17 Mart 2013, 14:41
|
Mesaj No:1 |
Durumu: Medine No : 17068 Üyelik T.:
03 Mart 2012 Arkadaşları:26 Cinsiyet:anne Memleket:arz Yaş:46 Mesaj:
1.078 Konular:
171 Beğenildi:212 Beğendi:27 Takdirleri:246 Takdir Et:
Konu Bu
Üyemize Aittir! | AÖF İlahiyat önlisans 2.sınıf 2010-2011 bahar dönemi ara sınav çıkmış sorular AÖF İlahiyat önlisans 2.sınıf 2010-2011 bahar dönemi ara sınav çıkmış sorular 2010-2011 BAHAR DÖNEMİ ARA SINAVI - ÜÇÜNCÜ OTURUM
HADIS
1. Aşağıdakilerden hangisi sünnet bilgisinin elde edildiği kaynaklardan biri değildir?
A) Siyer kaynakları
B) Ehl-i Kitâb'ın kutsal metinleri
C) Hadis kitapları
D) Fiilî gelenek
E) Sözlü gelenek
2. Aşağıdakilerden hangisi sünnetin sonraki nesillere intikal vasıtalarından biri değildir?
A) öğretim
B) Sözlü nakil
C) Yazılı nakil
D) Tefekkür
E) Uygulama
3. "Kim Resûl'e itaat ederse muhakkak Allah'a
itaat etmiş olur" ayetindeki "itaat" aşağıdaki
zaman dilimlerinden hangisi için geçerlidir?
A) Resûlullah'ın risâletinden kıyamete kadar kİ tüm zamanlar
B) Onun sözlerini bizzat işiten sahabe neslinin sağ olduğu dönem
C) Resûlullah'ın hayatta olduğu saadet asrı
D) Sünneti sahabeden öğrenen tâbi'în nesli dönemi
E) Mezheplerin sistemleşmesinden önceki dönem
4. Aşağıdakilerden hangisi Hz. Peygamber'in Kur'ân'ı açıklama usullerinden biri değildir?
A) Muhteva uyumu olan bir hadisten sonra ilgili âyete işaret etme
B) Sorulara cevap verirken âyetleri açıklama
C) Vahyolunan âyeti okurken aynı zamanda açıklamasını yapma
D) Ortama uygun düşen âyeti açıklama
E) Ders verir tarzda âyetleri açıklama
5. Aşağıdakilerden hangisi sünnet-hadis arasındaki ilişkiyi açıklayan kavram çiftidir?
A) Mütevatir - âhâd
B) Uygulama - nakil
C) Sözlü nakil - yazılı nakil
D) Toplumsal uygulama - bireysel uygulama
E) Metlüv vahiy - gayr-ı metlüv vahiy
6. Aşağıdakilerden hangisi insanlara elçi olarak bir melek değil, kendi cinslerinden peygamberler gönderilmesinin nedenidir?
a.İnsan peygamberlerin dini yaşayarak hemcinslerine örneklik edebilmeleri
b.meleklerin insanlar arasında yaşamalarının mümkün olmaması
c.İnsanların, elçi olarak melek gönderilmesine karşı çıkmaları
d.İnsanların meleklerden üstün olmamaları
e. İnsan peygamberlerin Allah'a daha itaatkâr olmaları
7. Hz. Ömer'in Hacerü'l-esved için, "Sen sadece bir taşsın, ben Resûlullah'ı seni öperken gördüğüm için öpüyorum" demesi aşağıdakilerden hangisini gösterir?
A) Hz. Ömer'in, Hacerü'l-esved'i öpmeyi doğru bir davranış olarak düşündüğünü
B) Hz. Ömer'in şirk ve bidatlare karşı duyarlı bir halife olduğunu
C) Hz. Ömer'in, Resûlullah'ın sünnetine bağlı bir halife olduğunu
D) Islâm'da Hacerü'l-esved'den başka hiçbir nesnenin değerli olmadığını
E) Hz. Ömer'in hilafeti boyunca birçok kere hacca gittiğini
8. Hz. Ali "Eğer din akıl ve rey ile olsaydı ben mestin üstünü değil altını mesh ederdim. Ama ben Resûlullah'ı (sav) mestin üstünü mesh ederken gördüm" sözüyle en cok vurgulanmak istenen aşağıdakilerden hangisidir?
A) Hz. Ali döneminde bazıları mestin altına mesh edilmesi gerektiğini savunmuşlardır.
B) Mest üzerine mesh Hz. Peygamber'in uygulamalarından biridir.
C) Abdestin kabul olması için mestin üstüne mesh edilmesi gerekir.
D) Hz. AH, Resûlullah'ın mestin üstüne mesh ettiğini görmüştür.
E) Dini konularda akla aykırı gibi görünse de Hz. Peygamber'e ittiba gerekir.
9. Âlimlerin yaygın kanaatine göre Kur'ân-ı Kerim'de, Kitap ile birlikte kullanılan "hikmet" kelimesinin anlamı aşağıdakilerden hangisidir?
A) Yazma
B) Uygulama
C) İlim halkalarında öğretme
D) Ezberleme
E) Kitaplarda tedvin etme
10. Muaz b. Cebel'in, "Bir sorunla karşılaşırsam Kur'ân-ı Kerim'le hükmederim. Orada bulamazsam Hz. Peygamber'in sünnetiyle hükmederim. Onda da bulamazsam içtihat ederim" sözünde anlatılmak istenen ile ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?
A) Delil olma bakımından içtihat dini kaynaklardan biridir.
B) Sahabiler Hz. Peygamber'in sünnetine uyma konusunda titizlik göstermişlerdir.
C) Kur'ân-ı Kerim'de çözüme kavuşturulmayan konularda sünnete müracaat edilir.
D) Kur'ân, sünnet ve içtihattan başka dinde kaynak değeri olan başka bir delil yoktur.
E) Delil olma bakımından Kur'ân-ı Kerim dinde ilk sırada yer alan kaynaktır.
11. I. Hz. Peygamber'in ahlaki özellikleri
II. Hz. Peygamber'in yaratılış özellikleri
III. Hz. Peygamber'in fiilleri
IV. Hz. Peygamber'in sözleri
V. Sahabenin içtihatları
Yukarıdakilerden hangileri sünnet kavramının kapsamına girmez?
A) Yalnız II
B) Yalnız III
C) Yalnız V
D) I ve II
E) III ve IV
12. Aşağıdakilerden hangisi sahabenin hadisleri muhafaza yollarından biri değildir?
A)Yazma
B) Uygulama
C) İlim halkalarında öğretme
D) Ezberleme
E) Kitaplarda tedvin etme
13. Aşağıdakilerden hangisi Muksirûnun ortak özelliklerinden biri değildir?
A) Hz. Peygamber'in yakın çevresinden olmaları
B) Hz. Peygamber'in vefatının ardından uzun süre yaşamaları
C) Hadis öğrenme iştiyakları
D) Hadisleri yazmaları
E) Çok sayıda talebelerinin olması
14. 14. Sahabe arasında bazı fiillerin sünnet kabul
edilmeyeceği yönündeki ihtilafların nedeni
aşağıdakilerden hangisidir?
A) Sahabe arasındaki meşrep farklılığı
B) Sahabenin sünnetin bir kısmını kabul edip diğer kısmını reddetmeleri
C) Sahabenin Hz. Peygamber'in sadece Kur'ân tebliği ile sorumlu olduğunu kabul etmeleri
D) Sahabenin Hz. Peygamber'in sürekli İlâhî denetim altında olduğunu kabul etmemeleri
E) Sahabenin Hz. Peygamber'in sünnetinin bağlayıcılığını kabul etmemeleri
15. Aşağıdaki sahabileren hangisi
muksirûndandır?
A) Hz. Hafsa
B) Hz. Ömer
C) Hz. Âişe
D) Hz. Ali
E) Hz. Cerir b. Abdullâh
16. Hadislerin mana ve maksadının anlaşılmasını konu edinen ilim dalına ne ad verilir ?
A)fehm
B)fıkhul hadis
C)istinbat
D)rivayetül hadis
E)marifetürrical
17.Aşağıdakilerden hangisi Fıkhü'l-hadîs ilmine yönelik çalışmalardan biri değildir?
A) Sünen
B) Şeıtıu ma'âni'l-âsâr
C) El-Muhallâ
D) Et-Temhîd
E) Huccetullâhi'l-bâliğa
18. I. Hafıza-muhakeme işbirliği
II. Hadisle birlikte fıkıh bilgisi
III. Rivâyet-dirâyet bütünlüğü
IV. Mana ve maksadı kavrama melekesi
Yukarıdakilerden hangileri hadis metinlerinin doğru anlaşılması için gereklidir?
A) Yalnız I
B) Yalnızlll
C) I ve IV
D) 1,11 ve III
E) 1,11,111 ve IV
19. Aşağıdakilerden hangisi hadislerin doğru anlaşılması ve yorumlanmasına ilişkin önerilerden biri değildir?
A) Münazara metodundan uzaklaşmamak
B) Tevakkuf yönteminden kaçınmak
C) Cedel metodunu kullanmak
D) İdeolojik yaklaşımdan kaçınmak
E) İdrak seviyesini göz önünde bulundurmak
20. Hadis metinlerinde ortaya çıkan, anlama zorluğunun ve probleminin aşılmasında acele davranarak onu reddetmevip sükûtu tercih etmeye ne ad verilir?
A) Tefakkuh
B) Münazara
C) Münakaşa
D) Tevakkuf
E) Muhtasar
cevaplar hadis ilh2006 - B
- D
- A
- E
- B
- A
- C
- E
- B
- D
- C
- E
- D
- A
- C
- B
- A
- E
- C
- D
__________________ لاَ يُكَلِّفُ اللّهُ نَفْسًا إِلاَّ وُسْعَهَا
"Allah hiç kimseye taşıyabileceğinden daha fazlasını yüklemez."
|| BAKARA 286. || MAZARET insanın kendine söylediği en büyük ''YALAN''dır !! .. Velhasıl-ı kelâm.
Namaz, duâ, gayret, nâsip. . . |
| |