Konu Başlıkları: Görünen yerler müstesna
Tekil Mesaj gösterimi
Alt 15 Mayıs 2010, 12:27   Mesaj No:64

HALUK GÜMÜŞTABAK

Medineweb Sadık Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:HALUK GÜMÜŞTABAK isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 10862
Üyelik T.: 01 Ekim 2009
Arkadaşları:1
Cinsiyet:
Yaş:66
Mesaj: 489
Konular: 86
Beğenildi:3
Beğendi:0
Takdirleri:62
Takdir Et:
Standart Re: Görünen yerler müstesna


Kurtmehmet kardeşim bence çok güzel bir cevap Allah sizden razı olsun. Kadınlarımız örtünmeyi bizden öğrenecek değil, çünkü herkes kendisinden sorumludur.

Değerli Abdulhamit kardeşim gelelim sizin cevabınıza. Dün akşam bir kanalda başörtüsüyle ilgili örnek veriliyor ve İncil örnek gösteriliyordu. Yazılarımı hatırlarsınız bende hem Tevrat tan hem de İncil den örnekler vermiştim. Şimdide size günümüz İncilinde yazan çok açık ve net sözleri hatırlatmak istiyorum.

İncil den alıntıdır; (Pavlusun mektupları)
1.Korintliler 11:
5 Ama başı açık dua ya da peygamberlik eden her kadın, başını küçük düşürür. Böylesinin, başı tıraş edilmiş bir kadından farkı yoktur.
6 Kadın başını açarsa, saçını kestirsin. Ama kadının saçını kestirmesi ya da tıraş etmesi ayıpsa, başını örtsün.
7 Erkek başını örtmemeli; o, Tanrı'nın benzeri ve yüceliğidir. Kadın da erkeğin yüceliğidir.
8 Çünkü erkek kadından değil, kadın erkekten yaratıldı.
9 Erkek kadın için değil, kadın erkek için yaratıldı.
10 Bu nedenle ve melekler uğruna kadının başı üzerinde yetkisi olmalıdır.
11 Ne var ki, Rab'de ne kadın erkekten ne de erkek kadından bağımsızdır.
12 Çünkü kadın erkekten yaratıldığı gibi, erkek de kadından doğar. Ama her şey Tanrı'dandır.
13 Siz kendiniz karar verin: Kadının açık başla Tanrı'ya dua etmesi uygun mu?
14 Doğanın kendisi bile size erkeğin uzun saçlı olmasının kendisini küçük düşürdüğünü, kadının uzun saçlı olmasının ise kendisini yücelttiğini öğretmiyor mu? Çünkü saç kadına örtü olarak verilmiştir.


Tevrat’tan ve İncil den içimize sokulan hurafelere örnek daha önceki yazılarımda vermiştim, eğer burada yayınlamamışsam bakar burada da yayınlarım inşallah. Şimdi sormak istiyorum İncil den bir bölüm okudunuz ne kadar açık ve net söylüyor. İncil in hiç değişmediğini beşerin etkisi olmadığına iman ediyorsanız tümüne, hiç kuşku duymadan, eğer siz benim için bu sözler yeterli kur’anın bahsetmesine gerek yok diyorsanız, buna da sözüm olamaz elbette. Yok, eğer Rabbim bizleri kur’andan sorumlu tutacak, tüm bunlar doğru bile olsa Rabbim kitaplar arasında birçok bilgiyi, emri nesh ettiğini kaldırdığını söylüyor, onun için benim için önemli olan Kur’anın apaçık emirleridir diyorsanız, lütfen bir daha düşününüz, çünkü rabbim sizin imtihanınız kur’andan olacaktır diyor. Şimdi şu soruyu kendimize soralım, eğer işimize geldiğinde İncil den Tevrat tan örnek verip işimize gelmediğinde onlar değişikliğe uğramıştır diyerek imanımızı yönlendirirsek ne kadar doğru yapmış oluruz? Madem başörtüsü konusunda İncil den örnek veriyoruz hiç kendimize neden rabbim bu kadar açık ve net Kur’anda yazmamıştır diye sormuyoruz? Hani her şeyden nice örnekleri değişik ifadelerle vermişti Rabbim? Bu ayete inanıyoruz da, bu konuda neden başka kitaplardan delil arıyoruz?

Bakın bana başörtüsü Ehli kitabın örtüsüdür demişsiniz, hatta çarşaf ve peçeli kıyafet diyebiliriz. Çünkü Tevrat ı açın bakın şuanda peçeli kıyafetli kadından bahseder. İncil de de çok açık yazar. Dostlarım ben bunu soruyorum sizlere lütfen Allah aşkına bu soruyu soralım kendimize. Her iki kitabın tamamına hiç şüphe duymadan iman ediyorsak sizler haklısınız. Yok, eğer hayır hangilerinin doğru olduğunu kabul etmemiz için, Kur’ana bakarak onay alırız, ondan sonra kabul ederiz diyorsanız, lütfen bu konuyu iyice düşünelim derim. Her iki kitapta da madem bahsediliyor neden kur’anda hiç bahsedilmiyor? Allah diğer kitaplarda çok açık yazmışta kur’anda yazma gereğimi duymamış da Nur suresi 31. ayete gizli bir izahla anlatmış, ne dersiniz Allah böyle bir izah tarzından, emirlerinin bu şekilde olabileceğinden bahsediyor mu? Hem apaçık gönderdim diyecek hem de sırf başörtüsü konusunu herkesin anlayamayacağı açık değil de Nur suresi 31. ayette ima ederek gönderecek öylemi dostlar?

Arkadaşlarım ben konuyu uzatmak istemediğim halde sırf sizlerin inanç ve düşüncenize saygı duymak adına, sizler devam ettiriyorsunuz. Bende sizlere cevap vermek zorunda kalıyorum. Ben tekrar söylüyorum bu konu benim için kapanmıştır, her insan yaptıklarından sorumlu olacaktır. Rabbim aklı boşuna vermediğini, düşünmemiz gerektiğini özgür irademizle iman etmemiz yolunu öneriyor bizlere. SAYGILARIMLA Haluk GÜMÜŞTABAK
Alıntı ile Cevapla