RE: Kadının Hayızı konusunda ELEŞTİREL BİR YAKLAŞIM
Selamun Aleykum kardeşlerim,
Abdulmelik kardeşim ve diğer kardeşlerim konuyu gerçekten çok güzel açıklamışlar, özellikle Abdulmelik kardeşimin soruları çok mantıklı.
Bence sorulması gereken soru şu: Siz Peygamberin verdiği bir kararı, kalbinizde herhangi bir şüphe olmadan kabul eder misiniz?
Cevabınız hayır ise o zaman Kuran-ı Kerim ile ters düşmüş olursunuz çünkü Kuran-ı Kerim'de Allah: Hayır öyle değil; Rabbine andolsun, aralarında çekiştikleri şeylerde seni hakem kılıp sonra senin verdiğin hükme, içlerinde hiç bir sıkıntı bulmaksızın, tam bir teslimiyetle teslim olmadıkça, iman etmiş olmazlar. (Nisa 65) buyurur.
Cevabınız EVET ise o zaman aşağıdaki hadis-i Şerif hakkında ne söyleyeceksiniz? Hadis-i Şerif şöyledir:
"Âdetin devam ettiği sürece namazı bırak, sonra boy abdesti al ve namaz kıl." (Buhâri, Hayz, 19, 24, Vüdû, 63; Müslim, Hayz, 62; Ebû Davûd Tâhâret, 109). Hz. Âişe (r.anha) validemiz, "Bizlerden birisi Resul-u Ekrem (s.a.s) zamanında, hayızdan temizlendikten sonra orucunu kaza eder, namazı ise kaza etmezdi" (Fethül-Kadir, I,114) Eğer bu Hadis-i Şeriflerin doğru olmadığını söylerseniz o zaman Peygamberimiz (SAV) devrinden bu Hadis-i Şerifleri yalanlayan uygulamalar getirmelisiniz.
Sorun şuradan kaynaklanmaktadır:
Siz sadece Kuran bana yeter derseniz işin içinden çıkamazsınız.
Ne namaz konusunda,
Ne oruç konusunda,
Ne başörtüsü konusunda
.
.
.
Bu iş uzar gider. Böye bir düşünce ile "Gitar ile neden namaz kılınmaz konusuna cevap veremezsiniz!"
Hepinizden Allah razı olsun.
|