Alıntı:
sivilce Üyemizden Alıntı
Edebi, sünnetten ayrı düşünemiyorum. Eğer bunlar edebse Peygamberimiz bunları yapmamıştır diyemeyiz. Peygamberimiz bunları yapmış olmasaydı, asıl o zaman bunlar bidat olmaz mıydı?
Bunların iklim şartları ve farklı olan yerlerle pek alakası olduğunu düşünmüyorum. |
Edeple sünnete aynı kabul etmek için Allah Rasulu a.s'ın hadislerinde o edeplerin geçmesi /anlatılması gerekir. Fıkıh alimleri bile aynı kabul etmiyor ki edep ve sünneti ayrı kategoride ele almıştır. Sizin aynı kabul etmemiz edebin sünnet olduğu anlamına gelmez.Abdestin edep şartlarına bakın bakalım, hangisiyle ilgili hadis bulacaksınız.
Bunlar edeptir , bidat sayılmaz. Bidat sayılabilmesi için dinin bir kuralı gibi kabul edilmesi lazımdır. Mesela bu abdestin edeplerini siz sünnet kabul etmiş olursanız siz bidat ortaya koymuş olursunuz. Çünkü onlar kitap ve sünnette yoktur. Kitap ve sünnette olmayan bir şeyi Allah Rasulunun sünneti kabul etmek bidattır.
İslam Fıkıh alimlerinin dahi abdestin edeplerine sünnet deme cesareti gösteremediği yerde edeplere "sünnet" demek büyük cesarettir. Bu düşüncenizi tekrardan gözden geçirmenizi tavsiye ederim
Dini konularda herkes istediğini sünnet, helal , haram , mubah, mekruh ortaya koyamaz. Her toplumun kendine göre adetleri olabilir, o adetleri devam ettirebilir ama adetlerini dinin emri gibi lanse etmeye kalkışmak , dine ilave etmek demektir ki bu bidattır. Dinde olmayan bir şeyi dinin emri saymak ise bidattır ve haramdır