Durumu: Medine No : 13966 Üyelik T.:
27Haziran 2011 Arkadaşları:0 Cinsiyet: Mesaj:
2.154 Konular:
309 Beğenildi:180 Beğendi:15 Takdirleri:560 Takdir Et:
Konu Bu
Üyemize Aittir! | AMiN PUTUNA DAİR... AMiN PUTUNA DAİR... [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] Amin, Firavun Zamanında Muşrik Toplumun “Tanrılar Kralı” Dediği Bir Putun İsmidir. O Zamanki Muşrik Toplum, O Putun Her Şeyi Duyduğuna ve Dualardan Sonra İsmi S...öylenirse Kabul Olacağına İnanır ve Dualarından Sonra O Putun İsmini Söylerdi. A
min Kelimesi Firavun Zamanındaki Muşrik Toplumdan, Şirke Çok Meraklı Olan Yahudilere, Onlardan Hristiyanlara, Onlardan da Müslümanlara ve Ortadoğudaki Diğer Toplumlara Yayılmıştır
Amin Kelimesi Muhammed Peygamberin Ölümünden 200-300 Sene Sonra, Müslümanlara Hristiyan ve Yahudi Kaynaklarından Uydurma Hadis Rivayetleri ile Birlikte Girmiştir.
Bazı İnsanlar Amin Kelimesi Kur’ânda Geçmeyebilir Ama Muhammed Peygamber Bize Söyleyin Dediyse Elbette Söyleyeceğiz Diyorlar. Ayrıca Yanlış Bir Anlamı Olmadığında Söylenmesinde Neden Sakınca Olsun Diyorlar. Amin Kelimesini Araştırdığımızda Bu Kelimenin Bir Put İsmi Olduğunu Görüyoruz.
Amin, Mısır’daki Thebes Şehrinin Baş Putlarının İsmiydi. Amin’in Kendisi, Karısı Mut ve Oğulları Khensu Kutsal Sayılırlardı. Amin’in Mısır’da Önemi Gittikçe Arttı ve Amin Sonunda Mısır’ın Baş Putu Oldu. Amin’in En Meşhur Tapınağı Siwa’dadir. Amin Sık Sık Koç ya da İnsan Başlı Koç Olarak Temsil Edilirdi.
Amin Putuna Tapmanın Sadace Mısırlı Muşrikler Arasında Değil, Mısır’da Yaşayan Yabancılar Arasında da Yaygın Olduğunu Görüyoruz.
Amin Putuna Tapmanın Thebes’in Hem Güneyine Hem de Kuzeyine Yayıldığını Görüyoruz. Onunla İlgili Tapınakları İnceledigimizde Amin Putuna Tapmanın, Mısır’ın Sömürgelerinden Olan Suriye, Nubia, Oases’e Bile Sıçradığını Görüyoruz. Yukarı Mısır’ın Merkezleri Thebes, Herakeopolis Magna, Aşağı Mısır’da da Memphis, Sais, Xois, Metelis, Heliopolis, Babylon, Mendes, Thmuis, Diospolis, Butus ve Kemmis Adası; Libya Çölünde de Kenemet Oases,Nubia’da ise Sabua Vadisi, Ebu Simberl, Napata ve Meroe ve Suriye’de de Birçok Yer.
Amin, Karısı Mut ve Oğulları Khensu, Theban Kabilesinin Taptığı İnsanlardı. Miladdan Önce 1550-1070 Senelerinde Thebes Şehrinin Mısır’ın Başkenti Olduğu Zamanlarda Amin Mısır’da Tanrılar Kralı Olarak Kabul Ediliyordu. Bu Dönem İsrailoğullarının (Yakub Peygamberin Soyundan Gelenlerin) O Bölgede Köle Olarak Yaşadığı Dönemdir. Şirke Çok Meraklı Olan İsrailoğulları Birkaç Asır Sonra Tevhidi Bırakıp Şirke Yönelmişlerdir. Allâh’ın Mûsâ Peygamber’in Asası Vesilesiyle Denizi Yarmasından Hemen Sonra Yolda Giderken Gördükleri Muşrik Topluma Özenerek “Ey Mûsâ, Bize de Onların İlâhları Gibi Bir İlâh Yap” Diyen; Mûsâ Yuce Allâh’dan Tevrâtı Almaya Gittiğinde Hemen Zinet Eşyalarından Bir Buzağı Yapıp Ona Tapan İsrailoğullarının, Mısır’da Firavun Zamanındaki Muşriklerden Amin Putu İnancını Almasına ve Diğer Toplumlara Yaymasına Pek Şaşırmamak Gerek.
Amin Kelimesi Kur’ânın Hiçbir Âyetinde Yoktur. Muşrikler, Amin Şirkini Müslümanlara Yutturabilmek için Rasulullah’ın Ölüm Emri Verdiği Muaviye Tarafından Uydurulmuş Sözleri Kullanmaktadır:
“Okuyan Amin Deyince Siz de Amin Deyin. Melekler de Amin Der. Kimin Amin Deyişi, Meleklerin Amin Deyişine Denk Gelirse Tüm Geçmiş Gunahları Bağışlanır”
1- Allâh’ın Hiçbir Peygamberi Dualardan Sonra Bir Put İsmi Söylenmesini Emretmez. “O Size Hiç Kufru Emreder mi!” (Âli İmrân Sûresi, 80) Peygamberler İnsanları Putlara Yönlendirmek için Değil, Putları Yok Etmek için Gönderilmiştir. Peygamberler Lât, Menât, Uzza, Yeûk, Yeğûs, Nesr, Amin vs Hiçbir Putun Anılmasını İstemez. Dualardan Sonra Lât, Menât, Uzza Demek ile Amin Demek Arasında Hiçbir Fark Yoktur Çünkü Hepsi de Put İsmidir.
2- Allâh’ın Hiçbir Meleği de Dualardan Sonra Bir Put İsmi Söylemez. “Melekler Büyüklük Taslamadan Allâh’a Boyun Eğerler. Üstlerindeki Rablerinden Korkarlar ve Emrolundukları Şeyleri Yaparlar.” (Nahl Sûresi, 49-50)
3- Bir Kişinin Telaffuzu ile Meleklerin Telaffuzunun Eş Zamanlı Olması Hiçbir Gunahı Bağışlatmaz. “Gunahı Olan Hiçbir Kimse Başkasının Gunahını Yüklenmez.” (En’âm Sûresi, 164; İsrâ Sûresi, 15; Zumer Sûresi, 7; Necm Sûresi, 38)
“Gunahı Olan Hiçbir Kimse Başkasının Gunahını Yüklenmez. Eğer Gunahı Çok Olan Kimse Bir Başkasını Onu Taşımaya Çağırsa, Yakın Akrabası Bile Olsa Kendisine Ondan Hiçbir Şey Yükletilmez.” (Fâtir Sûresi, 18)
__________________ önce yazdığım katılım yaptığım beğeni yaptığım paylaşımların arasında azda olsa kuran ve sünnete uygun olmayan düşünceler olabilir.Bunların bana sorulmadan dikkate alınmasından mesul değilim... ... |