Tekil Mesaj gösterimi
Alt 25 Mayıs 2009, 17:42   Mesaj No:5

Yitiksevda

Medineweb Emekdarı
Yitiksevda - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Yitiksevda isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 2
Üyelik T.: 10 Nisan 2008
Arkadaşları:3
Cinsiyet:Erkek
Memleket:MALAZGIRT
Yaş:48
Mesaj: 5.077
Konular: 295
Beğenildi:128
Beğendi:24
Takdirleri:153
Takdir Et:
Standart RE: 7.haftanın Konusu " Allah'ın İslamı"

3-tarikatler islamın neresindedir?
NOT:(Tartışmaya dahil olmak isteyenler lütfen dayanakları ile gelsinler kimse kafasına göre yorum yapmasın delileriyle çürütsün .)

Şimdi Kuranın zahiri ve mecazi(anlatım)bazı şeylere vurgu yapmak için timsali örnekler vermiştir hepimiz bilmekteyiz.

Ama iddia sahipleri olan tasavvufi çevreler birde batıni yönü var diyorlar.Peygamber ve Ashabı döneminde böyle bir iddia olmadığı halde bugün nasıl dinin içine giribilmiş?
Şöyle bir örnek vereyim:Biri karşınıza dikilmiş size her türlü hakareti yapıyor siz o kişiye ne dediğini sorduğunuz an sorgulamaya hemen ya siz yanlış anladınız ben hakaret değildi başka manada(batıni) size bir şeyler demek istemiştim dese bunun batini yönü kalırmı?

İslam'da ibadetin şekli Kuran ve Sünnetle belirlenmiştir.
Ama günümüzde tasavvufi çevreler Kuran'i Kerim'in ve Rasulullah'ın gösterdiği ibadet şeklinin çerçevesi dışında onlara az gelmişki!,Kuran'i Kerim ve peygamberden görülmemiş bir takım hal ve hareketler dahil edilmiştir. Bunlardan sonu gelmeyen vird ve nafileler dans ederek ve yüksek seslerle yapılan zikirler,islam akaidiyle bağdaşmayan istiğase(yardım isteme), rabıta ve tevessülle yapılan dualar, ricalul gayb gavsı azam, evliya, yatır ve ölülerden medet istemeler gibi. Allah ayeti kerim'de apaçık olarak, Allah'a yaklaşmak isteyen kendi iman, amel ve gayretini vesile kılsın demektedir.ama tasavvufi çevreler bu vesile kavramınıda katletmişler.....

Allahın yanında makbul ve geçerli olan İslam'ın da bütün temel öğretileri Kuran'ı Kerim'de ve Peygamber efendimizin sahih sünnetinde belirlenmiştir.Bu hükümler apaçık iken ,tasavvuf Allah'ın dinini şeriat, tarikat ve hakikat diye parsellemiş, şeriata dinin kabuğu ve zahiri adını vererek kurtuluş için kişinin mutlaka tarikat yolu ile marifete ve hakikate ulaşması gerektiğini söylemiştir

İnsanlardan kimilerini peygamberlerin ötesinde ve kainatın kaderinde tasarruf edenler kabul ederken, kimilerini de kapıkulu, şeyhin hizmetçisi ve eşiğinde kölesi haline getirmiştir,tam bir teslimiyeti(koyunluğu)kendilerine yaptırıyorlar.



Kelimelerin tek tek dayanakları ile verilecek ....
Alıntı ile Cevapla