Mirac Olayı ve Allah'ın Kudreti
Sual : Mirac'ı inkar edenler , Alla'ın kudretinden mi şüphe ediyorlar ?
Cevap : Belki de öyledir. Mekke'den Kudüs'e o zaman ancak bir ayda gidip gelinebilirdi. Kısa bir anda Mekke'den Kudüs'e varıp gelmek ancak Allah'ü Teala'nın kudretiyle olur. Buna inanıp da daha uzaklara gittiğine inanmamak , Allah'ü Teala'nın kudretinden şüphe etmeyi gerektirir. İşte meshepsizlerin anlamadığı husus burasıdır. Allah'ü Teala dilerse niçin olmasın ?
Peygamber Efendimiz (sav) '' Göklere ve daha uzaklara gidip geldim'' buyuruyor. Bunu inkar etmekteki maksat nedir ? Gayrimüslimler , İslamiyeti yıkmak için böyle konularda yerli maşalarını kullanıyorlar.
Zaman ve mekan mefhumu insanlar yani yaratılmışlar içindir. Yaratan yani Allah'ü Teala için değildir. Zamanları ve mekanları her şeyi O yaratmıştır. İnsanlara göre olan ezelle ebedi birleştirip Cennet'i , Cehennem'i insanlarla nasıl doldurduğunu Habibine göstermiştir. Şimdi Cehennem boşken , ezelle ebed birleşince , Resulullah Efendimiz (sav) Cehennem'e girenleri görmüştür. Allah'ü Teala'yı da Cennet'i ve Cehennem'i de ahirete giderek görmüştür.
Allah'ü Teala'nın kullarının Cennet'lik veya Cehennem'lik olmasını bilmesi de böyledir.
'' Allah (cc) ileride ne olacaksa bilir'' demek insanlara anlatmak içindir. Yoksa Allah'ü Teala için zaman diye bir mefhum yok , ilerisi gerisi diye bir şey yok. Gelecek ve geçmiş insanlar içindir. Allah'ü Teala hepsini biranda görüyor , biliyor.
Bazı bi'dat ehli , Peygamberimizin (sav) bir anda Cennet'i , Cehennem'i ve daha birçok yerleri gezip gelmesine akıl erdiremeyip inkar etmiştir.
Bir kısmı da haşa '' Mirac'ı kabul etmek , Allah'a mekan tayin etmek olur'' diyerek, Mirac'ı inkar ediyor. Allah'ü Teala , Musa aleyhisselamla Tur dağında konuşmuştur. Tur dağı Allah'ın (cc) mekanı mıdır ? Elbette değildir. Cennet' giren müminler de Allah'ü Teala'yı mekansız olarak görecektir. Cennet'te Allah'ü Teala'nın mekanı değildir.
Allah'ü Teala mekandan münezzehtir. Nasıl olduğu bilinmeyen bir görmekle göreceklerdir. Nasıl olduğu bilinmeyeni , anlaşılmayanı görmekte nasıl olduğu anlaşılmayan bir görmek olur.
M. Ali Demirbaş