Tekil Mesaj gösterimi
Alt 19Haziran 2010, 01:25   Mesaj No:29

HALUK GÜMÜŞTABAK

Medineweb Sadık Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:HALUK GÜMÜŞTABAK isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 10862
Üyelik T.: 01 Ekim 2009
Arkadaşları:1
Cinsiyet:
Yaş:66
Mesaj: 489
Konular: 86
Beğenildi:3
Beğendi:0
Takdirleri:62
Takdir Et:
Standart

Ben arkadaşlarıma cevap yetiştirirken bir yandan da güzel örnek sorular geliyor, çok da hoşuma gidiyor onu söylemeliyim. Aslında bu konuyu yazarken birçok arkadaşın karşısında olunacağını biliyordum.

Kurtmehmet kardeşim eldeki bilgilerden bazı örnekleri vermiş, bende diyorum ki gelin buna kur’andan delil, hüküm arayalım bulamazsak geleneğe bırakalım ama hüküm vermeyelim. Arkadaşımızın yazdığı bir hükmü alalım.( Kadın, erkeklerle birlikte cemaatle namaz kılsa, kadının sağındaki, solundaki ve arkasındaki erkeğin namazı bozulur.) Bu sözler kesin bir hükümdür. Peki bu hükmü veren imtihanı yapacak Rahman mı? Hemen soralım kendimize neden hacca gittiğimizde kadın ve erkek hiç kimse etkilenmeden huşuyla yan yana Allah korkusuyla namazını kılıyor da, hacdan geldikten sonra o huşuyu bulamıyoruz kendimizde ve asla kılamaz diyoruz, sorduk mu bu soruyu kendimize? Dikkat edin ben yan yana kılınsın demiyorum, kadın imamlık yapamaz mı diyorum. Şimdi verilen cevabı duyar gibiyim peygamberimiz hac yaparken böyle bir uygulama yapmış onun için bizde yapıyoruz. İşte bunu aklımızla fikrimizle çok iyi düşünelim. Bir yasak ya vardır ya yoktur. Değişken durumlarda bile Allah onun örneğini vermiştir.

Yitiksevda kardeşime gelince önce yazımın amacını tekrar işaret edeyim ben sürekli bir kadın imam olarak camiye atansın demedim ki. Benim anlatmak istediğim Rabbin vermediği bir hükmü bizler verip, kadının arkasında namaza durulmaz yanlışını hep birlikte yıkalım diyorum o kadar. Bir köyü düşünün kalabalık bir ailede bir bayramda ailecek toplanılmış. Evin en büyüğü nenemiz, akşam yemeğinden sonra gelin evlatlarım, torunlarım, gelinlerim hep birlikte Rabbin huzuruna duralım ve size namaz kıldırayım dese bunun neresi kötü. İşte ben bu yanlışı düzeltelim diyorum.

Bu arada cevap yazarken Zeynebim rumuzlu kardeşimiz zannedersem bayan, onun da cevabı geldi. Bana şunu sormuş. (Ama Kuranda bayan imam arkasında namaz kılın diye de bir ayet yok.) Buna tekrar cevap vermek isterim. Namaz kılın diye açıklama olmadığı gibi namaz kılamaz diye de açıklama yoktur. Allah yapmamızı istemediklerini açıkça söyler ve kısıtlama getirir. Diğer anlalar bizim rahmetime serbest alanlarımızdır. Kur’anda yer almayan konularda yazılar yazmayın demişsiniz ve bırakın erkekler kıldırsın nazmı diyerek sitem etmişsiniz. Hâlbuki ben kadınlar kıldırsın demedim. Kadınlar kıldıramaz demeyelim böyle bir hüküm vermeyelim dedim. Kadınlarımız istese bile toplu halde kadının namaz kıldırmasına günümüz geleneği zaten buna müsaade etmeyecektir. Bu soruna kadınlarımız sahip çıkması gerekirdi ama her nedense onlardan hiç ses yok. Her kez memnunsa halinden sorun yok demektir.

Cevabımı yazmaya devam ederken Dur hele rumuzlu arkadaşımızın sözleri beni hem güldürdü hem düşündürdü. İşte bizim namazı anlayış şeklimiz. Bizler namaz kılmayı bu şekilde anlıyoruz demek ki. Ama Allahın emrettiği namaz bu değil arkadaşım. Sanırım bu arkadaşım hacca hiçbir zaman gidemez. Üzücü ve düşündürücü halimizi anlatan çok güzel sözlerdi bunlar. Rabbim yardımcımız olsun. Değerli Dur hele rumuzlu arkadaşım namaz kılarken lütfen Allah ın huzurunda olduğunu hatırla, gözlerini kapa ve Rabbim in yüceliğini tasavvur et. Ona yakın olmayı hissedebilirsen aklına asla Dünyevi bir şey gelmeyecektir. Dilerim Rabbimden böyle huşu içinde namaz kılmayı Allah sana nasip eder.

Kurt Mehmet kardeşim sizce analarımız nenelerimiz ya da saygı duyacağımız bir bayanın camide hutbe vermesi çok mu yanlış? Onun sesi bizi cinsel açıdan etkiler mi? Okullarda bayan öğretmenlerimiz oldu, ona cinsel obje olarak mı baktık, yoksa saygıyla ellerinden mi öptük? Lütfen nefsimiz bu kadar mı zayıf bizlerin. Birçok iş yerinde kadınlar çalışıyor özel ya da devlet dairesi. Onlara bakarken bir cinsel obje diye mi bakıyoruz. Elbette açık saçık giyinirse bakarsınız herkez bakar. Namusuyla şerefiyle giyinmiş bir kadına neden kötü gözle bakalım. Allah bile kadınlarımızın dışarı çıkarken dış giysisi giymelerini istiyordu. Neden, iyi kadın oldukları anlaşılsın ve rahatsız edilmesin diye. Ama biz hiç ayrım yapmadan kadın sesini duyduk mu neler aklımıza geldiğini söylüyoruz. Bu konuda başka bir şey söylemek istemiyorum. Rabbim nefisimiz terbiye eden kulları arasına alsın inşallah cümlemizi.

Saygılarımla halukgta
Alıntı ile Cevapla