17 Şubat 2013, 17:01
|
Mesaj No:1 |
Durumu: Medine No : 17068 Üyelik T.:
03 Mart 2012 Arkadaşları:26 Cinsiyet:anne Memleket:arz Yaş:46 Mesaj :
1.078 Konular:
171 Beğenildi:212 Beğendi:27 Takdirleri:246 Takdir Et:
Konu Bu
Üyemize Aittir! | din sosyolojisi soru-cevap din sosyolojisi soru-cevap din sosyolojisi soru-cevap DİN SOSYOLOJİSİ 1. ÜNİTE SORULARI sosyolojinin konusu nedir a-birey b-insan toplumları sosyoloji kelimesi ilk defa kim tarafından kullanılmıştır a-farabi b-aguste comte c-aristo sosyoloji ilk olarak kaçıncı yüzyılda fransada bunalımlar içinde kıvranan toplumun sorunlarına çözüm üretmek için ortaya çıkmıştır a-18. yy b-19. yy c-20. yy sosyoloji iki kategoriye ayrılmıştır aşağıdakilerden hangi şıkta bunlar doğru verilmiştir a-genel-özel b-genel-din din sosyolojisi terimini ilk defa kim 1899'da bir yazısında kullanmıştır a-emile durkheim b-aguste comte 20. yy başlarında sistematik ve bağımsız din sosyolojisinin kurucusu kimdir a-emile durkheim b-max weber aşağıdakilerden hangisi din sosyolojisi incelemelerimde kullanılan 3 aşamalı uygulamaların arasında değildir a-gözlemleme b-karşılaştırma c-açıklama d-tasvir etme din sosyolojisi açısından en orjinal görüşlere kim sahiptir a-farabi b-eflatun sosyolojinin öncülerinden hatta ilk kurucularından biri olan ......... din üzerine görüşleri daha çok me ta fi zik ve psikolojik temellere dayanmaktadır a-eflatun b-aristo "devlet" ve "kanunlar" adlı eserler kimindir a-farabi b-eflatun c-saint augustin kimin "tanrı sitesi" adlı eserinde ortaçağ hristiyan dünyasındaki mistik görüşün esaslarını anlatmaktadır a-akinaslı saint thomas b-saint augustin kimin"ilahiyat mecmuası" adlı eserinde ortaçağ hristiyan dünyasındaki skolastik görüşün esaslarını anlatmaktadır a-saint augustin b-akinaslı saint thomas "intihar" ve "dini hayatın başlangıç şekilleri" adlı eserler kime aittir a-max weber b-emile durkheim kime göre din toteme tapınma (totemizm) şeklinde başlamıştır a-aguste comte b-emile durkheim kim rickert ve dilthey'den yararlanarak "anlayıcı sosyoloji" geleneğini olgunlaştırmıştır a-emile durkheim b-max weber aşağıdakilerden şıkların hangisinde sosyolojinin 3 klasik kuramcıları doğru olarak verilmiştir a-marks-durkheim-weber b-comte-durkheim-weber 3 cilt halinde yazılan "din sosyolojisi hakkında makaleler" eserini kim yazmıştır a-aguste comte b-max weber "görünmeyen din" adlı eser kime aittir a-peter berger b-thomas luckmann "hristiyan kilise gruplarının toplumsal doktrini" kimin eseridir a-max weber b-ernest troeltsch önce kitabının adı "din sosyolojisine giril" olan sonra bu kitabı daha genişleterek " din sosyolojisi" adıyla din sosyolojisi alanında en önemli eseri vermiş olan kimdir a-max weber b-joachim wach c-peter berger asıl sistematik din sosyolojisi 1. dünya savaşını izleyen yıllarda max webern öğrencisi ........ tarafından kurulmuştur a-ernest troeltsch b-joachim wach kim "dinin sosyal gerçekliği" adlı eserinde insanı merkeze oturtan antropolojik ve fenomenolojik bir din sosyolojisinin yöntemlerini geliştirmeye çalışmıştır a-joachim wach b-peter berger Din sosyolojisinin öncüsü ve hazırlayıcısı olarak bilinen kişi? a-gazali b-farabi c-ibn Haldun d-ziya Gökalp farabi toplum anlayışı ile ilgili görüşlerini hangi eserinde toplamıştır? a-es-siyasetül medeniye b-arau ehlil medinetil fadıla farabi kimden etkilenmiştir? a-gazali b-frued c-aridtotales d-eflatun farabiye göre ……………….bir ihtiyaçtır. a-toplumsal yaşam, b-bireysel yaşam c-özel d-genel aşağıdakılerden hangisi farabiye göre erdemsiz toplumlardan biridir? a-günahkar toplum b-ahlaksız toplum c-lanetli toplum d-asil toplum aşağıda verilen özelliklerden hangisi cahil toplum özelliğidir? a-erdemli toplum gibi görünsede aslında bir tür cahil toplumdur. b-önceden erdemli bir toplum iken sonradan değişip erdemsizleşen. c-hiçbir hedefi olmayan bozulmuş toplum d-şehvet itibar gibi değerlere ulaşmayı hayatın gayesi ve gerçek mutluluk zanneder. Hiçbir hedefi olmayan bozulmuş toplum tipi hangisidir? a-değişmiş toplum b-günahkar toplum c-cahil toplum c-şaşkın toplum hangisi erdemli bir devlet bakanında olması gereken özelliklerden değildir? a-özürsüz bir beden b-güzellik hitabet c-güzellilik,soyluluk d-ılımlılık ,azim,irade bilimlerin sınıflandırılmasında 'fizik, kimya, biyoloji, astronomı' hangi bilim sınıfına dahildir? a-doğa bilimleri b-insan bilimleri c-din bilimleri Din sosyolojisinin 19. Yy’da olduğu gibi, dinin kökeninin, gelişimini araştıran bir bilim değil, dini davranışların ya da dinden kaynaklanan sosyal davranışların bilimi olması gerektiğini söyleyen kimdir? a-Auguste Comte b-farabi c-Emile Durkheim d-Max Weber ‘’herşeyin ölçüsü insandır’’ sözü kime aittir? a-Auguste Comte bProtogoras c-Emile Durkheim d-Max Weber *Sosyolojinin isim babasıdır. *pozitivist felsefenin de en önde gelen isimlerindendir. *O, pozitivist yöntemin bilimler için zorunlu olduğunu, gözleme, deneye ve yasaların tespitine dayanan bu yöntemin, teolojik vefizik alanlara da yayılması gerektiğini söyler. yukarda kimden bahsedilmektedir? a-Auguste Comte b-farabi c-Emile Durkheim d-Max Weber hangisi Din sosyolojisinin en temel konularından değildir? a-Din ve toplum ilişkileri b-Dinin hayatın toplum üzerindeki etkileri c-Toplumsal hayatın din ve dini hayat üzerindeki etkileri d-Dini cemaatler e-kültür sanat evleri Bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur. DİN SOSYOLOJİSİ 1. ÜNİTE 1-hangisi modern sosyolıji ve dolayısıyla din sosyolojisinin doğuşuna etki eden faktörlerden biri değildir? a-osm.imparatorluğunun çöküşü b-coğrafi keşifler c-rönesans d-reform e-aydınlanma hareketi 2-hangisi özel sosyoloji disiplinlerinden biri değildir. A-serbest zaman sosyolojisi b-aile sosyolojisi c-genel sosyoloji d-etnik sosyoloji e-din sosyolojisi 3-durkheime göre sosyal olayların gözleminin tam olarak yapılabilmesi için hangilerine uymak gerekir. ı-sosyolojik olaylar fizik olayları gibi ele alınmalıdır. ıı-sos.olaylar bir obje gibi incelenmelidir, ııı-önyargılarımızı gözleme yansıtmamamız gerekmektedir ıv-sos.olayların tanımlandırılması ve sınırlandırılması gerekir. cevap:ı,ıı,ıv 4-hangisi sosyolojik bir araştırmanın uygulamalarından birisi olamaz. A-gözlemleme b-dolaysız gözlem c-sınav d-karşılaştırma e-açıklama 5-hangisi özel din sosyolojisine örnek olabilecek çalışmalardan biri değildir. A-yümni sezen-islamın sosyolojık yorumu b-jean paul charnayislamın dini sosyolojisi c-durkheim-dini hayatın başlangıç şekilleri d-şlyas ba-yunus,ferit ahmet-islam sosyolojisi:bir giriş e-ernst troeltsch-hristiyan kilise ve gruplarının toplumsal öğretisi 6-hangisi dolaysız gözlemin kullandığı tekniklerdendir ı-hazırlanma ıı-öğrenme ııı-sezme/sezgi cevap:hepsi 7-hangisi araştırma tekniklerinden biri değildir. A-alan araştırması b-monografi c-anket d-mülakat e-karşılaştırma 8-dinin kilese ile özdeşleştirilmesini eleştirerek din sosyolojisinin tüm anlam sistemleri ile ilgilenmesi gerektiğini vurgulayan sosyolog hangisidir a-gustav menschin b-thomas luckmann 9-AYDINLANMA DÖNEMİ FİLOZOFLARININ BÜTÜN DİNLERDE BENZER VE ORTAK YÖNLERİN VARLIĞI DÜŞÜNCESİNDEN HAREKETLE BAŞLATMIŞ OLDUKLARI YENİ FELSEFİ-DİNİ HAREKETİN ADI NEDİR A-TABİİ(DOĞAL) DİN B-TANRI DİNİ C-EVRENSEL DİN D-REFORM DİNİ E-SOSYAL DİN 10-HANGİSİ DİN SOSYOLOJİSİNİN KONULARI ARASINDA YER ALMAZ A-DİNİN TOPLUMLA BAĞLANTI NOKTALARI B-DİNİ GRUPLARIN BOYUTLARI,AMAÇLARI,YÖNTEMLERİ C-İMAN VE İBADETİN SOSYAL ETKİLERİ D-BİREYİN DİNDARLIK DÜZEYİ E-TOPLUMUN DİN ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ 11-KENDİLERİNE DEİST (TANRICI) ADINI VEREN AYDINLANMA DÖNEMİ FİLOZOFLARININ DİNLE İLGİLİ SAVLARI HANGİSİDİR. A-FELSEFİ BİR DİNİN OLAMAYACAĞI B-KİLİSENİN ELEŞTİRİLEMEYECEĞİ C-AKLIN ÜRÜNÜ BİR DİNİN OLAMAYACAĞI D-DİNİN TARİHİ ROLÜNÜ OYNADIĞI VE SONUNUN GELDİĞİ E-HRİSTİYANLIĞIN DÜNYAYA HAKİM OLACAĞI ALINTIDIR DİN SOSYOLOJİSİ 2. ÜNİTE SORULARI
1.İslam dünyasının ilk formel eğitim kurumları en parlak dönemini kim zamanında yaşadı?
a-Fatih Sultan Mehmed b-Nizamulmülk
c-Kanuni
2-Din sosyolojisinib İLK klasiği aşağıda hangisinde doğru verilmiştir.? a-İbn Haldun-Mukaddime
b-Gazali-el Munkizud-Delal
c-Farabi-es-siyasetül medine,
3-İbn Haldunun mukaddimesini türkçeye kazandıran İLK kişi?
a-Ziya Gökalp
b-Prens SAbahattin c-Ahmet cevdet Paşa
4-Sosyolojinin Babası ünvanı kime aittir?
a-Farabi
b-Aristo
c-Eflatun d-İbn Haldun
5-Farabi toplum görüşü konusunda kimden etkilenmiştir.?
a-Aristo b-Eflatun
c-Max Weber
D-Durkheım
6-Farabiye göre Toplum ikiye ayrılır hangisi eksik toplumun bölümlerinden değildir?
a-Köy
b-Mahalle
c-Sokak
d-Hane e-İlçe
7-Farabinin tam Toplumlar olarak gruplandırdığı seçenekler hangisinde yanlış verilmiştir?
a-Büyük toplum-Dünya b-Cahil Toplum-Kasabalar
c-Orta Toplumlar-Milletler
d-Küçük Toplumlar-Şehirler
8-Hangisierdemsiz toplumun özellikleri arasında değildir?
a-Cahillik
b-Günahkarlık
c-Değişmiş Toplum
d-ŞaşkınToplum e-Sefalet
9-
a-el-Munkizüd mined delal
b-İhya Ulumudi-Din
c-Tehafütül Felasife
d-Kimyaus Saade
e-İlmi İctima-i dini
f-el-İktisat fil hakikat
g-Faysalatut Tefrika ve beynel İslam vez zenadıka
Yukarıdaki eserlerden hangisi Gazaliye ait değildir?
A-b B-f
C-g
D-e
10-Hangisi ülkemizde sosyolojinin ve din sosyolojisinin öncülerinden değildir?
a-Ali Suavi
b-Ahmet Cevdet Paşa
c-Namık Kemal
d-Şinasi e-Şerif Mardin
11-Hangisi ibn Haldunun etkilediği bilim adamlarından değildir?
a-G Vico
b-J Rousseau
c-Montesquieu
d-Maltus e-Le Play
f-Nietsche
g-Machievel
h-A Tonybee
12-Türkiyede Sosyolojinin ve din sosyolojisinin ön tarihi....dönemi ile başlatmak mümkündür?
a-Islahat b-Tanzimat
c-Cumhuriyet
13-Eğitimi toplumsal tedavi olarak gören? a-Durkheim
b-ziya Gökalp
c-Le Play
d-Ahmet Cevdet Paşa
14-Balkan Savaşlarında Hristiyan unsurların devlete karşı tutumları ile hangi düşünce son buldu?
a-İslamcılık b-Osmanlıcılık
c-Türkçülük
d-Batıcılık
15-Türkiye de Din Sosyolojisi öğrenimi kurumsal olarak ne zaman nerede başladı?
a-İstanbul Ünv-1949 b-Ankara Ünv-1949
c-Marmara Ünv-1950
16-Cumhuriyet Dönemi ilk din sosyolojisi öğretimi kim tarafından başlatıldır? a-Mehmet Karasan
b-Ziyaeddin Fahri Fındıkoğlu
c-Ünver Günay
17-Din sosyolojisi alanında önemli eserleri-"Din ve İdeoloji-Modern Türkiye de Din ve Siyaset-Bediuz zaman Said Nursi Olayı-Modern Türkiyede din ve toplumsal Gelişim"
Yukarıdaki bilgiler kime aittir?
a-Ziya gökalp
b-amiran Kurtkan c-Şerif Mardin
Hazırlayan: ebda82 DİN SOSYOLOJİSİ 2. ÜNİTE SORULARI farabiye göre erdemsiz toplumun dört şekli vardır aşağıdakilerden hangisi bunlar arasında değildir a-cahil toplum b-günahkar toplum c-değişmiş toplum d-şaşkın toplm e-marifetli toplum es-siyasetü'l medine ve arau ehli'l medineti'l-fadıla kimin eserleridir a-gazzali b-farabi tarihi sosyolojik açıdan ele alan ilk tarhiçi kimdir a-ziya gökalp b-ahmet cevdet paşa c-farabi ibn haldunun "tavırlar nazariyesi" teorisisinde beş tavır(dönem) vardır aşağıdakilerden hangisi bunlar arasında değildir a-zafer b-barış c-mutlakiyet d-cömertlik e-israf f-refah e. durkheim sosyolojisinin türkiyedeki temsilcisidir II. meşrutiyet dönemi ve cumhuriyet döneminin en önemli din sosyologu ve ideologudur yukarıda kimden bahsedilmiştir a-ziya gökalp b-ahmet cevdet paşa "ilm-i ictimai dini" eseri türkiyede ilk din sosyolojisi ders kitabı ve telif eser niteliğini taşımaktadır bu eseri kim yazmıştır a-prens sabahattin b-gazzali c-ziya Gökalp "türkiye nasıl kurtarılabilir" eseri kime aittir a-ahmet cevdet paşa b-prens Sabahattin cumhuriyet döneminin ilk müstakil eseri olan "din sosyolojisi" eseri kime aittir a-ziya gökalp b-hilmi ziya ülken weber'in ülkemizdeki temsilcisi sayılan ve asıl ilgi alanı ekonomi olan ......... "iktisat zihniyeti" adını verdiği bir tutum ahlakından söz etmektedir a-sabri f. ülgener b-hilmi ziya ülken c-erol güngör "islamın bugünkü meseleleri" ve "islam tasavvuf meseleleri" eserleri kime aittir a-şerif mardin b-erol göngör c-mehmet karasan "din sosyolojisine giriş" adıyla hazrıladığı ders notları eseri vardır 1953'te ankara üniversitesi ilahiyat fakultesi dergisinde yayınlanan "din sosyolojisinin öncüleri ve kurucuları" adlı makale yazmıştır yukarıda kimden bahsedilmiştir a-şerif mardin b-mehmet karasan c-mehmet taplamacıoğlu Hazırlayan: mehmet akif2
__________________ لاَ يُكَلِّفُ اللّهُ نَفْسًا إِلاَّ وُسْعَهَا
"Allah hiç kimseye taşıyabileceğinden daha fazlasını yüklemez."
|| BAKARA 286. || MAZARET insanın kendine söylediği en büyük ''YALAN''dır !! .. Velhasıl-ı kelâm.
Namaz, duâ, gayret, nâsip. . . |
| |