1-) Doğrusal (Lineer) Yaklaşım (Tyler + Bloom)
Bu yaklaşımdaki ders içeriği birbirinin devamı niteliğindeki konulardan oluşur.Yani konular aşamalıdır.Aralarında bağlantı vardır.
Ön koşul şartı gerektirir ve ardışık sırayla ders işlenir.
Örnek olarak tarih dersini verebiliriz.Önce kurulum, ardından yükselme, duraklama ve nihayetinde yıkılış dönemleri olarak ön koşullu ve ardışık bir sıra izler.
Bir başka örnek olarak romanları verebiliriz.Hiç bir romana orta sayfalardan başlayamayız.Romanın bütünsel akışını korumak için birinci sayfadan başlamalıyız.
2-) Modüler Yaklaşım (L. S. Vygotsky)
Bu düzenlemede içerik birbiriyle ilişkisi olmayan bağımsız konulardan oluşuyor.Yani isteyen öğrenci istediği konudan başlamakta özgürdür.Örnek olarak saçma olsada beden eğitimi dersini verebiliriz.Futbol oynamak için basketbol oynama önşartı yoktur.
bunlar gibi 7 yaklaşım var
|