Hepsi doğru ga/li/p
21. Ğanî ismine iman etmenin gereği ve edebiyle ilgili ne söylenebilir?
a. Şükretmek Ğanî ismine iman etmenin gereğidir.
b. Şükretmeyen, Allah'ın Ğanî isminin kendi üzerindeki tecellisini inkar ediyor demektir.
c.İnsan Allah için verdiğinde, sahip olduğunun en kòtüsünü veriyorsa, Kabil'in hastalığına yakalanmış demektir.
d. Hepsi
D
22. Kendi kendine yetme/yeterim hastalığına yakalanan kişiye hangisi örnek verilebilir ?
a. Ümmi Mektum
b. Ebû Leheb
c. EbûBekir
d. Zeyd bin Harise
B
23. Aşağıdakilerden hangisi doğrudur?
a. Kendini "ğani" sanan mutlaka azar Alak 6-9
b. Allah'a karşı müstağnilik şirktir. Teğabun 5-6
c. Cimrilik müstağniliktir. Leyl 8-11
d. Hepsi
D
Hayır gerçek şu ki insan azgınlaşır
Oysa kuldaki herşey Rabbine aittir
Gördün mü şu men etmeye kalkışan
Alak 6/9
Daha önce kâfirlerin başlarına gelen ibret verici hadiselerin bilgisi size ulaşmadı mı . Onlar yaptıklarının cezasını dünyada yattıkları gibi ahirete de kendilerini can yakıcı bir azap beklemektedir.
Bu şundandır elçiler kendilerine apaçık belgelerle geldiği halde bizi bir beşer mi hidayete ulaştıracak demeleri ve bu yüzden inkar Edip saparak yüz çevirmeleri nedeniyledir. Allah'a müstağni olduğunu gösterdi. Allah Ganiy'dir, Hamid'dir
Tegabun 5/6
Ama kim cimrilik eder kendisiyle yetişirse
Güzel karşılığı da yalan sayarsak
Biz onu zarara sokarız
Kabir çukuruna düştüğü zamanda malı kendisine hiç fayda vermez
Leyla 8/11
24. Allah için malını, servetini paylaşmayan cimri, neden "Allah'a karşı istiğna halinde" sayılmaktadır?
a. Çünkü serveti Allah'ın değil kendinin bilmektedir.
b. Çünkü Allah'a muhtaç olmadığını kendi kendine yettigini düşündüğü için
c. Ben Allah için verirsem Allah daha fazlasını da verir diye düşünemediği için
d. Hepsi
D
25. Aşagidakilerden hangisi Ğanî isminin,Duha suresi ile birlikte Nebi a.s hayatındaki tecellisidir?
a. Fe-eğna ; efendimizin mal ve servet sahibi olması değildir. Peygamberlik öncesi ve sonraki hayatında servet ve malın çağrıştırdığı "zengin" denecek bir birikime sahip olmamıştır. Dünyadan istiğna, kanaat manasindadir.
b. Medine dönemi görece bolluk dönemlerinde Efendimiz iktisatli yaşamayı tercih etmiş, bunu bir hayat tarzı olarak seçmiştir. En yok ve yoksul dönemlerinde dahi kendisi için dünyalık istememiştir.
c. Fe- eğna; "seni dünya malına tamahtan müstağni kıldı"ya da "seni dünyaya tenezzül etmeyecek kadar ğani gönüllü kıldı" diye anlamalıyiz.
d. Hepsi