15Haziran 2014, 07:21
|
Mesaj No:1 |
Durumu: Medine No : 38944 Üyelik T.:
09 Şubat 2014 Arkadaşları:60 Cinsiyet:Bayan Mesaj:
9.475 Konular:
1144 Beğenildi:4423 Beğendi:3685 Takdirleri:11319 Takdir Et:
Konu Bu
Üyemize Aittir! | Eğitimde Bediüzzaman Modeli Eğitimde Bediüzzaman Modeli Üç ayrı zamanda gerekli girişimlerde bulunduğu halde bir türlü istediği üniversiteyi kuramayan Said Nursi , bütün vatan sathını mekteb yaparak , evleri üniversite haline getirir.
Fen bilimleri ve din bilimlerini birleştiren küçük küçük dersaneler kurmayı başarır. Bu hareketin ölçülerini , standartlarını belirler ve '' lahika '' adını verdiği mektuplarını biraraya getiren kitaplarını da yazar. Bununla ilgili uygulamalar konusunda talebeleriyle mektuplaşarak dersane tarzındaki evlerde din ilimleri ile pozitif ilimlerin birlikte işlenebileceği eğitim modelini oluşturur.
Bediüzzaman modeli de denilebilecek , formel olmayan bu eğitim tarzı, formel eğitimin dini bilgilerdeki eksiğini de tamamlar. Formel yoldan hayata geçiremediği eğitim modelini Bediüzzaman , enformel, yani gayriresmi ama meşru bir yolla , yasalara aykırı olmayacak şekilde uygular ve öğrenciler yetiştirir.
Bu şekilde sadece lise , üniversite talebeleri değildir. Esnaf, köylü , çiftçi vatandaş bu grup içinde yer almaktadır.
Önce yazarak , sonra müzakere ederek , onlarla birlikte defalarca okuyan Bediüzzaman , bu okumalardan kendisininde istifade ettiğini her zaman dile getirir.
Böylece kendi kitaplarının da talebesi olur. Uyguladığı bu metod kendisine özgüdür. İslam tarihinde bu metotla Kur'anı Kerimin ve imani bilgilerin öğretildiği başka bir tarzına rastlanmaz.
Said Nursi bu metodla yetişen talebeleri Anadolu'nun her yayılır , bir çoğu hapishanelere girer, yargılanırlar ve beraat ederler.
Fakat sonunda Bediüzzaman'ın bu eğitim tarzı ve fikirleri Anadolu'da ciddi kabul görür.
Nevzat Tarhan... |
| |