|
Konu Kimliği: Konu Sahibi Medine-web,Açılış Tarihi: 03 Nisan 2012 (18:00), Konuya Son Cevap : 03 Nisan 2012 (18:06). Konuya 9 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
03 Nisan 2012, 18:00 | Mesaj No:1 |
Medineweb Site Yöneticisi Durumu: Medine No : 1 Üyelik T.:
14Haziran 2007 | Arapça 3 Ünite Özetleri Arapça 3 Ünite Özetleri AÖF İlahiyat Önlisans Arapça-3 üniteleri Ünite 1: Mezid Fiiller الوَحْدَةُ ١: الأَفْعَالُ المَزِيدَةُ Ünite 2: Haberin Türleri الوَحْدَةُ ٢: أَنْوَاعُ الخَبَرِ Ünite 3: İsm-i Mevsul الوَحْدَةُ ٣: الاِسْمُ المَوْصُولُ Ünite 4: İlletli Fiiller ve Çekimi الوَحْدَةُ ٤: الأَفْعَالُ المُعْتَلَّةُ وَتَصْرِيفُهَا Ünite 5: Naibü’l-Fail الوَحْدَةُ ٥: نَائِبُ الفَاعِلِ Ünite 6: el-Mef’ulü Fih: Zaman ve Mekan Zarfları الوَحْدَةُ ٥: المَفْعُولُ فِيهِ Ünite 7: el-Mef’ulü’l-Mutlak الوَحْدَةُ ٧: المَفْعُولُ المُطْلَقُ Ünite 8: el-Mef’ülu Leh الوَحْدَةُ ٨: المَفْعُولُ لَهُ Ünite 9: Atıf ve Edatları الوَحْدَةُ ٩: العَطْفُ وَحُرُوفُهُ Ünite 10: Hal ve Türleri الوَحْدَةُ ١٠: الحَالُ وَأَنْوَاعُهُ
__________________ Büyükler fikirleri,Ortalar olayları,Küçükler kişileri tartışır. |
Konu Sahibi Medine-web 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir | |||||
Konu | Forum | Son Mesaj Yazan | Cevaplar | Okunma | Son Mesaj Tarihi |
Medineweb Görsel ve Slayt arşivi( kaybolmaması... | Medineweb.net Videolar | Medine-web | 4 | 151 | 23 Eylül 2024 20:24 |
Mustafa İslamoğlu Sözler | Medineweb.net Videolar | Mihrinaz | 2 | 347 | 30 Nisan 2023 16:51 |
Şirk Hakkında Kuran Ne Diyor? | Medineweb.net Videolar | Medine-web | 0 | 254 | 29 Nisan 2023 18:52 |
DÜNYA KABE'NİN NERESİNDE | Hacc-Umre-Kurban | Medine-web | 0 | 1093 | 27 Nisan 2020 21:40 |
03 Nisan 2012, 18:01 | Mesaj No:2 |
Medineweb Site Yöneticisi Durumu: Medine No : 1 Üyelik T.:
14Haziran 2007 | Cevap: Arapça Ünite Özetleri Sülasi Mezid Fiiler Sülasi Mezid Fiiller ve Anlam Değişiklikleri 1. إفعال İf’al Babı Sülasi fiilin başına fethalı bir hemze getirilerek yapılır. أَفْعَلَ ـ يُفْعِلُ ـ إفْعَالٌ Özellikleri: a. Lazım (geçişsiz) olan fiil, müteaddi (geçişli) olur. Fiil eğer müteaddi ise çift müteaddi (iki meful alan) fiil olur. قَرُبَ (yaklaştı) ----------- اَقْرَبَ (yaklaştırdı) رَكِبَ (bindi) ------------- أَرْكَبَ (bindirdi) b. Olmak, vücud bulmak, mübalağa, arz, zamanın gelmesi gibi anlamlar katar. أَحْصَدَ الزَّرْعُ (ekini biçme zamanı geldi) أَشْغَلْتُهُ (onunla gereğinden fazla meşgul oldum) أباعَ العَبْدَ (Köleyi satmak için arz etti) 2. تفعيل Tef’il Babı Sülasi fiilin orta harfinin şeddelenmesiyle yapılır. فَعَّلَ ـ يُفَعِّلُ ـ تَفْعِيلٌ Özellikleri: a. Lazım fiili müteaddi yapar. Müteaddi fiili iki meful alacak şekle getirir. (Çift müteaddi) فَرِحَ (sevindi) ----------------- فَرَّحَ (sevindirdi) عَلِمَ (bildi) -------------- عَلَّمَ (bildirdi/öğretti) b. Bir işin çok, aşırı veya şiddetli yapıldığını bildirir ضَرَبَ (dövdü) ------------- ضَرَّبَ (çok dövdü) مَزَقَ (yırttı) --------- مَزَّقَ (paramparça yaptı, parçaladı) 3. مفاعلة Mufa’ale Babı Sülasinin birinci harfiyle ikinci harfinin arasına bir elif eklenerek yapılır. فَاعَلَ ـ يُفَاعِلُ ـ مُفَاعَلَةٌ Özellikleri: a. Müşareket (bir işte/eylemde ortaklık bildirir) ضَرَبَ (vurdu) -------- ضارَبَ (vuruştu) كَتَبَ (yazdı) ----------كاتَبَ (yazıştı) b. Bir işi yapmakta gayret ve devamlılık bildirir طَلَبَ (istedi) -------- طالَبَ (devamlı istedi) سَبَقَ ( geçti) ---------- سابَقَ (geçmeye çalıştı) 4. إنفعال İnfi’al Babı Sülasi fiilin başına kesralı elif ve sakin nun harfi getirilerek yapılır. إِنْفَعَلَ ـ يَنْفَعِلُ ـ إِنْفِعَالٌ Özellikleri: a. Mutavaat (dönüşlülük) ifade eder. كَسَرَ (kırdı) -------- إِنْكَسَرَ (kırıldı) b. Lazım (geçişsiz)dır. قَطَعَ (kesti) ----------- إنْقَطَعَ (kesildi) 5. إفتعال İfti’al Babı Fiilin başına kesrala elif, ikinci harfinden önce fethalı te getirilerek yapılır. إِفْتَعَلَ ـ يَفْتَعِلُ ـ إِفْتِعَالٌ Özellikleri: a. Mutavaat (dönüşlülük) ifade eder. جَمَعَ (topladı) ---------- إجْتَمَعَ (toplandı) نَشَرَ (yaydı) ------- إنْتَشَرَ (yayıldı) b. Failinin gayretini ifade eder. جَهَدَ (çalıştı) -------- إجْتَهَدَ (çok çaba sarfetti, cehtetti) c. Müşareket (ortaklık) bildirir. خَصَمَ (hasım oldu) --------- إخْتَصَمَ (münakaşa/kavga etti) 6. إفعلال İf’ilal Babı Fiilden önce kesralı elif getirilerek son harf şeddelenir. إِفْعَلَّ ـ يَفْعَلُّ ـ إفْعِلاَلٌ Özellikleri: a. Renkle ifade edilen kusurları/değişimleri gösterir. أَصْفَرُ (sarı) --------- إصْفَرَّ (sarardı) أسْوَدُ (siyah) --------- إسْوَدَّ (karardı, siyahlaştı) b. Bedensel kusurları/değişimleri ifade etmekte kullanılır. أحْدَبُ (kambur) --------- إحْدَبَّ (kamburlaştı) c. Bu babın meçhulü yoktur. 7. تفعّل Tefa’ul Babı Fiilin başına fethalı te getirilerek orta harfi şeddelenir. تَفَعَّلَ ـ يَتَفَعَّلُ ـ تَفَعُّلٌ Özellikleri: a. Tekellüf (zorla olmak/elde etmek) manası kazandırır. كَبُرَ (büyük oldu) --------- تَكَبَّرَ (büyüklük tasladı, büyüklendi) شَجَعَ (cesur oldu) ----------- تَشَجَّعَ (kahramanlık tasladı) b. Tef’il babından gelen bazı fiillerin geçişli olmasını sağlar. كَسَّرَ (kırdı) ----------- تَكَسَّرَ (kırıldı) 8. تفاعل Tefâ’ul Babı Fiilin başına fethalı te getirilerek, ikinci harften önce elif eklenir. تَفَاعَلَ ـ يَتَفَاعَلُ ـ تَفَاعُلٌ Özellikleri: a. Müşareket (ortaklık) bildirir. تَكَالَمَ ( karşılıklı konuştu) تَضَارَبَ (karşılıklı vuruştu/dövüştü) b. Bir işi yapar gibi görünmeyi, yahut kendinde olmayan birşeyi varmış gibi göstermeyi bildirir. تَمَارَضَ (hastaymış gibi yaptı) تَبَاكَى (yalancıktan ağladı) تَنَاوَمَ (uyur gibi yaptı) 9. إستفعال İstif’al Babı Sülasi fiilin başına kesralı elif, sakin sin ve fethalı te getirilerek yapılır. إسْتَفْعَلَ ـ يَسْتَفْعِلُ ـ إسْتِفْعَالٌ Özellikleri: a. Talep / istek bildirir. إسْتَأْذَنَ (izin istedi) إسْتَرْحَمَ (merhamet diledi) إسْتَغْفَرَ (af diledi) b. Bulmak, öyle saymak manalarına gelir. إسْتَحَلَّ (helal saydı) إسْتَخَفَّ (hafif buldu) إسْتَقْبَحَ (çirkin buldu) c. Değişikliği ifade eder. حَجَر (taş) ----- إسْتَحْجَرَ (taşlaştı)
__________________ Büyükler fikirleri,Ortalar olayları,Küçükler kişileri tartışır. |
03 Nisan 2012, 18:01 | Mesaj No:3 |
Medineweb Site Yöneticisi Durumu: Medine No : 1 Üyelik T.:
14Haziran 2007 | Cevap: Arapça Ünite Özetleri Haber Türleri 1-Müfret haber: Cümle ya da şibhi cümle olmayan, bir kelime ya da terkip halinde gelen haberdir. Haberin müzekker ve müenneslikte, müfret,tesniye ve cemi olmada mübtedaya uyması gerekir. Misal: البنت نظيفة ابي عامل نشيط في هذا المصنع 2- Cümle haber: Haberin fiil ya da isim cümlesi olarak gelmesidir. Bu durumda mübtedaya dönen gizli ya da açık bir zamir taşır. Mahallen merfu' olur. محمد أبوه رجل صالح isim cümlesi haber hu mübtedaya dönen zamir الأرنب الصغير يعيش في الغابة fiil cümlesi haber, yaıyşu fiilinden sonra müstetir huve zamiri mübtedaya dönen zamir 3-şibhi cümle haber: Huruful cer veya zarfla gelen haberdir. Mahallen merfu' olur. ولدي في بيتك الجنة تحت أقدام الأمهات
__________________ Büyükler fikirleri,Ortalar olayları,Küçükler kişileri tartışır. |
03 Nisan 2012, 18:01 | Mesaj No:4 |
Medineweb Site Yöneticisi Durumu: Medine No : 1 Üyelik T.:
14Haziran 2007 | Cevap: Arapça Ünite Özetleri Naibü fail (Sözde özne) * Naibü fail, cümlede failin yerine geçen ve onun vazifesini yapan öğedir. * Türkçe’deki edilgen fiil manasına gelir. Türkçe’de ismin çekim eki almamış yalın halidir. * Fiil naibü faille müzekkerlik-müenneslik yönünden uyum içerisindedir. Sayı bakımından failde olduğu gibi mücerred/yalın haldedir. - يستخرج الزيت من أعملق الأرض “Petrol yer altı derinliklerinden çıkarılır.” - ترسل المساعدات غلى أرمينيا عبر تركيا “ Ermenistan’a ardımlar Türkiye üzerinden gönderiliyor.” * Mastarlardan önce gelen تم yardımcı fiili gelirse o mastarın manasını edilgen (meçhul)’e çevirir. Bu kullanım daha çok basın Arapçası’nda yaygındır. - إن مشكلة قبرص سيتم حلها في أقرب وقت “ Kıbrıs meselesi en kısa zamanda çözülecektir.” - تمت محادثات الميزانية المالية لعام ١٩٩٩“ Bindokuzyüzdoksandokuz yılı mali bütçe görüşmeleri yapıldı.” - تم التوقيع على التفاقية الثقافية بين رئاسة الشؤون الدينية التركية رآسة الإفتاء بآزربيجان “ Diyanet İşleri Başkanlığı ile Azerbaycan Müftülüğü arasında kültür anlaşması imzalandı.” * İsmi meful ve ismi mensuplarda meçhul fiiller gibi amel ederler, naibü fail alırlar. * Naibü failler câr-mecrur olarak geldiği zaman müennes bile gelseler fiil müzekkerdir. مر بعائشة “Aişe’ye uğranıldı.” örneğinde olduğu gibi. Not: Harfi cerli naibi failler zarfı lağvdır. Naibi faillerde aynı failde olduğu gibi fillerin önüne geçemezler.
__________________ Büyükler fikirleri,Ortalar olayları,Küçükler kişileri tartışır. |
03 Nisan 2012, 18:02 | Mesaj No:5 |
Medineweb Site Yöneticisi Durumu: Medine No : 1 Üyelik T.:
14Haziran 2007 | Cevap: Arapça Ünite Özetleri NAİB-İ FAİL VE MECHUL FİİL
__________________ Büyükler fikirleri,Ortalar olayları,Küçükler kişileri tartışır. |
03 Nisan 2012, 18:02 | Mesaj No:6 |
Medineweb Site Yöneticisi Durumu: Medine No : 1 Üyelik T.:
14Haziran 2007 | Cevap: Arapça Ünite Özetleri 1- MUTLAK MEFUL المَفْعُولُ المُطْلَقُ
__________________ Büyükler fikirleri,Ortalar olayları,Küçükler kişileri tartışır. |
03 Nisan 2012, 18:03 | Mesaj No:7 |
Medineweb Site Yöneticisi Durumu: Medine No : 1 Üyelik T.:
14Haziran 2007 | Cevap: Arapça Ünite Özetleri 1- MUTLAK MEFUL المَفْعُولُ المُطْلَقُ Mutlak meful, fiilden sonra, fiilin manasını kuvvetlendirmek (لِلتَّأْكِيدِ) çeşidini bildirmek (لِبَيَانِ النَّوْعِ) ve sayısını bildirmek (لِبَيَانِ العَدَدِ) için gelen, o fiille aynı kökten bir masdardır. İnceleyecek olursak: a) Kuvvetlendirmek için - لِلتَّأْكِيدِ Fiilin masdarı tekrar edilir. Örnek: كَسَرَ الوَلَدُ الزُّجَاجَ كَسْرًا Çocuk bir camı kırdı ki! نَامَ الرَّجُلُ المُتْعَبُ نَوْمًا Yorgun adam öyle uyudu ki! أَكَلَ الجَائِعُ أَكْلاً Aç öyle yedi ki! Görüldüğü gibi, كَسْرًا ، نَوْمًا ، أَكْلاً masdarları, bütün masdarlar gibi isimdirler, olduğu bildirilen işi tekid (kuvvetlendirme) etmekte, fiilin olduğunu, kuvvetli bir şekilde ifade etmektedirler. Bu cümlelerdeki كَسْرًا ، نَوْمًا ، أَكْلاً masdarlarının herbiri, tekid için kullanılmış mutlak meful (المَفْعُولُ المُطْلَقُ)'dur. Cümlelerin irabları şu şekil tahlil edilebilir: كَسَرَ الوَلَدُ الزُّجَاجَ كَسْرًا Çocuk bir camı kırdı ki! كَسَرَ: فِعْلُ مَاضٍ مَبْنِيٌّ عَلَى الفَتْحِ الوَلَدُ: فَاعِلٌ مَرْفُوعٌ بِالضَّمَّةِ الزُّجَاجَ: مَفْعُولٌ بِهِ مَنْصُوبٌ بِالفَتْحَةِ كَسْرًا: مَفْعُولٌ مُطْلَقٌ لِلتَّأْكِيدِ نَامَ الرَّجُلُ المُتْعَبُ نَوْمًا Yorgun adam öyle uyudu ki! نَامَ: فِعْلٌ مَاضٌ مَبْنِيٌّ عَلَى الفَتْحِ الرَّجُلُ: فَاعِلٌ مَرْفُوعٌ بِالضَّمَّةِ المُتْعَبُ: نَعْتٌ لِلرَّجُلِ مَرْفُُوعٌ بِالضَّمَّةِ نَوْمًا: مَفْعُولٌ مُطْلَقٌ لِلتَّأْكِيدِ أَكَلَ الجَائِعُ أَكْلاً Aç öyle yedi ki! أَكَلَ: فِعْلٌ مَاضٍ مَبْنِيٌّ عَلَى الفَتْحِ الجَائِعُ: فَاعِلٌ مَرْفُوعٌ بِالضَّمَّةِ أَكْلاً: مَفْعُولٌ مُطْلَقٌ لِلتَّأْكِيدِ Uyarı: Manayı daha da kuvvetlendirmek (tekid) için, masdar bir daha tekrar edilir. Örnek: إِذَا دُكَّتِ الأَرْضُ دَكًَّا دَكًّا Dünya, ezilip paramparça olduğu zaman. b) Çeşit bildirmek için - لِبَيَانِ النَّوْعِ Örnekler: ضَرَبَهُ ضَرْبَ الظَّالِمِ Onu, zalimin döğdüğü gibi döğdü. ضَرَبَهُ صَرْبَ المُؤَدِّبِ Onu, terbiye edenin döğüşü ile döğdü. Sadece ضَرَبَهُ denirse, "onu döğdü" demektir, "döğmek" fiilinin işlendiği anlaşılır, "nasıl" döğdüğü anlaşılmaz. İlk cümlede, zalim nasıl döğerse, öyle döğdü, manası vardır, ikinci cümlede ise, terbiye etmek için nasıl döğülürse, döğme fiilinin de öyle yapıldığı anlaşılır. ضَرْبَ kelimesi her iki cümlede de mutlak mefuldur, mansuptur, muzaftır, kendinden sonra gelen الظَّالِمِ ve المُؤَدِّبِ isimleri ise muzafun ileyhdir. يَنَامُ المَرِيضُ نَوْمًا هَادِئًا Hasta sakin bir uyku uyuyor. Bu cümlede de, hastanın uyuma fiilini nasıl işlediğini anlatan نَوْمًا ، هَادِئًا (sakin bir uyku), mutlak mefuldur, çeşit anlatmaktadır. Klasik usulde, cümlenin irabı yapılırken, şöyle denir: يَنَامُ المَرِيضُ نَوْمًا هَادِئًا Hasta sakin bir uyku uyuyor. يَنَامُ: فِعْلٌ مُضَارِعٌ مَرْفُوعٌ بِالضَّمَّةِ المَرِيضُ: فَاعِلٌ مَْفُوعٌ بِالضَّمَّةِ نَوْمًا: مَفْعُولٌ مُطْلَقٌ هَادِئًا: صِفَةٌ لِ نَوْمًا فَتَحَ الرَّجُلُ البَابَ فِتْحَةَ اللِّصِّ Adam, kapıyı hırsız açışıyla açtı. نَظَرَ إِلَيْهِ نِظْرَةَ الغَضُوبِ Ona, kızgın kimsenin bakışıyla baktı. خَافَ خَوْفَ الجَبَانِ Korkağın korkuşuyla korktu. إِذَا زُلْزِلَتِ الأَرْضُ زِلْزَالَهَا Arz, sarsıntısıyla sarsıldığı zaman. c) Sayı belirtmek için لِبَيَانِ العَدَدِ Örnekler: أَكَلَ المَرِيضُ أَكْلَةً Hasta bir defa yemek yedi. Cümlesinde أَكْلَةً kelimesi mutlak mefuldur, hastanın yaptığı yeme işinin sayısını belirtmektedir. أَكَلَ المَرِيضُ ثَلاَثَ أَكْلاَتٍ Hasta üç defa yedi. Cümesinde, hastanın kaç defa yediğini anlatan ثَلاَثَ kelimesi mutlak mefuldur, muzafdır, أَكْلاَتٍ muzafun ileyhtir. دَقَّ الخَادِمُ الجَرَسَ دَقَّتَيْنِ Hizmetçi zili iki defa çaldı. Cümlesinde دَقَّتَيْنِ kelimesi mutlak mefuldur. سَجَدَ المُسْلِمُ سَجْدَتَيْنِ Müslüman iki secde yaptı. Cümlesinde سَجْدَتَيْنِ kelimesi mutlak mefuldur. سَجَدَ المُسْلِمُ أَرْبَعَ سَجَدَاتٍ Müslüman dört secde yaptı. Cümlesinde سَجَدَاتٍ kelimesi mutlak mefuldur. يَفْرَحُ الصَّائِمُ فَرْحَتَيْنِ: فَرْحَةً عِنْدَ فِطْرِهِ وَ فَرْحَةً عِنْدَ دُخُُولِهِ الجَنَّةَ Oruçlu iki defa sevinir: Bir sevinç iftar ederken, bir sevinç Cennete girerken. Cümlesinde فَرْحَتَيْنِ ، فَرْحَةً ، فَرْحَةً kelimeleri mutlak mefuldur. زُرْتُ المَرِيضَ ثَلاَثَ زِيَارَاتٍ Hastayı üç defa ziyaret ettim. Cümlesinde ثَلاَثَ kelimesi mutlak mefuldur. Kurallar: Mutlak meful, cümle içinde kullanılan fiilin masdarından yapılmakla beraber, başlıca şu kelimelerde masdar yerine kullanılır: I- Aynı manaya gelen (eş anlanlı) masdarlar: Örnekler: سُرِرْتُ فَرَحًا Bir sevinç sevindim. فَرَحًا kelimesi أَقَرَّ المُجْرِمُ بِجُرْمِهِ اِعْتِرَافًا Suçlu, suçunu itiraf etti. اِعْتِرَافًا kelimesi II- Mutlak meful olarak kullanılan masdar bazan hazfolunur, niteliği bildiren sıfat, onun yerine kullanılır: Örnekler: فَلْيَضْحَكُوا قَلِيلاً وَ اليَبْكُوا كَثِيرًا Az gülsünler, çok ağlasınlar. كَثِيرًا ve قَلِيلاً sıfatları, hazfolunmuş mutlak meful ضَحِكًا ve بُكَاءً 'in naibidirler. جَرَى الكَلْبُ سَرِيعًا Köpek hızlı koştu. Cümlesindeki سَرِيعًا sıfatı, hazfolunmuş olan mutlak meful جَرْيًا'in naibidir. Yani جَرَى الكَلْبُ جَرْيًا سَريعًا demektir. III- Failin yaptığı için kaç defa olduğunu gösteren sayı: Örnekler: إِنْ تَسْتَغْفِرْ لَهُمْ سَبْعِينَ مَرَّةً فَلَنْ يَغْفِرَ اللهُ لَهُمْ Onlar için 70 defa istiğfar etsen, Allah onlara mağfiret etmeyecek. سَبْعِينَ kelimesi mutlak mefulun naibidir. خَطَوْتُ أَرْبَعِينَ خَطْوَةً Kırk adım attım. خَطْوَةً kelimesi mutlak mefulun naibidir. سَجَدَ المُسْلِمُ أَرْبَعًا Müslüman 4 secde yaptı. أَرْبَعًا kelimesi mutlak mefulun naibidir. IV- كُلٌّ ve بَعْضٌ kelimeleri masdara muzaaf olarak: Örnekler: فَلاَ تَمِيلُوا كُلَّ المَيْلِ Tamamen meyletmeyin. كُلَّ kelimesi mutlak mefulun naibidir. عَزَمَ الشَّبُّ كُلَّ العَزْمِ Genç bütün bütüne azmetti. كُلَّ kelimesi mutlak mefulun naibidir. نَفَعَهُ النُّصْحُ بَعْضَ النَّفْعِ Nasihat ona biraz yaradı. بَعْضَ kelimesi mutlak mefulun naibidir. سَخِطَ بَعْضَ السَّخَطِ Biraz kızdı. بَعْضَ kelimesi mutlak mefulun naibidir. Uyarı 1: Mutlak meful olarak, rubai fiilin mastarı yerine sulasi fiilin masdarı kullanıldığı olur: Örnekler: أَعْطَى الغَنِيُّ الفَقِيرَ عَطَاءً جَزِيلاً Zengin, fakire birçok ihsanda bulundu. عَطَاءً kelimesi سَافَرَ صَاحِبُنَا سَفَرًا مُتْعِبًا Arkadaşımız yorucu bir yolculuk yaptı. سَفَرًا kelimesi Uyarı 2: Bazı mastarlar, kendilerinden önce fiil bulunmadığı halde mutlak meful olarak kullanılırlar. Bu çeşit mastarların kuralı yoktur. İşitlerek bilinirler, semaidirler: Örnekler: مَعَاذَ اللَّهِ - أَعُوذُ بِاللَّهِ مَعَاذًا Allah korusun! Allaha sığınırım! مَعَاذًا - مَعَاذً kelimeleri سُبْحَانَ اللَّهِ Allah, her türlü eksiklikten münezzehtir. - Allahı, her türlü eksiklikten tenzih ederim. سُبْحَانَ kelimesi شُكْرًا teşekkür ederim سَمْعًا وَ طَاعَةً başüstüne حَمْدًا hamdolsun عَفْوًا affedersiniz هَنِيئًا afiyet olsun حَقًّا gerçekten حُبًّا وَ كَرَامَةً لَكَ senin şerefine, senin hatırın için memnuniyetle مَرْحَبًا hoş geldiniz لَبَّيْكَ emrine, davetine tekrar tekrar uydum (yani: أُلَبِّيكَ تَلْبِيَةً بَعْدَ تَلْبِيَةٍ demektir.) not:alıntıdır
__________________ Büyükler fikirleri,Ortalar olayları,Küçükler kişileri tartışır. |
03 Nisan 2012, 18:04 | Mesaj No:8 |
Medineweb Site Yöneticisi Durumu: Medine No : 1 Üyelik T.:
14Haziran 2007 | Cevap: Arapça Ünite Özetleri ilahiyat dersleri 1.ci ünite konu anlatımı - temyiz nedirOkuma parçası:yabancı turistlerin şaşkınlığı(hayreti) Bütün umumi seyehat şirketleri batı devletlerinden bizim vatanımız Türkiyeye bir çok gezi düzenledi bu geziye bir çok sayıda öğretmenler iş adamlarıkültürlü insanlargörevliler ve gençler katılıyor Bunun için büyük şehirlerde Esenboğayeşilyurtmenderes hava alanları gibi havaalanlarımızda yaz aylarında seferler canlandı meşhur türk gazetelerinde onların hakkında bazen haberler çıkıyor Türkiyeden çeşitli haberler sayıları 11'i bulan bu gazetelerde yazılıyor şüphe yokki bu geziye katılanlar için çeşitli hedefler ve farklı maksatlar var onlardan bazıları bizim vatanımızın köylerindekazalarındaşehirlerinde vadilerindedağlarındasahillerinde cezb edici tabi manzara güzelliğinden faydalanmayı tercih ediyor diğer kısım yani biz şunu tercih ediyoruz biz en yüksek medeniyete sahip bir ulusuz onun için yaratılış olarak en güzelini ve en temiz olanını tercih ediyoruz çünkü biz kahramanlıklarla başarılarımızla dolu köklü bir tarihe sahibiz turistlerden büyük bir kısmı istanbulu ziyaret etmeyi tercih ediyor miladi 1453 senesinde fatih mehmedin fethinden öncede başkenti sonrada 5 asırdan önce bu şehirde eski tarih eserler bulunmaktadır meşhur süleymaniye külliyesisüleymaniye camibeyazıd camitopkapı müzesiyere batan sarayı gibi bunlara benzer eserler istanul yeni ve eskiyi birarada barındırıyor istanbulda yaşayan yeni şehrin renklerini ve parlak maziyi hissediyor düşün -kitabınızdaki tanımı iyice okuyorsunuz ve yazıyorsunuz kitabınızdaki cümlelerde altı çizgili kelimeler nekra isimlerdir kendinden önceki kelimeyi açıklamak için gelmişlerdir temyizdirler temyiz kelime olarak açıklayan demektir temyiz nekra bir isimdir mensubtur kendinden önceki mübhemlik yani kapalılık cümle veya tek kelime olabilir temyiz izafet ve harfi cer nedeniyle mecruurda olur temyiz kendisinden önce gelen kelimelere göre dört kısma ayrılır 1-ağırlıktemyizi اشترېت رطلا شايا oniki kiloçay satın aldım bu kelimedeki rıdlen ağırlık birimidir şayen o ağırlığın ne olduğunu açıklamaktadır açıkladığı kelime ağırlık birimi olduğundan ağırlık temyizi denilmiştir 2-ölçütemyizi اشترېت كېسا سكرا bir torbaşeker satın aldım torba bir ölçüdür ölçüyü temyiz ettiği için ölçü temyizi denilmiştir 3-alan temyizi اشترېت ذراعاارضا bir arşınyer satın aldım arşın alan ölçüsü birimidir alan temyizi denilmiştir 4-sayılartemyizi اشترېت ثلاثة اقلام üç kalemsatın aldım sayıyı açıkladığı için sayı temyizi aşağıdaki soruları parçaya göre cecapla 1-umumi seyahat şirketleri ne düzenledi? 2-bu geziye kim katılıyor? 3-büyük şehirlerde bizim hava alanlarımızda yaz aylarında niçin seferler canlanıyor;? 4-türkiyede kaç meşhur gazete bulunuyor? 5-bu gezilere katılanların gerçek hedefleri neler? 7-fatih mehmet istanbulu ne zaman feth etti üzerinden kaç asır geçti? 8-bu güzel şehirde yaşayanlar ne hissediyorlar? 9-istanbula ne zaman ve niçin gittin? alıştırmalar 1-misalde olduğu gibi temyizi bul شايا طلاب تفاح عددا شدة لبنا من سكر الامتحان اقلام كتب ودفتران 2-aşağıdaki cümlelerde temyizi bul ve mübhemin cümlemi yoksa kelimemi olduğunu açıkla طلاب temyiz mübhem ismi açıklıyor اعدل temyiz mübhem ismi açıklıyor سرورا temyiz mübhem cümleyi açıklıyor دېنار temyiz mübhem ismi açıklıyor عصېرا temyiz açıkladığı mübhem isim كتب temyiz açıkladığı mübhem isim 3-boşlukları uygun temyizle doldur kuvvetli (müslümanlar)قوة تمرhurma(bir sandık) medeni(ulus)حضارة سرعةًًًsüratli(çok fazla) طالباتٍkız öğrenciler(yedi) معلماتٍmuallimler(üç) تعلقا alakalı حلېبا süt(bir bardak) 4-aşağıdaki cümlelerde gerekli değişiklikleri yaparak faili temyize çevir حسنت محمد اخلاقا 5-deminki alıştırmanın tam tersini yap temyizi faile çevir 6-hataları düzelt 1. selasü kütibin izafetle mecrur olmalı 3.şeyben mensup olmalı 4.halkan mensup olmalı 5.küben mensub olmalı
__________________ Büyükler fikirleri,Ortalar olayları,Küçükler kişileri tartışır. |
03 Nisan 2012, 18:05 | Mesaj No:9 |
Medineweb Site Yöneticisi Durumu: Medine No : 1 Üyelik T.:
14Haziran 2007 | Cevap: Arapça Ünite Özetleri ilahiyat dersleri 1.ci ünite konu anlatımı - lazım ve müteaddi fiilokuma parçası:büyüklere saygı öğrenim günü bitti ve muhammed eve gitmek için trene koştu.ne zamanki trene bindi bulduğu boş koltuğa oturdu.az bir zaman sonra yaşlı biri geldi ve trene bindikalabalıktan dolayı oturacak yer bulamadı ayakta kaldı.tren her hareket ettiğinde sallanıyordu.muhammed ne zamanki onu gördü kalktı ve oda onun yerine oturdu.ona teşekkür ve dua etti. kaide fiil fail ile yetinip mana tamamlandığında fiil lazım fiil olur قاممحمود mahmud kalktı قام fiil محمودfail fiil faille yetinip cümle tamamlandığı için قام burada lazım fiildir فرحتفاطمة fatıma sevindi فرحت fiil =lazım fiil فاطمة fail mana fail ile tamam olmayıp bir mefule gerek duyulduğunda fiil müteaddi fiil olur تناول علې طعامه ali yemeğine elini uzatıp aldı تناول fiil علې fail طعامه mefulün bih sarih fiil faille yetinmeyip mefulle desteklendiği için تناول burada müteaddi fiildir müteaddi fiil dört kısımdır 1-bir meful alan ve nasp eden müteaddi fiil 2-iki meful alıp aslı mübteda ve haber olan mefulleri nasp eden 3-iki mefulü yani aslında mübteda ve haber olmayan mefulü nasb eden 4-üç meful alıp nasb eden müteaddi alıştırmalar cümlelerde lazım fiili göster فاض النهر nehir taştı هبت الرېح rüzgar esti تعب الاعبون oyuncular yoruldu 2-parantez içindekileri noktalı yerlere yaz ve lazım fiili belirle لمع البرق ay parladı lazım fiil انكسرت الجرة testiyi kırdım müteaddi fiil سال الدم kan aktı lazım fiil طلع الصباح sabah oldu lazım fiil نضج العنب üzüm olgunlaştı lazım fiil حمل الجمل الحطب deve odunu taşıdı müteaddi fiil خلق الله العالم allah alemi yarattı müteaddi 3-lazım ve müteaddi ayırt et فراللص hırsız kaçtı lazım fiil إغضبن ې الخادم أمس dün görevli beni kızdırdı müteaddi fiil ېعېشالسمك فې البحر balık denizde yaşar müteaddi fiil ثارالغابر toz kalktı lazım fiil 4-boşluklara mefulün bih yaz 5-boşluklara müteaddi fiil yaz ve cümleleri tamamla 6-misaldeki gibi cümlenin iğrabını yap نبأتmazi fiil sükün üzere mebnidir عليا mefulün bih fetha ile mensubtur أباهikinci meful elifle mensub çünkü beş isimden birirdir ha zamirdir muzafun ileyhtir cer halinde zamme üzere mebnidir مرېضا üçüncü meful fetha ile mensubtur 7- parantez içindeki uygun kelimeyi boşluklara yaz ظنت عاءشةالهواء لطېفا ayşe hava yumuşak sandı منح القاضې المهتم فرصة للدفاع عن نفسه hakim suçluya kendini savunması için fırsat verdi رأېت العلم ېرفع مكانة العالم فې المجتمع toplumda alimin yerini ilmin yükselttiğini gördüm سألت الله المغفرة allahın magfiretini istedim 8- cümle tertib et حسب المدېر الطلاب ناجحېن Müdür öğrencileri çalışkan zanetti جعل العامل المطعم نظېفا hizmetçi yemeği düzgün yaptı وجد الأستاذ نوافذ الفصل مفتوحة hoca sınıfın pencerelerini açık buldu ألبست الأم طفلها جدېداثوبا anne çocuğuna yeni elbise giydirdi alıntı
__________________ Büyükler fikirleri,Ortalar olayları,Küçükler kişileri tartışır. |
03 Nisan 2012, 18:06 | Mesaj No:10 |
Medineweb Site Yöneticisi Durumu: Medine No : 1 Üyelik T.:
14Haziran 2007 | Cevap: Arapça Ünite Özetleri ilahiyat dersleri 7.ci ünite konu anlatımı - mefulün mutlakokuma parçası:trafik kazaları son senelerde trafik kazaları büyük ölçüde arttı bu kazalar neticesinde binlerce vatandaş hayatını kaybetti.hükümet trafik kuralları koyarak yolları düzenlemek için çalışmaya başladı.süratli araba kullanılması men edrek ve kurallara uymayanları şiddetle uyararak.işte bunlar vatandaşların güvenliği içindir.tafiğin ve caddelerin düzeni için çeşitli bu işin erbabları çağrıldı ve birlikte çalışıldı.trafik akışının birliği ve düzeni için sabah ve akşam caddelerde dolaşan polis arabaları görevlendirildi.bu icraatlar trafik kazalarını aza indirmek için yapıldı. açıklama mefulün mutlak :amilinin manasını te'kid etmekaded veya nevisini beyan etmek için ;fiilin lafzından olan ve fiilden sonra zikredilen mastar kelimedir.cümledeki fiilin masdarı olan mensub bir isimdir. alıştırmalar 1-ibaredeki mefulün mutlakları çıkar ve tekid içinmi adede içinmi yoksa nevi içinmi geldiğini belirt تثور البراكېن فې بعض الجهاتثوراناشدېدا bazı beldelerde yanardağlar patladı şiddetle patladı ثورانا - patlamak faaliyete geçmek mefulün mutlak nevi için فتهدم المنازلهدما evleri yıktı yıkmakla هدما-yıkmak tekid için تدك المبانېدكاً binaları parçaladı parçalamakla دكاً-parçalamak tekid için تقذف النېرانقذفامستمرا lavlarını attı kesintisiz atmakla قذفا atmak tekid ve nevi فېخاف السكانخوفاعظېما insanlar büyük bir korkuyla korktu خوفا - korku أطفال ېصرخونصراخا çocuklar bağırıyorlar bağırmakla صراخا-bağırmak tekid 2-cümlelere mefulün mutlak yaz 3-cümlelerin irabını misaldeki gibi yap خاف اللص خوفالجبناء خاف -mazi fiil fetha üzerine mebni اللص-fail zamme ile merfu خوف-mefulün mutlak fetha ile mensub ve muzaaf الجبناء-muzafun ilyh esreyle mecrur 4-cümleleri harekelendir 5-cümleleri tecüme et 6- boşlukları doldur جمعا جنېة تحرېكا حزنا حفرا حفظا alıntı
__________________ Büyükler fikirleri,Ortalar olayları,Küçükler kişileri tartışır. |
Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
Arapça III Erol 71 Tüm Ünite Özetleri | nurşen35 | Erol 71 Hoca'nın Toplu Özetleri | 6 | 28 Mayıs 2018 14:27 |
Arapça 4 Notları 1/4 Ünite Özetleri | nurşen35 | Arapça 4 | 10 | 17 Mayıs 2016 00:36 |
arapça 4 (5-6-7.ünite) özetleri | evvahe | Arapça 4 | 0 | 21 Mayıs 2014 02:27 |
Arapça 2 (5-8) ünite özetleri | Esma_Nur | Arapça2 | 1 | 27 Nisan 2012 22:32 |
1.sınıf arapça ünite özetleri | mehmet akif2 | Arapça 1 | 38 | 01 Nisan 2012 17:00 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|