Durumu: Medine No : 13301 Üyelik T.:
04 Şubat 2011 Arkadaşları:5 Cinsiyet:erkek Yaş:37 Mesaj:
4.833 Konular:
926 Beğenildi:342 Beğendi:0 Takdirleri:62 Takdir Et:
Konu Bu
Üyemize Aittir! | Sakarya ilitam Hadis Tarihi Sınav Soruları Sakarya ilitam Hadis Tarihi Sınav Soruları Hadis Tarihi Vize&Quiz Soruları 1 ) Kur'an-ı Kerîm'de Hz. Peygamber hakkında aşağıdakilerden hangisi yer almaz? İnsanları temizler ALLAH'ın ayetlerini okur Hikmeti öğretir Doğru yola iletir ** Yaptıklarından sorumlu tutulmaz 2. Sünnetin dini bir delil olduğu konusunda hangi seçenek yanlıştır? **Tarih boyunca sünnetin dini bir delil olduğu konusunda hiçbir ihtilaf çıkmamıştır Bazı fertler sünnetin dindeki yerini kavrayamayıp itiraz etmişlerdir Esas itibariyle bütün mezhep ve fırkalar sünnetin dini bir delil olduğu konusunda görüş birliği içinde olmuşlardır Sünnet Kur'an-ı Kerîm'e göre vazgeçilemez bir de 3 .Özellikle Hz. Peygamber'in söz ve işleriyle ilgili haber için aşağıdaki ıstılahlardan hangisi kullanılır? E Kudsî hadis Mursel hadis Makbul hadis Mevkûf hadis **Merfû' hadis 4. Yazmış olduğu bazı hadisleri Hz. Peygamber'e okuduğu nakledilen sahabi kimdir? Hz. Ebû Bekir * *Enes b. Mâlik Ebû Hureyre Ebû Şâh Hz. Ömer 5. Peygamber sünneti konusunda aşağıdakilerden hangisini söylememiştir? Sünnetine göre amel etmeyi Sünnetini yaymayı * *Sünnetini dakika dakika takip edip yazmayı Bazı açıklamalarının vahye dayandığımı Sünnetini öğrenmeyi 6. Aşağıdaki muhaddislerden hangisi ilk hadis tedvin edenlerden değildir? Zühri Amr b. Dinar Katade Şabi **İmam Malik 7. Kütüb-i sitte’ye sonradan katılan kitabın yazarı kimdir? * *İbn Mace Müslim Tirmizi Nesai İmam Malik 8. İmam Müslim’in meşhur hadis kitabının tam adı nedir? C Müslim Sünen ** El-Cami’u’s-sahih Müsned Sahihu Müslim 9. İsnad kullanımı ne zaman yerleşmiştir? Rivayet asrında Tespit döneminde **Tedvin döneminde Tasnif döneminde Tezhip döneminde 10. Aşağıdaki sahabilerden hangisi aşere-i mübeşşeredendir? C Ebû Zer Ebû Hureyre ** Zübeyr b. Avvâm Abdullah b. Mes'ûd Ebû Eyyûb el-Ensârî 11. Hz. Ali hadis rivayet eden kimselerden ne talep ederdi? Bir şahid getirmesini Yazılı bir belge göstemesini Doğum ve Müslüman oluş tarihini ** Doğru söylediğine dair yemin etmesini Hadisi duyduğu yeri 12. Aşağıdakilerden hangi ikisi sika ravilere dair yazılan eserler arasındadır? el-İstî‘âb ve Takdimetü’l-ma‘rife Hilyetü’l-evliyâ veTakdimetü’l-ma‘rife Kitâbü’s-sikât ve el-Cerh ve’t-ta‘dîl ***el-İstî‘âb ve Hilyetü’l-evliyâ Kitâbü’s-sikât ve Kitâbü’l-mevsûl 13. el-Mucteba adlı eser kütüb-i sitte müelliflerinden kime aittir? Buhari Müslim Tirmizi Ebu Davud **Nesai 14. Tasnif döneminde yazılan eserlerdeki hadisler kitaplara nasıl kaydedilmiştir? Rivayet edilerek ***Senedleriyle Yalnızca metinleriyle Sözlü Hiçbiri 15. Sünnetin dini bir delil olduğu konusunda hangi seçenek yanlıştır? ***Tarih boyunca sünnetin dini bir delil olduğu konusunda hiçbir ihtilaf çıkmamıştır Bazı fertler sünnetin dindeki yerini kavrayamayıp itiraz etmişlerdir Esas itibariyle bütün mezhep ve fırkalar sünnetin dini bir delil olduğu konusunda görüş birliği içinde olmuşlardır Sünnet Kur'an-ı Kerîm'e göre vazgeçilemez bir deli Hz. Peygamber de sünnetin dini bir delil olduğunu vurgulamıştır 16. Sünnet konusunda aşağıdakilerden hangisi doğrudur? ****Kur'an'ı açıklamakta vazgeçilmez bir kaynaktır Onda Kur'an'dakiler dışında bir hüküm yoktur Tamamen Hz. Peygamber'in şahsi açıklamalarını kapsar Tamamen ALLAH'dan alınan emirleri kapsar Hz. Peygamber de onu bırakıp sadece Kur'an'la yetinmeyi emretmişti 17. Âyetlerin tertibiyle ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi yanlıştır? Âyetlerin dizilişi ictihâdî veya kıyas yoluyla değil Cenâb-ı Hakk’ın tesbit ettiği şekilde olmuştur. Cebrail vahyi getirdiğinde gelen kısmın hangi sûrenin neresine âit olduğunu da Hz. Peygamber’e bildiriyordu. Hz. Peygamber de hemen arkasından gelen vahyi ashabına okuyor vahiy katiplerine gelen kısmın hangi sûrenineresine konulması gerektiğini tayin ediyor ve böylece yazılmasını sağlıyordu. 18.“Kur'ân, hak ile bâtılı, iman ile küfrü, helâl ile haramı, hayır ile şerri birbirinden belirgin bir şekilde ayırdığı için bu isimle adlandırılmıştır.” Bu cümlede Kur'ân-ı Kerîm’in hangi ismine vurgu yapılmaktadır? Aşağıdakilerden hangisi bir kıraatın sahih olması için gereken şartları ifade eder? Nur Kur'ân Kitap Hidayet * **Furkan 19. Aşağıdaki âyet, vahyin hangi türüne örnek verilebilir? فَخَرَجَ عَلَى قَوْمِهِ مِنَ الْمِحْرَابِ فَأَوْحَى إِلَيْهِمْ أَنْ سَبِّحُوا بُكْرَةً وَعَشِيًّا “Derken, mâbeddeki bölmesinden halkının karşısına çıkıp “Sabah akşam Rabbinize tesbih, ibadet edin!” diye işarette bulundu.” * Gayr-i İlahi vahye İlahi vahye Hem İlahi hem de gayr-i İlahi vahye Peygambere gelen vahye Hiçbiri 20. “Mekkî olan sûrelerde diğer bütün semâvî dinlerde olduğu gibi, ALLAH’a iman meselesi üzerinde durulur. ALLAH'a ibadete çağrılır, ALLAH'ın bir olduğuna dair deliller sunulur, âhiretin varlığı, dünyada işlenen fiillerin ceza ve mükafaatı, cennet-cehennemin varlığı, peygamber ve meleklere iman gibi konular işlenir.” Yukarıdaki parçayı dikkate alarak aşağıdaki sonuçlardan hangisine varamayız? Mekki surelerde ALLAH'a iman konusu ağırlıktadır. Tevhid delilleri ortaya konur. Öldükten sonraki hayatın mutlaka olacağı işlenir. Peygamber ve meleklere iman konusu işlenir. * Muamelat konuları ağırlıklı olarak ele alınır 21. “Şer’i had ve cezalarını, miras paylarını, ictimâî ve medenî kanunları, devlet hukukuna ait bazı hükümleri ihtiva eden sûreler Medenîdir. Savaşa izin ve savaş hükümleriyle ilgili hükümlerin bulunduğu sûreler Medenîdir. Ankebût sûresi hariç, içinde münafıkların bahsi geçen sûreler Medenîdir. (Ankebût sûresinin ilk 11 âyeti hariç diğer âyetleri Mekkîdir. İlk 11 âyeti ise Medenîdir. Çünkü burada münafıklardan bahsedilmektedir.) Ehl-i kitapla münakaşa ve onları sapıklıklarından dönmeye çağıran sûreler (Bakara, Âl-i İmrân, Nisâ, Mâide, Tevbe, Beyyine) Medenîdir.” Yukarıdaki paragrafta Medeni surelere ait bazı özellikler verilmiştir. Buna göre aşağıdakilerden hangisi Medeni surelerin ağırlıklı olarak işlediği konularından biri değildir? Hadlerle ilgili prensipler vardır. Savaşla ilgili konular işlenmiştir. Tevhidle ilgili müşriklerin iddialarına cevaplar vardır. Münafıklardan bahsedilir. Ehl-i kitapla ilgili konulara değinilir. 22. Aşağıdakilerden hangisi bir kıraatın sahih olması için gereken şartları ifade eder? Hz. Peygamber’den bir senetle rivayet edilmiş olması, takdîren de olsa Hz. Osman’ın imam Mushafına uygun olması, Arapça’nın kâidelerine uygun olması gibi şartlar aranmıştır. Hz. Peygamber’den sahih bir senetle rivayet edilmiş olması, takdîren de olsa Hz. Osman’ın imam Mushafına uygun olması ve Arapça’nın kâidelerine uygun olması gibi şartlar aranmıştır. Bir kıraatın Hz. Peygamber’den bir senetle rivayet edilmiş olması, o kıraatın sahih bir kıraat olması için yeterlidir. Hz. Peygamber’den sahih bir senetle rivayet edilmiş olması, Arapça’nın kâidelerine uygun olması gibi şartlar aranmıştır. Hz. Peygamber’den bir senetle rivayet edilmiş olması, Arapça’nın kâidelerine uygun olması gibi şartlar aranmıştır 23. Aşağıdakilerden hangisini vahyin tedriciliği ile ilgili hikmetlerden sayamayız? Son din olması Peygambere yapılan iftiralar karşısında teselli Münafıkların gizli hallerinin açığa çıkarılması Ashabın gelen vahyi yazma konusunda sıkıntıya düşmemeleri Kur'ân’ın i’cazının görülmesi 24. Aşağıda Kur'ân’ın isimleriyle ilgili bilgiler verilmiştir. Hangi şıkta verilenler doğrudur? Kur'ân: Yazılmış, Kitap: Okunan, Nur: Aydınlatan, Furkan: Doğruyu yanlıştan ayıran Kur'ân: Okunan, Kitap: Yazılmış, Nur: Aydınlatan, Furkan: Doğruyu yanlıştan ayıran Kur'ân: Okunan, Kitap: Yazılmış, Nur: Doğruyu yanlıştan ayıran, Furkan: Aydınlatan Kur'ân: Aydınlatan, Kitap: Okunmuş, Nur: Yazılmış, Furkan: Doğruyu yanlıştan ayıran Kur'ân: Doğruyu yanlıştan ayıran, Kitap: Yazılmış, Nur: Aydınlatan, Furkan:okunan 25. Vahyin muhafazasında İlahi boyut neyi ifade etmektedir? Korunmasının garanti altına alınmasını Herkese yetecek olmasını Evrenselliğini Arapça olmasını Peygamberin olmasını 26. Aşağıdaki tanımlardan hangisi Kur'ân-ı Kerîm’in en kapsamlı tarifidir? “Vahiy yoluyla Hz. Muhammed’e (s.a.s.) indirilen, tevatürle nakledilen, okunmasıyla ibadet edilen, eşsiz bir kitaptır.” “Vahiy yoluyla Hz. Muhammed’e (s.a.s.) indirilmiş, mushaflarda yazılmış, tevâtürle nakledilmiş, tilâvetiyle ibâdet edilen mu’ciz ilâhi kelamdır.” Cebrail tarafından Hz. Muhammed’e (s.a.s.) indirilen, yazılan, kendisiyle ibadet edilen, mu’cizevi bir kitaptır. Tevatürle nakledilen, okunmasıyla ibadet edilen, vahiy olan mu’cizevi bir kitaptır. Hz. Peygamber’e (s.a.s.) Cebrail’in getirdiği, tevatürle nakledilmiş, vahiy ürünü olan eşsiz bir kitaptır 27. Âyetlerin sayısının farklılığıyla ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi doğrudur? Bu farklılık, Besmelenin her surede ayrı bir âyet sayılıp-sayılmaması ve huruf-u mukattaaların müstakil birer ayet olup olmamasından Bazı âyetlerin Kur'ân-ı Kerîm’den olup-olmamasından Bazı âyetlerin toplanması sırasında kaybolma ihtimalinden Her ayetle ilgili iki şahidin bulunamamasından Kıraat farklılıklarından 28. Kur'an-ı Kerîm'de Hz. Peygamber hakkında aşağıdakilerden hangisi yer almaz? İnsanları temizler ALLAH'ın ayetlerini okur Hikmeti öğretir Doğru yola iletir Yaptıklarından sorumlu tutulmaz 29. Sünnet konusunda aşağıdakilerden hangisi doğrudur Kur'an'ı açıklamakta vazgeçilmez bir kaynaktır Onda Kur'an'dakiler dışında bir hüküm yoktur Tamamen Hz. Peygamber'in şahsi açıklamalarını kapsar Tamamen ALLAH'dan alınan emirleri kapsar Hz. Peygamber de onu bırakıp sadece Kur'an'la yetinmeyi emretmiştir 30. Kur'an-ı Kerîm Hz. Peygamber'i aşağıdaki niteliklerden hangisiyle tanıtmaz? Şâhid Müctehit Uyarıcı Müjdeleyici Aydınlatıcı kandil 31. Hadis tarihinin hangi dönemine muteahhirun dönemi denir? Tâbiûn dönemi Tasnîf dönemi Tehzîb dönemi Hicri 3. asır Tedvîn dönemi 32. Tesbît döneminde hadislerin nakli konusunda hangisi yanlıştır? Bir kısmı yazılı olarak nakledilmişti Sadece sözlü olarak naklediliyorlardı. Çoğu zaman sözlü olarak naklediliyorlardı Sadece Hz. Peygamber naklediyordu Hiçbiri 33 Hadislerin öğrenilip öğretilmesinde hanım sahabiler içinde hangi hanımların büyük gayretleri olmuştur? Muhacir hanımların Suffe'de kalan hanımların Ensar'lı hanımların Bekar hanımların Bedir savaşına katılan hanımların 34. Mu’telif ve muhtelif’in tarifi aşağıdakilerden hangisidir? Okunuş ve yazılış bakımlarından birbirine benzeyen isimler Okunuş veya yazılış bakımlarından birbirine benzeyen isimler Okunuş veya yazılış bakımlarından birbirine benzemeyen isimler Okunuş ve yazılış bakımlarından birbirine benzemeyen isimler Okunuş bakımlarından birbirine benzeyen isimler 35. Hadisleri bir kitapta toplayıp sonra imha eden halife kimdir? Hz. Ömer Hz. Osman Hz. Ali Ebu Bekr Hiçbiri 36. Sahihan ne demektir? Sahih hadisler Sahih Hadisçiler İki Sahih hadis Buhari ve Müslim’in eserleri Hiçbiri 37. Hz. Peygamber hadislerinin yayılması için hangisini yapmamıştır? İnsanlara bazen birebir anlatarak Bazı önemli açıklamalarını savaşlarda yaparak Memurlar göndererek ) İlme teşvik ederek Panayırlara katılmayarak 38. Hadis ve sünnetin dindeki yerini ve önemini esas itibariyle aşağıdakilerden hangisi belirlemiştir? Hz. Peygamber Kur'an-ı Kerîm Sahabiler Müctehitler Halifeler 39. es-Sahîfetu's-Sahîha isimli hadis sahîfesi hangi sajhabiye aittir? Abdullah b. Ömer Abdullah b. Amr Ebû Hureyre Abdullah b. Abbâs Hz. Ali 40. Tedvin hangi dönemler arasında yapılmıştır? Sahabe asrında Tabiûn asrında Hicri 1. yüzyılda Hicri 2. yüzyılda Hicri 1. yüzyılın sonu ile 2. yüzyılın ortaları arasında 41. İsnad kullanımı ne zaman yerleşmiştir? Rivayet asrında Tespit döneminde *Tedvin döneminde Tasnif döneminde Tezhip döneminde 42. Kütüb-i sitte’ye sonradan katılan kitabın yazarı kimdir? * İbn Mace Müslim Tirmizi Nesai İmam Malik 43. İmam Müslim’in meşhur hadis kitabının tam adı nedir? Müslim Sünen *El-Cami’u’s-sahih Müsned Sahihu Müslim 44. Özel ismin dışında, kişiyi övmek veya yermek için ya da sadece kişide bulunan bir hususiyeti ifade için bu kişiye verilen tanıtıcı isme ne denir? Künye Neseb İsim Nisbe *Lakab 45. Hadisin ilk, yani sahabi ravisi yahut son yani müellifin hocası olan ravisi harf sırasına konularak, ismi altında ondan gelen hadislerin toplandığı kitaplara genel olarak ne isim verilir? Müstedrek Mustahrec *Mu‘cem Sünen Turuk 46. Hadislerin yazılamayacağı anlayışının Hz. Peygamber'den sonra uzun süre devam etmiş olmasının sebepleri konusunda hangisi yanlıştır? Hz. Peygamber hadislerinin yazılmasını ebediyen yasakladığı için Kur'an'la karışır endişesiyle Yazılırlarsa ezberlenmezler düşüncesinden dolayı Ezberlenmiş bilgiye önem verildiğinden Bazı vahiy katiplerinin etkisiyle 47. Bir tâbiînin doğrudan Hz. Peygamber'den naklettiği hadise ne denir? Kudsî hadis Sahih hadis Muttasıl hadis Mevkûf hadis *Mursel hadis 48. Aşağıdakilerden hangisi merdûd hadislerden olamaz? *Kudsî hadis Sahih hadis Muttasıl hadis Mevkûf hadis Merfû' hadis 49. er-Rıhle fî talebi’l-hadîs tabirinin anlamı nedir? *Hadis öğrenmek için yapılan yolculuklar Hadis toplama Hadisleri yazma Hadisleri yollama Hadisleri anlama 50. Hz. Peygamber zamanında yazılan hadis belgeleri arasında hangisi yoktur? Medîne sözleşmesi Yahudilerle yapılan yazışmalar Nüfus sayım tutanağı Ebû Hureyre'nin yazdırdığı sahîfe Enes'in yazdığı hadisler 51. es-Sahîfetu's-Sahîha isimli hadis sahîfesi hangi sahabiye aittir? Abdullah b. Ömer Abdullah b. Amr *Ebû Hureyre Abdullah b. Abbâs Hz. Ali 52. Hadisleri bir kitapta toplayıp sonra imha eden halife kimdir? Hz. Ömer Hz. Osman Hz. Ali *Ebu Bekr Hiçbiri 53. Hadisler Hz. Peygamber'e ait olma dereceleri bakımından esas itibariyle kaç kısma ayrılırlar? 4 6 3 2 5 54. Hz. Peygamber zamanında yazılan hadis belgeleri arasında hangisi yoktur? Medîne sözleşmesi Yahudilerle yapılan yazışmalar Nüfus sayım tutanağı Ebû Hureyre'nin yazdırdığı sahîfe Enes'in yazdığı hadisler 55. Aşağıdakilerden hangisi sika râvîlerle ilgili eserlerdendir ? E Musannef et-Tarihu’l-Kebir Tabakatu’l-Kübra Müsned *Tarîhu’sahabe 56. Aşağıdaki muhaddislerden hangisi ilk hadis tedvin edenlerden değildir? E Zühri Amr b. Dinar Katade Şabi * İmam Malik 57. Tasnif döneminde yazılan eserlerdeki hadisler kitaplara nasıl kaydedilmiştir? B Rivayet edilerek * Senedleriyle Yalnızca metinleriyle Sözlü Hiçbiri 58. Hz. Peygamber sünneti konusunda aşağıdakilerden hangisini söylememiştir? C Sünnetine göre amel etmeyi Sünnetini yaymayı * Sünnetini dakika dakika takip edip yazmayı Bazı açıklamalarının vahye dayandığımı Sünnetini öğrenmeyi 59. Aşağıdaki sahabilerden hangisi aşere-i mübeşşeredendir? C Ebû Zer Ebû Hureyre *Zübeyr b. Avvâm Abdullah b. Mes'ûd Ebû Eyyûb el-Ens 60. Özellikle Hz. Peygamber'in söz ve işleriyle ilgili haber için aşağıdaki ıstılahlardan hangisi kullanılır? E Kudsî hadis Mursel hadis Makbul hadis Mevkûf hadis * Merfû' hadis 61. Hz. Peygamber'in hanımları içinde hadislerinin yayılması için en çok gayret göstern Hz. Aişe hakkında hangisi doğru değildir? C Duyduğu şeyi anlayıncaya kadar soruşturma Çok hadis rivayet eden sahabilerden bir olma *Fıkhi konulara pek önem vermeme Hanım sahabilerin Hz. Peygamber'e soracakları sorulara aracılık etme Hanımları ilim öğrenmeye teşvik etme 62. Hadislerin öğrenilip öğretilmesinde hanım sahabiler içinde hangi hanımların büyük gayretleri olmuştur? C Muhacir hanımların Suffe'de kalan hanımların * Ensar'lı hanımların Bekar hanımların Bedir savaşına katılan hanımların 63. Sünnet için aşağıdakilerden hangisi doğru değildir? A *Tamamen vahiy kaynaklıdır Kısmen vahiy kaynaklıdır ALLAH'ın onayından geçmiştir İnsanları doğru yola ileten bilgileri içerir Hz. Peygamber'in bazı beşeri tecrübelerini de kapsar 64. Sahih hadisleri ilk toplayan hadisçi kimdir? A * Tirmizi Malik Ahmed b. Hanbel Müslim Buhari 65. Hadisleri bir kitapta toplayıp sonra imha eden halife kimdir? Hz. Ömer Hz. Osman Hz. Ali * Ebu Bekr Hiçbiri 66. ibn Huzeyme’nin es-Sahîh adlı eserinde aşağıdakilerden hangi özellik bulunmamaktadır? Gerek gördükçe raviler hakkında bilgi verir Rivayetteki lafız farklılıklarına işaret eder Hadislerin vürûd sebebine yer verir *Hadislerin elde edebildiği bütün senedlerini vermez Hadisleri fıkıh konularına göre kitap ve bablara ayırır 67. Tasnif ne demektir? Hadisleri toplama Hadisleri yazma Kitap yazma *Hadisleri sınıflandırarak kitaplaştırma Hiçbiri 68. Hz. Peygamber zamanında yazılan hadis belgeleri arasında hangisi yoktur? Medîne sözleşmesi Yahudilerle yapılan yazışmalar Nüfus sayım tutanağı * Ebû Hureyre'nin yazdırdığı sahîfe Enes'in yazdığı hadisler |