Din Eğitimi ve Din Hizmetlerinde Rehberlik 2014 Tek Ders Sınavı
1. Eğitimin tarifinde ve uygulamalarında fikir birliği olmamasının en önemli nedeni hangisidir?
a. Irksal faktörler
b. Bölgesel faktörler
c. Kültürel faktörler
d. İnsana bir bütün olarak bakılmaması
e. Anne- baba etkisi
2. Ihkak-ı hak ne demektir?
a. Haklının yanında olmaktır
b. Hakkın ortaya çıkarılmasıdır
c. Herkese hakkının verilmesidir
d. İnsanların haklarının yenmemesidir
e. Herkesin kendi hakkını kendisinin almasıdır
3. Sağlıklı din ve ahlak eğitimi almış nitelikli kişilerin istihdam edilmesi ekonomik açıdan ne anlama gelir?
a. Ek masraf
b. Çatışma
c. Güvenlik
d. Haksız rekabet
e. Daha az maliyet
4. Hangisi medreselerin kuruluş amaçları arasında yer almaz?
a. Yabancı kültürlere ait eserleri Arapça'ya çevirmek
b. Yönetim ve adalet işlerinin düzenli yürütülmesi için nitelikli personel yetiştirmek
c. İtikadi görüşleri savunmak
d. Eğitim için gerekli alt yapıya duyulan ihtiyacı karşılamak
e. Din görevlileri yetiştirmek
d. Din eğitiminin çocukluk döneminde vazgeçilmez bir ihtiyaç olduğu
e. Çocukluk döneminde verilen din eğitimin çocuğun hayat tarzını belirleyen yegane unsur olduğu
5. Çocukluk döneminde çocuğa sunulan din hakkındaki herşey ve bunların sunuluş şekli onun ileriki yaşamında dine olan yaklaşımını belirleyici etkiler yapar, ifadede öncelikle anlatılmak istenen husus hangisidir?
a. Din öğretiminde muhteva ve öğretim yöntemlerinin oldukça önemli olduğu
b. Bireylere çocukluk döneminde din hakkında pek çok şeyin öğretilmesi gerektiği
c. Çocukluk döneminde verilen din eğitiminin yetişkinlik dönemindeki dini hayat üzerinde olumsuz etki yarattığı
6. Hangisi soru-cevap yönteminin üstünlüklerinden biri değildir?
a. Öğrencinin derse aktif katılımını sağlaması
b. Öğrenciyi düşünmeye sevk etmesi, kendini ifade etmesine ve sosyalleşmesine imkan vermesi
c. Öğrencinin bildikleri ve bilmedikleri hakkında öğretmene dönüt sağlaması
d. Bilişsel olarak üst düzey öğrenmelere zemin hazırlaması
e. Birçok bilginin daha kısa bir süre içinde sunulmasına imkan vermesi
7. Ailede çocuğun dini ve ahlaki gelişim ve eğitiminde birinci derecede rolü olduğu konusunda genellikle uzmanların görüş birliğine vardıkları kişi hangisidir?
a. Baba
b. Anne
c. Büyükanne / büyükbaba
d. Abla / abi
e. amca / hala
8. Hangisi çocuğun dini gelişiminde etkili olan faktörlerden biri değildir?
a. Çocuğun genetik olarak sahip olduğu özellikler
b. Çocuğun ailesi ve yakın çevresindeki diğer yetişkinlerin tutumu
c. Çocuğun bedensel, duygusal ve dilsel gelişimi
d. Çocuğun yaşadığı sosyal çevre
e. Çocuğun bilişsel ve sosyal gelişimi
9. Bireyin kendisinden başlayarak var olan herşeyi sorguladığı, eski bir deyimle kühüne vakıf olma , duygusunun güçlü bir şekilde hissedildiği dönem hangisidir?
a. Son çocukluk
b. Yaşlılık
c. İlk çocukluk
d. Son Yetişkinlik
e. Gençlik
10. Bütün dinleri Tanrıya eşit seviyede ulaştıran yollar olarak gören yaklaşım hangisidir?
a. Kapsayıcılık
b. Çokkültürcülük
c. Çoğulculuk
d. Dışlayıcılık
e. Dinlerarası din eğitimi
11. Küreselleşme olgusunun yoğun bir şekilde yaşandığı günümüz şartlarında kültürarası din eğitiminin öncelikle amaçlardan hangisini gerçekleştirmesi beklenir?
a. Ahlaki davranışları yaygınlaştırmak
b. Farklı inançlar karşısında doğru bakış açısı geliştirebilmek
c. Dünya barışını sağlamak
d. İbadethanelerin sayısını arttırmak
e. Düzenli ibadet eden insan sayısını artırmak
12. İletişim kavramı ile ilgili ifadelerden hangisi yanlıştır?
a. İletişim öğrenmelerle bağlantılı bir etki-tepki sürecidir
b. İletişim bireyler arasında anlamların , değerlerin, duyguların paylaşılmasıdır
c. İletişim bireyler arasında sadece konuşmakla gerçekleşen bir etkinliktir
d. İletişimin başarısızlığı iletişime giren verici ve alıcı arasındaki bilgi , kültür ve anlayış farkından kaynaklanır
e. İletişim duygu ve düşüncelerin karşılıklı alışverişidir
13. Hangisi yüz yüze iletişimde ilk izlenimi oluşturur?
a. Sözler
b. Şekiller
c. Sesler
d. Beden dili
e. Nesneler
14. Hangisi İletişimde kod açma başarısızlığını ifade eder
a. Geribildirim
b. Yanılsama
c. Yansıma
d. İletişimsizlik
e. Gürültü
15. Başarılı sonuç alabilmek için olabidiğince çok farklı iletişim becerilerinin birlikte iç içe art arda ve birbirleriyle uyumlu bir şekilde kullanılmasına ihtiyaç duyulan planlı ve düzenli dini iletişim türü hangisidir?
a. Akademik dini iletişim
b. Sosyal dini iletişim
c. Yaşantısal dini iletişim
d. İlişkisel dini iletişim
e. Pedagojik dini iletişim
16. Toplumda din hizmeti yürüten görevlileri birer sosyal öğretici durumuna getiren etken hangisidir?
a. Dini hizmetlerin yaygın olması
b. Dini hizmetlerin herkesi ilgilendiriyor olması
c. Toplumun din görevlisinden ideal tutum ve davranış beklentisi içinde olması
d. Din hizmetlerinin manevi ihtiyaçların karşılanmasına yönelik olması
e. Din hizmetlerinde görev yapanların bilgili ve kültürlü olması
17. Hangisi rehberlik kavramına ait farklı tanımlardaki ortak unsurlardan biri değildir?
a. İnsan
b. Yardım
c. Süreç
d. Para
e. Uzman rehber
18. Rehberlik, danışman rehber ile danışan arasında olursa hangi tür rehberlik söz konusudur?
a. Grup rehberliği
b. Ferdi rehberlik
c. Akademik rehberlik
d. Kişisel problemlerle ilgili rehberlik
e. Psikolojik problemlerle ilgili rehberlik
19. Hangisi '' ustalıklı ve anlamlı söz söylemek '' anlamına gelir?
a. Belagat
b. İrşad
c. Hikmet
d. Güzel öğüt
e. Davet
20. '' Kolaylaştırınız , zorlaştırmayınız. Müjdeleyiniz , nefret ettirmeyiniz'' hadisi, din hizmetlerinde rehberlikle ilgili kavramlardan hangisiyle ilişkilidir?
a. Delalet
b. İrşad
c. Hidayet
d. Davet
e. Nasihat
1. d
2. e
3. e
4. a
5. a
6. e
7. b
8. e
10. c
11. b
12. c
13. d
14. b
15. a
16. c
17. d
18. b
19. c
20. d