Tekil Mesaj gösterimi
Alt 28 Ekim 2013, 23:42   Mesaj No:1

Medineweb

Medineweb Emekdarı
Medineweb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Medineweb isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 13301
Üyelik T.: 04 Şubat 2011
Arkadaşları:5
Cinsiyet:erkek
Yaş:37
Mesaj: 4.833
Konular: 926
Beğenildi:342
Beğendi:0
Takdirleri:62
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Din Bilimleri-Ünite5: Eğitim ve Din

Din Bilimleri-Ünite5: Eğitim ve Din

DİN BİLİMLERİ 1

ÜNİTE 5: EĞİTİM VE DİN

Eğitim Nedir?
Eğitim kavramını tanımlama çabaları incelendiği zaman dört ayrı madde içinde farklı sekiz eğitim yaklaşımı karşımıza çıkar:

1. Süreç anlam/ürün anlam: Eğitim kavramına ilişkin yapılan tanımların bir çoğunda “süreç” boyutu öne çıkarılır. Bu yaklaşıma dayalı tanımlama çabalarında “kültürü aktarma”, “yönetim”, “şekillenme” ve “davranış kazandırma”gibi süreçlerden söz edilir. Tanımlardan bir kısmında ise bu süreçler sonucunda ortaya çıkan ürün öne çıkarılır.

2. Desk riptif anlam/programsal anlam: Desk riptif tanımlar eğitimi, bireylerin kişiliğini destekleyen bir “davranış” olarak betimler. Programsal nitelikli tanımlarda ise elde edilecek ürüne ulaşmak için eğitimin nasıl düzenleneceğine ilişkin bir boyut içerirler.

3. Niyet anlam/etki anlam: Niyet anlam boyutundan eğitim kavramına yaklaşım, eğitimin içerdiği amaçlılığa, belirli bir görevi yerine getirme bilinçliliğine vurgu yapar. Bu tür tanımların içinde bireylerin kişiliklerini bir açıdan düzeltmeyi hedefleyen bir boyut bulunur. Eğitim; “iyi vatandaş yetiştirmektir” veya “inançlı insanlar yetiştirmektir” şeklinde yapılan tanımlar buna bir örnektir. Etik anlamını merkeze alan tanımlar ise istenilen davranış değişikliğinin gerçekleşme zorunluluğunu tanımların içine yerleştirirler.

4.Davranış anlam/olay anlam: Eğitim kavramının en eski ve gündelik dilde sık kullanılan anlamı hedef kitleyi her hangi bir açıdan daha iyi daha becerikli ve daha mükemmel yapmayı amaç edinen davranışların kastedildiği anlamdır. Eğitimin olay anlam boyutunu merkeze alan tanımlama çabalarında ise eğitilenlerin kişiliklerinde bir şekillenmeye sebep olan olay ve olgular öne çıkar.

Eğitimin Oluştuğu Yer
İlk devirlerde gerçekleşen bu düşünce ve tavsiye aktarımları, eğitim biliminde bilim öncesi eğitim etkinlikleri olarak adlandırılır. Bilim öncesi eğitimden devralınan mirasın, çeşitli teorik ve pratik düşüncelerin, geçerli bilimsel metotlar ve yeni görüşlerle süzgeçten geçirilmesinden ve sistemleştirilmesinden sonra bilimsel eğitim kurulmuştur.

Bilimsel eğitimin gelişmesine, eğitim ve öğretimle ilgili prensiplerin, yöntemlerin geliştirilmiş olmasına rağmen, toplumların göz ardı edilmeyecek derecede büyük bölümleri yine de çocuklarını kontrolsüz deneylere ve kişisel eğilimlere göre yetiştirmeye devam edebilmekte veya onların böyle yetişmelerine ilgisiz kalabilmektedirler. Bu türlü eğitime de bilim dışı eğitim denilmektedir. Eğitimi, plânlı ve kontrollü bilimsel faaliyetlerden ibaret sayamayız. Bilim dışı eğitimin kontrolü de bir dereceye kadar mümkün olmaktadır. Bu sebeple eğitimin genelde gerçek hayatta iki yolunu gözlemleyebiliriz:
1. Formal Eğitim,
2. İnformal Eğitim.
Alıntı ile Cevapla

Konu Sahibi Medineweb 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir
Konu Forum Son Mesaj Yazan Cevaplar Okunma Son Mesaj Tarihi
Medinewebli önlisans İlahiyat 1.sınıf öğrencileri... İlahiyat Öğrencileri İçin Genel Paylaşımlar nurşen35 87 33870 23 Mayıs 2015 21:53
Gülmek isteyenler tıklasın :))) Videolar/Slaytlar Kara Kartal 3 4090 10 Mayıs 2015 16:16
Cumartesi Anneleri’nin ahı/Can Dündar İslami Haberler Medineweb 0 2743 10 Mayıs 2015 16:13
Ayın Üyesi ''zeynepnm'' Ayın Üyesi 9Esra 13 9030 30 Nisan 2015 14:29
Müzemmil suresi bize ne anlatıyor Tefsir Çalışmaları Medineweb 0 3353 19 Nisan 2015 15:45