miraç a çıkarken namaz kıldığı ve kafirlerin soruları üzerine gözünün önüne gelerek o
miraç kabe’den arşa kadar ayetle sabit midir?
Alıntı:
soru1:miraç kabeden mescidi aksaya kadar ayetle ordan sidretül münteha yı geçme olayına kadar hadisle sabittir deniyor oysa bazı ayetlerde peygamberimiz sav in cibrili sidretül münteha da gördüğü bahsediliyor miraç kuranda bir bütün değil midir soru 2:muallak taşının kutsi bir yönü var mıdır soru 3: bugun kubbetüssahranın karşısında bulunan mescidi aksa peygamberimizin miraç a çıkarken namaz kıldığı ve kafirlerin soruları üzerine gözünün önüne gelerek onlara bilgi verdiği hadiste geçen mescid midir?
Kâbeden/Mescid-i Haram’dan Kudüs’e/Mescid-i Aksa’ya yapılan yolculuğun adı Kur’an’da isradır (bk İsra, 17/1) Kudüs’ten göklere yapılan yolculuk ise Miraç olarak bilinmektedir
Bu olay da Necm Suresinde yer almaktadır Ancak burada “Kudüs’ten göklere yükselttik” gibi açık bir ifade olmadığı için, bazı alimler, açıkça bundan bahseden sahih hadis rivayetlerini esas almışlardır
Yoksa-sizin de işaret ettiğiniz gibi- Hz Peygamber(as)’ın Sidretu’l-Müntehaya çıktığı bizzat ayetle sabittir (Necm, 53/14) Bu sidre ağacı ise, altıncı veya yedinci göktedir Hz Peygambe(asm) burada Hz Cebrail’le görüştüğüne göre, kendisi oradan daha yukarılara çıkmış ki, Cebrail “Bir parmak ucu daha yaklaşsaydım, muhakkak yanardım” denmiştir (bk Razî tefsiri, XXVIII/291)
Muallak taşı, Peygamber Efendimizin Miraca yükselirken üzerine bastığı taştır
O gün bu mescit, bu günkü şekliyle var olduğu söylenemez Ancak ayette ismiyle geçtiğine göre, tarihten kalma temeller üzerindeki yapının bazı parçalarını düşünebiliriz Yoksa, bunu inkâr etmek veya bu mescidin göklerde olduğunu savunmak, doğru değildir
SİE