Re: Görünen yerler müstesna
Değerli kardeşim Abdulhamit Bey. Beni aşağılama adına söylediğinizi düşünmedim zaten, sizin düşündüğünüz kıyafeti ben ya da benim gibi düşünenlere şeytani bir rahatlama olmasın sözlerinizden yola çıkarak, bunun doğru olmayacağını size hatırlatmak istedim. Yoksa elbette birbirimizi görme sekte çok iyi tanıyoruz.
Nur suresi 31. ayeti benim gibi düşünenlerin elbette isimlerini söyleyecek değilim. Çünkü benim için şahıslar değil, anlatılanın doğruluğu önemlidir. Eğer çarşafın kadınlar için dinin önerdiği kıyafettir önermesini yaparsak, rabbin hiç bahsetmediği bir hüküm vermiş oluruz. Yazdığınız şu sözlere yürekten katılıyorum. (Kur’ân tefsiri hususunda Müslüman a düşen görev, Kur’ân'ı tefsir ederken yüce Allah adına tercümanlık yaptığının şuurunda olmasıdır.) Bizlerin amacı bize öğretilenlere delil aramak değil, Rabbin ne söylediğini anlamaya çalışmak olmalıdır.
Yine sizin sözlerinizden yola çıkalım isterseniz. Bakın ne söylemişsiniz?
(Bilhassa muhkem ayeti tefsir ederken O, bu söyledikleriyle Allah'ın kelâmından neyi murad ettiğine dair şahitlik etmektedir.)
Değerli arkadaşım Allah muhkem ayetler için ne diyordu? Açık ve anlaşılır, detaylı. Acaba bunları söyleyen Rabbim bahsettiğimiz Nur suresi 31. ayette geçen görünen kısımlar müstesna sözünden, ayette asla bahsetmediği, açıklamadığı el, yüz ve ayaklardan kast ediyor olabilir mi, işte bunu çok iyi düşünmeliyiz. Bakın ben ne yaptım ayeti anlamak için? Yine ayette geçen Rabbin örtülmesi gerektiği yer ile bağlantı kurarak anlamaya çalıştım ayeti. Bu durumda hangimizin yanlış yapma riski daha fazladır, bunu ne söylersek söyleyelim cevabını Rabbin huzurunda göreceğiz.
Yine yazınızın sonunda söylediklerinize inanın ben elimden geldiğince çok ama çok dikkat ediyorum. Bakın ne yazmışsınız. (yüce Allah hakkında bilgisizce söz söylemekten korkmalıdır. Kesinlik kazandıran ifadelerden sakınılmalıdır.) Ne kadar doğru bir düşünce. Dikkat edin Rabbim asla bir kıyafetten bahsetmediği halde çarşaf ve benzeri kıyafetlerin İslam ın önerdiği bir kıyafet olduğunu söylersek sizce bu yanlışı yapmış olmuyor muyuz? Yine aynı düşünce ve mantıktan yola çıkarak Nur suresi 31. ayette Rabbin söylediği, görünen kısımlar müstesna sözünden, Rabbin ayette hiç bahsetmediği bir anlam çıkartıp, aslında Allah bu sözünden kadının elleri, yüzleri ve ayakları diyor dersek aynı yanlışı yapmış olmuyor muyuz? Hatırlayın 20 sene öncesine kadar kadının ellerinin de görünmemesi gerektiğini söyleyenler, şimdi bundan vazgeçtiler. Ne oldu hâşâ vahiy mi geldi de vazgeçildi. Benim üzüldüğüm taraf bunlar. Ne oluyorsa İslam âleminde kadınlarımıza oluyor. Onların yaşamları kısıtlanıyor, zorlaştırılıyor. Biraz düşündüğümüzde ise ne yazık ki biz erkekler, kendi nefislerimize güvenmediğimiz ve onun önlemini başkasına zorla aldırdığımız çıkıyor ortaya. Bunlar elbette benim düşüncelerimdir, düşüncelerimin ana kaynağı da KURANDIR. Rabbim sizlere apaçık bir rehber gönderdim diyorsa apaçık söylemediği hiç bir şeyden de hesap sormayacaktır. Bunun tersini düşünmek bana göre, benim anlayışıma göre Rabbim e güvensizlikle eş değerdir. Lütfen kimse yanlış anlamasın bu benim kur’andan edindiğim fikir ve düşüncelerimdir. Bu sözlerimden ben sorumluyum. Hatalıysam cezaların en büyüğüne çarptırılacağımı da biliyorum Rabbim yardımcım olsun, bu durumdan beni korusun İnşallah. SAYGILARIMLA Haluk GÜMÜŞTABAK |