Alıntı:
FECR Üyemizden Alıntı
Hadisler olsaydı zaten Fıkıh Alimleri sünnet kategorisinde ele alırlardı. Peygamberimiz bir hadisinde "Akan su da bile abdest alırken israf etmeyin" diye buyururken bunun sünnet olduğunu belirtmiyor, müminlere bir adabı öğretiyor.
Abdest alırken kıbleye doğru dönmek sünnet değil, bir adaptır.Eğer sünnet olsaydı bütün abdest şadırvanlarının kıbleye doğru yapılması lazımdı. Sünnet kabul ettiğimizde onun zıddını yapmak mekruh olur.
Abdestten önce veya sonra dua okumak sünnet değildir, adaptır. Sünnet kabul edersek o duaları yapmamak abdestte eksiklik olmuş olur.
Bu tür örnekler daha çok verilebilir. |
Peygamber Efendimizin her hali sözü sünnettir diye öğrenmiştik. Bu sünnettir ya da değildir diye belirttiğini bilmiyordum. Az yapıp çok yapmasına göre müekked, gayri müekked diye kısımlara ayrıldığını biliyordum. Bugün tekrar baktım. Müstehabın diğer adının edeb olduğunu farkettim. Müstehab için de bir nevi gayri müekked sünnettir denmiş. Fakat bu bahsedilenle bu abdestteki aynı şey mi emin değilim. Siz kesin emin misiniz sünnet sayılmadığına?