AÖF İlahiyat Önlisans 1.sınıf 2013-2014 Bahar Dönemi Dönem sonu çıkmış sorular
TEFSİR TARİHİ VE USULU
1. Vahiy-ilham ilişkisi bağlamında aşağıdaki
yargılardan hangisi doğrudur?
A) Vahiy ve ilhamın her ikisi de bağlayıcıdır.
B) Vahiy herhangi bir vasıta olmadan, ilham ise hep vasıta ile gelir.
C) Vahiy ve ilhamın her ikisi de halen devam etmektedir.
D) Vahiy umumi ve külli, ilham ise hususi ve cüzidir.
E) Hem vahiy ve hem de ilham kesin bilgi kaynağıdır.
2.Aşağıdakilerden hangisi Kur’ân ayetlerinin
sayıları hakkında farklı rakamların ortaya
çıkmasının sebeplerinden biridir?
A) Kur’ân’ın ayetlerini sayan kişilerin bilgi
seviyelerinin farklı oluşu
B) Kur’ân’ın ayetlerini sayanların bir kısmının
sahabe, bazısının da tabiin döneminde yaşamış olmaları
C) Sürelerin başlarında bulunan besmelelerin
bir ayet olarak kabul edilip edilmemesindeki ihtilaf
D) Kur’ân’ın ayetlerini sayanların bir kısmının
müfessir, bazılarının da muhaddis olmaları
E) Kur’ân’ın ayetlerinin, Basra, Medine, Şam ve
Kufe gibi farklı şehirlerde sayılması
3. Aşağıdakilerden hangisi Kur’ân’ın
tercümesinin yapılamayışının sebeplerinden biridir?
A) Kur an ın Arap diliyle nazil olması
B) Kur’ân’ı hakkıyla tercüme etmenin günah olarak kabul edilmesi
C) Kur’ân’da müteşabih ayetlerin bulunması
D) Kur’ân’ın Kureyş lehçesi ile inmesi, dolayısı ile diğer lehçeleri konuşan Arapların Kureyş lehçesini yeteri kadar bilememesi
E) Kur’ân Arapçasının, Arapların kullandığı Arapça ile aynı olmaması
4.Aşağıdakilerden hangisi İbn Abbas’ı tefsirde üstün mertebeye yükselten sebeplerdendir?
A)Abbas'ın küçük yaşta sahabî olması
B) ibn Abbas'ın Resulullah’ın yakın akrabası olması
C) İbn Abbas’ın Mekke tefeir ekolünü kurması
D) Arap dili ve edebiyatını çok iyi derecede bilmesi
E) İbn Abbas'ın ilmi konularda diğer sahabilere meydan okuması
5.“Kim Kur’ân’ı kendi görüşüyle tefsir
ederse, cehennemdeki yerine hazırlansın”
hadisinden maksat kimlerdir?
A) İyi niyetli de olsalar Kur'ân-ı Kerim'i tevil etmek isteyen alimler
B) Kur’ân-ı Kerim’i te’vll ettiği için cehennemlik olan kişiler
C) Kur’ân-ı Kerim’i modern ilimlere açıklamak isteyenler
D) Kur’ân’a, toplumun problemlerine ço: olma açısından bakanlar
E) Kur’ân’ı şahsi görüş, fikir veya m -' doğrultusunda tefsir edenler
6.Hz. Peygamber’in tefsiri hangi tefsir yöntemine girmektedir?
A) Dirayet
B) Rivayet
C) Işari
D) Mezhebi
E) ilmi
7.Dirayet tefsirinin bir diğer adı aşağıdakilerden hangisidir?
aşağıdakilerden hangisidir?
A) Nakli tefsir
B) İşari tefsir
C) Mezhebi tefsir
D) llhadi tefsir
E) Akli tefsir
8.“Tefsir ilmi içerisinde müstakil niteliklere ve özelliklilere sahip; kendi içinde yöntem ve prensipleri bulunan; ayrıca belli temsilcileri ve literatürü olan akım ve okullara” ne ad verilir?
A) Tefsir ekolleri
B) Tasavvufi ekoller
C) Kelam ekolleri
D) Fıkhi ekoller
E) Edebi ekoller
9.Mezhebi tefsir ekollerinin kapsamıyla ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi doğrudur?
A) Tasavvufi konularla ilgili olup tasavvufi ekolleri kapsar.
B) İtikadi konularla ilgili olup, Kelam'la ilgilenen mezhepleri kapsar.
C) Muamelatla ilgili olup fıkhi mezhepleri kapsar.
D) Pozitif ilimle ilgili olup kevnî ayetleri kapsar.
E) İbadetle ilgili olup, sadece ibadetle ilgili olan ayetleri kapsar.
10. Kur’ân’ın tefsiri bağlamında Hariciyye mezhebi nezdinde en önemli husus aşağıdakilerden hangisidir?
A) Kur’ân’ın te’vili
B) Kur’ân'ın batini anlamı
C) Kur'ân'ın işari manası
D) Kur’ân’ın lafzı
E) Kur’ân’ın yorumlanması
11. Aşağıdakilerden hangisi istiârenin unsurlarından biri değildir?
A) Alâka
B) Müsteârun leh
C) Müsteârun minh
D) Kinaye
E) Karîne
12. Teşbih sanatının en aüclü türü aşağıdakilerden hangisidir?
A) Teşbih-i beliğ
B) Teşbih-i mürsel
C) Teşbih-i mufassal
D) Teşbih-i müekked
E) Teşbih-i mücmel
13. Aşağıdakilerden hangisi, müphem lafzın anlamını doğru olarak tespit etmek içi bakılması gereken kaynaklardan bi değildir?
A) Kur’ân
B) Sünnet
C) Sahabe sözü
D) Tabiun sözü
E) Şâirin şiiri
14.“İyilik ve erdem, evlere arkalarından girmeniz değildir” (Baraka (2), 189) ayeti, müteşabihin hangi türüne örnek teşkil
çaları
eder? *
A) Müteşabinliğin sadece lafızda olmasına
B) Müteşabihliğin hem lafız ve hem de manada olmasına
C) Müteşabihliğin sadece manada olmasına
D) Sadece Yüce Allah’ın bildiği müteşabihe
E) Normal bilgisi olan insanların bileceği müteşabihe
15. “el-H urûfu'l-m ukatta’a” tabiri ne anlama gelmektedir
A) Kısa cümleler
B) Kesik cümleler
C) Kesik harfler
D) Kısa kelimeler
E) Kesik kelimeler
16.Allah’ın müteşabih sıfatları bilinir gibi görünse de bu sıfatların Allah’a isnadı beşer açısından imkânsızdır” diyen mezhep aşağıdakilerden hangisidir?
A) Halef mezhebi
B) Mutezile mezhebi
C) Selef mezhebi
D) Eşari mezhebi
E) Matüridi mezhebi
17. Nuzül sebepleri ile ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi doğrudur?
A)Bütün ayetler belli sebeplere bağlı olan inmemiştir.
B) Ayet ve sureleri anlamak için nuzül sebeplerinin bir faydası yoktur.
C) Nuzül sebepleri, özellikle kevni ayetlerin anlaşılması için olmazsa olmaz şarttır.
D) Kur'ân'ın bütün ayet ve surelerinin birer, hatta bazen birden fazla nuzül sebebi vardır.
E) Nuzül sebepleri, sadece Kur'ân kıssalarındaki boşlukları doldurmak için nakledilmişlerdir.
18.“Mensûh âyet” ifadesi ne anlama gelmektedir?
A) Hükmü kaldıran ayet
B) Hükmü geçerli ayet
C) Okunması caiz olmayan ayet
D) Hükmü olumsuz yapan ayet
E) Hükmü kaldırılan ayet
19.Aşağıdakilerden hangisi “semiyotik” sürecin aşamalarından biri değildir?
A) Okuma
B) Algı
C) Bilme
D) Anlam
E) Açıklama
20.
A) Kur’ân-ı Hakim ve Meal-i Kerim
B) Tanrı Buyruğu
C) Kelime Anlamlı Kur’ân-ı Kerim Meali
D) Tefhimu’l-Kur’ân
E) Kur’ân-ı Kerim Türkçe Meali
CEVAPLAR
- D
- ?
- C
- D
- E
- B
- E
- A
- B
- D
- D
- A
- E
- B
- C
- C
- A
- E
- A
- B
bu hizmet
[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur
alıntı yapanlar kaynak bildirmezlerse kul hakkına girmiş olurlar