Konu Başlıkları: Yeterlilik denemesi
Tekil Mesaj gösterimi
Alt 27 Şubat 2013, 01:36   Mesaj No:1

f_kryln

Medineweb Kıdemli Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:f_kryln isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 14040
Üyelik T.: 01 Ağustos 2011
Arkadaşları:3
Cinsiyet:Byn
Memleket:Ağrı
Yaş:35
Mesaj: 300
Konular: 103
Beğenildi:23
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Yeterlilik denemesi

Yeterlilik denemesi

S.1Din Nedir? Kaça Ayrılır?
C.1. Din, akıl sahiplerinin kendi hür iradeleriyle en iyiye, en doğruya ve en güzele ulaştıran ilâhî bir kanundur. İkiye ayrılır:
a) Hak Din (İlâhî veya Semavî Din )
b) Batıl Din (Vahye Dayanmayan Dinler)
S.2: Hak Dinin Özelliklerinden Üç Tanesini Yazın/Söyleyin?
C.2. Hak Dinlerin Özellikleri:
a) Allah’ın görevlendirdiği Peygamberler tebliğ etmişlerdir.
b) Allah’ın gönderdiği, Peygamberlerin tebliğ ettiği kutsal kitabı vardır.
c) Allah’a iman ve yalnız O’na ibadet etmek esasına dayanır.
S.3: İslam Dininin Değişmeyen Esasları Nelerdir?
C.3. İslam Dininin Değişmez Esasları:
a) İtikatla ilgili esaslar: İman esasları, Allah’a iman gibi…
b) Amelle ilgili esaslar: İnsanların yaptıkları işlerle ilgili olanlardır, kimsenin malına
Canına zarar vermemek gibi…
c) Ahlakla ilgili esaslar: Bunlar ahlakın güzelleşmesini, vicdan terbiyesini ve ruhun
yükselmesini amaçlar.
S.4: Mezhep Nedir? Tanımlayınız?
C.4. Mezhep; bir dinin bilginleri arasındaki yorum farklarından meydana gelen görüşler demektir.
S.5: Amelde Mezhepler Kaç Tanedir? İsimleri Nelerdir?
C.5. Amelde mezhepler 4 tanedir: Hanefî, Şâfiî, Mâlikî, Hanbelî.
S.6: İtikadi Mezhepler Kaç Tanedir, Bizim İtikadi Mezhebimiz Hangisidir? Açıklayınız?
C.6 İtikadi mezhepler iki tanedir:
a) Eş’ari,
b) Maturidi.
İtikatta mezhebimiz, Maturidi’dir. Bu mezhebin imamı, Semerkand’ın Maturid köyünde doğduğu için köyünün adıyla anılır. (Ebu Mansur Maturidi) Büyük bir Türk bilginidir. Ehl i Sünnet inancını savunmuş, batıl inançlarla mücadele etmiştir. Amelde Hanefi olanlar, itikatta bu mezhebi benimsemişlerdir.
S.7: Dini Hükümlerin Kaynakları Nelerdir? Bunlardan Sünneti Açıklayınız?
C.7. Dini Hükümlerin Kaynakları; Kitap, Sünnet, İcma’ ve Kıyas’tır. Sünnet, Peygamberimizin (S.A.V) söz, fiil ve onaylamalarıdır. 3’e ayrılır:
a) Kavlî Sünnet; Peygamberimizin (s.a.v) sözleri ve Hadis-i Şerifleridir.
b) Fiilî Sünnet; Peygamberimizin (s.a.v) davranışlarıdır.
c) Takrirî Sünnet; Peygamberimizin (s.a.v) yanında bir olay olduğunda ses çıkarmaması ve
tasdik etmesi, onaylamasıdır.
S.8: İmanın Istılahî Tanımını Yapınız?
C.8. İman; Peygamber (S.A.V)’ in Allah tarafından haber verdiği kesin olarak bilinen şeylerin doğruluğuna içten ve yürekten inanmak demektir.
S.9: İman Yönünden İnsanlar Kaça Ayrılır? Bir Tanesini Açıklayınız?
C.9. İman yönünden insanlar 3’e ayrılır: Mü’min, Münafık, Kâfir.
Mü’min: Allah’a ve peygamberine inanan, peygamberin, Allah tarafından haber verdiği her şeyin doğru olduğunu yürekten tasdik eden ve bu imanını dili ile de söyleyen kimsedir.
Münafık: Allah’a ve peygamberine, inandığını söyleyip mü’min olarak göründüğü halde kalbiyle inanmayan, içi dışına uymayan kimsedir.
Kâfir: İman esaslarını kabul etmeyen, Allah ve Peygambere inanmayan ve bunu açıkça ifade eden kimsedir.
S.10: Allah’ın Birliğini İfade Eden Bir Ayet Mealini Yazın/Okuyun?
C.10. “ Ey Muhammed, de ki: O, Allah tekdir. Allah her şeyden münezzeh ve her şey O’na muhtaçtır. Doğurmamış ve doğurulmamıştır. Hiçbir şey O’na denk değildir.(İhlas Suresi,1-4)
S.11: Dört Büyük Melek ve Görevlerini Sayınız?
C.11. : a) Cebrâil (as): Allah’tan peygamberlerine vahiy ve kitap getiren, elçilik yapan melektir.
b) Mikâil (as): Tabiat olayları ile görevlidir.
c) Azrâil (as): Can alan melektir.
d) İsrâfil (as): Kıyametin kopuşunu ve insanların dirilişini başlatacak olan ve “sur”a
üflemekle görevli melektir.
S.12: Meleklerin Özelliklerini Sayınız?
C.12. Nurdan yaratılmışlardır. Yemez, içmez, yatıp uyumazlar. Yorulmaz ve hastalanmazlar. Gece gündüz Allah’a ibadet eder, emirlerini yerine getirirler. Son derece kuvvetli ve hızlı varlıklardır. Her yere kolayca ulaşır, bizim yapamadıklarımızı yaparlar.
S.13: Allah’ın Sıfatları Nelerdir?.
C.13. Allah’ın Sıfatları; Zâtî ve Subûtî olmak üzere 2 gruptur.
Zâtî Sıfatlar: Vücut, Kıdem, Bekâ, Vahdaniyet, Muhalefetün-lil-Havadis, Kıyambi nefsihi.
Subûtî Sıfatlar: Hayat, İlim, Semi’, Basar, İrade, Kudret, Kelâm, Tekvin.
S.14:Vahyin Terim Manasını Açıklayınız?
C.14. Vahiy; Allah’ın Peygamberlerine, dilediği şeyi özel bir şekilde bildirmesidir.
S.15: Hangi Peygamberlere Ne Kadar Sayfa Gönderilmiştir?
C.15. 10 sayfa = Âdem (as)’a,
30 sayfa = İdris (as)’a
50 sayfa = Şit (as)’a,
10 sayfa = İbrahim (as)’a gönderilmiştir.
S.16:Tevrat ve İncil’in Diğer İsimleri Nelerdir?
C.16. Tevrat’ın diğer ismi Ahd-i Atik, İncil’in diğer ismi ise Ahd-i Cedid’tir.
S.17: Kur’an-ı Kerim Neden Tüm Olarak Nazil Olmamıştır?
C.17. Kur’an-ı Kerim, kısa kısa bölümler halinde, insanların o anki ihtiyaçlarına cevap, hatalarını ikaz, yaptıkları iyi şeylere müjde ve mükâfat olarak 23 senede indirilmiştir. Hepsi birden gelmiş olsaydı, Peygamber (S.A.V.) hazırladı, yazdı diyebilirlerdi. Allah kelâmı olduğuna inanmayabilirlerdi. Ayetler, olaylar üzerine gönderildiği için ilâhî bir niteliği olduğundan kimse şüpheye düşmemiştir. İnanmayanlar, sırf inatlarından kabul etmemişlerdir.
S.18: Kuran-ı Kerim Hangi Halife Zamanında ve Niçin Mushaf Haline Getirilmiştir?
C.18. Kur’an; Hz. Ebû Bekir’in halifeliği zamanında, Yemame’de 70 hafızın şehid düşmeleri üzerine Zeyd b. Sâbit başkanlığındaki bir komisyona yazdırılıp Mushaf haline getirilmiştir. Mushaf’ın oluşmasında hayatta olan hafızlara başvurulmuştur.
S.19: Kur’an-ı Kerim’in Günümüze Kadar Bozulmadan Geldiğini Belirten AYET MEALİNİ Yazın/Okuyun?
C.19. “Doğrusu Kur’an’ı Biz indirdik, O’nun koruyucusu da Biziz.” (Hicr, 9)
S.20: Kur’an-ı Kerim’e Karşı Görevlerimiz Nelerdir?
C.20. Kur’an-ı Kerim’e Karşı Görevlerimiz:
a) Kur’an-ıKerim’in Allah kelâmı olduğunu tasdik etmek
b) Kur’an-ı Kerim’i öğrenmek ve öğretmek
c) Kur’an-ı Kerim’in söylediklerini hayatımızda uygulamak.
Zaten öğrenmekten maksat, âyetler üzerinde düşünmek, emirlerini yapmak ve yasaklarından sakınmaktır.
S.21: Nebi ve Rasul Arasındaki Farkı Belirtiniz.
C.21. Rasul: Kendisine kitap indirilene denir. Nebî ise kendinden önceki peygambere indirilen kitapla amel eder. Rasuller nebîdir ama her nebî rasul değildir.
S.22: Peygamberlerde Bulunması Vacip Olan Sıfatlar Nelerdir?
C.22. Peygamberlerin Vacip Sıfatları;
Sıdk: Doğruluk demektir. Peygamberler doğru ve dürüst insanlardır. Kesin olarak yalan söylemez, hile ve haksızlık yapmazlar. Din adına ne söylemişlerse hepsi Allah’tandır ve hepsi de doğrudur.
Emanet: Güvenilir olmaktır. Peygamberler her yönden güvenilir insanlardır. Aldıkları görevleri gereği gibi yapmış, kendilerine emanet edileni korumuş, hıyanette bulunmamışlardır.
Tebliğ: Duyurmak demektir. Peygamberler Allah tarafından kendilerine vahyedilen her şeyi eksiksiz olarak insanlara duyurmuşlardır. Bu onların peygamberlik görevidir.
İsmet: Günahtan korunmuş olmak demektir. Peygamberler örnek oldukları için Allah onları günah işlemekten korumuştur. Bu sıfat ancak peygamberlerde bulunur, yani peygamberler masumdur.
Fetanet: Akıllı ve zekî olmalarıdır. Peygamberler diğer insanlardan daha akıllı ve anlayışlıdırlar. Zaten böyle olmasa görevlerinin ağırlığını kaldıramazlar.
S.23: Peygamber (S.A.V.)’in Özellikleri Nelerdir?
C.23. Peygamberimizin Özellikleri:
a) Peygamberimiz (S.A.V) âlemlere rahmet olarak gönderilmiştir. Yani bir millete, bir
kavme değil tüm insanlığa gönderilmiştir.
b) Peygamberimizin (S.A.V) getirdiği din, en son ve en mükemmel dindir. Başka bir din
gelmeyecek ve bu din değişikliğe uğramayacaktır.
c) Peygamberimiz (S.A.V) son peygamberdir. Ondan başka peygamber gelmeyecektir.
d) Peygamberimiz (S.A.V) ümmeti en çok olan peygamberdir. Bu özelliklerinden dolayı
Peygamberlerin en üstünüdür.
S.24:Ahirete İmanın Faydaları Nelerdir?
C.24.Ahirete inanan insan; Allah’ın emirlerini yapar, yasaklarından sakınır. Çünkü öldükten sonra hesaba çekileceğini bilir. Bu yüzden davranışlarına dikkat eder, ahlakını güzelleştirir. Ailesine, komşularına, eş, dost ve akrabasına iyi davranır. Vatanına ve milletine karşı görevlerini yerine getirir. Dürüsttür. Hile ve haksızlık yapmaz. Değil kötü davranış yapmak kötü düşünceyi bile bedeninde barındırmaz.
S.25: Kader ve Kazanın Tanımını Yapınız?
C.25.Kader: Allah’ın ezelden ebede kadar olacakların zamanı ve mekânını, nitelik ve özelliklerini önceden bilmesi ve takdir etmesi demektir.
Kaza: Ezelde takdir buyrulan şeylerin zamanı geldiğinde Allah tarafından yaratılması demektir.
S.26. Kaza ve Kadere İmanın Faydaları Nelerdir?
C.26. Kadere inanan kişi; sabırlı olur. Başına gelen felaket ve musibetler karşısında bunalıma düşmez. Başına gelenler kendi hatası sonucu ise pişman olur, yanlışlarından döner ve Allah’tan yardım diler, ümitsizliğe düşmez. Kendi hatası yok ise Allah’ın sınaması diye düşünüp, yine sabırla mükâfatını umar. Kadere inanan kişi her durumda da asla isyana düşmez.
S.27: Gerçek Anlamda Tevekkül Nasıl Olmalıdır?
C.27. Rızkı veren Allah’tır. Buna güvenmeliyiz ancak, üzerimize düşeni yapmalı, sonra neticeyi Allah’tan beklemeliyiz. Rızkı arayıp bulmak, insanın görevidir. Allah nasılsa rızkımı verir deyip oturmak yanlıştır. Bu, tevekkül değil tembelliktir. Çünkü Allah çalışanı sever.
S.28: İbadeti Tanımlayınız?
C.28. İbadet, Allah’a saygı ile boyun eğmek ve emirlerine itaat etmek demektir.
S.29: Dünyaya Geliş Gayemizle İLGİLİ BİR Ayet MEALİ YAZIN/Okuyun?
C.29.“Ben, cinleri ve insanları ancak bana ibadet etsinler diye yarattım.” (Zariyat: 56)
S.30:İbadet Çeşitleri Nelerdir?
C.30. İbadetler 3 çeşittir:
a) Bedenî İbadetler: Namaz, oruç gibi.
b) Malî İbadetler: Zekât, kurban gibi.
c) Hem bedenî hem malî ibadetler: Hac gibi.
S.31: İslam’ın Şartlarını Bildiren Hadis-i Şerifin Manasını Yazın/Söyleyin?
C.31. “İslam beş temel üzerine kurulmuştur: Allah’tan başka hiçbir tanrı olmadığına, Muhammed (S.A.V)’in Allah’ın Peygamberi olduğuna şahitlik etmek, namazı kılmak, zekâtı vermek, haccetmek ve ramazan orucunu tutmaktır.” (Buhâri, îman 2)
S.32: Mükellef Kime Denir?
C.32. Dinin emrettiği şeyleri yapmak ve yasakladıklarından sakınmakla yükümlü olan, ergenlik çağına gelmiş, akıllı insana mükellef denir.
S.33: Ef’âl-i Mükellefin Kaç Tanedir? İsimlerini Yazın/Söyleyin?
C.33. Ef’âl-i Mükellefin sekizdir: Farz, Vacip, Sünnet, Müstehap, Mübah, Haram, Mekruh, Müfsid.
S.34: Haramı Tanımlayıp Hükmünü Belirtiniz?
C.34. Haram: Dinen yapılmaması kesin delille emredilen şeydir. (Hırsızlık, içki içmek gibi)
Hükmü: Haramı işleyen günahkâr olur, inkâr eden veya helal sayan dinden çıkar.
S.35: Temizlikle İlgili İki Tane Hadis-i Şerifin Manasını Yazın/Söyleyin?
C.35. “Din temizlik üzerine kurulmuştur.” (Meşarik, 2. cilt, sayfa 107)
“ Temizlik imanın yarısıdır.” (Müslim, Tahare, 1)
S.36: Kaç Çeşit Temizlik Vardır? Açıklayınız?
C.36. İki çeşit temizlik vardır:
a) Hadesten Taharet,
b) Necasetten Taharet.
İbadetlerin yapılmasına mâni olan hükmî pisliğe hades, bundan temizlenmeye de Hadesten Taharet denir. Abdest, gusül gibi.
Pis şeylere necaset, bundan temizlenmeye de Necasetten Taharet denir. Namazı sahih olabilmesi için, beden, elbise ve namaz kılınacak yerin temiz olması gerekir. ( Kan, idrar necistir.)
S.37: Suların Çeşitlerini Söyleyip Birini Açıklayınız?
C.37. Sular, mutlak ve mukayyed olmak üzere iki çeşittir:
Mutlak Sular: Yağmur, dolu, kar, pınar, dere, nehir, deniz sularıdır.
Mukayyed Sular: Kavun, karpuz suları gibi sular ve mutlak suyun içine bir şeylerin karışmasıyla bozulan sulardır. Bunlarla abdest, gusül olmaz.
S.38: Temizlik Nelerle Yapılır? Maddeler Halinde Yazın/Söyleyin?
C.38. Temizlik üç şekilde yapılır:
1) Su ile yıkayarak,
2) Silerek,
3) Ateşle yakarak.
S.39: Hangi Tür Eşyalar Silinerek Temizlenebilir?
C.39. Düz mermer, bıçak, cam, ayna, porselen, madenî eşyalar, içlerine slik emmedikleri için bez veya toprakla silinerek temizlenir.
S.40: Abdestin Terim Manası Nedir?
C.40. Abdest; belirli organları yıkamak ve meshetmek suretiyle temizlenmesidir.
S.41: Abdestle İlgili Ayetin Mealini Yazın/Okuyun?
C.41. “Ey iman edenler, namaz kılmaya kalktığınızda yüzlerinizi, dirseklerinize kadar ellerinizi ve başlarınıza meshedip topuklara kadar ayaklarınızı yıkayın…” (Mâide: 6)
S.42: Abdestin Sünnetlerinden Dört Tanesini Yazın/Söyleyin?
C.42. Abdestin Sünnetleri: Abdeste Eûzu-Besmele ile başlamak, abdeste başlarken önce elleri bileklere kadar yıkamak, niyet etmek, dişleri fırçalamak, her organı üç kez yıkamak, sıraya riayet etmek, boynu meshetmek, başın tamamını meshetmek, elleri ve ayakları yıkamaya parmak uçlarından başlamak, el ve ayak parmaklarını yıkarken hilallemek, gibi.
S.43: Abdestte Ayaklar Yıkanırken Hangi Dua Okunur?
C.43. “Allah’ım! Ayakların kayacağı günde iki ayağımı sırat üzerinde sağlam tut.”
S.44: Abdesti Bozan Şeylerden Beşini Yazın/Sayın?
C.44. Abdesti bozan şeyler:
1) Ön ve arkadan sidik ve slik gelmesi ve arkadan yel çıkması.
2) Vücudun herhangi bir yerinden kan ve irin akması.
3) Ağız dolusu kusmak.
4) Yatarak, yaslanarak veya bir şeye dayanarak uyumak. Zira bu şekilde uyuyan kimseden “yel” çıkabilir.
5) Bayılmak.
6) Delirmek, çıldırmak.
7) Sarhoş olmak.
Cool Namazda gülmek.
9) Fahiş mübaşeret.
S.45: Meshin Müddeti Ne Kadardır?
C.45. Mukim için 24 saat, misafir için 72 saattir. Bu süre abdestin bozulmasından sonra başlar.
S.46: Meshi Bozan Şeyler Nelerdir?
C.46. Meshi bozan şeyler:
1) Abdesti bozan her şey meshi de bozar.
2) Mestlerden birinin ayaktan çıkarılması veya kendiliğinden çıkması.
3) Meshin süresinin bitmiş olması meshi bozar. ( Meshin süresi namazda iken biterse, o namaz bozulur.)
S.47: Mestlere Mesh Edebilmenin Şartları Nelerdir?
C.47. Mestlere mesh şartları:
a) Mestler, ayaklar yıkanarak abdest alındıktan sonra giyilmiş olmalıdır.
b) Mestler, ayakları topuklarla beraber örtmüş olmalıdır.
c) Mestler, 12 bin adım veya daha fazla yol yürümeye dayanıklı olmalıdır.
d) Mestlerin her birinde ayak parmaklarının küçüğü ile 3 parmak delik, sökük ve yırtık bulunmamalıdır. Ancak 2 mestteki yırtıkların toplamı 3 parmaksa sorun yoktur.
e) Mestler, ayakta durabilecek kadar kalın olmalıdır.
f) Mestler, suyu emerek ayağa geçirecek şekilde olmamalıdır.
g) Mesti giyecek kişinin her bir ayağının ön tarafında elin küçük parmağı ile en az 3 parmak yer olmalıdır. Bir veya iki ayağının ön tarafını kaybetmiş ve en az 3 parmak kadar bir yer kalmamış olan kimse, bu ayağına mesh edemeyeceği gibi, sağlam ayağına da mesh edemez. Bu durumda, her iki ayak da yıkanmalıdır. Çünkü bir ayağı yıkayıp diğerini mesh etmek caiz olmaz.
S.48: Hangi Durumlarda Teyemmüm Yapılır?
C.48. Abdest almak ve gusletmek için su bulunmadığı veya bulunduğu halde kullanılamadığı durumlarda teyemmüm edilir.
S.49: Teyemmümü Bozan Şeyler Nelerdir?
C.49. Teyemmümü bozan şeyler:
a) Abdesti bozan şeyler teyemmümü de bozar.
b) Abdest veya gusül için yeterli su varsa ve kullanılması mümkünse teyemmüm bozulur.
c) Teyemmümü mubah kılan özürlerin ortadan kalkması ile de teyemmüm bozulur.
S.50: Sünnetü’l-Hüda, Tahrimen Mekruh, Fetanet, Vahy-i Hafi, Münkereyn Kelimelerinin Manaları Nelerdir?
C.50. Sünnetü’l-Hüda: İbadetle ilgili olan sünnetlere denir.(Ezan, ikâmet gibi.)
Tahrimen Mekruh: Harama yakın olan mekruhtur. (Vacip bir işi yapmamak gibi.)
Fetanet: Peygamberlerin akıllı ve zeki olmalarıdır.
Vahy-i Hafi: Gizli vahiy demektir. Allah, dilediklerini, dilediği kulunun kalbine doğrudan yerleştirir. Buna vahy-i hafî denir.
Münkereyn: Öldükten sonra soru soracak meleklere münker-nekir veya her ikisine birden münkereyn denir.
S.51:Guslün Farzları Nelerdir?
C.51. Guslün farzı üçtür:
1. Ağıza su alıp çalkalamak.
2. Buruna su çekip yıkamak.
3. Bütün vücudu yıkamak.
S.52: Guslün Sünnetlerinden Beş Tanesini Sayınız?
C.52. Guslün sünnetleri:
1. Besmele ile başlamak.
2. Niyet etmek.
3. Besmele ile niyeti, guslün evvelinde, elleri yıkarken söylemek.
4. Ellerini yıkamak ve bedenin herhangi bir yerinde slik varsa önceden onları gidermek.
5. Edep yerlerini (slik olmasa bile) yıkamak.
6. Gusülden önce abdest almak.
7. Abdestte ayakların yıkanmasını sonraya bırakmak.
8. Bedene üç defa su dökmek ve her döküşte suyu bedenin her tarafına ulaştırmak.
9. Su dökmeye baştan başlamak sonra sağ omuza daha sonra da sol omuza dökmek.
10. Suyu ilk döküşte bedeni ovmak.
11. Gusülde suyu israf etmemek , az da kullanmamak.
12. Yıkandıktan sonra bedeni havlu veya benzeri bir şeyle silmek.
13. Kimsenin görmeyeceği bir yerde yıkanmak.
S.53: Gusülde Dua Okumanın Hükmü Nedir?
C.53. Gusülde dua okumak mekruhdur.
S.54:Guslü Gerektiren Haller Nelerdir?
C.54. Guslü gerektiren haller:
1. Dokunmak, bakmak, ihtilam olmak suretiyle şehvetle gelen meninin dışarı çıkması ve ergenlik çağına gelen erkek ve kadının cinsel ilişkide bulunması.
2. Kadınların adet halinin bitmesi.
3. Çocuk doğuran kadınların lohusalıklarının sona ermesi.
S.55:Gusül Yapılmasının Sünnet Olduğu Yerler Nelerdir?
C.55. Gusül yapılmasının sünnet olduğu yerler:
1. Cuma namazı için,
2. Bayram namazları için,
3. Hac ve Umre için ihrama girerken,
4. Hac vazifesini yapan kimsenin zeval vaktinden sonra Arafat’ta.
S.56: Cünüp Olan Kişinin Yapması Haram Olan Şeyler Nelerdir?
C.56. 1. Namaz kılmak.
2. Kur’an- ı Kerim okumak.
3. Kur’an-ı Kerim’e el sürmek.
4. Camiye girmek.
5. Kabeyi tavaf etmek.
S.57: İstihaze Nedir?
C.57. Bir damardan çıkıp tenasül organı yolu ile gelen kandır. Rahimden değil bir hastalık sebebiyle damardan gelen bu kanın kokusu yoktur. Bu durum kadınlar için bir hastalık ve özürdür. Kadından gelen kan üç günden eksik olursa bu ay hali değil kadın için bir özür sayılır. Ay hali on günden fazla devam etmişse bu fazlalık ile lohusalığın kırk günden sonrası istihazadır. Dokuz yaşından önce ve ellibeş yaşından sonra gelen kan da böyledir.
S.58: Hayızlı ve Lohusa Kadınlara Haram Olan Şeyler Nelerdir?
C.58. Hayızlı ve lohusa kadınlara haram olan şeyler:
1. Namaz kılmak.
2. Oruç tutmak.
3. Kur’an-ı Kerim okumak.
4. Kur’an-ı Kerim’e el sürmek.
5. Camiye girmek.
6. Kabeyi tavaf etmek.
7. Cinsel ilişkide bulunmak.
S.59: Özür Sahibi Kimdir ve İbadetlerini Nasıl Yapar?
C.59.Abdesti bozan şeyin bir namaz vakti kesilmeden devam etmesine özür denir.
İdrarın devamlı olarak gelmesi, burundan veya bir yaradan sürekli kan gelmesi, bir hastalıktan dolayı göz, kulak ve memelerden gelen akıntı özür olduğu gibi. İstihaze kanıda özürdür. Kendisinde böyle bir özür olan kimseye özür sahibi denir. Özür sahibi özrü devam ettiği sürece her namaz vakti abdest alır ve bu abdestle o namaz vakti içinde “başka bir şeyle abdesti bozulmadıkça” dilediği kadar farz ve nafile namazı kılabildiği gibi, kazaya kalmış namazları, cenaze ve bayram namazlarını da kılabilir.
S.60:Ankebut Suresi 45.Ayeti Meali İle Birlikte Yazın/Okuyun?
C.60. اتْلُ مَا أُوحِيَ إِلَيْكَ مِنَ الْكِتَابِ وَأَقِمِ الصَّلَاةَ إِنَّ الصَّلَاةَ تَنْهَى عَنِ الْفَحْشَاء وَالْمُنكَرِ
“Sana vahyolunan Kitabı oku, namazı dosdoğru kıl. Gerçekten namaz hayâsızlıktan ve fenalıktan alıkoyar.”
S.61: Namazın Farz Olmasının Şartları Nelerdir?
C.61. Bir insana namazın farz olması için üç şartın bulunması gerekir:
1. Müslüman olmak,
2. Ergenlik yaşına gelmiş olmak,
3. Akıllı olmak.
S.62: Sabah Namazının Vakti Ne Zamandır?
C.62. Sabaha karşı tan yerinin ağarmaya başlamasından itibaren güneşin doğuşuna kadar olan zaman içinde kılınır.
S.63: İkindi Namazının Vakti Ne Zamandır?
C.63. Öğle namazının vaktinin çıktığı zamandan güneşin batışına kadar olan zamandır. Her şeyin gölgesi bir veya iki katı olunca öğle namazının vakti çıkar, ikindi namazının vakti girer ve güneş batıncaya kadar devam eder.
S.64: Yatsı ve Vitir Namazının Vakti Ne Zamandır?
C.64. Yatsı namazının vakti akşam namazının vakti çıktıktan sonra başlayıp sabah namazının vakti olan tan yerinin ağarmaya başlamasına kadar devam eden zamandır. Vitir namazının vakti de yatsının vaktidir. Ancak vitir namazı yatsı namazı kılındıktan sonra kılınır.
S.65: Cem – i Takdim, Cem – i Te’hir Nedir? Açıklayın?
C.65. Arafatta arefe günü öğle vaktinde önce öğle namazı peşinden de ikindi namazı bir ezan ve iki kamet ile birlikte kılınır. İki farzın arası başka namaz ile ayrılmayacağından öğlenin farzından sonra öğlenin son sünneti ile ikindinin sünneti kılınmaz.
Burada ikindi vakti girmeden ikindi namazı öğle vaktinde öğle namazı ile birlikte kılınmaktadır. Buna cem-i takdim denilir.
Arefe günü akşam namazı akşam vaktinde kılınmayıp Müzdelife’de yatsı vaktinde bir ezan ve bir kamet ile kılınır. Yani sadece akşam farzı için kamet getirilir. Yatsının farzında getirilmez. İki farzın arası ayrılmayacağı için akşamın sünneti ile yatsının ilk sünneti kılınmaz. Burada akşam ve yatsı namazlarının birlikte kılınmasına da cem-i te’hir denir.
S.66: Hiçbir Namazın Kılınmayacağı Vakitler Nelerdir?
C.66.
1.Güneş doğarken, güneşin doğmaya başlamasından itibaren yaklaşık kırk dakika geçinceye kadar olan süre içinde.
2.Güneş zevalde iken, yani güneş tam tepe noktasına gelip de henüz batı tarafına geçmeden.
3.Güneş batarken, güneşin batma zamanından yaklaşık kırk dakika öncesinden güneş batana kadar.
S.67:Nafile Namaz Kılınması Mekruh OLAN VAKİTLERDEN Beş Tanesini Yazın/Sayın?
C.67.
1. Sabah namazının vakti girdikten sonra,
2. Sabah namazı kılındıktan sonra,
3. İkindi namazı farzı kılındıktan sonra,
4. Akşam namazının farzı kılındıktan sonra,
5. Bayram namazlarından önce(evde, camide)
6. Bayram namazlarından sonra(camide),
7. Vaktin daralması sebebiyle farz için pek az zaman kalınca,
8. Farza başlamak üzere kamet getirilirken,
9. Cuma günü hatibin hutbe okumak üzere minbere çıkışından itibaren cumanın farzı kılınıncaya kadar,
10. Tuvalet için sıkıştığı vakitte,
11. Arzu ettiği bir yemek hazır olduğu zaman,
12. Hac zamanı Arafat’ta öğle ile ikindi namazları birlikte kılınırken iki farz arasındaki sünnetler, Müzdelife’de akşam ile yatsı namazları birlikte kılınırken iki farz arasındaki sünnetler kılınmaz.
S.68: Ezanın Hükmü Nedir, Hangi Yıl Meşru Kılınmıştır?
C.68. Ezan, Sünnet – i müekkede olup, hicretin birinci yılında meşru kılınmıştır.
S.69: Ezanı Yazın/Okuyun?
C.69.Ezanın sözleri şöyledir:
Allâhü ekber Allâhü ekber,
Allâhü ekber Allâhü ekber,
Eşhedü en lâ ilâhe illallah,
Eşhedü en lâ ilâhe illallah,
Eşhedü enne Muhammeden Resûlullah,
Eşhedü enne Muhammeden Resûlullah,
Hayye ale’s-salâh Hayye ale’s-salâh,
Hayye ale’l-felâh Hayye ale’l-felâh,
Not: Sabah ezanında (Es-Salâtü Hayru’n-Mine’n-Nevm) ilavesi yapılır.
Allâhü ekber Allâhü ekber,
Lâ ilâhe illallâh,
Allah Büyüktür, Allah Büyüktür,
Allah Büyüktür, Allah Büyüktür,
Şüphesiz bilirim bildiririm Allah’dan başka yoktur tapacak,
Şüphesiz bilirim bildiririm Allah’ dan başka yoktur tapacak,
Şüphesiz bilirim bildiririm Allah ‘nın elçisidir Muhammed,
Şüphesiz bilirim bildiririm Allah ‘nın elçisidir Muhammed,
Haydin namaza Haydin namaza,
Haydin felâha Haydin felâha,
Allah Büyüktür, Allah Büyüktür,
Allah’dan başka yoktur tapacak.
S.70: Namazın Şartları Nelerdir?
C.70. Namazın şartları: (Dışındakiler)
1- Hadesten taharet.
2- Necasetten taharet.
3- Setr – i avret
4- İstikbal – i kıble
5- Vakit
6- Niyet
S.71: Namazın Rükünleri Nelerdir?
C.71. Namazın rükünleri: (İçindekiler)
1- İftitah tekbiri
2- Kıyam
3- Kıraat
4- Rükû
5- Sücut
6- Ka’de– i ahire
S.72: Hadesten Taharet ve Necasetten Taharet Nedir? Açıklayınız?
C.72.
1. Hadesten Taharet: Cünüplük ve abdestsizliğe hades denir. Namaz kılmak için hükmü slik denen hadesten temizlik şarttır. (Gerekli hallerde) Gusül yapmak ve abdest almak hadesten temizlenmek demektir.
2. Necasetten Taharet: Namaz kılacak kişinin bedeninde üzerinde ki elbisede ve namaz kılacağı yerde (namaza engel olacak kadar) slik var ise bunları temizlemektir.
S.73: Kadınların Namazda Örtülmesi Gereken Uzuvları Nelerdir?
C.73. Kadınların namazda yüz eller ve ayaklardan başka vücudun her tarafını örtünmesi farzdır.
S.74: Erkeklerin Namazda Örtülmesi Gereken Uzuvları Nelerdir?
C.74. Erkeklerin namazda göbek altından diz kapağına kadar olan kısmı (diz kapağı dâhil) örtünmesi farzdır.
S.75: Namaz İçinde Kıblede Hata Ettiğini Anlayan Kişinin Yapması Gereken Nedir?
C.75. Namaz içinde kıblede hata ettiğini anlar ise o anda kıbleye dönerek namazı tamamlar. Namazı tekrar kılması gerekmez. Kıbleyi bilmeyen kimse yanında kıbleyi bilen birisi olduğu halde ona sormadan kendi araştırmasına göre namazını kılsa doğru ise namazı caizdir. Kıbleye isabet etmedi ise kıldığı namaz caiz değildir. Kıble yönünde şüphe eden kimse hiçbir araştırma yapmadan namaza başlasa da namaz içinde kıbleyi isabet ettiğini anlar ise namazını yeniden kılar. Kesin olmayan bir bilgiye dayanılarak kesin hükme varılamaz. Namazı bitirdikten sonra isabet ettiğini anlar ise namazı iade etmez. Kıblenin hangi tarafta olduğunu bilmeyen kimse, yanında bilen varsa sorup öğrenmesi gerekir. Soracak kimse yoksa araştırarak namazını kılar. Namaz bittikten sonra kıblenin yanlış olduğunu öğrenirse namazı iade etmesi gerekmez.
S.76: Vakit Girmeden Kılınan Namazın Hükmü Nedir?
C.76. Namazları kendi vakti içinde kılmak farzdır. Vakti girmeden bir namazı kılmak caiz değildir.
S.77: İftitah Tekbirinin Sahih Olması İçin Gereken Şartlar Nelerdir?
C.77. 1- Tekbir ile niyet arasına yemek içmek ve söz söylemek gibi namaza aykırı bir şey girmemek.
2- Tekbiri ayakta almak.
3- Önce namaza niyet etmek sonra tekbir almak.
4- Tekbiri kendi duyabileceği bir ses tonu ile söylemek.
5- Allahu Ekber derken Allah Lafzının başında ki A’ yı Ekber lafzının B’ sini uzatmamak.
6- Cemaat ile kılarken imam tekbir aldıktan sonra tekbir almak.
S.78:Namazda Farz Olan Kıraat Nerede Yapılır?
C.78. Üç ve dört rekâtlık farz namazların ikişer rekâtında, iki rekâtlık farz namazlar ile vitir ve nafile namazların her rekâtında Kur’an-ı Kerim okumak farzdır ve kıyamda yapılır.
S.79: Secdede Alnı ve Burnu Yere Koymanın Hükmü Nedir?
C.79. Secdede alnı yere koymak farz burnu yere koymak vaciptir.
S.80: Namazın Vaciplerini Yazın/Sayın?
C.80. Namazın Vacipleri:
1.Namaza Allahü Ekber sözü ile başlamak,
2.Namazda Fatiha suresini okumak,
3.Fatiha suresini farz namazların ilk iki rekâtında vitir ve nafile namazların her rekâtında okumak,
4.Farz namazların ilk iki rekâtında vitir ve nafile namazların her rekâtında sure ve ayet okumak, (zamm-ı sure)
5.Fatihayı sureden önce okumak,
6.Secdede alın ile beraber burnu da yere koymak,
7.İki secdeyi birbiri ardınca yapmak,
8.Üç ve dört rekatlı namazların ikinci rekatında “Ettehiyyatü” okuyacak kadar oturmak. Buna “Kade-i Ula = birinci oturuş” denir.
9.Birinci ve son oturuşlarda “Ettehiyyatü”yü okumak,
10.Birinci oturuşta “Ettehiyyatü”yü okuduktan sonra gecikmeden üçüncü rekâta kalkmak,
11.Vitir namazında kunut tekbirini almak ve kunut duasını okumak,
12.Bayram namazlarına mahsus olan fazla tekbirleri almak,
13.Cemaatle kılındığı zaman sabah, akşam, yatsı, Cuma ve bayram namazlarının birinci ve ikinci rekâtlarında teravih namazı ile ramazanda teravihten sonra kılınan vitir namazının her rekâtında imamın fatiha ve sureyi açıktan okuması,
14.Öğle ve ikindi namazlarında bunları içinden okumak,
15.İmama uyan kişinin bu namazlarda fatiha ve sure okumayarak susması,
16.Tadil-i Erkân,
17.Namazın sonunda selam vermek,
18.Namazda yanılırsa sehiv secdesi yapmak,
19.Namazda secde ayeti okursa secde yapmak.
S.81: Namazda Sünneti Terk Etmenin Hükmü Nedir?
C.81. Namazda sünneti terk etmek namazı bozmaz, sehiv secdesi yapmayı da gerektirmez, ancak mekruhtur.
S.82: Namazın Sünnetlerinin On Tanesini Yazın/Sayın?
C.82. Namazın sünnetleri:
1. Beş vakit namaz ile Cuma namazı için ezan ve kamet erkekler için sünnettir.
2. Namazın iftitah tekbirinde, vitir namazının kunut tekbirinde, bayram namazlarının zevaid tekbirlerinde elleri kulakları hizasına kaldırmak(Kadınlar parmak uçları omuz hizasına gelecek şekilde ellerini kaldırırlar).
3. Eller kaldırıldığı sırada parmakları ne bitişik nede fazla açık tutmamak.
4. İmama uyanın iftitah tekbirinin imamın iftitah tekbirine yakın olması.
5. Kıyamda elleri bağlamak.
6. Kıyamda iki ayağın arasını dört parmak kadar açık bulundurmak.
7. Sübhaneke okumak.
8. “Euzübillahi mineşşeydanirracim” demek.
9. Her rekatta fatiha’dan önce “Bismillahirrahmanirrahim” demek.
10. Fatihanın sonunda imamın ve ona uyanların âmin demesi.
S.83: Kunut Duasını Bilmeyen Kişi Vitir Namazında Ne Okur?
C.83. Kunut duasını bilmeyen kişi “Rabbena Atina fiddünya haseneten ve fi’lahirati haseneten ve kına azabennar” veya üç kere “Allahümmeğfirli” okur veya üç kere “Ya rabbi” der.
S.84: Namazın Sonunda Okunan Tesbih ve Dualar Nelerdir?
C.84.Farz namazları kıldıktan sonra:
Allahümme Ente-s Selamü ve Minke-s Selam Tebarekte Ya ze’l Celali ve’l İkram
“Allah’ım! Sen her türlü noksanlıklardan berisin. Selamet ancak sendedir. Ey ululuk ve ikram sahibi”
Farzdan sonra sünnet yoksa:
Allahümme Salli Ala Seyyidina Muhammedin Ve Ala Ali Seyyidina Muhammed
“Allah’ım efendimiz Muhammed’in şeref ve mertebesini yücelt.”
Salat ve selamdan sonra:
Sübhanellahi Ve’l Hamdülillahi Vela İlahe İllallahü Vallahu Ekber. Vela Havle Vela Kuvvete İlla Billahi’l Aliyyi’l Azim
“Kendisinden başka hiçbir ilah bulunmayan Allah bir tektir eşi ve ortağı yoktur. Hükümranlık onundur. Hamd ve sena O’na mahsurdur. O’nun her şeye gücü yeter.”
Bundan sonra Euzü besmele ve Âyete’l Kürsi okunur.
33 defa “Sübhanallah” “Allah’ı noksan sıfatlardan tenzih ederim”
33 defa “Elhamdülillah” “Her türlü övgü Allah’a mahsustur”
33 defa “Allahu Ekber” “Allah en büyüktür” denilir.
Bunların peşinden:
La ilahe İllallahü Vahdehu la Şerike Leh Lehü’l Mülkü Ve Lehü’l Hamdü Ve Hüve Ala Külli Şey’in Kadir
“Şanı yüce Allah’ı tesbih ve tenzih ederim. O bütün noksanlıklardan uzaktır. hamd Allah’a mahsustur. Allah’dan başka hiçbir ilah yoktur. Allah en büyüktür. Emirlerine uymak yasaklarından sakınmak için gereken güç ve kudret ancak Allah’ındır.” Denilir ve dua edilir.
S.85: Namazı Bozan Şeylerden On Tanesini Yazın/Sayın?
C.85. Namazı bozan şeyler:
1- Namazda konuşmak,
2- İnsan sözüne benzeyen dua,
3- Namazda iken birine selam vermek veya başkasının verdiği selamı almak,
4- Namazda namaza ait olmayan bir iş yapmak,
5- Kıbleden göğsünü çevirmek,
6- Dışarıdan bir şey yemek,
7- Dişleri arasında kalan –nohut tanesi kadar- şeyi yutmak,
8- Ağızda sakız veya başka bir şey çiğnemek,
9- Namazda bir şey içmek,
10- Özürsüz olarak öksürmek,
11- Bir şeyi üflemek,
12- Ah diye inlemek,
13- Ah, oh demek,
14- Ağrıdan veya dünyaya ait bir musibetten dolayı sesle ağlamak,
15- Aksırana “yerhamükallah”, kötü habere “inna lillahi ve inna ileyhi raciun”, iyi habere “elhamdü lillah”, hayret edilecek bir habere “sübhanallah” demek. Allah’ın adı işitilince “celle celalilühü”, Peygamberimiz’in adı işitilince“Salat ve Selam” okumak.
16- Birine cevap vermek maksadı ile ayet okumak,
17- Teyemmüm ile namaz kılanın suyu görüp kullanmaya gücü yetmesi,
18- Mestin mesh müddetinin namazda sona ermesi,
19- Az bir uğraşma ile de olsa mestin ayaktan çıkması,
20- Rükû ve secdeleri ima ile yapan kişinin namaz içinde buna gücü yetmesi,
21- Sabah namazını kılarken güneşin doğması,
22- Özür sahibinin özrünün bitmesi,
23- Bayılmak ve çıldırmak,
24- Ergenlik çağında bir bayanın cemaat ile kılınan namazda erkeğin yanında veya önünde durması,
25- Bir namazı kılarken başka bir namaza geçmek maksadı ile tekbir almak,
26- Vücudunda örtülmesi gereken yerin bir rükün (üç tesbih) miktarı açık kalması veya üzerine namaza mani slik bulaşması,
27- Ezberinde olmayanı namazda mushafa bakarak okumak,
28- İmama uymuş olan kimse bir rükünde imam ile birlikte olmayarak onu geçmek,
29- Namazın sonunda teşehhüt miktarı oturduktan sonra, namaz içinde ki secdelerden birini veya tilavet secdesini yapmadığını hatırlayan kimse, yapmadığı secdeyi yerine getirdikten sonra “Kade-i Ahire”yi iade etmese namazı bozulur.
30- Üç ve dört rekâtlı farzlarda kendini misafir zannederek iki rekâtın sonunda selam vermek ile namaz bozulacağı gibi, öğlenin farzını Cuma yatsının farzını teravih zannederek birinci oturuşun sonunda selam vermek namazı bozar.
31- Manası değişecek şekilde Kur’an-ı Kerim yanlış okumak, (Namazda manası değişecek şekilde Kur’an-ı Kerim’i yanlış okumaya zelletü’l kari denir. Anlamı “Okuyanın dil sürçmesi” yani yanlış okuması demektir. Eğer yanlışlık kelimelerin hareke ve sükûnunda ise mana değişsin değişmesin namaz bozulmaz. Şeddeliyi şeddesiz, şeddesizi şeddeli, uzatılması gerekeni kısa, kısa okunması gerekeni uzatarak okumak, idgam yapılacak yerde yapmamak, yapılmayacak yerde idgam yapmak namazı bozmaz. Durulacak yerde geçmek geçilecek yerde durmak namazı bozmaz. Bir harf yerine başka bir harf okunduğunda bununla mana değişmez ve Kur’an- Kerim de o kelimenin benzeri bulunursa namaz bozulmaz. Eğer harfin değişmesiyle kelimenin manası değişmez fakat o kelimenin benzeri Kur’an-ı Kerim de yoksa İmam azam ve İmam Muhammed’e göre namaz bozulmaz. Ebu Yusuf’a göre bozulur. Harfin değişmesiyle anlam değişirse ve kelime Kur’an da bulunmazsa namaz bozulur )
S.86: Amel -i Kesir Nedir?
C.86. Namaz kılan kimse namazla ilgili olmayan bir işle uğraşırken namaza durduğunu bilmeyen ve bu halde gören bir insan şüphe etmeden “Bu adam namazda değildir, çünkü namaz kılan bu kadar işle uğraşmaz” derse dışarıdan bakan insanı bu kanaate vardıran işlere “amel-i kesir = çok iş” denir.
S.87: Muhazat -ı Nisa Nedir Şartları Nelerdir?
C.87: Ergenlik çağında olan bir kız veya kadının cemaatle kılınan namazda erkeğin yanında ve önünde durmasına “Muhazat-ı nisa” denir. Bu durumda erkeğin namazının bozulması için bazı şartların bulunması gerekir. Bunlar:
1- Namaz kılanın mükellef olması
2- Erkek ve kadının ikisinin de namazda olması
3- Namazın rükulu ve secdeli bir namaz olması
4- Erkek ve kadının aynı namazı beraber kılması
5- Her ikisinde arada perde olmadan bir mekânda olması
6- İmam namaza başlarken kadın cemaata de niyet etmek
7- Muhazatın(kadının erkeğin yanında veya önünde olması) bir rükünde olması
S.88: Zelletü’l -Kari Nedir?
C.88. Namazda manası değişecek şekilde Kur’an-ı yanlış okumaya zelletü’l kari denir. Anlamı “Okuyanın dil sürçmesi” yani yanlış okuması demektir.
S.89: Namazda Kıraatın Hata ve Unutarak Yanlış Olması Durumundaki Şartlar Nelerdir?
C.89. a) Eğer yanlışlık kelimelerin hareke ve sükûnunda ise mana değişsin değişmesin namaz bozulmaz. Şeddeliyi şeddesiz, şeddesizi şeddeli, uzatılması gerekeni kısa, kısa okunması gerekeni uzatarak okumak, idgam yapılacak yerde yapmamak, yapılmayacak yerde idgam yapmak namazı bozmaz.
b) Durulacak yerde geçmek geçilecek yerde durmak namazı bozmaz. Bir harf yerine başka bir harf okunduğunda bununla mana değişmez ve Kur’an da o kelimenin benzeri bulunursa namaz bozulmaz
c) Eğer harfin değişmesiyle kelimenin manası değişmez. Fakat o kelimenin benzeri Kur’an da yoksa İmam azam ve İmam Muhammed’e göre namaz bozulmaz. Ebu Yusuf’a göre bozulur. Harfin değişmesiyle anlam değişirse ve kelime Kur’an da bulunmazsa namaz bozulur.
S.90: Namazı Bina Etmek Nedir?
C.90. Namazda kendi isteği olmayarak abdesti bozulan kimse hiç konuşmadan hemen en yakın bir yerde abdest alır ve bıraktığı yerden namazını istediği yerde tamamlar. Buna namazı bina etmek denir. Hangi rükünde abdesti bozulursa onu – rükû veya secde gibi- iade ederek namazı tamamlar.
S.91: İstinaf Nedir?
C.91. Kişinin namazda abdestini kasten kendi isteğiyle bozmasına istinaf denir. Bu kişi namazı yeniden kılar.
S.92: Namaz Kılanın Önünde Secde Yerinden Birinin Geçmesi ile Namaz Bozulur mu? Bununla İlgili İki Hükmü Açıklayın?
C.92. Namaz kılan kişinin önünde secde yerinden bir kimsenin geçmesi ile namaz bozulmaz. Geçen ister erkek, ister kadın, ister başka bir canlı olsun. Mükellef olan bir kimse kasten namaz kılanın önünden geçerse günah işlemiş olur.
1- Namaz kılan önünden geçilecek yerde durmadığı halde ve uzağından dolaşıp gitmekte mümkün iken böyle yapmayıp namaz kılan kişinin önünden geçen kişi günahkâr olur.
2- Namaz kılanın insanların gelip geçtiği yerde durması ve uzaktan geçecek yerinde bulunmaması durumunda günah namaz kılana aittir, önünden geçenin günahı yoktur.
3- Namaz kılanın, müsait yer var iken herkesin gelip geçeceği yerde durması, yürüyenin de uzaktan geçmek mümkün iken namaz kılanın önünden geçmesi durumunda ise hem namaz kılan, hem de kılanın önünden geçen günah işlemiş olur.
4- Ne namaz kılan, önünden geçilmeyecek uygun bir yer bulabiliyor, ne de oradan geçmek isteyen, namaz kılanın uzağından geçilebilecek bir yer bulabiliyor. Bu durumda namaz kılan da geçen de günah işlemiş olmaz.
Alıntı ile Cevapla

Konu Sahibi f_kryln 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir
Konu Forum Son Mesaj Yazan Cevaplar Okunma Son Mesaj Tarihi
Harflerin mahrecleri Kur'ân-ı Kerim Genel f_kryln 0 5045 10 Kasım 2013 00:57
Kuran eğitimi ve teknik bilgiler Kur'ân-ı Kerim Genel f_kryln 0 3899 10 Kasım 2013 00:54
pratik arapça - HAFTANIN GÜNLERİ- Genel Arapça f_kryln 0 2844 10 Kasım 2013 00:47
pratik arapça - POLİS KARAKOLUNDA- Genel Arapça f_kryln 0 3037 10 Kasım 2013 00:46
pratik arapça - BANKADA- Genel Arapça f_kryln 0 2855 10 Kasım 2013 00:45