Konu Başlıkları: vesile arayın...
Tekil Mesaj gösterimi
Alt 01 Ekim 2012, 18:40   Mesaj No:39

Esadullah

Medineweb Sadık Üyesi
Esadullah - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Esadullah isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 15316
Üyelik T.: 18 Aralık 2011
Arkadaşları:3
Cinsiyet:Erkek
Memleket:Kayıp bir Kentten
Yaş:44
Mesaj: 745
Konular: 145
Beğenildi:312
Beğendi:100
Takdirleri:3844
Takdir Et:
Standart Cevap: vesile arayın...

Alıntı:
bilinmez Üyemizden Alıntı Mesajı göster
Ey iman edenler, sarhoş iken, ne dediğinizi bilinceye ve cünüp iken de -yolculukta olmanız hariç- gusül edinceye kadar namaza yaklaşmayın. Eğer hasta veya yolculukta iseniz ya da biriniz ayak yolundan (hacet yerinden) gelmişseniz yahud kadınlara dokunmuş da su bulamamışsanız, bu durumda, temiz bir toprakla teyemmüm edin, (hafifçe) yüzlerinize ve ellerinize sürün. Şüphesiz, Allah, bağışlayandır, esirgeyendir. (NİSA SURESİ / 43)

Ey iman edenler, namaza kalktığınız zaman yüzlerinizi ve dirseklere kadar ellerinizi yıkayın, başlarınızı meshedin ve her iki topuğa kadar ayaklarınızı da (yıkayın.) Eğer cünüpseniz temizlenin (gusül edin); eğer hasta veya yolculukta iseniz ya da biriniz ayak yolundan (hacet yerinden) gelmişse yahut kadınlara dokunmuşsanız da su bulamamışsanız, bu durumda, temiz bir toprakla teyemmüm edin (hafifçe) yüzlerinize ve ellerinize ondan sürün. Allah size güçlük çıkarmak istemez, ama sizi temizlemek ve üzerinizdeki nimeti tamamlamak ister. Umulur ki şükredersiniz. (MAİDE SURESİ / 6 ) ...

Şimdi eğer aslolan bu ayetlerin hükmü ise sorarız ;

Sarhoş olabiliriz ve ayılınca abdest alabiliriz öylemidir ?

cevab...esedullah kuranı bizler anlamaya çalışınca,1400 yıl önceki indiği dönemde,yani parça parça anlamaya çalışamayız,çünkü kuranın iniş süresindeki vahiy sıcak ken ve devam ederken,şuan vahiy bizim dönemimizde soğuk ve tamamlanmış bir biçimdedir.Bizler kuranı parça parça hayatımıza geçiremeyiz,yukardaki ayette geçen sarhoşluğu ve sarhoşluk nedenini KURANIN BÜTÜNÜNDE bulmaya çalışıp,hayatımıza geçirmek zorundayız.yani sarhoşluğa götüren etken ne ise,ki buda sarhoşluk vern içkilerdir ve buda yasak[haram],hükmündedir kuran bütünlüğünde..kısacası yukardaki ayetin indiği süreçte halen sarhoşluk veren içkilerin yasaklanmışlığı olmadığı için,o dönemin insanı için ,içkinin verdiği sarhoşluktan sonra ABDEST ALIP NAMZINI KILMADA SAKINCA YOKTU,AMA BİZİM ZAMANIMIZDA TAMAMLANMIŞ OLAN DİNİN VAHİYSİNDE BU DURUM TAMAMEN YASAK,İÇKİNİN HARAMLIĞINDAN DOLAYI...
.................................................. .................................................. .................................................. ........
Siz her ayak yolundan cıkınca abdest almak zorundasınız eğer su yoksa teyemmüm etmek zorundasınız öylemi..?

CEVAB..Evet her müslüman namaz kılmadan önce ayak yoluna[tuvalete],gitmişse abdest almak zorundadır,ayetin hükmüde o yöndedir.
.................................................. .................................................. .................................................. .....
Siz yellenmekten, bevlden sonra akan damladan, meziden dolayı abdest almıyorsunuz doğrumudur...?

cevab..yellenmek,ayak yoluna [tuvalete] giden her insanda olan bi durumdur,ayak yoluna gitmeden yellenen insanın abdestinin bozulduğunu söyleyen görüşlerin dayandığı içtihadlerde bundan dolayıdır kanaatindeyimihatta yanılmıyorsam imamlardan birinin yellenmenin abdesti bozmadığı görüşüde var[yanılmıyorsam].bevlden sonra akan damladan,buda her insanda olmayan sağlığı ilgilendiren bi durumdur,ve bu durum çoğu insanda vesveseye yol açıyor,halbuki zaruretlerde asl olan ne ise o yapılmalı ve bende bu durum olmuyor elhamdulillah...
.................................................. .................................................. .................................................. ......
Siz her namaza kalktığınızda abdestli olsanız dahi abdest almak zorundasınız çünki ayette hüküm budur ?Ve sadece belirtilen uzuvları yıkıyarak abdest almış olursunuz ?

cevab..ayeti bütünlük içinde anlamaya çalışınca,namaza kalkınca abdest alın,hitabı abdestin varsada alın demek olsaydı,devamında ayak yolunda gelmişseniz demezdi,yani bu durumlar açıklanmazdı,ben o şekilde içtihade derek varsa abdestim almıyorum,ama bazende alıyorum.ha bazı görüşlere göre her namaza kalkınca abdest alınması lazım deniliyorsa bunuda takva babında değerlendirerek gayet güzel karşılıyor ve anlıyorum.yani bi sıkıntı yok..

.................................................. .................................................. .................................................. ..
Teyemmüm bu ayete göre nasıl alınır sadece ele ve yüze mi sürülcek toprak, yeterlimidir ...? Bu toprağın türü , cinsi nedir ?


Sorularıma cevap yazarsanız sevinirim

cevab...ayette bahsedildiği kadar yeterli olandır.toprağın temizliği içinde necis barındırmamasıyla alakalıdır..
.................................................. .................................................. ....
elif,lam,mim bunlarıda Allahın dışında hiç kimse bilemez,peygamber dahi olsa ve bu harfler herhangi hüküm belirtmez sadece Allahtandır deyip iman ediyorum var mı sıkıntısı...

O zaman demek oluyorki Kuran sadece belirli ayetler ile değil bir disiplin içinde ele alınmalı değilmi, Allah c.c. Kuranda herşeyi yazmıştır ama öyle bir kitaptırki İnanlara hidayet İnkar edenlere delalet kaynağıdır, bundan dolayı Kuran ele alınırken ayetler komple bir disiplin ve ahenkle ele almak lazım , Kuran Resulullahsız s.a.v anlaşılmaz derken ki amacımkda buydu zaten Resulullahtan daha başka fazla anlayabilecek bir varlık varmıki gayrısına bakalım, zaten alimler velilerde bu yol üzere değillermi ? Aslolan hükümde evvela Kuran eğer tam hüküm çıkmazsa Sünnet ve devam eden sistem kullanılan sistemdir ....

cevab..kırmızıyla renklendirdiğim kısmına tamamen katılıyorum,Rasulullahtan daha iyi anlaya bilecek bir varlık varmıki sorusu tamamen duygusallıktır ve kabul edilemez ve cevaplanamaz bi sorudur,böyle soruda,böyle sorularaad cevap olmaz.Yalnız Allahın tanımına uymaya çalışan her müslüman Allahın rasulleri kadar vahiyi anlama kapasitesindeler,yaterki Sadece Allahın metoduna uygun davransınlar,yoksa eğer her müslüman olmak isteyen Allahın vahiysini rasuller kadar anlama yetisine hayız olmasalardı,peygamberlik devam etmesi gerekirdiki,hak ve batıl apaçık insanlara ayen,beyan oluna bilsin..Alimler,veliler konusuna gelince,benim alimlik ve velilik tanımım kuranın tanımına göredir.ve sizden bi ricam siz KURANA GÖRE ALİM VE VELİLİK,adlı bi başlıkta bu konuyu bizlere günümüzede güncelleyerek açabilirmisiniz,bakalım kim alim,kim belam görelim...
.................................................. .................................................. .................................................. ....

Şimdi meal = yaklaşık olarak anlamı demekse

birincisi tam olarak itibar edemeyiz dikkat etmekte fayda vardır , Arap belagatı çok geniştir ve zengindir bir kelimenin onlar anlamı olabillir acizane bilgimiz budur , demekki bu kadar zengin bir dilde yaklaşık olarak verilen karşılıkları ii tahlil etmek lazım

Tefsir metodunda bile tam anlamı ile anlaşılmayan bir kitap gelin görünki hadislerle ve rivayetlerle ancak tefsir edilebilmiş , Allah c.c. murad ettiğine açar sıralrı ve murad olunan insanlara aktarılır bu murtazadan olsa ne a dan olsa ne fark eder önemli olan nilgiyi almak değilmidir ...?

uzatmak istemiyorum ...vesselam

cevab...esedullah kuran sır,vır kitabı değildir,hakkı ve batılı apaçık ortaya koyan ve anlaşılır bi kitaptır,KİM BEN KURANIN SIRRINA VAKIFIM VEYA KURAN SIRLIDIR,diyorsa vallahide,billahide o kişi vır[yalan] söylüyor...ve kurana iftira atıyordur bunada dikkat...
Cevaplarınız kesinlikle tatminkar değil ginede devam edecektim ama şu yazdığınız cümlelere eliniz ve kalbiniz gercekten razı geldiyse Resulullaha s.a.v karşı bu tavrınızdan dolayı size tek kelime bile yazmak doğru değil, Allah c.c. yolunuzu açık etsin hüsrana uğramayın inşaallah , vesselam
Alıntı ile Cevapla