Re: Görünen yerler müstesna
Sayın arkadaşım ben yalnız bu konuda değil tüm yazılarımda benim kur’andan anladıklarımdır derim. Hiçbir zaman ben en doğrusunu söylerim benim söylediklerim kesin doğrudur demedim, tam tersine bende bir beşerim hata yapma riskim her zaman vardır diye de üstüne basa basa söylerim ve söyledim de. Bana şunları söylüyorsunuz;
( EL İNSAF! NASIL DA BU KADAR EMİN KONUŞABİLİYORSUNUZ HEM DE RABBİMİN ADINA, RABBİMİN SÖYLEDİKLERİ VE SÖYLEMEDİKLERİ ADINA.)
Ben hiçbir zaman rabbim in adına konuştuğumu söylemedim bunu ancak peygamberler söyler. Rabbimin söylediklerini onun gönderdiği rehberi anladığım kadarından hep bahsettim, eğer anlamadıklarım varsa asla onlar Allah emridir demedim, işte aramızdaki fark burada arkadaşım. Allah açıkca emrettiklerimden sorumlusunuz demişse ben ona inandım ve dedim ki size, ben başörtüsü konusunda Allahın açık bir emrini görmüyorum. Peki, siz açıkca böyle bir emir görmediğiniz halde, başörtüsü Allah emri diyorsunuz ve şunu söylemiyorsunuz dikkat edin, ben bunu böyle anlıyorum da demiyorsunuz beni itham ettiğiniz konuda, siz kesin karar veriyor ve hayır kesinlikle bu Allah emridir diyorsunuz ve ben sizin gibi düşünmediğim için kur’ana iftira atan oluyorum. Ama ben sizi beni itham ettiğiniz gibi itham etmedim ne dersiniz?
Yine aşağıda beni itham ettiğiniz sözlerinize bakalım.
(EĞER ALLAH ADINA SÖYLEDİKLERİNİZ DOĞRU DEĞİLSE YUKARIDAKİ SÖZLERİ HAKKETİNİZ Mİ ETMEDİNİZ Mİ? KURANA BİR İFTİRA VE BİR MUHALEFETLE KURANA SALDIRI YAPMIŞ OLMUYOR MUSUNUZ ?)
Tekrar söylüyorum ben ya da sizler hiç kimse Allah adına konuşamaz. Eğer ben Rabbin apaçık söylediği bir konuda tam tersini söylüyorsam evet rabbin kelamına iftira atıyorum demektir. Bu durumda bana nasıl hakaret ederseniz edin ben hak ediyorum demektir. Fakat ya siz Rabbin asla açıkca söylemediği bir hükmü, bu Allah emri diyerek Allah adına konuşuyorsanız size ben ne söylemeliyim? Doğrusu böyle bir söze zaten yetkili olmadığım için asla böyle bir harekete tevessül etmem onu da söylemeliyim. Kimin neyi hak ettiğini yalnız Rabbim ben bilirim diyor, işte onun içindir ki dikkat edin onca sözlere, hakaretlere karşı verdiğim cevapların isterseniz bir analizini yapın o zaman daha iyi anlayacaksınız.
Yine bana söylediklerinden bir bölüm almak istiyorum.
(ANCAK SİZDEN HEP ŞUNU SÖYLEMİNİZİ BEKLERDİM. BEN BU AYETTEN KENDİ AKLIMIN ÖLÇÜSÜNDE ANCAK BU KADARINI ANLAYABİLDİM. KANIMCA BAŞÖRTÜSÜ EMRİ YOKTUR. BELKİ YANILIYORUM. OLMA İHTİMALİ VAR VE OLABİLİR DEDİĞİNİZDE İŞ BURADA BİTER.)
Tekrar söylemem gerekirse ben tüm yazılarımda zaten benim kur’andan anladıklarımdır bu sözlerimin doğruluğunu lütfen kur’anı okuyarak karşılaştırınız, ben bir beşerim her zaman hata yaparım demiyor muyum? Yine benim kur’andan anladıklarıma ve kur’anın anlatım şekline göre eğer Rabbim kadın başını örtmelidir deseydi bunu açıkca söylerdi diyorum. Zaten kanımca sözünün karşılığıdır benim kur’andan anladıklarımdır diye her zaman üstüne basa basa söylemişimdir, ama siz hala bana bunları söyleseydiniz diyorsunuz. Fakat siz beni itham ettiğiniz konuda kesin bir kararlılıkla hayır bunu söylemekle siz kur’ana iftira atıyorsunuz nasıl dersiniz arkadaşım? Lütfen bana açıkca gösteremediğiniz bir hükmü, kelimelerin ardından çıkarmaya çalışmak kur’anın anlatım şekline uyuyor mu? Hani kur’an kendisini açıklardı, hani Rabbim bir ayetinde söylediğini bir başka ayetinde izah ederdi? Hani rabbim her şeyden nice örnekleri değişik ifadelerle verdim ki anlayasınız diyordu? Ne oldu bu bilgiler? Diyelim Rabbim Nur suresi 31. ayetinde başörtüsü emrini üstü kapalı verdi neden kur’anın hiçbir yerinde sözü bile edilmiyor? Şimdi ben tüm bunları söylediğimde kur’ana iftira eden oluyorum öylemi arkadaşım. Bence iftira atan birisi var ama onu huzurda göreceğiz.
Benim bu konuda söyleyeceklerim bu kadar, diğer arkadaşlarımda sanırım söyleyeceklerini söyledi. Onun için gerçek doğruyu rabbin huzurunda göreceğiz. Bu konudaki hükmü Rabbim e bırakıyorum SAYGILARIMLA Haluk GÜMÜŞTABAK |