|
Konu Kimliği: Konu Sahibi nurşen35,Açılış Tarihi: 03 Şubat 2017 (10:08), Konuya Son Cevap : 03 Şubat 2017 (10:08). Konuya 0 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
03 Şubat 2017, 10:08 | Mesaj No:1 |
Durumu: Medine No : 38944 Üyelik T.:
09 Şubat 2014 | İslam Hukukuna Giriş Batı Avrupa 2016 Bahar Ara Sınavı İslam Hukukuna Giriş Batı Avrupa 2016 Bahar Ara Sınavı 1. Nasların akılla anlaşılabilir illetlere dayandığını ve insanların maslahatını gerçekleştirmeyi hedeflediğini düşünenler hangisidir? a. Hadis ehli b. Rey ehli c. İçtihad ehli d. Zahiriler e. Hariciler 2. Mezhebin kurucu imamlarının içtihad ve yorumlarından çıkarılan genel kurallarla meelelerin hükme bağlanmasına ne ad verilir? a. Istıshab b. Tercih c. Temyiz d. İstidlal e. Tahric 3. Hangisi Hz. Peygamber döneminde İslam hukukunun kaynaklar arasında yer alır? a. İcma b. Sünnet c. Mürsel maslahat d. Istıshab e. İstihsan 4. Hangisi Mekke'den tebliğ edilen esaslardan biri değildir? a. Ahiret hayatı b. Allah'ın birliği c. Peygamberlik müessesi d. Akitler ve borç ilişkileri e. Temel ahlak esasları 5. Cahiliyye hukukuna ilişkin bazı kural ve kurumların düzeltilerek kabul edilmesine ne ad verilir? a. İlğa b. İsbat c. Islah d. İdame e. İbka 6. İslam Huukunun ''İlahi iradeye dayalı olması'' ile kastedilen hangisidir? a. Sadece kitap ve sünnetle açıkça yer alan kurallara dayanması b. Tüm kurallarının değişmez oluşu c. Kanonik bir hukuk olması d. Teokratik bir hukuk olması e. Doğrudan veya dolaylı olarak vahye dayanması 7. Bağlayıcılık nitelikleri esas alındığında fıkıh kuralları ile ilgili ifadelerden hangisi doğrudur? a. Fıkhın emredici nitelikli her kuralının aynı zamanda bir hukuk kuralı olması b. Fıkıh kurallarının yalnızca emredici ve tecviz edici nitelikte olması c. Bir davranışın yapılmasını talep eden fıkıh kurallarının tecviz edici yapılmamasını talep edenlerin ise emredici nitelikte olması d. Fıkıh kurallarının bir kısmının tasfiye edici nitelikte olması e. Fıkhın tecviz edici kurallarının emredicilik anlamı taşımaması 8. Fıkhı ''Kişinin haklarını ve sorumluluklarını bilmesi'' olarak tanımlayan hukukçu hangisidir? a. Malik b. Ebu Yusuf c. Ebu Hanife d. Ebu Sevr e. Şafii 9. Fıkhın unurlarından olan ''tafsili delil'' teriminin ifade ettiği anları hangisidir? a. Kati olmayan deliller b. Yöntemler c. Sadece kitap ve sünnet d. Her hükmün dayandığı özel deliller e. Külli kaideler 10. Hangisi Mecelle'nin düzenlediği hukuk alanlarından biridir? a. Devletler umumi hukuku b. Borçlar hukuku c. Miras hukuku d. Ceza hukuku e. Aile hukuku 11. İslam hukukunun kaynakları genel olarak asli ve aslın uzantısı olan deliller ile birtakım yöntemlerden oluşmaktadır. Buna göre hangisi İslam hukukunun kaynaklarından olan yöntemlerden biridir? a. İstihsan b. Kitab c. İcma d. Sahabi sözü e. Sünnet 12. Kıyası etkin bir biçimde kullanan Ebu Hanife'nin kıyasın hedeflenen neticeye ulaştırmadığı durumlarda kullanıldığı delil hangisidir? a. İcma b. Örf c. Hiyel d. İstihsan e. Mürsel maslahat 13. Sünnet için kullanılan ''vahy-i gayr-i metlüv'' tabiri hangisini ifade eder? a. Sünnetin yazıya geçirilmediğini b. Sünnetin vahiy olmadığını c. Vahyin Hz. Peygambere parça parça indiğini d. Sünnetin İslam'ın temel kaynaklarından olduğunu e. Sünnetin vahiy kapsamında değerlendirildiğini 14. Ahmed b. Hanbel'in deliller hiyerarşisi içerisinde kıyasa tercih ettiği delil hangisidir? a. Mürsel ve zayıf hadisler b. Sünnet c.Kitab d. Sahabenin ittifak ettiği fetvalar e. Sahabenin ihtilaf ettiği fetvalar 15. Kuvvet açısından deliller arasında bir sıralama yapılacak olsa usulcülere en kuvvetli delil hangisidir? a. Kitap b. İcma c. Sünnet d. Kıyas e. Sahabi Kavli 16. Hangisi İslam Hukukunun asli delillerinden olan ''Kitab''ın tanımında yer alan özelliklerden biri değildir? a. Lafızlarının delaletinin kati olması b. Allah'ın kelamı olması c. Hz. Muhammed'e indirilmesi d. Tevatüren nakledilmesi e. Arapça olması 17. Hangisi Ebu Hanife'nin fıkıhta başvurduğu kaynaklardan biri değildir? a. Sahabe Kavli b. Kitab c. İstihsan d. Sünnet e. Tabiun Kavli 18. Görüşleri ''Mezheb-i Kadim'' ve ''Mezheb-i Cedid'' olarak sınıflandırılan fakih hangisidir? a. İmam Şafii b. İmam Ahmed b. Hanbel c. İmam Ebu Yusuf d. İmam Ebu Hanife e. İmam Malik 19. Aşağıdakilerden hangisi Sünni ekollerden biri değildir? a. Taberi b. Sevri c. İbazi d. Zahiri e. Evzai 20. Aşağıdakilerden hangisi asli delillerin uzantısı olan delillerden biridir? a. Medine ehlinin ameli b. İstishab c. İstihsan d. Kıyas e. İcma Cevaplar 1. b 2. e 3. b 4. d 5. c 6. e 7. d 8. c 9. d 10. b 11. a 12. d 13. e 14. a 15. b 16. a 17. e 18. a 19. c 20. a
__________________ O (cc)’NA SIĞINMAK AYRICALIKTIR |
Konu Sahibi nurşen35 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir | |||||
Konu | Forum | Son Mesaj Yazan | Cevaplar | Okunma | Son Mesaj Tarihi |
Gündem Korona Aşısı | Gündem/ Manşetler | Esma_Nur | 6 | 1511 | 10 Aralık 2020 12:20 |
DHBT Muhteşem Özetler | DHBT-Hazırlık/Notlar/Özetler | nurşen35 | 4 | 2304 | 08 Aralık 2020 18:40 |
Kıssaları Hayatımıza Taşıyalım | Kıssalar-Hikayeler-Nasihatler | nurşen35 | 1 | 998 | 08 Aralık 2020 17:46 |
TENKİD | Serbest Kürsü | nurşen35 | 0 | 883 | 08 Aralık 2020 12:44 |
Vitir Namazını Niye Kılıyoruz Biliyor musunuz... | Namaz-Abdest-Teyemmüm | nurşen35 | 0 | 1017 | 04 Aralık 2020 13:56 |
Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
Islam hukukuna giriş-2016 bahar d. son sınavı | alperkara | İslam Hukukuna Giriş | 4 | 29 Temmuz 2017 00:49 |
Kelama Giriş 2015 Batı Avrupa Bahar Dönemi Sınavı | nurşen35 | 2.Sınıf | 0 | 10 Şubat 2017 23:35 |
Türk İslam Edebiyatı 2016 Batı Avrupa Bahar Dönemi Ara Sınavı | nurşen35 | 1.Sınıf | 0 | 04 Şubat 2017 20:48 |
Hadis Tarihi ve Usulü 2016 Batı Avrupa Bahar Ara Sınavı | nurşen35 | 1.Sınıf | 0 | 03 Şubat 2017 22:18 |
İslam Hukukuna Giriş Batı Avrupa 2015 Bahar Ara Sınavı | nurşen35 | 1.Sınıf | 0 | 03 Şubat 2017 09:06 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|