Konu Başlıkları: BİDAT NEDİR ve TÜRLERİ...
Tekil Mesaj gösterimi
Alt 07 Şubat 2016, 08:14   Mesaj No:1

bilinmez

Meal Gurubu Üyesi
Medineweb Emekdarı
bilinmez - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:bilinmez isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 13966
Üyelik T.: 27Haziran 2011
Arkadaşları:0
Cinsiyet:
Mesaj: 2.154
Konular: 309
Beğenildi:180
Beğendi:15
Takdirleri:560
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart BİDAT NEDİR ve TÜRLERİ...

BİDAT NEDİR ve TÜRLERİ...

BİD’AT VE TÜRLERİ
Şer’i anlamı: İslam şeriatında aslı olmayan birşeyi icad etmek demektir.

Lügat manası ise; dinde aslı olan birşeyi icad etmek demektir.

Her kim İslam’da aslı olmayan yeni birşey ortaya atıp bunun İslam’dan olduğunu iddia ederse yaptığı şey sapıklıktır. İslam dini bu gibi sapıklıklardan uzaktır. Bu yeni şey ister itikadda, ister amelde, ister zahiri ve bâtıni sözlerde olsun fark etmez.

Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyuruyor:
“Her bid’at sapıklıktır.” (Buhari, Müslim)
“Her kim bizim emrimize uymayan bir iş yaparsa onun ameli geçersizdir.” (Buhari, Müslim)

Bu hadisi şeriflerden anlıyoruz ki bütün şer’i anlamdaki bid’atler sapıklıktır.

Rivayete göre Ömer b. Hattab Müslümanlara ramazanda bir tek imam arkasında teravih namazı kılmalarını söylemiş ve evden çıkıp camide onları tek imam arkasında namaz kılarken gördüğü zaman şöyle demiştir:

“Eğer bu bid’at ise güzel bir bid’attir.”

Burada Ömer b. Hattab radıyallahu anh bid’atin şer’i anlamını değil, lügat anlamını kastetmiştir. Çünkü Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem teravih namazını bir iki gece bazı sahabelerle beraber mescidde kıldı. Sonra Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem teravih namazının farz kılınmasından ve ümmetine zorluk vermekten korktuğu için cemaatle teravih namazı kılmayı terk etti. Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem vefat edince teravih namazının farz olma ihtimali ortadan kalkmış olur.

Ömer b. Hattab radıyallahu anh Müslümanların bir kısmının cemaatle bir kısmının ise kendi kendilerine namaz kıldıklarını görünce onları bir tek imam arkasında topladı. Ömer radıyallahu anh’un teklifinin İslam’da aslı varolduğu için sahabeler bunu topluca kabul ettiler.

Bid’atin Türleri:

Bid’at; dini bid’at ve dünyevi bid’at olmak üzere iki kısımdır.

Dini Bid’atler: Bunlar dört tanedir.

1) İslam Dininden Çıkartan Bid’at:

İbadet türlerinden bazıları; dua etmek, yardım istemek, yardımına çağırmak, adak adamak, kurban kesmek gibi, Allah’tan başkasına yapmaktır.
Kim nebilerden, velilerden veya herhangi bir ölüden yardım ister veya sıkıntılı bir anında onları yardımına çağırırsa, Allah’tan başkasına adak adar veya kurban keserse dinde aslı olmayan bir şeyi yapmış olur. Allah’a karşı büyük şirk işlemiş olur ve kâfir olur.

2) Haram Olan Bid’at:

Mezarlar üzerinde bina yapmak, bunların üzerine örtü koymak, süslemek, ışıklandırmak, el sürmek, mezarları mescid edinmek, ölü birisinin yüzü suyu hürmetine Allah’tan birşey istemek ve buna benzer şeylerin hepsi haram olan bid’ atlerdendir.
Cündüp b. Abdullah radıyallahu anh şöyle rivayet etti: Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem’in şöyle dediğini duydum:
“Sizden öncekiler nebilerinin mezarlarını mescid ediniyorlardı. Mezarları mescid edinmeyin. Bunu size yasaklıyorum.” (Müslim)
Ebu Heyyar şöyle dedi: Ali radıyallahu anh bana şu emri verdi:
“Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem’in beni gönderdiği işe ben de seni göndereyim mi? Gördüğün her heykeli yok et ve yükseltilmiş her kabri dümdüz yap.” (Müslim)
Cabir İbn-i Abdullah radıyallahu anh şöyle dedi:
“Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem kabrin kireçle yapılmasını, kabir üzerine oturulmasını ve kabir üzerinde bina kurulmasını nehyetti.” ([1])

3) Tahrimen Mekruh (harama yakın olan) Bid’at:

Ezanda; “hayya ala hayru’l amel” veya “eşhedü enne Ali veliyyullah” demek veya ezandan sonra yüksek sesle salavat okumak veya dua etmek bid’attir. (Ezandan sonra alçak sesle yapılan salavat ve dua sünnettir.)
Şaban ayının onbeşinci gecesi toplanıp bu geceyi kutlamak (Berat kandili), Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem’in doğum gününü kutlamak bid’attir.

Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem’i sevmek ve ona değer verip üstün tutmak, onun doğum gününde toplanıp zikretmek veya mevlid okumakla olmaz. Eğer bu amelde hayır olsaydı Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem’i bizden daha çok seven ve ona bizden daha çok bağlı olan ashab-ı kiram bu günü kutlardı.
Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem’i sevmek ve ona değer vermek ancak ona itaat edip emrettiği şeyleri yapmak ve yasakladığı şeylerden kaçınmakla olur.

Meşhur olan, şaban ayının onbeşinci gecesinde kılınan binlik namazı bid’attir. Bu ismi almasının sebebi; bin defa ihlâs suresinin okunmasıdır. Bu namaz yüz rek’attır. Her rek’atta fatihadan sonra on kere ihlâs suresi okunmaktadır.
Recep ayının ilk cuma gecesinde (Regaib kandili) kılınan namaz bid’attir. Cumhuru ulema Regaib gecesi ve bu gece kılınan namaz hakkında rivayet edilen hadislerin sahih olmayıp batıl olduğuna şahitlik etmişlerdir.
İmam Nevevi radıyallahu anh Regaib namazı hakkında şöyle diyor: “Bu namaz kötü bir bid’attir. Sapıklıktır. Çirkin ve batıldır. “Kut’il Kulub” ve “İhya” kitaplarında zikredilmesine aldanma.”

Bunun gibi Receb ayının yirmi yedinci gecesini (yani; Mirac kandilini) kutlamak bid’attir. Çünkü İsra ve Mirac’ın Receb ayının hangi gecesinde olduğu veya sahabelerin bu geceyi kutladığına dair sahih bir rivayet yoktur.
İbni Abbas radıyallahu anh’a isnad edilen Mirac kıssasında zikredilen şeylerin çoğu batıl ve sapık şeylerdir. Abbas radiyalahu anh bu gibi rivayetlerden beridir.

4) Tenzihen Mekruh Olan Bid’at:
Her namazdan sonra musafaha yapmak. Ramazanda perşembe günü gibi belli günlerde fakirlere yemek vermek, (fakirlere yemek vermek sevap bir amel olup bunun için belli bir gün tayin edilmesi bid’attir.) farzı kıldıktan sonra tesbih yapmadan sünneti kılmak bid’attir. (Çünkü sahih bir rivayete göre Rasûlullah sallAllahu aleyhi ve sellem ara vermeden iki namazın arasının birleştirilmesini nehyetti.) Ayrıca böyle yapan kişi Rasûlullah sallAllahu aleyhi ve sellem’in bizlerden namazdan sonra okumamızı istediği zikirleri terk etmiş ve bunların sevabından mahrum olmuş olur.

Dünyevi Bid’atler:

İslam şeriatı belli temeller ve kaideler üzerinde inşa edilmiştir. Yiyecek ve içeceklerden haramlığı hakkında sahih delil mevcut olmayan şeyler helaldir. Kuşlar ve hayvanlardan yenilmesinin haram olduğuna dair sahih delil bulunmayanların yenilmesi helaldir. Bu İslami bir kaidedir. Diğer bir İslami kaide de; fayda veren şeyler mübah, zarar veren şeyler haramdır. Bir diğer islami kaide ise; Allah ve rasûlünün haram kıldığı haram, helal kıldığı helaldir.
Hakkında haram veya helal olduğuna dair hüküm bulunmayan şeyler Allah’ın affettiği şeylerdir. Dünyevi şeylerde şer’i bid’at yoktur. Bir şey ya haramdır veya helaldir. Mesela; elbiselerden ipek, takılardan altın gibi haramlığı hakkında sahih delil mevcut olan şeylerin dışındakiler mübahtır. (Altın ve ipek sadece erkeklere haramdır.) Kadının giydiği elbisenin erkeğe, erkeğin giydiği elbisenin kadına benzemesi haramdır. Aynı şekilde giyilen kıyafetin kâfirlerin kıyafetine benzemesi veya giyimde modayı takip etmek küfür olan bid’attir.
Tarım ve sanayi gibi dünyevi işlerde ilerlemek lügat bakımından bid’at olsa bile Müslümanların faydasına olduğu için helal ve sevaptır.


YARARLANILAN KAYNAKLAR.. İŞTE TEVHİD Ziyaeddin El Kutsi
__________________
önce yazdığım katılım yaptığım beğeni yaptığım paylaşımların arasında azda olsa kuran ve sünnete uygun olmayan düşünceler olabilir.Bunların bana sorulmadan dikkate alınmasından mesul değilim... ...
Alıntı ile Cevapla

Konu Sahibi bilinmez 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir
Konu Forum Son Mesaj Yazan Cevaplar Okunma Son Mesaj Tarihi
ELFAZI KÜFÜR Tevhid Ve Şirk Konuları bilinmez 2 724 29 Ağustos 2021 23:16
BiR SORU Tevhid Ve Şirk Konuları bilinmez 19 6843 19 Aralık 2018 23:11
SiZCE HANGİSİ MÜSLÜMAN Tevhid Ve Şirk Konuları bilinmez 0 1146 18 Aralık 2018 22:55
ALLAH A iMAN NASIL OLUR.. Tevhid Ve Şirk Konuları bilinmez 0 1290 27 Ekim 2018 22:27
HELVADAN KANUNLAR ve TEKFİR Tevhid Ve Şirk Konuları bilinmez 0 1287 03 Ekim 2018 21:57