|
Konu Kimliği: Konu Sahibi nurşen35,Açılış Tarihi: 10 Eylül 2018 (16:34), Konuya Son Cevap : 10 Eylül 2018 (16:34). Konuya 0 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
10 Eylül 2018, 16:34 | Mesaj No:1 |
Durumu: Medine No : 38944 Üyelik T.:
09 Şubat 2014 | ATA AÖF İSLAM HUKUKUNA GİRİŞ ATA AÖF İSLAM HUKUKUNA GİRİŞ 1. Yalan uydurmak üzere biraraya gelmeleri mümkün olmayacak şekilde insanların Hz. Peygamberden (sav) rivayet ettiği tabiun ve onlardan sonraki nesilde de aynı şekilde rivayet edilen hadislerdir. Yukarıda tanımı verilen İslam hukuku kavramı hangisidir? a. Meşhur hadis b. Sahih hadis c. Mütevatir hadis d. Ahad hadis e. Takriri hadis 2. İslam hukukunun kaynaklarından sünnet ile ilgili hangisi yanlıştır? a. Sünnet Kur'anı Kerim'de hükmü bulunmayan meseleler hakkında hüküm koyabilir b. Sünnet Kur'anı Kerim'de Âmm ifadelerin kapsamını daraltabilir c. Sünnet Kur'anı Kerim'deki açıklaması gereken hükümlerin açıklamasını yapar d. Sünnetin Müslümanlar için bağlayıcı bir kaynak oluşu Kitap , Sünnet ve İcma ile sabittir e. Sünnette sabit olan bütün fiillerin yerine getirilmesi Sünnet-i Müekkedir 3. Hangisi külli kaideler alanında yazılmış eserlerden biridir? a. Gazali / İhyau Ulumid-din b. Suyuti / el- Eşbah ve'n Nezair c. Debusi / Takvimü'l Edille d. Mavsıli / el- Muhtar e. Nevevi / el- Minhac 4. Ebu Hanefi'nin talebelerinden ..............Hanefi mezhebinin nakili adıyla anılmaktadır.........metinleri denilen altı eseri bulunmatadır. Bu metinler Hakim Şehid Mervezi tarafından özetlenmiş daha sonra Hanefi fakihi ................. tarafından el- Mebsut adıyla otuz cild halinde şerh edilmiştir Paragrafta boş bırakılan yerlere sırasıyla hangisi getirilmelidir? a. İmam Muhammed , Zahiru'r -rivaye , Serahsi b. Ebu Yusuf , el- Âsar , Serahsi c. Ebu CaferTahavi , Nadiru'rrivaye , Cessas d. İmam Muhammed , e Ziyadat , Serahsi e. Ebu Yusuf , Zahiru'r -rivaye , Cessas 5. Hangisi fıkıh kitaplarının muamelat bölümlerinde ele alınan konularda biridir? a. Udhiyye b. Siyer c. Vesaya d.Hudud e. Diyat 6. Hangisi Şafii mezhebinin temel metinlerinden biri değildir? a. İmam Şafii / el- Ümm b. Şirazi / el -Mühezzeb c. Gazali / el- Veciz d. Müzeni / el_ muhtasar e. İbn Kudame / el- Muğni 7. I.Osmanlı Devletinde Mecelle öncesi dönemde İbrahim el- Halebi'nin Mülteka'l Ebrur adlı eseri yargı alanında temel müracaat kaynağı olmuştur II. El -Fetava'l Hindiyye kaza ve fetvaya esas olmak üzere Hanefi mezhebinin görüşleri doğrultusunda hazırlanmış eserdir III. Mecelle-i Ahkam -ı Adliyye Osmanlı Devletinin ilk medeni kanunu olarak kabul edilmektedir IV. Mecelle borçlar hukuku, eşya hukuku, aile hukuku ve miras hukuku alanlarında Hanefi mezhebi esas alınarak hazırlanmıştır. İslam dünyasındaki kanunlaştırma faaliyetleri ile ilgili yukarıdakilerden hangileri doğrudur? a. I ve II b. III ve IV c. I , II ve III d. I , III ve IV e. II , III ve IV 8. '' Özünde zarar ve kötülük bulunmamasına ya da faydası zararından daha fazla olmasına rağmen haram kılınmasını gerektiren bir şeyle beraberliği sebebiyle yasaklanan fiillerdir'' Cümlede tanımlanan fıkıh usulü terim hangisidir? a. Ligayrihi haram b. Liaynihi haram c. Tenzihen mekruh d. Tahrimen mekruh e. Terfih ruhsatı 9. Şari'nin edası için belirli bir zaman dilimi belirlemediği vacibleri...............vacib , Şari'nin alternatifler arasından seçme hakkı tanıdığı vacibe ise ..............vacip denilmektedir. Cümlede boş bırakılan yerlere sırasıyla hangisi getirilmelidir? a. muayyen- muhayyer - muhadded b. müvessa - mudayyak - muayyen c. muhayyer - mutlak - muayyen d. mutlak - muhadded - muhayyer e. mudayyak - muhayyer - mutlak 10. I. Nakıs vucub ehliyeti çocuğun anne karnındaki dönemini ifade etmetedir II. Eda ehliyeti , haklara sahip olabilme ve borç altına girebilme demektir. III. Çocuk dünyaya sağ olarak geldikten sonra kamil eda ehliyetine sahip olur IV. Temyiz çağındaki bir çocuk kamil vücud ehliyetine sahiptir. Ehliyet kavramı ile ilgili verilenlerden hangileri doğrudur? a. I ve II b. I ve III c. I ve IV d. II ve III e. II ve IV 11. İctihad kavramının tanımı hangisidir? a. Hükmü nas ile belirlenmiş şer'i ameli bir meselenin hükmünü bu hükmün illetini taşımasından dolayı naslarda hükmü bulunmayan diğer bir mesele için de geçerli kabul etmektir.Bir konuda geçerli bir kuralın gereğinden bir delile dayanarak bazı meseleleri istisna etmektir c. Muteber olduğuna dair hususi bir nas bulunmayan maslahatı dikkate almak ve ona hüküm bina etmektir d. Fıkhi bir meselenin hükmü sorulduğunda bu meseleyi açıklamak ve meselenin hükmünü sözlü veya yazılı olarak cevaplandırmaktır e. Naslarda açıkça ortaya konulmamış meselelerin şer'i hükmüne ulaşmak için müctehidin elinden gelen çabayı sarf etmesidir 12. İslam tarafından yasaklanmış sonuçlara ulaştıran, kötülüğe vesile olan şeylerin engellenmesine fıkıh usulünde..................denilir ki bu kapsamdaki ictihad ....................ictihadına dahildir. Cümlede boş bırakılan yerleri doldurunuz? a. maslahat - kıyas b. sedd-i zeria - makasıd c. sedd-i zeria - beyan d. makasıd - beyan e. istihsan - makasıd 13. İslam hukukunda hakların taksimiyle ilgili hangisi yanlıştır? a. Toprak ürünlerinden verilen öşür gibi ibadet niteliği taşıyan mali sorumluluklar Allah hakkı olmakla birlikte içinde kul hakkıda barındırmaktadır. b. Allah hakkı kapsamında olan hakları, kimsenin affetme ya da düşürme yetkisi yoktur. c. Kasten adam öldürme suçu için öngörülen kısas cezasında Allah hakkı da bulunmakla birlikte kul hakkı galiptir. d. Kazif cezasında Allah hakkı galip olduğu için mağdurun bu cezayı affetme yetkisi yoktur. e. Zina ,kazif, hırsızlık gibi had suçlarının cezaları toplum yararını gerçekleştirme amacı taşıdığı için Allah hakkı kapsamındadır 14. İllet ile ilgili hangisi yanlıştır? a. Yalnızca asıl meseleye özgü olmayan benzeri meselelerde bulunabilen bir sıfat olmalıdır. b. Hükme dayanak olmaya yarayan insanlar için fayda temin eden bir sıfat olmalıdır. c. Varlığı kolayca tespit edilebilecek derecede açık bir sıfat olmalıdır d. Şahıs ve durumların değişmesiyle esaslı bir şekilde farklılaşan bir sıfat olmalıdır e. Şari tarafından hükmün varlığını veya yokluğunu gösteren bir alamet kılınmıştır 15. I. Mutlak : Kesin ve belli olmayan fert veya fertlere delalet eden ve herhangi bir sıfatla kayıtlandığına dair hakkında hüküm bulunmayan lafızdır. II. Has : Tek bir vaz' ile tek bir mana için konulan ancak o manaya delaleti kati olmayan lafızlardır. III. Mecaz: Alaka veya karineden dolayı konulduğu mananın dışında bir mana için kullanılan lafızdır. IV: Müşterek : Kendisiyle kastedilen mana hemen zihne gelmeyen kapalı lafızdır. İslam hukuk usulünde lafızlarla ilgili yukarıdakilerden hangisi ya da hangileri yanlıştır? a. Yalnız III b. Yalnız IV c. I ve III d. II ve IV e. III ve IV 16. İslam'ın yönetim anlayışıyla ilgili olarak hangisi yanlıştır? a. Hakimiyet Allah'aait olup yasalar meşruiyeti Kur'anı Kerim ve sünnetten alır b. Yönetim şura esasına dayanır ve hukuk devleti ilkesi esastır c. İslam anayasa hukuku dine dayalı olduğundan teokratik yönetim anlayışı hakimdir d. Yargı karar verme süreci açısından yasama ve yürütmeden tamamen bağımsız hareket eder e. Din ve vicdan özgürlüğü başta olmak üzere temel hak ve özgürlük teminat altına alınmıştır 17. Hangisi İslam hukukunda şahidin mahkemede tanıklık yapabilmesi için aranan şartlardan biridir? a. 7 yaşından küçük olmamak b. Had ve kısas davalarında erkek olmak c. Davadan bir menfaati bulunmamak d. Hür olmak e. Konuşabilmek 18. Hangisi İslam hukukunda had cezası gerektirmeyen suçlardan biridir? a. Hırsızlık b. Kasden adam öldürmek c. Zina d. Zina iftirası e. İçki içme 19. İslam ceza hukuku ile ilgili hangisi yanlıştır? a. Had , kısas ve diyet suçlarının Allah ve Peygamber tarafından belirlenmiş olması cezalandırmada keyfilik ,aşırılık ve yetersizlik itirazlarının önünü kapatmaktadır b. Suç ve cezanın şahsiliği sadece suçu işleyen failin cezalandırılmasını ifade etmektedir c. İslam ceza hukukundasuçlar ve cezalar karşısında herkesin eşitliği ilkesi hakim olup hiçbir zümre veya şahsa dokunulmazlık ve ayrıcalık tanınmamıştır d. İslam ceza hukukunda had ve tazir cezalarının affedilmesi veya hafifletilmesi mümkün değildir e. İslam ceza hukukunda suç sayılan fillerle onlar için belirlenen cezalar arasında makul bir denge bulunmaktadır 20. İslam aile hukukundaki sünni talak kavramı ile ilgili hangisi doğrudur? a. Evlilik hayatını sona erdiren yeni bir akit ve mehir tespiti yapılmadan karı kocanın biraraya gelmesine imkan vermeyen boşamadır b. Karşılıklı rızaya bağlı olarak kadının eşine vereceği maddi bir bedel karşılığında kocanın boşamasıdır c. Yeni bir nikah akdine ihtiyaç hissetmeden ve mehir gereği olmadan erkeğin hanımına iddet süresi içerisinde tek taraflı olarak dönmesine imkan veren boşamadır d. Kocanın kendisine ait olan boşama haklarından birisini evlilik akdi sırasında veya daha sonra karısına devretmesidir e. Erkeğin karısını cinsel ilişkinin bulunmadığı bir temizlik döneminde bir talakla boşaması ve iddet sona erene kadar onu beklemesi şeklindeki boşamadır 21. Hangisi semavi anzalardandır? a. Sarhoşluk b. Harcamalarda tedbirsizlik c. Bayılma d. Cehalet e. İkrah 22. I. Kocası ölen hamile bir kadının iddet süresi doğumla birlikte sona erer II. Boşama ister dönüşlü ister dönüşsüz olsun üçüncü defa yapılırsa talak gerçekleşir III. Ebu Hanife ve İmam Şafii'ye göre şaka yollu olarak kocanın karısını boşamasıyla boşama meydana gelir IV. İslam aile hukukunda boşama yetkisi sadece kocaya ait bir hak olup başkasına devredilemez İslam aile hukukuyla ilgili hangileri doğrudur? a. Yalnız I b. Yalnız II c. I ve II d. I , II ve III e. I , III ve IV 23. Hangisi İslam hukukunda mülkiye devren kazandıran yollardan biridir? a. İhraz b. Hukuku tağyir c. Kayıp eşyayı bulmak d. Karışma ve karıştırma e. Halefiyet 24. I. Hanefilere göre irade beyanı (icap ve kabul) akdin rüknüdür II. İslam hukukunda akit serbesti esas alınmış şekilci davranılmamış III. Hanefilere göre bir akit ve faiz bulunması o akdi ifsad eder IV. Ölü hayvanın sa''lması halinde akit ba'l değil, fasid olur İslam borçlar hukukuyla ilgili hangisi yada hangileri yanlıştır? a. Yalnız I b. Yalnız III c. Yalnız IV d. II ve III e. II ve IV 25. Bir gayrimenkul üzerine ,diğer bir gayrimenkul veya şahıs lehine kurulan ve hak sahibine sınırlı bir yararlanma sağlayan ayni hak şeklinde tanımlanan fıkıh terimi hangisidir? a. Mülkiyet hakkı b. İrtifat hakkı c. Kul hakkı d. Hakkı murur e. Hakkı şirb CEVAPLAR 1. c 2. e 3. b 4. a 5. c 6. e 7. c 8. a 9. d 10. c 11. e 12. d 13. a 14. d 15. d 16. c 17. a 18. b 19. d 20. e 21. c 22. d 23. e 24. c 25. b
__________________ O (cc)’NA SIĞINMAK AYRICALIKTIR |
Konu Sahibi nurşen35 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir | |||||
Konu | Forum | Son Mesaj Yazan | Cevaplar | Okunma | Son Mesaj Tarihi |
Gündem Korona Aşısı | Gündem/ Manşetler | Esma_Nur | 6 | 1498 | 10 Aralık 2020 12:20 |
DHBT Muhteşem Özetler | DHBT-Hazırlık/Notlar/Özetler | nurşen35 | 4 | 2273 | 08 Aralık 2020 18:40 |
Kıssaları Hayatımıza Taşıyalım | Kıssalar-Hikayeler-Nasihatler | nurşen35 | 1 | 982 | 08 Aralık 2020 17:46 |
TENKİD | Serbest Kürsü | nurşen35 | 0 | 867 | 08 Aralık 2020 12:44 |
Vitir Namazını Niye Kılıyoruz Biliyor musunuz... | Namaz-Abdest-Teyemmüm | nurşen35 | 0 | 1000 | 04 Aralık 2020 13:56 |
Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
İslam Hukukuna giriş(1-10 Unite Özetleri) MEDİNEWEB | f_hoca | İslam Hukukuna Giriş | 3 | 19 Mart 2019 20:30 |
İslam Hukukuna Giriş Ünite Özetleri ve Soru Cevaplar | nurşen35 | İslam Hukukuna Giriş | 6 | 12 Nisan 2018 20:47 |
İslam Hukukuna Giriş 7. Ünite Soru ve Cevapları | nurşen35 | Erol 71 Hoca'nın Toplu Özetleri | 5 | 25 Nisan 2016 01:29 |
İslam hukukuna giriş soru-cevap bölümü | Medineweb | İslam Hukukuna Giriş | 3 | 13 Nisan 2014 21:05 |
İslam hukukuna giriş ders notları (soru cevap) | Medineweb | İslam Hukukuna Giriş | 1 | 28 Eylül 2012 22:38 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|