Mutlak manada örtü İslami bir kavram iken özel bir kavmin sosyal geleneğine hastır.
Çarşaf bir giyim biçimidir.
Bu giyim biçimi, bu memleketten o memlekete, o zamandan bu zamana değişiklik arzeder.
Fakat netice itibariyle
İslami hicab ilkesi her bilinçli ve aydın insanın kabul ettiği fıkhi bir kanundur.
Ama bu gün çarşaf iki ve örtü iki müteradif kelime haline gelmiştir. O zaman aydın saldırma ve hamle yapmak adına hicaba saldırıyor. Buna karşılık mutaassıplar, hicabı savunmak adına maalesef sadece çarşafı savunuyorlar.
kuranda çarşaf geçmemektedir rengide tipide..
kurana göre kadının vucut hatlarını belli etmiyecek her türlü giyim
cilbaptır.
ben manto derim siz çarşaf dersiniz başkası çuval der bir diğeri çadır der,siyasiler türban der de der..
araç değil amaç önemlidir.ama araç amaca hizmet etmelidir.
gerisi hikaye..