25 Mayıs 2014, 02:05
|
Mesaj No:1 |
Durumu: Medine No : 38944 Üyelik T.:
09 Şubat 2014 Arkadaşları:60 Cinsiyet:Bayan Mesaj :
9.475 Konular:
1144 Beğenildi:4423 Beğendi:3685 Takdirleri:5119 Takdir Et:
Konu Bu
Üyemize Aittir! | Ayetle Hadis , Hadisle Mezhebin Hükmü Çelişirse Ayetle Hadis , Hadisle Mezhebin Hükmü Çelişirse Sual : '' Hadislerimi Kur'an'la karşılaştırın. Kur'ana uyarsa o söz benimdir , uymazsa benim değildir '' hadisine uyarak ayetle çelişen hadislerin hepsini hadis kitaplarından ayırmak gerekmez mi?
Cevap: Bir kere hadis kitaplarında Kur'anı Kerim'e aykırı hadisi şerif bulunmaz. Bir hadisi şerifin Kur'ana aykırı olduğunu bilememişse biz nasıl bileceğiz ? Kur'anı Kerim'i bilmeyen nasıl muhaddis olur ?
Bu konuda şöyle düşünmek gerekir. Bir ayetle bir hadis çelişkili gibi görünürse , hadisi şerifi esas almalı , çünkü; Kur'anı Kerim Resulullah Efendimize (sav) inmiştir , o ayetteki manayı en iyi o bilir. Öyle ise , o hadisi şerif o ayete aykırı değildir onun açıklamasıdır.
Bunun gibi mezhebimizin bir hükmü bir hadisi şerifle çelişir gibi görünürse , mezhebimizin hükmünü almamız gerekir. Mezhebimizin alimleri bu hadisi şerifi anlayamamış denilemez. Bir örnek vermek gerekirse, hadisi şerifte '' Denizde yaşayan her canlı yenir'' buyurulurken , mezhebimizin alimleri , bu hükümden deniz haşeratını istisna tutmuştur.
Bi'dat ehlinin dediği gibi '' mezhebimizin hükümlerini hadislere ve Kur'ana göre düzeltelim'' demenin çok yanlış olduğu bu örnekten anlaşılmaktadır.
Mezhepsizlerin oyununa gelmemeli , mezhebimizin hükümleriyle amel etmeye çalışmalıyız.
İmam-ı Rabbani hazretleri , mezhebin bir hükmünü bir hadisi şerife aykırı görerek , yani mezhebin o hükmünün yanlış olduğunu kabul etmenin , mezhebinin hükmünü beğenmemenin , ilhad yani dinsizlik olduğunu bildirmektedir.
M.Ali Demirbaş |
| |