RE: Marka Düştü, Kel Göründü!
Bilhassa gençlerde eşarptan ayakkabıya, çantadan tokaya kadar her şeyin bir başka marka olması telâşı yaygınlaşmış durumda... İşin ilginç tarafı şu ki, sokaktaki insanlar da bu telâşın pençesine düşmüş, ünlü markaların taklidi ürünlerle avunmaktalar.
Bazı dar gelirli âileler, evlâtlarındaki marka takıntısının kendilerini hayli zora soktuğunu ifade etmekteler. Sırf “Çocuğum arkadaşları arasında rencide olmasın.” düşüncesiyle, bir çift ayakkabıya onlarca lira harcayan ebeveynler var.
Geçtiğimiz sene basına yansıyan bir hâdise oldukça ibret verici... Haberde 17 yaşındaki gencin yaşadığı muhitte marka giyinmek adına 84 yaşındaki anneannesini öldürüp 850 lirasını aldığı yazmakta...
“Kendine güvenmeyenler marka düşkünü” başlığıyla verilen bir başka haberde ise hâdisenin psikolojik boyutuna dikkat çekilerek şöyle denilmekteydi:
“Psikiyatri Uzmanı Dr. İbrahim Bilgen, çevresindeki insanlar arasında değer duygusunu artırabilmek için, bu ortamın kurallarına uymaya çalışan gençlerin marka giyeceklere yöneldiğini söyledi. Dr. İbrahim Bilgen, yaptığı açıklamada yeni nesil gençlerin markaya olan meraklarının, çok küçük yaşlardan itibaren başladığını belirterek, eskiden kıyafetlerin sadece giyinmek için alındığını; şimdilerde ise, markaya dikkat edilmeye başlandığını vurguladı. Özellikle dar ve orta gelirli âile çocuklarının, zengin arkadaşları arasında kendilerine güven duyamadıklarından dolayı, onlar gibi giyinmeye çalıştıklarını belirten Bilgen şöyle dedi: “Ergenler arasında özellikle son yıllarda ortaya çıkan şekilcilik ve yüzeysel ilişkiler, onların ne kadar da güvensiz ve ürkek olduklarının bir göstergesidir.” (Kaynak: ADANA-İHA)
Bunca hâdise karşısında ne diyelim: Marka düştü, kel göründü!..
__________________ EN GÜZEL AŞK: ALLAH! |