Konu Başlıkları: Başörtüsü hakkında sorular
Tekil Mesaj gösterimi
Alt 07 Şubat 2009, 01:07   Mesaj No:2

Aysima

Medineweb Sadık Üyesi
Aysima - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Aysima isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 1390
Üyelik T.: 16 Nisan 2008
Arkadaşları:0
Cinsiyet:
Mesaj: 685
Konular: 242
Beğenildi:20
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Standart Cvp: BAŞÖRTÜSÜ HAKKINDA SORULAR

TAKVA ELBİSESİ
Tesettür ve başörtüsü ayetlerine geçmeden evvel takva elbisesi nedir ? Açıklayalım

ARAF-22- "Böylece onları aldatarak alta düşürdü. Ağacın meyvesinden tadar tadmaz, ayıp yerleri meydana çıktı. Bunun üzerine cennet yaprakları ile örtünmeye koyuldular. Rabbleri onlara şöyle seslendi: "Ben size o ağacı yasaklamamışmıydım, şeytanın açık düşmanınız olduğunu size söylememiş miydim

ARAF-26- "Ey insanoğulları, size ayıp yerlerinizi örtecek ve süslenmenizi sağlayacak elbiseler gönderdik. Takva elbisesi bunlardan daha hayırlıdır. Bu Allah'ın ayetlerinden biridir. Ola ki, düşünüp ders alırlar.
"
İlgili Ayetlerden kesin anlaşılıyor ve net anlıyoruz ki, örtünmenin ilk ve öncelikli şartın, ayıp yerlerimizin, avret yerlerimizin örtünmesidir,
Ayet, avret yerlerini örten giysiden söz etmektedir. Çıplaklığın çirkinliğine karşılık giysi bu örtücü özelliğiyle ve aynı zmanda bir süs ve güzellik unsuru olarak da . Libas=giysi kelimesi demektir, ayıp yerlerini örten giysiler için kullanılır, bunlarda iç çamaşırlarıdır. "Riyaş" ise vücudun tümünü örten ve süsleyen giysiler için kullanılır, bunlar da dış giysilerdir. Aynı şekilde "Riyaş" kelimesi, rahat bir hayat, nimet ve mal için de kullanılır. Bunların tümü de birbirine girmiş ve birbirlerini gerekli kılan anlamlardır.

"Ey insanoğulları, size ayıp yerlerinizi örtecek ve süslenmenizi sağlayacak elbiseler gönderdik"

Aynı şekilde burada -takva elbisesi- sözkonusu edilmekte ve "Daha hayırlıdır" şeklinde nitelendirilmektedir.
Yüce Allah'ın avret yerlerinin örtülmesi ve süslenme için giysiyi yasalaştırması ile takva arasında bir bağ vardır. Çünkü her ikisi de giysidir. Şu, kalbin ayıplarını örter ve onu süsler, bu da vücudun ayıplarını örter ve onu süsler. Her ikisi de birbirlerini gerekli kılmaktadır. Çünkü vücudun çıplaklığından iğrenme ve utanma duygusu Allah'dan korkma ve O'ndan utanma duygusundan kaynaklanır.

Allah'dan utanmayan ve O'ndan korkmayan biri çıplaklığa aldırmaz. Çünkü utanma ve takva duygusu Allah korkusundandır. çıplaklıktan rahatsız olmayanlar ve avret yerlrini açanlar Allahtan utanmaz ve Allahtan da korkmazlar.

Çünkü vücudun örtülmesi hayadır. Yüce Allah'ın insanın içinde yarattığı fıtrattır giysi... Sonra giysi, yüce Allah'ın insan için indirdiği bir farz ayettir.

"Ola ki, düşünüp ders alırlar.""insanlığın" süsü örtüsü, elbisesidir. "Hayvanların" süsü de kendi tüyleri ve avret yerlerini örten kuyruklarıdır. Ancak zamanımızdaki bazı insanlar hayvan gibi olmak istemişlerdir, yani çıplak olmak istemişlerdir, halbuki hayvanların dahi avret yerlerini örten süsleri vardır

ARAF-26 : Ey âdemoğulları! Şu bir gerçek ki size, EDEP YERLERİNİZİ ÖRTECEK giysi de indirdik, süs ve gösterişe yarayacak giysi de... fakat TAKVA ELBİSESİ hepsinden hayırlıdır. İşte bu, Allah'ın ayetlerindendir. Gerek ki, düşünüp ibret alırlar.

Yukarıdaki ayetlerden de net bir şekilde görüldüğü gibi Kur'ana göre insanların giyinmelerindeki ana maksat VE ÖNCELİKLİ İLK ŞART az önce söylediğim gibi edeb, avret yerlerinin örtülmesidir. Rabbimiz, Bu giysilerin bize aynı zamanda birer süs olarakda verildiğini açıklıyor. Yani aynı zamanda süslenirsiniz de ( Çeşitli renk ve kumaşlardan beğendiğimizi ve yakışanını seçtiğimiz ve giyindiğimiz gibi )

Ayetin devamına baktığımızda Yüce Allah " ......fakat takva elbisesi hepsinden hayırlıdır...." ifadesi geçiyor.

Burada Allah görünmeyen fakat asıl niyet ,gönül, kalb temizliğine, akıl,düşünce edebimize dikkat çekiyor. Siz şeklen istediğiniz kadar Allahın emrettiği tesettür, örtünmeye riayet etseniz de, eğer kalben, niyeten bu örtünmeden rahatsız iseniz, siz takva elbisesini giymemiş demeksiniz.

Yani, gerek erkek, gerekse bayanlar olsun Allahın emrettiği tesettüre uymaları önce kalben olacaktır eğer takva elbisesini giymemişlerse diğer elbiseleri giymeleri kendilerine çok yarar sağlamayacaktır. Siz örtülü olduğunuz halde niyetiniz bu örtüyü insanlara ve müslümanlara karşı aldatmaya yönelik kullanıyor ve bu örtünün altında aklınızdan çeşitli melanetler geçiriyor ve yapıyorsanız, böyle tesattürün size hiç faydası yoktur.

İşte o bakımdan ayette fakat kelimesi geçiyor ve ardından takva elbisesinin tesettür elbisesinden daha önemli ve hayırlı olduğu vurgulanıyor.
İşte bu Allahın farz ayetidir ki, hakkıyla düşünüp ibret alalım
__________________
''Gönlüm Sükût-u Ezber Eyledi...!''
Alıntı ile Cevapla