakla teyemmüm edin, (hafifçe) yüzlerinize ve ellerinize sürün. Şüphesiz, Allah, bağışlayandır, esirgeyendir. (NİSA SURESİ / 43)
Ey iman edenler, namaza kalktığınız zaman yüzlerinizi ve dirseklere kadar ellerinizi yıkayın, başlarınızı meshedin ve her iki topuğa kadar ayaklarınızı da (yıkayın.) Eğer cünüpseniz temizlenin (gusül edin); eğer hasta veya yolculukta iseniz ya da biriniz ayak yolundan (hacet yerinden) gelmişse yahut kadınlara dokunmuşsanız da su bulamamışsanız, bu durumda, temiz bir toprakla teyemmüm edin (hafifçe) yüzlerinize ve ellerinize ondan sürün. Allah size güçlük çıkarmak istemez, ama sizi temizlemek ve üzerinizdeki nimeti tamamlamak ister. Umulur ki şükredersiniz. (MAİDE SURESİ / 6 ) ... Şimdi eğer aslolan bu ayetlerin hükmü ise sorarız ; Sarhoş olabiliriz ve ayılınca abdest alabiliriz öylemidir ? Siz her ayak yolundan cıkınca abdest almak zorundasınız eğer su yoksa teyemmüm etmek zorundasınız öylemi..? Siz yellenmekten, bevlden sonra akan damladan, meziden dolayı abdest almıyorsunuz doğrumudur...? Siz her namaza kalktığınızda abdestli olsanız dahi abdest almak zorundasınız çünki ayette hüküm budur ?Ve sadece belirtilen uzuvları yıkıyarak abdest almış olursunuz ? Teyemmüm bu ayete göre nasıl alınır sadece ele ve yüze mi sürülcek toprak, yeterlimidir ...? Bu toprağın türü , cinsi nedir ? Sorularıma cevap yazarsanız sevinirim
elif,lam,mim bunlarıda Allahın dışında hiç kimse bilemez,peygamber dahi olsa ve bu harfler herhangi hüküm belirtmez sadece Allahtandır deyip iman ediyorum var mı sıkıntısı... O zaman demek oluyorki Kuran sadece belirli ayetler ile değil bir disiplin içinde ele alınmalı değilmi, Allah c.c. Kuranda herşeyi yazmıştır ama öyle bir kitaptırki İnanlara hidayet İnkar edenlere delalet kaynağıdır, bundan dolayı Kuran ele alınırken ayetler komple bir disiplin ve ahenkle ele almak lazım , Kuran Resulullahsız s.a.v anlaşılmaz derken ki amacımkda buydu zaten Resulullahtan daha başka fazla anlayabilecek bir varlık varmıki gayrısına bakalım, zaten alimler velilerde bu yol üzere değillermi ? Aslolan hükümde evvela Kuran eğer tam hüküm çıkmazsa Sünnet ve devam eden sistem kullanılan sistemdir ....
Şimdi meal = yaklaşık olarak anlamı demekse
birincisi tam olarak itibar edemeyiz dikkat etmekte fayda vardır , Arap belagatı çok geniştir ve zengindir bir kelimenin onlar anlamı olabillir acizane bilgimiz budur , demekki bu kadar zengin bir dilde yaklaşık olarak verilen karşılıkları ii tahlil etmek lazım
Tefsir metodunda bile tam anlamı ile anlaşılmayan bir kitap gelin görünki hadislerle ve rivayetlerle ancak tefsir edilebilmiş , Allah c.c. murad ettiğine açar sıralrı ve murad olunan insanlara aktarılır bu murtazadan olsa ne a dan olsa ne fark eder önemli olan nilgiyi almak değilmidir ...?
uzatmak istemiyorum ...vesselam |