|
Konu Kimliği: Konu Sahibi himmet,Açılış Tarihi: 26 Ağustos 2007 (17:54), Konuya Son Cevap : 15 Kasım 2018 (22:28). Konuya 6 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
26 Ağustos 2007, 17:54 | Mesaj No:1 |
RE: ASHAB-I KEHF ASHAB-I KEHF YEMLİHA-MEKSELİNA-MİSLİNA-MERMUŞ-DEBERNUŞ-ŞAZENUŞ-KEFEŞTETAYYUŞ-KITMIR ALLAH RAZI OLSUN. | |
Konu Sahibi himmet 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir | |||||
Konu | Forum | Son Mesaj Yazan | Cevaplar | Okunma | Son Mesaj Tarihi |
ASHAB-I KEHF | Alimler(Rh) | nurşen35 | 6 | 2321 | 26 Ağustos 2007 17:54 |
26 Ağustos 2007, 21:33 | Mesaj No:2 |
Durumu: Medine No : 90 Üyelik T.:
21 Ağustos 2007 | RE: ASHAB-I KEHF
Çook güsel bir yer, ülkemizde olması bizler için ayrı bir şeref. Mağaranın içindeki, canlılık ve o muhteşem hava hala mevcut. Soluğunuz kesiliyor, sanki el an ordalar. (mutlaka ordalar) Dava uğruna çekilen çilenin, gerçek resmi... |
02 Eylül 2008, 10:58 | Mesaj No:3 |
Durumu: Medine No : 16627 Üyelik T.:
11 Şubat 2012 | Cvp: ASHAB-I KEHF
ASHAB-i KEHF O gençler, maGaraya siGindiklari zaman, demislerdi ki: "Rabbimiz, katindan bize bir rahmet ver ve isimizden bize doGruyu kolaylastir (bizi basarili kil). (Kehf Suresi, 10) Kuran'in "Kehf" (maGara) isimli 18. suresinde, Allah'i tanimayan, inananlara karsi baski ve zulüm uygulayan bir rejimden sakinmak için bir maGaraya siGinan gençlerden söz edilir. Konuyla ilgili ayetler söyledir: Sen, yoksa Kehf ve Rakim Ehlini bizim sasilacak ayetlerimizden mi sandin? O gençler, maGaraya siGindiklari zaman, demislerdi ki: 'Rabbimiz, katindan bize bir rahmet ver ve isimizden bize doGruyu kolaylastir (bizi basarili kil)' Böylelikle maGarada yillar yili onlarin kulaklarina (aGir bir uyku) vurduk. Sonra iki gruptan hangisinin kaldiklari süreyi daha iyi hesap ettiGini belirtmek için onlari uyandirdik. Biz sana onlarin haberlerini bir gerçek (olay) olarak aktarmaktayiz. Gerçekten onlar, Rablerine iman etmis gençlerdi ve biz de onlarin hidayetlerini arttirmistik.' Onlarin kalpleri üzerinde (sabri ve kararliliGi) rabtetmistik; (Krala karsi) kiyam ettiklerinde demislerdi ki: 'Bizim Rabbimiz, göklerin ve yerin Rabbi'dir; ilah olarak biz O'ndan baskasina kesinlikle tapmayiz, (eGer tersini) söyleyecek olursak, andolsun, gerçeGin disina çikariz. sunlar, bizim kavmimizdir; O'ndan baskasini ilahlar edindiler, onlara apaçik bir delil getirmeleri gerekmez miydi? Öyleyse Allah'a karsi yalan düzüp-uydurandan daha zalim kimdir?' (içlerinden biri demisti ki): 'Madem ki siz onlardan ve Allah'tan baska taptiklarindan kopup-ayrildiniz, o halde, (daGlara çekilip) maGaraya siGinin da Rabbiniz size rahmetinden (bolca bir miktarini) yaysin ve isinizden size bir yarar kolaylastirsin.' (Onlara baktiGinda) görürsün ki, günes doGduGunda onlarin maGaralarina saG yandan yönelir, battiGinda onlari sol yandan keser geçerdi ve onlar da onun (maGaranin) genis bosluGundalardi. Bu, Allah'in ayetlerindendir. Allah, kime hidayet verirse, iste hidayet bulan odur, kimi de saptirirsa onun için asla doGru yolu gösterici bir veli bulamazsin. Sen onlari uyanik sanirsin, oysa onlar (derin bir uykuda) uyusmuslardir. Biz onlari saG yana ve sol yana çeviriyorduk. Onlarin köpekleri de iki kolunu uzatmis yatmaktaydi. Onlari görmüs olsaydin, geri dönüp onlardan kaçardin, onlardan içini korku kaplardi. Böylece, aralarinda bir sorgulama yapsinlar diye onlari dirilttik (uyandirdik). içlerinden bir sözcü dedi ki: 'Ne kadar kaldiniz?' Dediler ki: 'Bir gün veya günün bir (kaç saatlik) kismi kadar kaldik' Dediler ki: 'Ne kadar kaldiGinizi Rabbiniz daha iyi bilir; simdi birinizi bu paranizla sehre gönderin de, hangi yiyecek temizse baksin, size ondan bir rizik getirsin; ancak oldukça nazik davransin ve sakin sizi kimseye sezdirmesin. Çünkü onlar üzerinize çikip gelirlerse, sizi tasa tutarlar veya dinlerine geri çevirirler; bu durumda ebedi olarak kurtulus bulamazsiniz.' Böylece, Allah'in va'dinin hak olduGunu ve gerçekten kiyametin, kendisinde süphe bulunmadiGini bilmeleri için (sehir halkina ve sonra ki insan kusaklarina) onlari buldurmus olduk. (Onlari bulanlar) kendi aralarinda durumlarini tartisiyorlardi, (bir kismi) dedi ki: 'Onlarin üstüne bir bina insa edin, Rableri onlari daha iyi bilir.' Onlarin isine galip gelen (sözleri geçen)ler ise: 'Üstlerine mutlaka bir mescid yapmaliyiz' dediler. (Sonra gelen kusaklar) diyecekler ki: 'Üçtüler, onlarin dördüncüsü de köpekleridir.' Ve: 'Bestirler, onlarin altincisi köpekleridir' diyecekler. (Bu), bilinmeyene (gayba) tas atmaktir. 'Yedidirler, onlarin sekizincisi de köpekleridir' diyecekler. De ki: 'Rabbim, onlarin sayisini daha iyi bilir, onlari pek az (insan) disinda da kimse bilemez' Öyleyse onlar konusunda açikta olan bir tartismadan baska tartisma ve onlar hakkinda bunlardan hiç kimseye bir sey sorma. Hiçbir sey hakkinda: 'Ben bunu yarin mutlaka yapacaGim' deme. Ancak: 'Allah dilerse' (yapacaGim, de). UnuttuGun zaman Rabbini zikret ve de ki: 'Umulur ki, Rabbim beni bundan daha yakin bir basariya yöneltip iletir.' Onlar maGaralarinda üçyüz yil kaldilar ve dokuz (yil) daha kattilar. De ki: 'Ne kadar kaldiklarini Allah daha iyi bilir. Göklerin ve yerin gaybi O'nundur. O, ne güzel görmekte ve ne güzel isitmektedir. O'nun disinda onlarin bir velisi yoktur. Kendi hükmünde hiç kimseyi ortak kilmaz. (Kehf Suresi, 9-26) Hem Hiristiyan hem de islam kaynaklarinda övülen Ashab-i Kehf'in (MaGara Ehli) karsi karsiya olduklari zalim hükümdar, genel kabule göre, Roma imparatoru Decius olduGu tahmin edilmektedir. Decius'un baski ve zulmü ile karsilasan gençler, bulunduklari topluma Allah'in dinini terketmemeleri konusunda birçok uyarilarda bulunmuslardir. Toplumun yaptiklari tebliGlere kayitsiz kalmasi, imparatorun baskiyi arttirmasi ve ölüm ile tehdit edilmeleri sebebiyle gençler yasadiklari yerden uzaklasmaya karar vermislerdir. Tarihsel belgelerin de ortaya koyduGu gibi, henüz dejenere olup bozulmamis HiristiyanliGin (iseviliGin) temsilcisi olan müminlere yönelik sindirme, baski ve zulüm politikalari, birçok imparator tarafindan yoGun bir sekilde uygulaniyordu. Kuzey Bati Anadolu'da bulunan Roma Valisi Piliniyus'un (MS 69-113) imparator Trayanus'a yazdiGi mektupta "imparator'un heykeline tapinmadiklari için cezalandirilan Mesihçiler"den (Hiristiyanlar'dan) bahsedilir. Bu mektup, o dönemde isevilere yapilan baskilari anlatan önemli belgelerden birisidir. iste böyle bir ortamda kendilerinden Allah'i birakip imparatora veya din karsiti bir sisteme boyun eGmeleri istenen gençler, bunu kabul etmemisler ve söyle demislerdir: Bizim Rabbimiz, göklerin ve yerin Rabbi'dir; ilah olarak biz O'ndan baskasina kesinlikle tapmayiz, (eGer tersini) söyleyecek olursak, andolsun, gerçeGin disina çikariz. sunlar, bizim kavmimizdir; O'ndan baskasini ilahlar edindiler, onlara apaçik bir delil getirmeleri gerekmez miydi? Öyleyse Allah'a karsi yalan uydurup iftira düzenden daha zalim kimdir? (Kehf Suresi, 14-15) Ashab-i Kehf'in yasadiGi yer konusunda ise birkaç iddia vardir. Bunlardan en makul görünenleri ise Efes ve Tarsus'tur. Hemen hemen tüm Hiristiyan kaynaklar, gençlerin siGindiklari maGaranin bulunduGu yer olarak Efes'i gösterirler. Bazi müslüman arastirmaci ve Kuran yorumculari da Efes konusunda Hiristiyanlar'la hemfikirdirler. Bazilari da bölgenin Efes olmadiGini uzun uzadiya açikladiktan sonra, olayin geçtiGi yerin Tarsus olduGunu ispatlamaya çalismislardir. Biz bu çalismada iki ihtimal üzerinde de duracaGiz. Tüm bu arastirmaci ve yorumcular-Hiristiyanlar da dahil-olayin Roma imparatoru Decius (veya baska bir ismiyle Decianus) zamaninda, yani MS 250 civarinda geçtiGini belirtirler. Decius, Neron'la birlikte Hiristiyanlar'a en çok zulmeden Roma imparatoru olarak bilinir. iktidarda bulunduGu kisa dönemde, hakimiyeti altinda yasayan herkesin Roma tanrilarina kurban adamalarini zorunlu kilan bir kanun çikarmistir. Herkes bu putlara kurban adamakla, dahasi bunu yaptiklarini gösteren bir onay belgesi almak ve devlet görevlilerine göstermekle yükümlü tutulmustur. Karara uymayanlar için de idam cezasi uygulanmistir. Hiristiyan kaynaklari bu dönemde Hiristiyanlar'in önemli bir bölümünün "sehirden sehire" kaçarak ya da daha gizli siGinaklara giderek bu putperest ibadetinden kaçindiklarini yazarlar. Ashab-i Kehf, büyük olasilikla, bu isevilerin içinden salih bir gruptur. Bu arada vurgulanmasi gereken bir nokta vardir: Konu, bazi Hiristiyan ve müslüman tarihçi ve yorumcular tarafindan hikaye tarzinda anlatilmis, birçok uydurma ve eklenen rivayetler neticesi efsaneye dönüstürülmüstür. Oysa ki olay tarihi bir gerçektir. alıntıdır. |
03 Ekim 2008, 01:32 | Mesaj No:4 |
Durumu: Medine No : 7 Üyelik T.:
14Haziran 2007 | Cvp: ASHAB-I KEHF
[BLOCKQUOTE]Ashab-ı Kehf Efes'te mi? Ashab-ı Kehf'in yaşadığı şehir ve sığındığı mağara konusunda çeşitli kaynaklarda değişik yerler gösterilmektedir. Bunun en büyük sebebi, halkın, bu denli cesur ve yiğit insanların kendi yaşadıkları ortamda olmalarını istemeleri ve bu bölgelerdeki mağaraların birbirine çok benzemesidir. Örneğin bu yerlerin hemen hepsinde mağaraların üzerine yapıldığı belirtilen birer mabed vardır. Bilindiği gibi Efes Hıristiyanlarca kutsal kabul edilir. Çünkü Efes'te şimdi kiliseye dönüştürülmüş olan ve Hz. Meryem'e ait olduğu söylenen bir ev vardır. Ashab-ı Kehf'in Hıristiyanlarca kutsal kabul edilen bu yerlerde yaşamış olması da onlara göre büyük ihtimaldir. Hatta bazı Hıristiyan kaynakları yer konusunda kesinlik bildirirler. Efes'te Ashab-ı Kehf'e ait olduğuna inanılan mağaranın içi Konuyla ilgili en eski kaynak Suriyeli rahip Saruclu James'e aittir. (Doğumu MS 452) Ünlü tarihçi Gibbon Roma İmparatorluğunun Çöküşü adlı kitabında James'den birçok alıntı yapmıştır. Buna göre, yedi Hıristiyan gence işkence yaparak onları mağaraya sığınmaya zorlayan kralın ismi, İmparator Decius'tur. Decius Roma İmparatorluğu'nu MS 249-251 yılları arasında yönetmiştir ve onun dönemi Hz. İsa'yı takip edenlere yapılan işkencelerle ünlüdür. Müslüman tefsircilere göre olayın geçtiği yer "Aphesus" veya "Aphesos"tur. Gibbon'a göreyse bu yerin ismi Ephesos (Efes)tir. Yani Anadolu'nun batı sahilinde, Roma'nın en büyük limanlarından ve en büyük şehirlerinden biri... Bu şehrin harabeleri bugün de Efes Antik Kenti olarak bilinmektedir. Efeste'ki mağaranın dıştan görünüşü Gençlerin uzun uykularından uyandıkları dönemin İmparatorunun adı ise müslüman araştırmacılara göre Tezusius, Gibbon'a göre ise II. Theodosius'tur. Bu İmparator, Roma İmparatorluğu Hıristiyanlığı kabul ettikten sonra MS 408-450 yıllarında tahtta bulunuyordu. Bazı tefsirlerde aşağıdaki ayeti açıklarken, mağaranın ağzının kuzeye baktığından ve bu nedenle güneş ışığının içeri girmediğinden sözedilir. Böylece mağaranın önünden geçen birinin içeriyi görmesi de mümkün değildir. Nitekim ayette de şöyle denmektedir: [BLOCKQUOTE][BLOCKQUOTE] (Onlara baktığında) görürsün ki, güneş doğduğunda onların mağaralarına sağ yandan yönelir, battığında onları sol yandan keser geçerdi ve onlar da onun (mağaranın) geniş boşluğundalardı. Bu, Allah'ın ayetlerindendir. (Kehf Suresi,17) [/BLOCKQUOTE]Arkeolog Dr. Musa Baran da, Efes adlı kitabında gençlerin yaşadığı yer olarak Efes'i gösteriyor ve ekliyor: [BLOCKQUOTE] Milattan önce 250 yılında Efes'te yaşayan 7 genç Hıristiyanlığı seçer ve putperestliği reddederler. Kaçış yolu arayan gençler, Pion dağı'nın doğu yamacında bir mağara bulurlar. Romalı askerler bunu görüp mağara girişine bir duvar örerler.1"<A href="<A href=" Bugün bu kalıntı ve mezarların üzerlerine birçok dini yapı inşa edildiği biliniyor. 1926'da Avusturya Arkeoloji Enstitüsü tarafından bölgede yapılan kazılardan sonra, Panayır (Pion) Dağı'nın doğu yamacında bulunan kalıntıların, V. yüzyılın ortalarında (II. Theodosius dönemi) Ashab-ı Kehf adına yapılmış olan yapıya ait olduğu bilinmektedir. 2 DİP NOTLAR:1. Musa Baran, Efes, ss. 23-24. 2. L. Massignon, Opera Minora, Cilt III, ss. 104-108.[/BLOCKQUOTE]
__________________ Her insan hata eder. Hata işleyenlerin en hayırlıları tevbe edenlerdir. Tirmizî, Kıyâme, 49; İbn Mâce, Zühd, 30. |
30 Kasım 2014, 16:53 | Mesaj No:5 |
Durumu: Medine No : 13055 Üyelik T.:
18 Aralık 2010 | Cevap: ASHAB-I KEHF Bu değerli bilgiler için...
__________________ "Bir yαrım αklın kuyusundα öbür yαrım αşkın kuytusundα... Cennet ve cehennem αrαsındα.Ucu sırαttαn geçen bir uçurum kenαrındα... Â'râftα..... Ârâfın dα αrαsındα...Ar ve αf yαrαsındα..." |
30 Kasım 2014, 18:03 | Mesaj No:6 |
Durumu: Medine No : 45760 Üyelik T.:
27 Ekim 2014 | Cevap: RE: ASHAB-I KEHF kıtmır olsakta sukur...
__________________ HAKKA İNAN,SA'YE SARIL ,HİKMETE RAM OL! |
Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
KEHF suresini sorularla tanıyalım | GÖKCEN_AZRA | Sorularla Sureleri Tanıyalım | 67 | 08 Mart 2016 07:37 |
Ashab-ı Kehf (Mağara Arkadaşları) - Türkçe Dublaj | enderhafızım | Videolar/Slaytlar | 0 | 26 Kasım 2012 12:59 |
Kehf Suresi 54-58 ayetler.. | akgün | Tefsir Çalışmaları | 2 | 28 Kasım 2008 09:41 |
Kehf Suresi | EcelBekcisi | Hadis-i Şerif | 0 | 24 Kasım 2008 13:39 |
Kehf süresi 58 Tefsir | Emekdar Üye | Tefsir Çalışmaları | 0 | 11 Nisan 2008 02:38 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|