Konu Başlıkları: 28 haftanın misafiri fecr abimiz
Tekil Mesaj gösterimi
Alt 28Haziran 2009, 16:11   Mesaj No:48

FECR

Kur'ân Kürsüsü

Medineweb Emekdarı
FECR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:FECR isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 6340
Üyelik T.: 19 Ocak 2009
Arkadaşları:20
Cinsiyet:Erkek
Memleket:ANKARA
Yaş:56
Mesaj: 6.134
Konular: 555
Beğenildi:1087
Beğendi:252
Takdirleri:10770
Takdir Et:
Standart RE: 28 haftanın misafiri fecr abimiz

6-peygamber size ne emretiyse onu alın neyi nehyetiyse onu terkedin düsturu bizlere neyi öğretmeyi amaçlamaktadır?

Kur'anın bazı ayetleri vardır ki insanlar o ayetleri istedikleri yöne çekmeye çalışırlar,farklı anlamlar çıkarmaya çalışırlar.Bu daha çok (lafın gelişi) Bektaşi mantığının ürünüdür.Mesela"Namaza yaklaşmayın" ayetini eksen alırlar ama "sarhoşken" ifadesini pek kulllanmazlar.
"Peygamber size ne emrettiyse onu alın,neyi nehyetdiyse ondan kaçının" ayeti de bu tür ayetlerdendir.Ayetin düzgünce yani tam olarak beraber okuyalım:

Allah'ın, fethedilen memleketler halkının mallarından Peygamberine verdikleri; Allah, Peygamber, yakınlar, yetimler, yoksullar ve yolda kalmışlar içindir; ta ki içinizdeki zenginler arasında elden ele dolaşan bir devlet olmasın. Peygamber size ne verirse onu alın, sizi neden menederse ondan geri durun; Allah'tan sakının, doğrusu Allah'ın cezalandırması çetindir.59/Haşr-7
Ayetin başını ayrı,ortasını ayrı,sonunu ayrı ele alırsak farklı farklı yorumlar çıkabilir.Bu ayet fethedilen ülkelerden elde edilen gelirin dağılımı konusunda Peygamberin yaptığı dağıtımdan memnun olmayan kimselere karşı bir ultimatondur.Allah Rasulu ganimetlerden elde edilen mallardan bir kısmını savaşa gidemeyen kimselere,ilimle uğraşan kimselere de dağıtım yapmasına savaşa katılan kimi sahabelerin itirazı üzerine nazil olmuştur.
Bugün insanlar bu ayetin sadece ortasını ele alarak ona göre yorum yapmışlar ve Peygamberimizin her konuştuğunu,yaptığını vahiy kaynaklı sanmışlardır.Yapılan yorumlar bu mihval üzere olmuştur.Halbuki ayetin tamamını okuduğumuzda olay gayet net bir şekilde ortaya çıkmaktadır.Bir önderin,liderin tasarrufunu,dağıtımını ele almaktadır ve esas ayetin öncesindeki cümle çok dikkat çekicidir:"(Mal)ta ki içinizdeki zenginler arasında elden ele dolaşan bir devlet/güç olmasın." Bu ayet insanlar arasındaki maddi uçurumları azaltmaya yönelik bir ayettir