Alıntı:
mihrinaz Üyemizden Alıntı
Fakihlere göre borç geri ödenirken alacaklının zarar etmemesi
önemlidir. Bu nedenle borç geri ödenirken alacaklıyı zarara uğratmayacak şekilde hareket edilir. Bu
açıdan İmamı Azam’a göre borç geri ödenirken nasıl ödenmelidir?
A*) Fazlasıyla
B*) Kıymetiyle
C*) Aynıyla
D*) Değer kaybı ilavesiyle
E*) Eksiğiyle
Islam hukuku dersi;Kiymetiyle ve deger kaybiyla şikları arasında bocaliyoruz...aciklamasiyla beraber cevabi verirseniz sevinirim kıymetli hocalarim...imamı azam noktasında sorun yaşıyoruz...elimizdeki notlarda kiymetiyle de odenecegi değer kaybiylada odenecegi bilgisi var..kime göre değer kaybı kime göre malın kıymeti..işin içinden çıkanıyoruz..lutfen yardım.Allah razı olsun |
Fıkıhta Hanefi Mezhebinin görüşü derken farklı fetvalar vardır. Ebu Hanife'nin görüşü farklı olabiliyor, İmamı Muhammed'in görüşü farklı olabiliyor, İmamı Yusuf'un görüşü farklı olabiliyor. Bu konuda İmamı Azamın görüşü misliyle/aynıyla ödenir. Ebu Yusuf'a göre ise;kıt ve pahalı iken ödünç alınan bir kile buğday, bol ve ucuz olduğu zaman bir kile buğday olarak ödenirse haksızlık olur. Bunu önlemek için bir başka cinsten, o buğdayın değerini ödemek icap eder. Ebu Yusuf'un prensibi şudur: Ödünç alınmış mislî malların kıymetleri, fiyatların yükselmesi veya başka bir sebeple artar veya eksilirse bunların, borç alma günündeki kıymetlerini ödemek icap eder
Konu ile açıklama
[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]