TASAVVUF NEDiR,NERDEN NE ZAMAN ÇIKMIŞTIR..
Bir şeyin gerçek tanımı ancak aslına uygun yapılırsa doğru olur.Bu asıl ise katışıksız bir şekilde tarif edilmeliki aslı bozulmasın.Örneğin elmanın tanımını yaparken kişi ,elmanın ilk oluşumundan günümüze kadar yapılan İLK TANIMA BAĞLI KALMAK ZORUNDADIR,yoksa günümüzde biri veya birileri kalkıp,elmayı bu gün itibariyle HİÇTE ASL OLAN İLK TANIMINA UYGUN OLMADAN VE İLK TANIMINDAN KOPARARAK YAPARSA,bu kişinin tanımladığı ELMA DEĞİLDE,BAŞKA BİR ŞEY,yani yeni bi TANIM olurki,buda ancak bu kişinin ELMAYI TANIMADIĞININ DELİLİDİR.İşte TASAVVUFUN gerçek tanımını doğru yapmak içinde TASAVVUFUN İLK TANIMINA UYGUN VE BAĞLI KALINARAK YAPILMALIKİ DOĞRU Bİ TANIM VE ANLATIMDA OLUNABİLİNSİN,yoksa bir kişi çıkıpta günümüzde,yeni bi tanım ortaya atarsa bu tasavvuf değilde yeni bi tanım olurki,buda şunu ortaya koymuş oluki bu kişi TASAVVUFUN NE OLDUĞUNU BİLMİYORDUR....[1]
Evet tamda bu anlamda ,mensubu oldukları dinin bazı unsurlarına daha fazla ağırlık veren kişilere her toplumda rastlanır.Bunlar genellikle tutku ve arzularından sıyrılma eğilimi taşıyan kişilerir.Bu kişiler mensubu oldukları inancın içerisinde ilgilerini belirli bi düşünceler ve hareketler üzerinde yoğunlaştırıp, diğer unsurlarrın da görünüşün arkasındaki anlamını kavramaya ve ona göre inanıp,ona göre yaşamaya çalışırlar.
Bu durum zamanle içe kapanma,toplumla ilşkiyi askariye indirme,dünyayla ilişkiler azaltma vs. gibi durumlara yol açar.Bu durumun ismi batı dillerinde ASETİZM,olarak ifade edilir.Kültürel İslamada zühd olarak tanımlarla tanımlanarak giriş yapar,zamanla başka bi anlamda yüklenerek DUYULAR ÖTESİ MANA ALEMİ İLE İLİŞKİLER,İLİŞKİ KURMAYA DÖNÜŞÜR.....
DEVAM EDECEKTİR..