|
Konu Kimliği: Konu Sahibi Medineweb,Açılış Tarihi: 10Haziran 2013 (23:25), Konuya Son Cevap : 16 Temmuz 2019 (17:33). Konuya 1676 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
17 Mart 2015, 23:53 | Mesaj No:1551 |
Cevap: Arapça 4 soru-cevap bölümü
yani cevap cümlesi isimle başlamış ise nasıl bir kural uygulanır...
__________________ | |
17 Mart 2015, 23:55 | Mesaj No:1552 |
Durumu: Medine No : 47234 Üyelik T.:
30 Aralık 2014 | Cevap: Arapça 4 soru-cevap bölümü cevap cümlesinin başına fe getirilir
__________________ Asla geçmişte yaşama; ama daima geçmişten ders al... |
18 Mart 2015, 00:05 | Mesaj No:1554 |
Durumu: Medine No : 47234 Üyelik T.:
30 Aralık 2014 | Cevap: Arapça 4 soru-cevap bölümü sorun değil abla cevapladım
__________________ Asla geçmişte yaşama; ama daima geçmişten ders al... |
18 Mart 2015, 00:30 | Mesaj No:1555 |
Cevap: Arapça 4 soru-cevap bölümü
cevap cümlesinin başında len, la.ma gibi olumsuzluk edatlarından birinin olması durumunda başına fe getirilir kısaca cevap cümlesi olumsuz bir cümle olduğunda bu edatların başına fe getirilir.... ve in lem tefal fema ...ayet cümlesini açıklar mısınız?
__________________ | |
18 Mart 2015, 00:33 | Mesaj No:1556 |
Durumu: Medine No : 47234 Üyelik T.:
30 Aralık 2014 | Cevap: Arapça 4 soru-cevap bölümü fema bellağte riseletehü cevap cümlesi ve cevap cümlesinin başında ma olumsuzluk edatı var bundan dolayı fe gelmiştir.
__________________ Asla geçmişte yaşama; ama daima geçmişten ders al... |
18 Mart 2015, 00:42 | Mesaj No:1557 |
Cevap: Arapça 4 soru-cevap bölümü
cevap cümlesi başında gad ,se ve seyfe gibi edatlardan biri bulunursa mazi veya muzarili bir fiil olursa bu edatların başına fe getiriyoruz.. in yesrigu fegad serağa ....ayet cümlesini açıklar mısınız?
__________________ | |
18 Mart 2015, 00:44 | Mesaj No:1558 |
Durumu: Medine No : 47234 Üyelik T.:
30 Aralık 2014 | Cevap: Arapça 4 soru-cevap bölümü fegad seraga ehhu lehü min gablü cevap cümlesidir gad ile başlamış bundan dolayı başında fe harfi var
__________________ Asla geçmişte yaşama; ama daima geçmişten ders al... |
02 Nisan 2015, 01:41 | Mesaj No:1559 |
Durumu: Medine No : 38944 Üyelik T.:
09 Şubat 2014 | Cevap: Arapça 4 soru-cevap bölümü
1. Ünite Özeti Sayı ve Temyiz.. Sayı sıfatları iki kısma ayrılır. 1. Asıl sayı 2. Sıra sayı Asıl sayılardan sonra temyiz kavramı söz konusudur. ( Önemli ) Temyiz = Kapalı ( müphem ) olan isim veya cümleyi açıklamak için zikredilen nekre isimdir. Müphem olana mümeyyez denir. Mümeyyez ikiye ayrılır. 1. Melhuz mümeyyez = Telaffuz edilmeyen ama konuşmayla anlaşılır. 2. Telaffuz edilen mümeyyez ( Melfuz ) Melfuz mümeyyez dört çeşittir. a. Ağırlık ölçüleri b. Hacim ölçüleri c. Uzunluk ve alan ölçüleri d. Sayılar Arapça'da sayı ismine el aded , sayılan kelimeye el ma'dud denir. fil hadikati hamse aşerate şecareten hamse aşerate = aded şecaraten = ma'dud Sayılar dört kısma ayrılır 1. Müfred = 1'den 10'a kadar 2. Mürekkep Sayılar = 11'den 19'a kadar 3. Ukud Sayılar = 20'den 90'a kadar 4. Atıflı Sayılar = 21 ve 99 gibi iki sayının arasına atıf vavı getirilerek söylenen sayılar. ARAPÇA'DA 1 ve 2 SAYILARININ TEMYİZİ YOKTUR. KENDİNDEN ÖNCEKİ KELİMENİN SIFATI OLURLAR. Müzekker için = Temyiz müzekker , sayı müennes gelir. Müennes için = Temyiz müennes , sayı müzekker gelir. 3 - 10 arasındaki sayıların temyizi cemi ( çoğul ) ve mecrur yani esrelidir. Mürekkep ( Birleşik ) Sayılar = Bu sayılar fetha üzerine mebnidir ( değişmez ) . Temyizleri müfred, mansub ve nekra ( tekil , belirsiz , fethalı ) olarak gelir. 12. sayısının birler basamağı mu'rab tır ( değişir) ve tesniye gibi irab alır. Temyizleri müzekker de müennes de olsa değişmez. İra'b yönünden ukud sayıları de cemi müzekker salim gibidir. Matuf ( Atıflı ) Sayılar = Temyiz ve sayı bakımından uyumludur. Her ikisi de ya müzekker ya da müennes gelmelidir. 100 , 1000 ve katlarının temyizi izafetle müfred mecrur olur. ( Önemli bir kuraldır ) Temyizleri müzekker veya müennes olsa da 100 ve 1000 sayılarında değişiklik olmaz. 100 ( mietü ) aynı kalır değişmez... 100 ve 1000 sayısı atıflı olarak başka bir sayıyla söylenirse temyiz en son söylenen sayıya uyar. 100 , 1000 sayısının tesniyelerin ve sadece 1000'in çoğulunun temyizi müfred ve mecrur olur. cee mietün ve hamsetün ve ışruune racülen / cee hamsetün ve ışruune ve mietü racülin '' Yüz yirmi beş adam geldi '' 12 , 22 , 62 , 72 gibi atıflı sayılarda temyiz ile birler basamağı müenneslik , müzekkerlik yönünden uyum içindedir. 24 , 47 , 57 , 86 gibi sayıların temyizi ve birler basamağı zıt cinste olur. fil yevmi erbaü ve ışruune seaten erbaü = birler basamağı seaten = temyiz Temyiz müennes gelmiş, birler basamağı müzekker gelerek zıtlık oluşturmuş. Sıra sayılarının temyizi olmaz. Bunlar sıfat veya muzaf olabilirler. Sıfat olursa müzekkerlik müenneslik ve irab yönünden kendilerinden öncekine uyarlar.. NOT : Ukud sayılar '' vav '' ile gelirse müfred - mecrur , '' ya '' ile gelirse müfred - mansub olur... اربعون سنة - اربعين سنة
__________________ O (cc)’NA SIĞINMAK AYRICALIKTIR |
03 Nisan 2015, 23:35 | Mesaj No:1560 |
Durumu: Medine No : 36945 Üyelik T.:
31 Aralık 2013 | Cevap: Arapça 4 soru-cevap bölümü
1.kırtasıyeden 11 kıtap ve 5 kalem satın aldım temyızı kıtaben tmyız 2 eglamın iştareytü mıne lmektebeti ehade aşare kıtaben ve hamsete eglami 2. toplantıya şırketlerden dort temsilci geldi tmyız menduubıne sayı4 3. baskan 13 soruya cevap verdı tmyız sualen 4.bakan 24gazetecıye davetıye gonderdı tmyzı sahafıyyen 5.temyızı taalibın sayı500 6,temyızı esiletin sayı 7 7.temyız elafın sayı3 2temyız rıyaalin sayı 3bın 8 temyızı raakiben sayı 90 9.temyızı meriden sayı 15 10.temyızı safhaten sayı200
__________________ Canımız gündüz, bedenimiz gece gibidir. Biz gece ile gündüz arasındaki sehere benzeriz. Hz. Muhammed(sav) |
Konuyu Toplam 118 Kişi okuyor. (0 Üye ve 118 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
Hadis soru-cevap bölümü | Medineweb | Hadis | 440 | 03 Mart 2019 14:25 |
Arapça 3 Dersi Soru-Cevap Bölümü | Medineweb | Arapça 3 | 859 | 19 Mayıs 2018 02:31 |
Arapça2 soru-cevap bölümü | Medineweb | Arapça2 | 4 | 03 Mart 2018 12:58 |
DHBT soru-cevap bölümü | Medineweb | DHBT-Hazırlık/Notlar/Özetler | 451 | 20 Kasım 2016 14:45 |
AÖF İlahiyat Arapça Dersi Soru Cevap Bölümü | muuskem | Arapça 1 | 84 | 20 Ocak 2016 14:17 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|