Konu Başlıkları: Görünen yerler müstesna
Tekil Mesaj gösterimi
Alt 16 Mayıs 2010, 11:54   Mesaj No:69

HALUK GÜMÜŞTABAK

Medineweb Sadık Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:HALUK GÜMÜŞTABAK isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 10862
Üyelik T.: 01 Ekim 2009
Arkadaşları:1
Cinsiyet:
Yaş:66
Mesaj: 489
Konular: 86
Beğenildi:3
Beğendi:0
Takdirleri:62
Takdir Et:
Standart Re: Görünen yerler müstesna


Değerli Yitiksevda kardeşim ben ne zaman örtünmenin farz olmadığını söyledim? Bana gösterir misiniz lütfen? Benim anlatmak istediğim başın örtülmesinin Allah emri olmadığını söylemektir.

Değerli Dostum sizin en son yazdığınızdan bir önceki tespitlerinizi ve vardığınız sonucu akşam o kadar çok düşündüm ki inanın çocuklara ayıp olmasa sabah namazında bilgisayara girip size cevap yazacaktım. Sayın arkadaşım tartıştığımız konu başın örtülme emrinin farz yani Allah emri olup olmadığını kur’andan kanıtlamaya çalıştık. Sizin vardığınız sonuç aslında çok ama çok dikkat çekici bir sonuç. Siz Rabbin özellikle detaylandırmadan geçtiği kadının giyim konusunu örnek vererek delil çıkardınız başın örtülme konusu hakkında. Size peygamberimizin bir hadisini örnek vermiştim orada geçen bir cümle çok dikkat çekici ve anlamlıdır bana göre, ne diyordu orada peygamberimiz? (Bazı şeyleri de unutmaksızın size rahmet olması için hatırlatmamıştır, onları da araştırmayın.) Gerçekten Rabbim kadının giyim konusunu özellikle geniş bir alan bırakarak fakat istediği önemli unsurları da belirterek emir vermiştir giyim konusunda. Bu nedir derseniz, kadın iffetli, namuslu ve cinsel bölgelerini korumak şartıyla bir Müslüman kadına yakışır şekilde giyinmelidir. İşte Rabbin istediği bu özelliklerdir. Hatta bunu yapan fakat içinden şeytanlıklar geçirenlere de, benim için takva elbisesi önemlidir diye de ikaz etmiştir.

Siz Rabbin kadının giyimi konusunda fazla detaya girmemesini ve bu konuda Rabbin kadınlarımıza bir rahmetini kolaylığını göstermesinden başın örtülmesine delil aramanızı ben kur’andan neye benzettim biliyor musunuz söyleyeyim. Musa peygambere Rabbin benim için bir hayvan kurban edin dedikten son, halkın işi yokuşa sürüp sorduğu sorularla nasıl zor bir hayvan kesmek zorunda olduğu kıssaya benzettim. Eğer o devrin insanları da Rabbin bu kolaylığına geniş bir alan bırakıp kısıtlı bir alan ile kurallar koymamasına itiraz etseler ve sorular sorsaydı sanırım bugün bakın şuralarını buralarını da örtün diye yazmıyor diyerek işi bayağı zorlaştıracakları kesindi. Şükürler olsun ki böyle bir durum olmamış

Siz sonuç olarak delilinizi söylemiş ve demişsiniz ki Allah başını örtün demesine gerek yok, çünkü bakın göğsünüzü, kalçanızı, göbeğinizi de örtün diye açık bir emir yok ama örtüyoruz neden örtüyoruz böyle bir emir yokken düşüncesinden yola çıkarak, başörtüsüne delil yaratmışsınız. Eğer bu mantıkla kur’ana bakarsak herkez istediği delili kur’andan bulması mümkündür. Bu mantıkla bakanlar günümüzde kadınına çarşaf ve peçe taktırıyorlar, ellerine eldiven giydiriyorlar, diyebilir misiniz Allah böyle bir emir vermemiş diye? Hayır diyemezsiniz eğer bu düşünceyle delil ararsanız bunları söylemek mümkündür. Şimdi diyeceksiniz görünen kısımlar müstesna diyor Allah. Ama ayette asla bahsetmediği halde biz yine kendi yöntemlerimizle kur’andan delil arayıp buradaki kendiliğinden görünen kısımlar sözüne, bakın burada aslında Allah yüz, el ve ayaklar hariç diye bahsediyor diyerek anlam verdik. Rabbim HÂŞÂ açıklamasını unuttu da birilerimi bu sözlerin anlamını açıklama gereği duydu? Böyle delil ararsak istediğimiz delili kur’andan buluruz, ama bu delil Rabbin katında makbul ve geçerli bir delil olur mu dersiniz? Lütfen bu bakış açısını çok iyi düşünelim. Kurana böyle bakarsak haramların yasakların asla sonunu getiremeyiz. Zaten bu düşünce ve mantıkla içimize o kadar yanlış şeyler sokulmuş ki şimdi temizlemekle sonu gelmiyor. Sayın arkadaşım ben bu sözlerinizden şunu çıkardım. Siz kadının cinsel bölgeleri olan göğsü, kalçası, göbeği ile Rabbin tüm tabiatta örnekleri olan bir koruma, giyim örtü olarak yarattığı saçı aynı kefeye koymuşsunuz ve aynı görüyorsunuz. Sizin için eğer aynı ise elbette buna sözüm olamaz ama önemli olan Rabbin aynı kefeye koyup koymadığı önemlidir. Bu elbette sizin düşünce ve inancınızdır size saygı duyarım. Ayrıca bir diğer tespitimde beni doğrular mahiyette ve başın örtülme emrinin kur’anda açıkca olmadığını söylemenizdir.

Sayın arkadaşım bir şeye FARZ dır diyorsak bunun da açık emir olması gerektiğini bilmelisiniz. Çünkü Farzlar ve haramlar kur’anda çok net açık belirtilmiştir. Bunları hepimiz bildiğimiz için saymıyorum. Eğer başın örtülmesi farz olsaydı bu belirtilir ve bunun açılması da HARAMLAR listesinde açıkca belirtilirdi. Rabbim kurana ne niyetle bakarsanız o niyetle cevap verdiğini gördüm. Bir başka sitede öyle bir inanç ve zihniyet var ki kur’anda geçen namazın, orucun ve haccın olmadığını başka anlamlara geldiğini söyleyebiliyor ve onlarda kelimelerin ardından çıkarıyor bu düşüncelerini. Demek ki Rahman niyete göre, kur’ana bakış açısına göre cevaplarını veriyor herkese şükürler olsun. SAYGILARIMLA Haluk GÜMÜŞTABAK
Alıntı ile Cevapla