|
Konu Kimliği: Konu Sahibi Medineweb,Açılış Tarihi: 25 Mayıs 2013 (23:18), Konuya Son Cevap : 19 Mayıs 2018 (02:31). Konuya 859 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
25 Ocak 2015, 05:08 | Mesaj No:851 |
Cevap: Arapça 3 Dersi Soru-Cevap Bölümü
alıştırmalar.....sayfa 237 1-ve mimhaten 2-gasra....istanbulda Süleymaniye camiisi ve top kapı sarayını ziyaret ettim 3-necibul fazıl 4-elhendegi 5-fittullabu 6-errivayati 7-elcamiati 8-şekera.... | |
25 Ocak 2015, 05:17 | Mesaj No:852 |
Cevap: Arapça 3 Dersi Soru-Cevap Bölümü
2- 1.kelben 2-sagiratun 3-emakine 4-yusrun 5-ibrahimu 6-reisul vezarai 7-suudiyeti 8-ettaati | |
11 Şubat 2015, 22:39 | Mesaj No:854 |
Cevap: Arapça 3 Dersi Soru-Cevap Bölümü
arkadaşlar arapça3 kitabı 1.ünitesini temiz kağıda geçiriyorum daha ayrıntılı bir şekilde ....bitirince yayınlayacağım hemen...
| |
12 Şubat 2015, 12:18 | Mesaj No:855 |
Durumu: Medine No : 33478 Üyelik T.:
09 Kasım 2013 | Cevap: Arapça 3 Dersi Soru-Cevap Bölümü sevda
__________________ Vakit namazinizi kildiniz mi? Ebu Hüreyre'den (r.a.) rivayetle: Mü'minin durumu yeşil ekin gibidir. Rüzgar ne taraftan gelse onu eğer. Rüzgar durduğunda doğrulur. Mü'min de böyledir. O da bela ve musibetlerle eğrilir. Kafirin durumu ise çam ağacı gibidir. Allah dilediği zaman sert ve dik durur. ][Bela ve musibetlere uğramaz. |
17 Ocak 2016, 20:16 | Mesaj No:857 |
Cevap: Arapça 3 Dersi Soru-Cevap Bölümü
Atıf edatı yanlış kullanılmıştır diye soru çıkıyor anlamıyorum arkadaşlar lütfen yardımcı olurmusunuz
| |
18 Ocak 2016, 00:47 | Mesaj No:858 | |
Durumu: Medine No : 38944 Üyelik T.:
09 Şubat 2014 | Cevap: Arapça 3 Dersi Soru-Cevap Bölümü Alıntı:
Arapça Dersleri Atıf Edatları ATIF: Atıf harfleri denen harflerle kelime veya cümleleri aynı hükme bağlamaya atıf denir. İleride müstakil konu başlığı altında işleyeceğimiz, ancak çok gerekli olduğu için ara ara kelimeler ve dipnotlarda işlediğimiz atıf bahsinden şimdilik şu kadarını öğrenmemiz yeterlidir: Atıf harflerinden önceki kelimeye ma’tûfun aleyh, sonraki kelime ya da cümleye de ma’tûf denir. Ma’tuf, ma’tuf’un aleyh’in harekesini alır. نَجَحَتْ فاَطِمَةُ وَ أُخْتُهاَ. Fâtıma ve kardeşi başardı.Bu cümlede فاَطِمَةُ ma’tufun aleyh, وَ atıf harfi, أُخْتُهاَ da ma’tuf’dur (atfedilen). أُخْتُ kelimesi matufun aleyh olan فاَطِمَةُ kelimesinin merfû olması sebebiyle merfûdur. Atıf vâvı ma’tuf ile ma’tûfun aleyh’in aynı hükümde ortak olduğunu göstermiştir. Atıf harfleri 10 tanedir. Kelime ezberler gibi ezberleyebileceğimiz bu harflerin cümle içindeki kullanılışları şöyledir: وَ ve رَجَعَ الْيَوْمَ مُحَمَّدٌ وَ خاَلِدٌ. Muhammed ve Hâlit bugün döndüler. فَ akabinde, hemen Ma’tufla mat’ûfun aleyh arasında zaman bakımından aralarında bir gecikme olmasa da tertip ve sıra gözetir. دَخَلَ الْمُدَرِّسُ فَوَقَفَ التَّلاَمِيذُ. Öğretmen girdi akabinde öğrenciler ayağa kalktı. دَخَلَ الْمَدْرَسَةَ عَلِيٌّ فَخاَلِدٌ. Ali sonra da Hâlid okula girdi.ثُمَّ sonra اَلرِّجاَلُ أَكَلُوا الطَّعاَمَ ثُمَّ شَرِبوُا الْقَهْوَةَ. Erkekler yemek yediler sonra kahve içtiler.أَوْ veya, ya da أَكَلَ بُرْتُقاَلاً أَوْ تُفاَّحاً. Portakal veya elma yedi. نَقَلَ الْخَبَرَ عَلِيٌّ أَوْ فَرِيدٌ. Haberi Ali ya da Ferid nakletti. أَمْ yoksa أَ تُفاَّحاً أَكَلْتَ أَمْ بُرْتُقاَلاً ؟ Elma mı yoksa portakal mı yedin?إِمَّا ya... ya.…ya da, ister (vav ile tekrarlanarak kullanılır) كَتَبَ إِلَيْكُمْ إِمَّا حَسَنٌ وَ إِماَّ صاَلِحٌ. Size ya Hasan ya Salih yazdı. حتَّي ... bile, dahil أَكَلَ السَمَكَةَ حَتَّى رَأْسَهاَ. Balığı başı da dahil (başını bile) yedi. لاَ değil, olmadı (nefy, olumsuzluk anlatır) خَليِلٌ كاَتِبٌ لاَ شاَعِرٌ. Halil yazardır şair değil. لَكِنْ fakat, bunun aksine ماَ جاَءَ السَّيِّدُ لَكِنْ حاَدِمُهُ. Bey gelmedi fakat hizmetçisi geldi. ماَ ذَبَحَ الْجَزاَّرُ الْبَقَرَةَ لَكِنْ شاَةً. Kasap sığır boğazlamadı fakat bir koyun boğazladı. بَلْ belki, bilakis, hayır, öyle değil..İmtihandan Yusuf, hayır Osman çıktı. Atıf harflerinin neler olduğunu öncelikle ezberlemeniz gerekiyor. Yukarıdaki özet biraz yardımcı olur , diye düşünüyorum... Eğer yine sormak istediğiniz sorular varsa aşağıdaki linkten soru sorabilirsiniz..Kolay gelsin [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]
__________________ O (cc)’NA SIĞINMAK AYRICALIKTIR | |
19 Mayıs 2018, 02:30 | Mesaj No:859 |
Durumu: Medine No : 38944 Üyelik T.:
09 Şubat 2014 |
EMİR Emir üç kısma ayrılır: a) Emri Gaib اَمْرٌ غَائِبٌ b) Emri Hazır اَمْرٌ حَاضِرٌ c) Emri Mütekellim اَمْرٌ مُتَكَلِّمٌ Emri gaib de mazi ve muzari gibi iki kısım vardır: 1) Malum 2) Meçhul EMRİ GAİB MALUM Emri gaib malum, fiili muzarinin malum olan altı gaib çekiminin başına, cazim kelimelerden olan لِ harfini getirmekle meydana gelir. Emri gaib malumun çekimi: جَمْعٌ Çoğul تَثْنِيَةٌ İkil مُفْرَدٌ Tekil لِيَكْتُبُوا لِيَكْتُبَا لِيَكْتُبْ مُذَكَّرٌ مُخَاطَبٌ لِيَكْتُبْنَ لِتَكْتُبَا لِتَكْتُبْ مُؤَنَّثٌ EMRİ GAİB MEÇHUL Emri gaib meçhul, fiili muzarinin meçhul olan altı gabi çekiminin başına, cazim kelimelerinden لِ harfini getirmekle meydana gelir. Emri gaib meçhulun çekimi: جَمْعٌ Çoğul تَثْنِيَةٌ İkil مُفْرَدٌ Tekil لِيُكْتَبُوا لِيُكْتَبَا لِيُكْتَبْ مُذَكَّرٌ مُخَاطَبٌ لِيُكْتَبْنَ لَتُكْتَبَا لِتُكْتَبَا مُؤَنَّثٌ EMRİ HAZIR Emri hazır da mazi ve muzari gibi iki kısma ayrılır: 1) Malum 2) Meçhul EMRİ HAZIR MALUM Emri hazırın malumu üç şekil üzere bulunur: (1)- اُفْعُل (1. – 5. bab) (2)- اِفْعِلْ (2. – 6. bab) (3)- اِفْعَلْ (3. – 4. bab) Birinci ve beşinci babdan olan fiillerin emri hazır malumu birinci şekilde gelir. Örneğin: أ birinci babdan olan كَتَبَ mazi malum fiilinin emri hazırı اُكْتُبْ dür. Beşinci babdan olan حَسُنَ mazi malum fiilinin emri hazırı اُحْسُنْ dür. İkinci ve altıncı babdan olan fiillerin emri hazır malumu ikinci şekilde gelir: غَسَلَ mazi malum fiilin emri hazırı اِغْسِلْ dir. Altıncı babdan olan حَسِبَ mazi malum fiilinin emri hazırı اِحْسُبْ dir. Üçüncü ve dördüncü babdan olan fiillerin emri hazır malumu üçüncü şekilde gelir: üçüncü babdan olan فَتَحَ mazi malum fiilinin emri hazırı اِفْتَحْ dir. dördüncü babdan olan عَلِمَ mazi malum fiilinin emri hazır malumu اِعْلَمْ dir. اُفْعُلْ kalıbındaki emri hazır malumun çekimi: جَمْعٌ Çoğul تَثْنِيَةٌ İkil مُفْرَدٌ Tekil اُكْتُبُوا اُكْتُبَا اُكْتُبْ مُذَكَّرٌ مُخَاطَبٌ اُكْتُبْنَ اُكْتُبَا اُكْتُبِى مُؤَنَّثٌ اِفْعِلْ kalıbındaki emri hazır malumun çekimi: جَمْعٌ Çoğul تَثْنِيَةٌ İkil مُفْرَدٌ Tekil اِغْسِلُوا اِغْسِلاَ اِغْسِلْ مُذَكَّرٌ مُخَاطَبٌ اِغْسِلْنَ اِغْسِلاَ اِغْسِلِى مُؤَنَّثٌ اِفْعَلْ kalıbındaki emri hazır malumun çekimi: جَمْعٌ Çoğul تَثْنِيَةٌ İkil مُفْرَدٌ Tekil اِفْتَحُوا اِفْتَحَا اِفْتَحْ مُذَكَّرٌ مُخَاطَبٌ اِفْتَحْنَ اِفْتَحَا اِفْتَحِى مُؤَنَّثٌ EMRİ HAZIR MEÇHUL Emri hazırdan meçhul gelmez. Ancak Türkçede “yazıl, yazılınız” gibi meçhul (edilgen) çekiminde kullanılan emri hazırlar (emir kipinin ikinci şahısların)ın Arapçaya tercümesi için muzarinin meçhul olan altı muhatab çekiminin başına cazim kelimelerden olan لِ harfini getirmekle olur. جَمْعٌ Çoğul تَثْنِيَةٌ İkil مُفْرَدٌ Tekil لِتُكْتَبُوا لِتُكْتَبَا لِتُكْتَبَ مُذَكَّرٌ مُخَاطَبٌ لِتُكْتَبْنَ لِتُكْتَبَا لِتُكْتَبِى مُؤَنَّثٌ c- EMRİ MÜTEKELLİM Emri Mütekellim iki kısıma ayrılır: 1- Malum 2- Meçhul EMRİ MÜTEKELİM MALUM Emri mütekellim malumu, fiili muzarinin malum iki mütekellim çekiminin başına, cazim kelimelerinden olan لِ harfini getirmekle meydana gelir. لِاَكْتُبَ مُتَكَلِّم وَحْدَهُ لَنَكْتُبْ مُتَكَلِّم مَعَ الغَيْرِ EMRİ MÜTEKELLİM MEÇHUL Emri mütekellim meçhul, fiili muzarinin meçhul iki mütekellim çekiminin başına cazim kelimelerden olan لِ harfini getirmekle meydana gelir. لِاُكْتَبْ مُتَكَلِّم وَحْدَهُ لِنُكْتَبْ مُتَكَلِّم مَعَ الغَيْرِ Dikkat: 1- Emri gaibler –gerek malum ve gerekse meçhul olsunlar- Türkçeye emir kipinin üçüncü şahsın olumlusu ile tercüme edilir. 2- Emri hazırlar –gerek malum ve gerekse meçhul olsunlar- Türkçeye emir kipinin ikinci şahsın olumlusu ile tercüme edilir. Örnek: اُكْتُبْ (yaz), لِتُكْتَبْ (yazıl) gibi. 3- Emri mütekellimler –gerek malum ve gerekse meçhul olsunlar- Türkçeye dilek-istek kipinin birinci şahsın olumlusu ile tercüme edilirler. Örnek: لِاَكْتُبْ (yazayım), لِنَكْتُبْ (yazalım), لِاُكْتَبْ (yazılayım), لِنُكْتَبْ (yazılalım) gibi. NEHİY Nehiy üç kısma ayrılır: Nehyi Gaib نَهْىٌ غَائِبٌ Nehyi Hazır نَهْىٌ حَاضِرٌ Nehyi Mütekellim نَهْىٌ مُتَكَلِّمٌ لاَ harfi (lai nehiy) fiili muzarinin gerek malum gerekse meçhulü olsun bütün çekimlerinin başına geçebilir. Ancak gaib çekimlerinin başına geçmesiyle meydana gelen kelimeye NEHYİ GAİB, muhatab çekimlerinin başına geçmesiyle meydana gelen kelimeye NEHYİ HAZIR diğer adıyla NEHYİ MUHATAB, mütekellim çekimlerinin başına geçmesiyle meydana gelen kelimeye de NEHYİ MÜTEKELLİM denir. NEHYİ GAİB Nehyi gaib malumun çekimi: جَمْعٌ Çoğul تَثْنِيَةٌ İkil مُفْرَدٌ Tekil لاَ يَكْتُبُوا لاَ يَكْتُبَا لاَ يَكْتُبْ مُذَكَّرٌ مُخَاطَبٌ لاَ يَكْتُبْنَ لاَ تَكْتُبَا لاَ تَكْتُبْ مُؤَنَّثٌ Nehyi gaib meçhulün çekimi: جَمْعٌ Çoğul تَثْنِيَةٌ İkil مُفْرَدٌ Tekil لاَ تَكْتُبُوا لاَ يُكْتَبَا لاَ يُكْتَبْ مُذَكَّرٌ مُخَاطَبٌ لاَ يُكْتَبْنَ لاَ تُكْتَبَا لاَ تُكْتَبْ مُؤَنَّثٌ NEHYİ HAZIR Nehyi hazır malumun çekimi: جَمْعٌ Çoğul تَثْنِيَةٌ İkil مُفْرَدٌ Tekil لاَ تَكْتُبُوا لاَ تَكْتُبَا لاَ تَكْتُبْ مُذَكَّرٌ مُخَاطَبٌ لاَ تَكْتُبْنَ لاَ تَكْتُبَا لاَ تَكْتُبِى مُؤَنَّثٌ Nehyi hazır meçhulün çekimi: جَمْعٌ Çoğul تَثْنِيَةٌ İkil مُفْرَدٌ Tekil لاَ تُكْتَبُوا لاَ تُكْتَبََا لاَ تُكْتَبْ مُذَكَّرٌ مُخَاطَبٌ لاَ تُكْتَبْنَ لاَ تُكْتَبََا لاَ تُكْتَبِى مُؤَنَّثٌ NEHYİ MÜTEKELLİM Nehyi mütekellim malumun çekimi: لاَ اَكْتُبْ مُتَكَلِّم وَحْدَهُ لاَ نَكْتُبْ مُتَكَلِّم مَعَ الغَيْرِ Nehyi mütekellim meçhulün çekimi: لاَ اُكْتَبْ مُتَكَلِّم وَحْدَهُ لاَ نُكْتَبْ مُتَكَلِّم مَعَ الغَيْرِ Dikkat: 1- Nehyi gaibler –gerek malum ve gerekse meçhul olsunlar- Türkçeye emir kipinin üçüncü şahsın olumsuzu ile tercüme edilirler. Örnek: لاَ يَكْتُبْ (yazmasın), لاَ يُكْتَبْ (yazılmasın) gibi. 2- Nehyi hazırlar –gerek malum ve gerekse meçhul olsunlar- Türkçeye emir kipinin ikinci şahsın olumsuzu ile tercüme edilirler. Örnek: لاَ تَكْتُبْ (yazma), لاَ تُكْتَبْ (yazılma) gibi. 3- Nehyi mütekellimler –gerek malum gerekse meçhul olsunlar- Türkçeye dilek-istek kipinin birinci şahsın olumsuzu ile tercüme edilirler. Örnek: لاَ اَكْتُبْ (yazmayayım), لاَ نَكْتُبْ ( yazmayalım), لاَ اُكْتَبْ (yazılmayayım), لاَ نُكْتَبْ (yazılmayalım) gibi. Dikkat: Yukarıda (buraya kadar) ne zaman müzari meczum denirse, bundan maksat malum ve meçhul olan CAHDİ MUTLAK, CAHDİ MUSTAĞRAK, EMRİ GAİB, NEHYİ GAİB, EMRİ MÜTEKELLİM, NEHYİ MÜTEKELLİM, NEHYİ HAZIR ve EMRİ HAZIRIN MEÇHULÜ’dür.
__________________ O (cc)’NA SIĞINMAK AYRICALIKTIR |
Konuyu Toplam 56 Kişi okuyor. (0 Üye ve 56 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
Tefsir Dersi Soru-Cevap Bölümü | Medineweb | Tefsir | 12 | 05 Aralık 2019 19:29 |
Din Psikolojisi dersi soru-cevap bölümü | Medineweb | Din psikolojisi | 9 | 20 Nisan 2018 22:05 |
Türk Dili dersi soru-cevap bölümü | Medineweb | Türk Dili 1 | 317 | 19 Nisan 2018 22:54 |
AÖF İlahiyat Arapça Dersi Soru Cevap Bölümü | muuskem | Arapça 1 | 84 | 20 Ocak 2016 14:17 |
İslam mezhepleri Tarihi dersi soru-cevap bölümü | Medineweb | İslam Mezhepler Tarihi | 0 | 21 Şubat 2014 20:21 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|