Tekil Mesaj gösterimi
Alt 26 Ekim 2013, 08:59   Mesaj No:1

JAZARİ

Medineweb Sadık Üyesi
JAZARİ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:JAZARİ isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 17525
Üyelik T.: 23 Mart 2012
Arkadaşları:1
Cinsiyet:
Yaş:44
Mesaj: 585
Konular: 65
Beğenildi:74
Beğendi:41
Takdirleri:13
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart kuran-ı kerim vize çıkmş soruları(İstanbul ilitam )

kuran-ı kerim vize çıkmş soruları(İstanbul ilitam )

KURANI KERİM VİZE SORULARI
1.“Kur’ân’ın, tecvit kuralları uygulanmadan söylenenlerin anlaşılmayacağı şekilde okunmasıdır.”
Yukarıdaki ifâdelerle aşağıdakilerden hangisi vurgulanmıştır?
A. Tertil
B. Tahkik
C. Hadir
D. Hezrame---
E. Tedvir
2 ) Harflerin çıkış noktaları kaça ayrılır?
A. üç
B. dört
C. beş
D. iki ---
E. altı
3.Okumaya sûre başından değil de ortasından veya son taraflarından başlandığında ‘Eûzü-Besmele’ çekmenin hükmü nedir?
A. Sünnet
B. Mübah
C. Vacip
D. Müstahap
E. Mendup---
4.hatim dışında duha suresinden sonra tekbir getirdikten sonra diğer sureye besmele ile başlamanın hükmü
A. Sünnet
B. Vacip
C. Mendup
D. Hiçbiri---
E. Müstahap

5.Vakıf sembollerinin ifâde ettiği anlamlar aşağıdakilerden hangisiyle değerlendirilir?
A. Sünnet
B. Farz
C. Müstahap
D. İçtihat --
E. Vacip
6. Qıla sorulmuş vakıf işareti---durulması evladır(cvp)
7.Aynı kelimede bir kırâat imamı izhar, bir başkası ihfâ; birisi gunne, bir başkası idğâm bilâ gunne yaparken ve birileri bir meddi üç elif çekerken bir başkası dört çekiyor ise…………………………………………..?
Bu parçada boş bırakılan yere aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir?
A. Vacip bir hükümden söz edilebilir mi?
B. Haram bir hükümden söz edilebilir mi?
C. Teknik anlamda bir hükümden söz edilebilir mi?
D. Farz bir hükümden söz edilebilir mi? ----
E. Sünnet bir hükümden söz edilebilir mi?
8…………………….., bir kırâat imamının, râvilerinden birinin tespit edip aktardığı yaygın görüşleri çerçevesinde Kur’ân metninin nasıl telaffuz edileceğini öğretmeyi amaçlar.
Bu parçada boş bırakılan yere aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir?
A. Tecvit
B. Tertîl
C. Telaffuz
D. Kırâat ----
E. Tilâvet
9.Kur’ân-ı Kerîm’de yer alan hemzeler kaç çeşittir?
A. İki ----
B. Üç
C. Beş
D. Altı
E. Dört
10.Aşağıdakilerden hangisi Tecvit konusunda yazılan ilk eserlerden değildir?
A. Kasîdetun Râiye
B. İhtilafu’l-Kurrâ fi’l-Lâm’ı ve’n-Nûn
C. Mîzânu’l-Hurûf ve Şifâu’l-Ebdân---
D. Risâle fi’l-İdğâmi’l-Kebîr
E. et-Tehdîd fi’l-İtkân ve’t-Tecvîd
11.Bir kümeyi oluşturan harflerin çıktığı bölgeye ……………………..adı verilir.
Boş bırakılan yere yazılmasını uygun gördüğünüz şıkkı işaretleyiniz.
A. Ağız bölgesi
B. Küllî mahreç--
C. Cüzi mahreç
D. Ses bölgesi
E. Çıkak
12.Aşağıdakilerden hangisi kırâat imamları grubundan değildir? ----- soru hatalı gibi sanki :D
A. İbn Kesîr, Yakup, Ebû Amr, İbn Âmir, Hallâd
B. Kisâî, Âsım, İdris, Verş, Nafi
C. Ebû Amr, İbn Âmir, Nâfi’, Hamza, Sûsî
D. Hafs, İbn Zekvan, Hişam, İdris, Verş
E. Nâfi’, Hamza, Hafs, İbn Zekvan, Hişam
13.tecvit ilminin konusunu belirleme çerçevesinde kaç farklı görüş vardır?
A. 2---
B. 8
C. 7
D. 3
E. 5

14.Tecvidin tanımında yer alan: “..her harfe hakkını verme “ ifâdesiyle kastedilen nedir?
A. Herhangi bir harfin sıfat-ı fer’iyyesi
B. Herhangi bir harfin sıfat-ı lâzimesı----
C. Ses bölgesinden çıkarma
D. Mahrec-i cüzisi
E. Herhangi bir harfin sıfat-ı ârızası
14.Tenvin ile sâkin nûn’un bulundukları ortama göre kaç çeşit özellikleri vardır?
A. 5----
B. 6
C. 4
D. 3
E. 7
15.Tecvit ilminin prensiplerini tespit edip kurallaştıranlar ……………………… Onlar bu prensipleri, Kur’ân’dan, Rasûlullah’ın hadislerinden ve Arapça’nın edebiyat ve halk arasındaki kullanım farklılıklarından elde etmişlerdir.Bu parçada boş bırakılan yere aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir?
A. Filologlardır
B. Tefsir alimleridir
C. Fıkıhçılardır
D. Kırâat imamlarıdır-----
E. Kelamcılardır
16.“Kur’ân-ı Kerîm’i, her harfin hakkını vererek, manasını anlamaya çalışarak, acele etmeden, yavaş yavaş okumaktır.”Yukarıdaki tarifle aşağıdaki kavramlardan hangisi tanımlanmıştır?
tertil
17.gayr-i munsarif olan isimler dışındaki herhangi bir ismi, geçiş halinde ……………………. ile, cümledeki konumuna göre iki üstün veya iki esire yahut iki ötüreli olarak okumaktır.”
Yukarıdaki tanımda boş bırakılan yerlere şu şıklardan
ı. İki üstün, sakin bir nun
ıı. Tenvin, iki esire
ııı. İki ötüre, tenvin
ıv. Tenvin, sakin bir nun
v. Sakin bir nun, tenvin
hangisi yazılmalıdır?
A. v
B. ı
C. ııı
D. ıv ---
E. ıı
18. ……………, arap alfabesinde bir sesin açık (U) ile seslendirilmesidir.
Yukarıda boş bırakılan yere aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir?


A. fetha

B. üstün

C. kesre

D. esire

E. ötüre---

19.Aşağıdakilerden hangisi vasıl hemzeli yedi özel kelimeden değildir?

A.idrıs----

B.isneteyn

C.ısm

D.imruun

E.ibn
20. Aşağıdakilerden hangisi kırâat imamları grubundan değildir?


A. İbn Kesîr, Yakup, İbn Âmir, , Ebû Cafer, Ebu’l-Hâris

B. Hamza, İbn Âmir, Âsım, İbn Kesîr, Dûrî

C. Nâfi, Hamza, İbn Âmir, Âsım, İbn Kesîr

D. Sûsî, Hişam, Bezzî, İdris, İshak--

E. Ebû Amr, İbn Âmir, Yakup, Ebû Cafer, Bezzî


21.“……………………………..; bir harfin (a, i, u gibi) sesli harflerden biri ile harekelenmemesidir.
Boş bırakılan yere yazılmasını uygun gördüğünüz kavramın bulunduğu şıkkı işaretleyiniz.


A. Kesre

B. Sükûn---

C. Tenvin

D. Zamme

E. Fetha

22

I. el-Hurûfu'l-Arabiyye (?????? ???????)

II. Hurûfu'l-Hicâ' (???? ??????)

III. Hurûfu't-Teheccî (???? ??????)

IV. Hurûfu'l-Mebânî (???? ???????)

V. el-Hurufu'l-Hevâiyye (?????? ????????) ------

Yukarıdaki beş kavram içinde farklı bir anlamı olan hangisidir?

23.Aşağıdaki kümelerden hangisinde ikinci sınıfı oluşturan imamlardan biri de yer almaktadır?
A. Ebû Amr, İbn Âmir, Halef-i Âşir, İbn Cemmâz, Dûrî------
B. Nâfi’, Hamza, Kisâî, Sûsî, İshak
C. Asım, İbn Âmir, İbn Kesîr, İbn Cemmâz, Kunbül
D. Kisâî, Âsım, Dûrî, Hafs, Bezzî
E. Hamza, Âsım, Dûrî, Hafs, Bezzî

24) Kişinin irâdesine bağlı olarak dudaklar ile boğazın göğse bitiştiği bölge arasındaki gerçek (muhakkak) veya gerçekmiş gibi değerlendirilen (mukadder) herhangi bir noktaya çarparak çıkan ses” tir.
Bu ifadelerle aşağıdakilerden hangi kavram tanımlanmaktadır?
A. Sükûn.
B. Aslî harf.
C. Hareke.
D. Harf. ----
E. Fer’î harf.

25.Aşağıdakilerden hangisi irab alâmetlerinden biri değildir?
A. Yuvarlak te ----
B. Fetha
C. Zamme
D. Cezim
E. Kesra

26.Aşağıdakilerden hangisi ağız ve boğaz boşluğu bölgelerinden çıkmaz?
A. Elif
B. Sakin ya
C. Ra---
D. Ayın
E. He

27.Harflerin, ses özellikleri çerçevesinde ses yolu üzerinde belirlenen ses bölgeleri kaç tanedir?
A. 6
B. 4
C. 7
D. 5---
E. 3

28. Bir tür “mûsîkî tecvidi” yani hecelerin uzunluk ve kısalığının, ses vurgularının doğru kullanılması ilmi demek olan ‘……………………’leri anımsatan kurallar İslâm coğrafyasında çok daha erken dönemlerde tecvit ilminin oluşumu sürecinde doğmuştur.
Bu pasajda boş bırakılan yere aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir?
A. prozodi---
B. Artikülasyon
C. Tilâvet
D. Fonoloji
E. diksiyon

29.Aşağıdakilerden hangisi Tecvit konusunda yazılan ilk eserlerdendir
A. Karabaş Tecvidi
B. Kavâidu’t-Tecvîd
C. Abdulkerîm Efendi, Mîzânu’l-Hurûf ve Şifâu’l-Ebdân
D. er-Riâyetu li-Tecvîdi’l-Kırâeh ve Tahkîk-ı Lafzı’t-Tilâveh---
E. Zihnî Efendi, el-Kavlu’s-Sedîd

30Aşağıdaki şıklardan hangisi ses bölgelerinden değildir?
A. Ağız boşluğu bölgesi
B. Boğaz bölgesi
C. Dil bölgesi
D. Çene bölgesi---
E. Hayşum bölgesi


31.Aşağıdakilerden hangisi boğazın ağza en yakın alanından çıkar?
A. Sakin vav
B. Dat
C. Elif
D. Gayın---
E. Sakin ya


32.“………………….., Kur’ân okumayı sürdürmek niyetiyle herhangi bir nedenle soluk verip-alacak kadar bir süre, okunmaktaki kelime üzerinde .............”
Yukarıdaki metinde boş bırakılan yerlere aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir?
ı. Vakıf, durmaktır.
ıı. İbtidâ, durmaktır.
ııı. Durmak, ibtidâdır.
ıv. Secâvent, işâretidir.
v. Secavent, durmaktır.

A. ıv

B. v

C. ııı

D. ı ----

E. ıı

33. hangisi feri harflerden değildir
A.elifi mumal
B.lkamı mugallez
C.hemzü müsehhel
D.nuni muhfa
E.lamul merfu---

34.kaynaklarda harflerin cıkıs noktaları konusunda ......... farklı görüş vardır
boşlugu doldurunuz….4

35. ismün innene … hangi hemze ile yazılır

A. Vasıl hemzesi ---

B. Hemze-i katı

C. İstifham hemzesi

D. Lam-ı tarif hemzesi

E. Özel vasıl hemzesi

36.mim vakfında..

A. Durulmaması gerekir

B. Durulabilir, ama geçmek daha uygundur

C. Durmanın zorunluluğu---

D. Durmak da geçmek de caizdir

E. Durmanın güzel olduğu


38. eyyühannasü diye başlayıp aliymen hakima diye biten ayet …. .cevap icmali iman olacak

39.aşağıda her bir şıkta Hemze ile başlayan dörder sûre ismi yazıldı. Bunlardan baştaki hemzelerinin tamamı katı hemzesi olanı hangisidir?

*elem neşrahleke elhakümüttekasür lü olan şık

40. 37.ed-davâhik (???????) kavramı aşağıdakilerden hangisinin alt kümesidir?

A. er-rabâıyât (????????? )’ın

B. el-edrâs (???????)’ın

C. el-enyâb’ (???????)’ın -----

D. es-senâyâ (???????)’nın
Alıntı ile Cevapla

Konu Sahibi JAZARİ 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir
Konu Forum Son Mesaj Yazan Cevaplar Okunma Son Mesaj Tarihi
Yaşlı Olmasam Dağa Çıkardım Muhtelif Konular yasarakkas 5 2262 06 Ekim 2015 09:47
74 yaşında bir Terörist(!) Serbest Kürsü ayrıLık_ 2 1704 15 Eylül 2015 16:04
2014 ALES Sonbahar dönemi sınav Başvurusu ÖSYM'den Duyurular JAZARİ 0 2451 21 Eylül 2014 21:01
DHBT Soru-Cevap/Medineweb DHBT-Çıkmış Sorular-Cevaplar Mihrinaz 8 13043 11 Eylül 2014 23:30
2014/2 EKPSS/KURA İle Engelli Memur Yerleştirme... ÖSYM'den Duyurular JAZARİ 0 2345 11 Eylül 2014 20:12