Ashabı Kirama Bakışımız Nasıl olmalıdır ?/Muhsin Arslan
Müslümanlar Asrı saadet fedakârlarına elbette sevgi ve saygı çerçevesinde bakışını koruyacaklardır.
Ancak bu sevgi ve saygı çerçevesinde islam'la çelişen yada canı malıyla ıslama kurban edenleri karıştırmamak lazım.
Tüm ashabı kiram eşit değildir, tüm ashabı kiram günahsız değildir, tüm ashabı kiram sorunsuz değildir. Veya hiç bir ashabı kiram masum değildir. Hiç bir ashabı kiram peygamber ismetlide değildir.
Bu makalemizde zinnureyn(iki peygamber kızıyla evlilik şerefine ulaşan tek insan) sıfatlı, cömertliğiyle meşhur, aşerei mubeşereden, üçüncü halife Hz osman'ı ele alalım.
Her insan bir iki üç sahada başarılı olabilir. Ama bu tüm sahalarda başarılı olacağı anlamına gelmemelidir.
İnsan vücudunun tüm organları kendi sahasında değerlidir. Ama dil ile gözün yerini görevini değiştiremezsiniz. Beyin ile midenin de yerini değişemezsiniz.
Bir insan güreşte başarılı olup koşuculukta olmayabilir. İlimde başarılı olup mücahitlikte olmayabilir. Yöneticilikte başarılı olup ilimde başarısız olabiliyor. Yani insanın tabiatıyla yapısıyla ilgili bir durum.
Hz osman'ın utangaç, çekingen, muttaki, sevilen ve cömert olması tartışılmazdır.
Ama Onun halife seçilmesi, bu ümmetin temeline
saatli bomba yerleştirilmesi başlangıcı kadar talihsiz bir karar olamaz.
"ey Osman eğer halife seçilirsen sakın ola utbe bin ebu muayt(Hz Resulullah'ın can düşmanı ve Hz osman'ın üvey babası) oğullarını emevileri bu ümmetin başına bela etmeyesin"(Hz Ömer)
Hz osmanın ağlatan icraatlarına bakalım;
Hz osmanın kavmine ırkına kabilesine düşkün olduğu, bu düşkünlüğü abarttığı, ırkçılık seviyesine getirdiği, yumuşak yüzlü olduğu tartışılmazdır.
İdarecilik şefkatli bir baba olmaktır ve aynı zamanda gerektiğinde yumruğunu masaya vurmaktır da.
Hz Ebu Bekir ve ömerde bunu görüyoruz. Hz osmanda sertlik ciddiyet görülmemiştir. Ve bu zaafiyeti kendisinin hunharca öldürülmesine mal olmuştur... Hatta Hz Ali'ninde şehadetine.
Başta Mervan ve emevileri devlet yönetiminden uzak tutsaydı, Hz Ömer'i dinleseydi keşke.
Halifeliğe elverişli olmayan bir takım zaafları olan Hz osmanın seçilmesiyle, fitne kapısı açılmış ve Hz alininde öldürülmesine mal olmuş, ucu kerbelaya kadar gitmiştir.
İslam tarihinin o kanlı sayfasını temsil eden kendisinin öldürülmesi kurbanı ekletmeseydi keşke.
Şuna dikkat etmek lazım."...ashabıma dil uzatmayınız." hadisi şerifini ileri sürenlerin yanılgısı şudur. Doğruları söyleyerek eleştirmek ayrıdır hakaret ayrıdır! Biz eleştirimi saygı çerçevesinde yaparız ve kuran çerçevesinden çıkmayız. Ama hakaret gibi edepsizliğe de girmeyiz.
Hz osmanın asabiyetteki dengesizliği, tefrite varan kavmiyetçiliği bu ümmete ve kendisine çok acımasızca geri dönmüş felaketlere mal olmuştur.
Amcası hakem. Bin ebil as Resulullahın can düşmanıdır. Fetihle birlikte Müslüman olduysa da eski küfrünü düşmanlığını sürdürmüştür.
Resulullahın
odasına çekilirken eşi ile münasebetlerinde röntgencilik yapan bu pislik, kendisi hakkında sürgün kararı verildi ve uygulandı. Hz osman bu süreçte amcasına şefaat himayede son noktaya kadar direnmiş ve başarılı olamamıştır.
Hz ebu Bekir ve Ömer döneminde de affedilmesi girişiminde bulunmuş red edilmiştir. Ama kendi halife döneminde amcasını affetmiş kendisine üç yüz bin dirhem vererek medineye davet etmiş, amcacığım hoş geldin demiştir. Ve amcasının tüm çocuklarına iş aş maaş bağlamıştır.
Resulullah ve iki halife döneminde keçi çobanı olan emevi mervan, değeri beş para etmez bu şâhısa halifelik mührü yetkisi verilerek muaviye dengi bir eyalet valiliği verilmiştir.
uhud savaşında Müslümanlara karşı savaşan müşrik emevi muaviye bin muğire Hz osmanın evine sığınmış ve saklanmıştır. Resulullah üç gün boyunca onu medinede aratmış ve hz osmanın şefaatini kabul etmeyerek öldürtmüştür.
Hz osmanın sütkardeşi ibn ebi serh. Müslüman olur vahiy kâtipliğine getirilir. Ve mürted olur eski dinine geri döner;"ben vahiy kâtibi iken uydurmaları yazardım." Mekke'nin fethinde idam kararı verilir. Hazin tabloya bakın ki Hz osman gene sahnede ve şefaat himaye çırpınışında. Ve başarılı olur. Yılar sonra Hz Osman'ı şehit edenler arasında bu melun bulunmuştur!
uhud savaşında peygamberi yalnız bırakarak savaştan kaçanların içinde Hz osman da vardı.
Halife olan Hz osman üç kişiyi haksız öldüren Übeydullah bin ömeri affederek talihsiz bir ayrımcılığa adaletsizliğe imza atmıştır.
Hutbe kürsüsünde Hz ebu Bekir resulullahın basamağında durmamış alt basamakta hutbesini okumuştur. Hz ömerde Hz ebu Bekir basamağının bir altında devam etmiştir saygı gereği. Hz osman ise iki halifeyıde atlayarak Resulullahın basamağına çıkmış devam etmiştir.
Hz ömer muaviye ye Ürdün valiliğini vermiştir. Hz osman ona orta doğunun hemen hemen hepsini vermiştir. muaviye yi halifeden güçlü bir pozisyona getirmiştir.
muaviyenin babası ebu süfyan Hz osman huzurunda;"ey osman dikkat et bu saltanat(!) artık emevilerindir. Sağlam tut" tavsiyesine adeta sıkı sıkı uymuştur :(
velhasılı kelam doğruları alır yalnışları iade ederiz..ne ashabı göklere çıkarır nede yerin dibine..
saygılar..
Muhsin Arslan
[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]