Tekil Mesaj gösterimi
Alt 30 Ekim 2015, 01:32   Mesaj No:2

nurşen35

Medineweb Emekdarı
nurşen35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:nurşen35 isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 38944
Üyelik T.: 09 Şubat 2014
Arkadaşları:60
Cinsiyet:Bayan
Mesaj: 9.475
Konular: 1144
Beğenildi:4422
Beğendi:3685
Takdirleri:14319
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Cevap: Temel Bilgi Teknolojileri II 5. Ünite Özeti

DERS ÖZETİ TEKNOLOJİ 5. ÜNİTE


E-ÖĞRENME

• Eğitim ve öğretimin temel amacı bilgi, beceri ve tutumların bireylere kazandırılmasıdır.

E.ÖĞRENMENİN GELİŞİMİ

• E-öğrenme kelimesi ilk kez 1999 yılında eğitimde internetin, etkileşimli ve elektronik ortamların kullanılmasını ifade etmek amacıyla kullanılmıştır.



• E-öğrenmenin gelişimi

1- Kitle iletişim teknolojilerine dayalı dönem,
2- Bilgisayara dayalı dönem,
3- İnternete dayalı dönem
4- Mobil teknolojileri dönemi olmak üzere 4 aşamada ele alınır.




Kitle İletişim Teknolojilerine dayalı Dönem :

• Açık ve uzaktan eğitim, radyo ve televizyon gibi kitle iletişim araçlarına eğitim ve öğretim süreçlerinde en fazla yer veren eğitim sistemidir.

Bilgisayar Destekli Eğitim Dönemi :

• Apple marka mikrobilgisayarlar ilk ve orta eğitim kurumlarında eğitim amacıyla kurulan ilk bilgisayardır .Öğretmen gözetiminde yapılabileceği gibi öğrencilerin evlerinde de yararlanabilirler
• Günümüzde akıllı tahta kapsamında fatih projesi bulunmaktadır.

İnternet Tabanlı Eğitim Dönemi :

• HTML sayfaları metin, görüntü, ses ve video barındırabildiği için her türlü eğitim içeriği HTML sayfası biçiminde tasarlanabilmektedir.


Mobil Öğrenme Dönemi :

• Belirli bir mekanda bulunma zorunluluğunun olmadığı, taşınabilir cihazlarda gerçekleştirilebilen bir e-öğrenme biçimidir.



E-ÖĞRENMENİN BİLEŞENLERİ

• İçerik

Her türlü öğrenme sürecinin temel öğelerinden birisidir. Öğrenciye kazandırılacak bilgi, beceri ve tutumlarının kapsamını içerik belirler. Öğrencilerin bilgisayar ortamında kendi kendilerine ders çalışabilecekleri, etkileşimli öğeler içeren, çok ortamlı yazılımlara öğretici ders yazılımı denir. Bir sunucu tarafından yayımlanan ses ya da video içeriğinin abone olan kullanıcıların pc lerde ya da taşınabilir cihazlarında canlı olarak oynatılması ya da indirilecek çevrimdışı olarak oynatılması yoluyla dinlenmesi, izlenmesine Podcast denir. Açık Eğitsel Kaynaklar, lisans ve lisanslanmış yayın hakları ile kısıtlanmamış kamuya açık dijital malzemelerdir.

• Etkileşim

Kullanıcı ile bir sistem arasındaki mesaj alışverişinin özel bir türüdür. Birebir, bire-çok yada bire karşı pc biçiminde oluşabilir.
Sohbet odaları, anlık mesajlaşma yazılımları video konferans ve web konferans sistemlerine Eş Zamanlı İletişim Araçları denir. Blog siteleri, mecrobloglar, wiki siteleri, sosyal yer imleri ve RSS okuyucularına Eş Zamansız İletişim Araçları denir. Bloglar bireyler tarafından oluşturulan, yönetilen ve bireyler tarafından yüklenilen içeriği barındıran web sayfalardır. Microbloglar ise, kişilerin genellikle 140 karakter uzunluğunda kısa ve özet metinlerden oluşan içerikleri herkesin yada seçili kişilerin görebileceği şekilde yayınlamalarına denir .
Wiki Siteleri , birden fazla kişinin birlikte çalışması ile oluşturulan ve yönetilen online Ansiklopedilerdir.

• Değerlendirme
E-Öğrenme süreci sonucunda öğrenme amaçlarına ulaşılıp ulaşılmadığını belirlemek için gerçekleştirilen etkinlere değerlendirme denir. Öğrenenlerin ders kapsamında hazırladıkları projelere ait içerikleri yayınladıkları ve öğreticilerin bu içerikleri değerlendirebildikleri içerik yönetim sistemlerine e-portfolyo denir



SANAL ÖĞRENME

Öğrenme Yönetim Sistemleri ( ÖYS )

• Öğrenme yönetimi, öğrenmenin planlanması, tasarlanması, geliştirilmesi uygulanması, değerlendirilmesi ve denetlenmesi gibi faaliyetleri kapsar.Web tabanlı yazılım sistemleridir.
• ÖYS ne yüklenecek e-öğrenme içeriğinin SCORN standartlarına uygun olması gerekmektedir.
• Yaygın olarak kullanılan ÖYS ler arasında Blackboard – Moodle – Sakai dir



Öğreticinin Bulunmadığı E-Öğrenme Uygulamaları

• Kişisel eğitimleri şirket içi uyum eğitimleri sertifika proğramları ve açıköğretim proğramlarıdır.

Öğreticinin Sınırlı Katıldığı E-Öğrenme Uygulamaları :
• Öğrenci ile öğreticinin eş zamanlı iletişiminin bulunmadığı e-öğrenme uygulamasıdır. Uzaktan eğitimle yürütülen Önlisans proğ.ları
Öğreticinin Yoğun Olarak Katıldığı Uygulamaları :

• Bir yada daha fazla öğretici ile küçük gruplar arasında yoğun ve eş zamanlı iletişim uygulamaladır.Uzaktan eğitim veren Lisans ve Yükseklisans proğramlarıdır.



Sanal Öğrenme Ortamları :

• Sınıf içinde öğretici ve öğrencinin yüz yüze gerçekleştirdikleri geleneksel eğitimin bilgisayar ve internet ortamında aynı işlevsellikle oluşturabilmesine olanak sağlamak amacıyla geliştirilmiş öğrenme ortamlarına sanal öğrenme denir.

• Yaygın olarak kullanılan Sanal Sınıf Yazılımları arasında Adobe Connet ve Microsoft Live Meeting dir.

• Sanal Dünya Yazılımları arasında en tanınmış sanal dünya yazılımı Second Life dır.

AÇIK KAYNAKLAR

Özgür ve Açık Kaynak Yazılımları

• Özgür yazılım hareketini 1983 yılında Richard Stallman başlatmıştır. Halkın kısıtlama olmadan kullanabileceğini, yeniden düzenleyebileceğini, ve kısıtsız ya da düşük kısıtla tekrar dağıtabileceği yazılımları özgür yazılım olarak tanımlamıştır.

Açık Eğitsel Kaynaklar- AEK
• Ücretsiz olarak kullanılabilen dijital eğitsel kaynaklara denir. Bu alanda ilk çalışmalar 1998 yılında David Wiley tarafından ortaya atılan açık içerik kavramıdır.

• Türkiye AEK nın uzantısı olarak 2007 yılında Türkiye Bilimler Akademisi tarafından 24 üniversitenin katılımıyla Açık Ders Malzemeleri Konsersiyumu oluşturulmuş,ve açık ders malzemeleri üretimine başlanmıştır.

• Açık ders Malzemeleri Creative Commons ( CC ) adı verilen bir fikri mülkiyet lisansı ile dağıtılmaktadır. CC Telif hakları kapsamında esneklik ve paylaşımı yaygınlaştırmak amacıyla kurulmuş, gönüllü bir düşünce ve sivil toplum hareketidir. CC lisansları dört temel koşuldan oluşur

Attribution ( BY ) : Eser sahibine atıfta bulunmak koşuluyla üzerinde değişiklik yaparak yeni eser oluşturabilir

Noncommercial ( NC ) : Ticari amaçla olmamak koşuluyla üzerinde değişiklik yaparak yeni eser oluşturabilir

No Derivative Works ( ND ) : Üzerinde değişiklik yapmamak koşuluyla birebir kullanabilir.

Share – Alike ( SA ) : Orijinal eserin sahip olduğu lisansın birebir eş değeri bir lisans ile başkalarına dağıtabilir.

Açık Erişim Hareketi : AEH

• AEH hakemli akademik dergi makalelerine internet üzerinden kısıtlanmadan erişim sağlamayı amaçlayan bir harekettir.

E-ÖĞRENME 2.0

Sosyal Öğrenme :

• Formel Öğrenme :

Dersler, sınıflar ve okullarda gerçekleşen, öğrenenlere derece diploma yada sertifika vermeyi amaçlayan yüksek ölçüde yapılandırılmış ve kurumsal bir kimliği olan öğrenme biçimidir.

• İnformel Öğrenme :

Büyük ölçüde öğrenenin kendi elinde olan ve gözlem, deneme-yanılma başkalarına sorma, başkalarıyla bilgi alışverişinde bulunma, başkalarının deneyimlerini ve öykülerini paylaşma ile gerçekleşen, günlük olaylarla etkileşim içinde olan yada kişinin genel ilgi alanları tarafından yönlendirilen bir öğrenme biçimidir.

Kişisel Öğrenme Ortamları

• Kişilerin kendi öğrenme süreçlerini kendilerinin yönetmelerine olanak sağlayan sistemdir.

İnternete Erişim : internet Expolorer – Mozilla –Firefox

Öğrenme süreci Planlama : Google- Calendar – Google Goals – Tasks ToDo List

Günlük Notlar ve Fikirleri Kaydetme : Evernote

Bilgiyi Arama : Google Search – Google Blog Search

Bilgi Kaynaklarına Erişme : Wikipedia – Google Scholar

Bilgiden Haberdar Olma : Google Reader – Google Alerts

Belge Oluşturma : Google Docs – Microsoft SkyDrive

Belge Saklama : Google Drive – Dropbox

Birlikte Çalışma : WikiSpaces

Birebir Ağ Oluşturma : Twitter – Facebook

İletişim Kurma : Gmail – Google Talk – Messager

Bilgi Kaynaklarını Paylaşma : Delicions

Bilgiyi Yayınlama – Paylaşma : Blogger






Alıntı..
__________________
O (cc)’NA SIĞINMAK AYRICALIKTIR
Alıntı ile Cevapla