|
Konu Kimliği: Konu Sahibi Medineweb,Açılış Tarihi: 09 Mayıs 2013 (15:49), Konuya Son Cevap : 20 Mart 2015 (19:34). Konuya 13 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme: |
09 Mayıs 2013, 15:49 | Mesaj No:1 |
Durumu: Medine No : 13301 Üyelik T.:
04 Şubat 2011 | AÖF ilahiyat Önlisans 2.Sınıf 2011-2012 Bahar Dönemi Dönem Sonu Sınavı Çıkmış Sorular AÖF ilahiyat Önlisans 2.Sınıf 2011-2012 Bahar Dönemi Dönem Sonu Sınavı Çıkmış Sorular HADİS 1. Aşağıdakilerden hangisi hadisleri doğru anlamayı kolaylaştıracak yollardan biridir? A) Hadisleri dışarıdan bir bakışla okumak B) Hadisle meşguliyeti meslek edinmek C) Eleştirel bir bakış açısı geliştirmek D) Hadisleri önce kendi başına mütalaa etmek E) Hadis ehlinin yaşayışı ve usullerine riayet etmek 2. Kaynağı büyük ölçüde hadisler olması sebebiyle geleneksel anlayışta genellikle hadis ile eş anlamlı kullanılan kavram aşağıdakilerden hangisidir? A)Ehl-i Kur'ân B)Vahiy C)Sünnet D)Mübeyyin E)Tebliğ 3. "Vahy-i metluv" aşağıdakilerden hangisini tanımlar? A) Kur'ân-ı Kerîm vahyini B) Tevrat'taki vahyi C) İncil'deki vahyi D) Hz. Muhammed'e (sav) Kur'ân-ı Kerîm dışındaki vahyi E) Hz. İbrahim'e inen vahyi 4. Hz. Peygamber'in (sav) Veda Haccında "Burada bulunanlar bulunmayanlara sözlerimi aktarsın. Çünkü kendisine haber ulaştırılan birçok kimse onu ilk işiten kişiden daha anlayışlı olabilir" buyurmaları aşağıdakilerden hangisini gösterir? A) Hz. Peygamber'e (sav) itaat edilmesinin, Allah'a itaat olduğunu B) Allah Resulü'nün haram kıldığının, Allah'ın haram kıldığı gibi olduğunu C) Sünnetten yüz çevirme neticesinde meydana gelecek sakıncaların olduğunu D) Hz. Peygamber'in, sünnetinin sonraki nesillere aktarılmasını ve anlaşılıp hayata geçirilmesini arzuladığını E) Gelecekte Kur'ân'la yetinmek isteyenlerin olabileceğini 5. Muksirûnun hadis öğrenmeye verdikleri öneme dair rivayetlerin ortak noktası aşağıdakilerden hangisidir? A) Hadisle meşguliyeti meslek haline getirmeleri B) Hadisle meşguliyetlerinin bilinçli bir tercihin neticesi olması C) Resmi görevlerde bulunmalarının ilimle meşguliyetlerini kolaylaştırması D) Hz. Peygamber'e yakın olmaları E) İlk Müslümanlardan olmalarının Hz. Peygamber'le uzun süre geçirmelerini sağlaması 6. Aşağıdakilerden hangisi, sünnetin bağlayıcılığı konusunda, Batılı ve bazı Müslüman araştırmacılar tarafından dile getirilen şüphelerin yanlışlığını gösterir? A) Hz. Peygamber'in Kur'ân'la birlikte hadisleri yazdırmaması B) Sahabenin kendi arasındaki ihtilaflar C) Sahabenin hayatlarının detaylarında dahi sünnete ittiba etmeleri D) Sahabe arasında binden fazla hadis rivayet edenlerin az sayıda oluşu E) Nebevi sünnet teriminin Kur'ân'da geçmemesi 7. Garîbü'l -hadîs ilminin konusu aşağıdakilerden hangisidir? A) Hadis terimleri bilgisi B) Hadislerdeki edebi incelikler C) Kur'ân'a benzerlik teşkil eden hadisler D) Hadis senetlerinin kritiği E) Hadis metinlerinde yer alan nadir ve anlaşılması güç kelimeler 8. Kader inancıyla ilgili olarak "Ne kaderiyye ne cebriye, ikisinin ortası" tesbitiyle aşağıdakilerden hangisi vurgulanmak istenmiştir? A) İlahi irade B) Orta çizgi= İlahi irade+ cüz'i irade C) Cüz'i irade D) Kaza E) Toplum iradesi 9. Aşağıdakilerden hangisi İslâm Medeniyetinde bilimsel sürece yol açan unsurlardan biri değildir? A) Kur'ân B) Sünnet C) Merak D) Veraset E) Nübüvvet 10. Hz. Peygamber'in hadislerinde, ilim tahsilinin özellikle hangi yönü vurgulanmıştır? A) Öğretim şekli B) Derin ve engin oluşu C) Bilginin bizzat kendisi D) Kimden alındığı E) Gaye ve kullanımı 11. "Belimi iki kişi kırdı: Ahlâksız âlim, ibadete dalan câhil. Câhil ibadetiyle, âlim ise ahlâksızlığı ile insanları aldatır". İmam Gazâlî'nin "İhyâu Ulûmi'd-Dîn" adlı eserine aldığı yukarıdaki ifade kime aittir? A) Hz. Ali B) Hz. Peygamber C) Ömer b. Abdilaziz D) Hasan-ı Basrî E) Lokman Hakim 12. Aşağıdakilerden hangisi, hadis külliyatını vazgeçilmez kılan sebeplerden biri değildir? A) Hadislerin, cahiliyye ahlakına dönüşü önlemedeki rolü B) Hadislerin, toplumun kimlik bunalımına girmesini önlemedeki rolü C) Hadislerin, tefrikaya düşmeyi engellemedeki rolü D) Hadislerin, Kur'ân'a danışma zahmetini ortadan kaldırmadaki rolü E) Hadislerin, diğer bütün İslami disiplinlere malzeme vermedeki rolü 13. "Şu üçü bir kimsenin mutluluğunu temin eden şeylerdendir: ..." hadisinin devamında söz konusu edilen üç şey aşağıdakilerden hangisidir? A) Devamlı iş, sıcak yemek, rahat giysi B) Yakın dost, ibadet ehli akraba, bahçeli ev C) Salih komşu, rahat binit, geniş ev D) Salih evlat, şefkatli baba, samimi arkadaş E) Güzel eş, iyi komşu, samimi arkadaş 14. Kütüb-i s itte'n in (altı hadis kitabı) Türk kökenli olmayan musannifi aşağıdaki hangisidir? A) Ebû Dâvud B) Buhârî C) Müslim D) Tirmizî E) İbn Mâce 15. "Bütün peygamberlerin ortak misyonu, nefsin/ruhun eğitimi ve toplumun yönetimidir" şeklinde ifade edilen düşünce aşağıdakilerden hangisine aittir? A) Muhammed Hamidullah B) Şâh Veliyyullah ed-Dihlevî C) W. Montgomery Watt D) Râgıb el-İsfahânî E) Tuğrul Bey 16. İnsanın iyi veya kötü olarak vasıflandırmasına yol açan manevi nitelikleri, huyları ve bunların etkisiyle ortaya koyduğu iradeli davranışlar bütününe ne ad verilir? A) Karakter B) Karar C) Ahlak D) Sünnet E) Din 17. Ahlaki ve hukuki bir tabir olarak "emir bi'l-ma'rûf nehiy ani'l-münker" pratikte aşağıdakilerden hangisini amaçlamaz? A) Kötülüklere ve çirkinliklere veda edip iyiliklere ve güzelliklere dönmeyi B) Erdemli hayat tarzını C) İyiliği öngörüp kötülükten vazgeçirmeyi D) Hamiyet duygularını tatmin etmeyi E) Toplumun huzur ve saadetinin sağlanmasını 18. Aşağıdakilerden hangisi modern dönemde hadise farklı yaklaşan grupların iddialarından biri değildir? A) Hadislerde aktarılan bilgi ile sahabe neslinden itibaren devam eden kesintisiz geleneğin birbirine muhalif olduğu B) Hadislerin ilk andan itibaren yazıya dökülmediği C) Dinin tek kaynağının Kur'ân olduğu D) Hz. Peygamber'in hüküm koyma yetkisinin olmadığı E) Hadislerin kendi arasında çözülemez çelişkiler içerdiği 19. Hz. Peygamber'in sünnetini tespit için toplumun amelinden ziyade muttasıl isnadlı hadislere öncelik verilmesi gerektiği şeklindeki görüşü, müsteşrikler tarafından saptırılarak toplumun sünneti yerine Nebevi sünneti ikame etme çabası olarak nitelenen İslam âlimi aşağıdakilerden hangisidir? A) Ahmed b. Hanbel B) İmam Mâlik C) İmam Şâfi'T D) Imam-ı A'zam Ebû Hanîfe E) İmam Buhârî 20. Aşağıdakilerden hangisi çağdaşçı İslam düşüncesine yöneltilen eleştirilerden biri değildir? A) Geleneksel değerlere karşı tavrı sebebiyle geçmişiyle irtibatını kopardığı B) Kaynaklara dayalı İslam'dan, hayali bir İslam algısına kaydığı C) Klasik geleneğe ait kaynakları içerden okumayı terk ettiği D) Toplumun içine düştüğü sıkıntılara çözüm üretemediği E) Batı'nın yeterince tanınmadığı 21. Aşağıdakilerden hangisi sened tenkidinde dikkate alınan unsurlardan biridir? A) Sened zincirindeki ravilerin Kur'ân hafızı olması B) Sened zincirindeki ravilerin sika olması C) Sened zincirindeki ravilerin belli bir dönemde yaşamış olması D) Sened zincirindeki ravilerin belli bir şehirden olması E) Sened zincirindeki ravilerin belirli bir meslek grubundan olması 22. Aşağıdakilerden hangisi sened tenkidinin hedeflerinden biri değildir? A) Peygamber'e yalan isnad edilmesinin önüne geçmek B) Ravilerin her zaman incelenmesine imkân sağlamak C) Hadisleri sıhhat ve zaaf durumlarına göre tasnif etmek D) Metinlerden hüküm çıkarmak E) Sahih bir metin elde etmek A 23. Hadislerin dil ve üslup açısından incelenmesinde aşağıdakilerden hangisi dikkate alınmaz? A) Hadisin ilmi ve tecrübi verilere aykırı olup olmadığı B) Hadisin abartılı ifadeler taşıyıp taşımadığı C) Hadiste rekaket bulunup bulunmadığı D) Hadisin basit ifadeler taşıyıp taşımadığı E) Hadisin fıtrata aykırı hükümler taşıyıp taşımadığı 24. Bir hadisin el-Mu'cemü'l-müfehres/ Konkordans'ta yer alması için gereken şart aşağıdakilerden hangisidir? A) Türkçe olması B) Kütüb-i Tis'a'da geçmesi C) Çok bilinen bir hadis olması D) Kudsi hadis olması E) Metninin kısa olması 25. Sanal ortamda hadis bulmada kullanılan Şâmile Programının en problemli sahası aşağıdakilerden hangisidir? A) Alternatif kelimelerden arama imkânı verilmemesi B) Sadece hadis kaynaklarını ihtiva etmesi C) Programdaki bir kitap içerisinde ileri ve geri sayfalara gitmenin mümkün olmaması D) Bazı kitapların nerede ve kim tarafından basıldığının belirtilmemiş olması E) İçerisinde çok az kitap bulunması 26. Aşağıdakilerden hangisi Cevâmi'ü'l-kelim programının Şâmile programına olan üstünlüklerinden biridir? A) Cevâmi'ü'l-kelim programında kitapların sesli olarak da dinlenebilmesi B) Cevâmi'ü'l-kelim programında bir kitabın birden çok baskısının yer alması C) Cevâmi'ü'l-kelim programının hadis dışındaki alanlarda da birçok kitap içermesi D) Cevâmi'ü'l-kelim programında daha fazla kitabın bulunması E) Cevâmi'ü'l-kelim programında seçilen iki temel kaynağın ittifak ettiği rivayetleri okumanın mümkün olması ceveplar ILH2006 E C A D B C E B D E A D C A B C D A C E B D A B D E bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur alıntı yapanlar kaynak bildirmezlerse kul hakkına girmiş olurlar |
Konu Sahibi Medineweb 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir | |||||
Konu | Forum | Son Mesaj Yazan | Cevaplar | Okunma | Son Mesaj Tarihi |
Medinewebli önlisans İlahiyat 1.sınıf öğrencileri... | İlahiyat Öğrencileri İçin Genel Paylaşımlar | nurşen35 | 87 | 34331 | 23 Mayıs 2015 21:53 |
Gülmek isteyenler tıklasın :))) | Videolar/Slaytlar | Kara Kartal | 3 | 4121 | 10 Mayıs 2015 16:16 |
Cumartesi Anneleri’nin ahı/Can Dündar | İslami Haberler | Medineweb | 0 | 2757 | 10 Mayıs 2015 16:13 |
Ayın Üyesi ''zeynepnm'' | Ayın Üyesi | 9Esra | 13 | 9090 | 30 Nisan 2015 14:29 |
Müzemmil suresi bize ne anlatıyor | Tefsir Çalışmaları | Medineweb | 0 | 3372 | 19 Nisan 2015 15:45 |
09 Mayıs 2013, 16:00 | Mesaj No:2 |
Durumu: Medine No : 13301 Üyelik T.:
04 Şubat 2011 | Cevap: AÖF ilahiyat Önlisans 2.Sınıf 2011-2012 Bahar Dönemi Dönem Sonu Sınavı Çıkmış KELÂMA GİRİŞ 1. Her iki ilim de konuları itibariyle sıkı bir münasebet içindedirler. Her ikisi de başlangıcı ve sonucu itibariyle varlığı, onun mahiyetini ve nedenini araştırırlar. Ancak, bu iki ilim, metotları itibariyle farklılık arz ederler. Diğeri, kelâm ilminden farklı olarak salt akla dayanır. Yukarıdaki bilgilere göre, kelâm ilmi ile ilişkili olan diğer ilim aşağıdakilerden hangisidir? A) Sosyoloji B) Antropoloji C) Psikoloji D) Mantık E) Felsefe 2. Bu ekole göre, büyük günah işleyen dinden çıkar ise de kâfir olmaz, iman ile küfür arasında kalır. Ne mümin ne kâfir sayılır. Ölünceye kadar tevbe etmesi beklenir. Tevbe etmeden ölürse ebedî olarak Cehennem'de kalır, fakat azabı inkârcılarınkinden hafif olur. Yukarıda anlatılan ekol aşağıdakilerden hangisidir? A) Ehl-i sünnet B) Havârıc C) Mutezile D) Şîa E) Cebriye 3. Ebu Hanife ile ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır? A) Büyük günah işleyen münafıktır. B) Hayır ve şer adına her şey Levh-i mahfuzda yazılıdır. C) el-Fıkhu'l-ekber, onun risalelerinden biridir. D) Kul, fiilini kesbeden; Allah ise yaratandır. E) Allah'ın yaratma, rızık verme, öldürme, diriltme gibi fiili sıfatları vardır. 4. Aşağıdakilerden hangisi Mutezile ekolüne göre, va'd ve va'id başlığı altında incelenen konulardan biri değildir? A) Kabir azabı B) Tevbe C) Kebire D) Küfür E) Allah'ın subuti sıfatları 5. "Ehl-i sünnet kavramı, Rafiziler, Hariciler ve Kaderileri red etme hususunda ittifak edenleri ifade eder" sözünü söyleyen alim aşağıdakilerden hangisidir? A) Cüveynî B) Gazzalî C) Ebu'l-Muin en-Nesefî D) İsferâyinî E) Kâdî Abdülcebbar 6. Aşağıdaki mezheplerden hangisi halifenin Kureyşten olmasını şart kosmamıstır? A) Eş'ariler B) Haricîler C) Maturidiler D) Şia E) Ashabu'l-Hadis 7. Büyük günah işleyen kimsenin küfre girdiğini ve ona Müslüman muamelesi yapılamayacağını iddia eden fırka aşağıdakilerden hangisidir? A) Murcie B) Şia C) Mutezile D) Ehl-i sünnet E) Haricî 8. Allah'ın vech, yed, istiva gibi sıfatlarına ne ad verilir? A) Subutî sıfatlar B) Selbi sıfatlar C) Haberî sıfatlar D) Zatî sıfatlar E) Manevi sıfatlar 9. Aşağıdakilerden hangisi batıda ortaya çıkan ve özellikle XX. yüzyılda İslam dünyasını etkisi altına alan akımlardan biri değildir? A)Pozitivizm B)Materyalizm C)Darvinizm D)Rasyonalizm E)Determinizm 10.Aşağıdakilerden hangisi Yeni İlm-i Kelâm dönemi alimlerinin ortak özelliklerinden biridir? A) Olaylara eleştirel bakmaları ve mezhep taassubundan uzak durmaları B) Klasik kelama bütünüyle karşı olmaları C) Vahiy meleğini inkar etmeleri D) Bütünüyle batı biliminin etkisi altında olmaları E) Mucizeyi inkar etmeleri 11. Aşağıdakilerden hangisi Muhammed Abduh'un Yeni İlm-i Kelâma ilişkin görüşüdür? A) Eş'ari, Maturidi gibi klasik dönem kelâmalarının kitapları faydasızdır. B) Kelâm ilminin klasikleri yerine müteahhirin dönemi muhtasar kitapları okunmalıdır. C) Alimlerin görüşleri önemsenmeli ve nass mesabesinde görülmelidir. D) Kelâmcı olaylara eleştirel değil, teslimiyetle bakabilmelidir. E) Klasik kelâmda ihtilaf konusu olan konulara yer verilmemelidir. 12. Peygamberliğin vehbi (Allah'ın bağışı) değil, kesbi olduğunu söyleyen alim kimdir? A) Muhammed Abduh B) Şibli Numani C) İzmirli İsmail Hakkı D) Reşid Rıza E)Filibeli Ahmed Hilmi 13. Halk arasında öngörü veya iç görü anlamında kullanılan Kur'an kavramı aşağıdakilerden hangisidir? A) Göz B) Akıl C) Duyu D) Basiret E) Kulak 14. Aşağıdakilerden hangisi nakli bilgi değildir? A) Tabiattan elde edilen bilgiler B) Cebrail'in getirdiği vahiy C) Tabiînden alınan bilgiler D) Hz. Peygamber'in tebliğ ettiği hükümler E) Sahabeden alınan bilgiler 15. "Bilginin değeri, bilgi araçlarının değeri ile doğru orantılıdır" hükmü aşağıdakilerden hangisini gerektirmez? A) Bilgi veren kişi fâsık olmamalıdır. B) Bilgi veren kişi yalancı olmamalıdır. C) Duyu organları sağlıklı olmalıdır. D) Kişinin aklî muhakeme gücünde eksiklik bulunmamalıdır. E) Kişinin bedenî sağlığı yerinde olmalıdır. 16. Aşağıdakilerden hangisi Allah'ın subutî sıfatlarındandır? A)Bekâ B)Kıdem C)Kelâm D)Vahdaniyet E)Vücud 17. Cevher düşüncesini Hk ortaya atan ve savunan mezhep aşağıdakilerden hangisidir? A)Eş'arîlik B)Mu'tezile C)Matüridîlik D)Hanbelîlik E)Ehl-i Hadîs 18. "Mürekkep" kavramı hangi varlık türü için kullanılır? A)Cüz ellezî la yetecezzâ B)Cevher C)Araz D)Cisim E)Müfret 19. Allah'ın geçmişe doğru başlangıcının bulunmaması sıfatına ne ad verilir? A) Kıdem B) Muhalefetü'n li'l-havâdis C) Vücud D) Bekâ E) Vahdaniyet 20.İslâm'ın Hk, döneminde kelâm alanında eser telifi görülmemesinin temel sebebi aşağıdakilerden hangisidir? A) Kur'ân-ı Kerîm'de teolojik tartışmalara temel teşkil edecek ayetler bulunmaması B) İslâm toplumunun fikrî ve kültürel durumunun karmaşıklık ve soyutluktan uzak bir yapı sergilemesi C) Hz. Peygamber'in toplum içinde var olması ve vahiy sürecinin halen devam etmesi D) Naslar üzerinde tartışma yaratacak yorumlara sapılmaması E) Felsefî kavram ve fikirlerle henüz karşılaşılmamış olması 21. Aşağıdakilerden hangisi Ebû Hanîfe'nin akaid risalelerinden biridir? A) el-Akîde B) el-Vasiyye C) Risâle fî istihsâni'l-havz fî ilmi'l-kelâm D) Kitâbü's-sünne E) Risâle ilâ ehli's-Seğr 22. Aşağıdakilerden hangisi Ebü'l-Hüseyin el-Hayyât'ın "el-İntisâr" isimli eserinin özelliklerinden biri değildir? A) Mu'tezile'yi savunma amacıyla yazılmış olması B) Müellifin günümüze ulaşan tek eseri olması C) Daha önceki Mu'tezilî görüşleri yine yetkin bir Mu'tezilî'nin elinden günümüze aktarması D) Bütün kelâmî konuları ihtiva eden sistematik bir eser olması E) Hicrî III. yüzyıla ait bir eser olması 23. Kelâmı siyaset ve fıkıh gibi pratik (amelî) ilimler içerisinde değerlendiren ve onu dini savunma sanatı ve bir araç olarak gören İslâm filozofu kimdir? A) Kindî B) Âmirî C) Fârâbî D) İbn Sînâ E) Gazâlî 24. Aşağıdakilerden hangisi Selef ve Selef çizgisini takip edenlerin kelâma yönelik eleştirilerinden biri değildir? A) Kelâm, dini anlama noktasında esas olan Kur'ân, Sünnetçe sahabe kavlinin dışında kaldığından bid'attir. B) Kur'ân ve Sünnet'in üslubuna aykırı biçimde hitabet ve cedel üslubunu benimser. C) Kelâmcılar ispatlanmamış felsefî nazariyeleri kesin hakikatler gibi benimsemişlerdir. D) Zaman içerisinde özünden uzaklaşarak hasmı mağlup etmeye yönelik kısır bir tartışma biçimi haline gelmiştir. E) İnanç esaslarının müdafaasında yetersiz kalmıştır. 25. Aşağıdakilerden hangisi günümüzde kelâma yönelik eleştiride bulunan isimlerden biridir? A) Bakıllanî B) Haşan Hanefî C) Devvanî D) Amidî E) Molla Fenarî 26. Aşağıdakilerden hangisi modern dönemde kelâma yöneltilen eleştirilerin zayıf ve tutarsız noktalarından biri değildir? A) Kelâma yöneltilen geleneksel eleştirileri yetersiz görmeleri B) Kelâmın kendi var oluş gayesinden uzaklaşacak biçimde farklı meselelerle ilgilenmesini gerekli görmeleri C) Kelâmî düşünme biçimlerinin ortaya çıktığı psikolojik, fikrî ve sosyal ortamı değerlendirmeye katmamaları D) Kelâm ilminin geçirdiği tarihî sürecin, eserlerin yapı ve muhtevasını belirleyici rolünü göz ardı etmeleri E) Toptancı bir yaklaşımla İslâm dünyasının yaşadığı bazı olumsuzlukların tek sebebi olarak kelâmî düşünceyi görmeleri cevaplar ILH2007 E C A E D B E C D A E B D A E C B D A C B D C E B A bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur alıntı yapanlar kaynak bildirmezlerse kul hakkına girmiş olurlar |
09 Mayıs 2013, 16:01 | Mesaj No:3 |
Durumu: Medine No : 13301 Üyelik T.:
04 Şubat 2011 | Cevap: AÖF ilahiyat Önlisans 2.Sınıf 2011-2012 Bahar Dönemi Dönem Sonu Sınavı Çıkmış DİN EĞİTİMİ VE DİN HİZMETLERİNDE REHBERLİK 2012 DS 3451-A 1. Eğitim açısından önemlidir? A) Eğitimin tanımını doğru yapmak için B) İnsanı, diğer varlıklardan ayırt etmek için C) İletişim kurmak için D) Çevreyi tanımak için E) Hayatı anlamak için 2. Dinî duygu ve inancın, hayatın her alanında kendini göstermesi ne anlama gelir? A) Dinin, bir vicdan işi olduğu B) Dinin, hayatın bazı alanlarında yoğunlaştığı C) Dinin, her insanın özünde var olan bir gerçek olduğu D) Hayatla din arasında zıt bir ilişki olduğu E) Dinin, hayatın iki cephesinden birini oluşturduğu 3. İnsanın, Yaratıcı ile her zaman bir şekilde irtibatlı oluşu, din eğitimcisi açısından öncelikle ne anlam ifade eder? A) Yaratıcı ile irtibat olunca, din eğitimcisine bir şey kalmaz. B) İnsanlardan umut kesilmemelidir. C) Yaratandan ötürü yaratılan hoş görülmelidir. D) Anne-baba, irtibatta önem arz eder. E) Bazı kişiler ne kadar çalışılsa da iflah olmaz. 4. Ekonomide, "hırsızlık ve rüşvet" nasıl bir "girdi" oluşturmaktadır? A) Güven sarsıcı B) İnsanlık dışı C) Nitelik eksikliği D) Ahlâk dışı E) Maliyet artırıcı 5. Tanzimat döneminde eğitim alanında yapılan yeniliklerle ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır? A) Medreselerin ıslahı ile ilgili somut bir adım atılmamıştır. B) Mektep programlarında din derslerine yer verilmiştir. C) Medreseler kapatılmıştır. D) Eğitim kurumlarının idaresi farklı birimler tarafından gerçekleştirilmiştir. E) Yeni mektepler açılmıştır. 6.Aşağıdakilerden hangisi, İslam dünyasında tıp, astronomi, matematik ve felsefe alanlarında önemli çalışmalar yapan ünlü bilginlerden biridir? A) Mus'ab b. Umeyr B) Nizamü'l-Mülk C) Sîbeveyh D) İbn-i Sina E) Ebu'l-Esved ed-Düelî 7. Aşağıdakilerden hangisi din öğretiminde yöntem seçimini etkileyen başlıca faktörlerden biri değildir? A) Öğrencinin özellikleri B) Velilerin özellikleri C) Dersin muhtevası D) Öğretmenin özellikleri E) Zaman, maliyet ve fiziksel imkânlar 8. Bir olayı ya da sorunu yazılı veya sözlü, görsel veya işitsel araçlarla öğrencilerin dikkatine sunarak, söz konusu olay hakkında değerlendirme yapma, neden-sonuç ilişkisi kurma ve çözüm önerileri sunmaya dayalı öğretim yöntemi aşağıdakilerden hangisidir? A) Örnek olay incelemesi yöntemi B) Takrir yöntemi C) Problem çözme yöntemi D) Gözlem gezisi yöntemi E) Demonstrasyon yöntemi 9. Aşağıdakilerden hangisi, çocuğun dinî gelişiminde etkili olan faktörlerden biri değildir? A) Çocuğun yaşadığı sosyal çevre B) Çocuğun bedensel, duygusal ve dilsel gelişimi C) Çocuğun ailesi ve yakın çevresindeki diğer yetişkinlerin tutumu D) Çocuğun bilişsel ve sosyal gelişimi E) Çocuğun genetik olarak sahip olduğu özellikler 10. Bireyin, kendisinden başlayarak var olan her şeyi sorguladığı, eski bir deyimle "künhüne vâkıf olma" duygusunun güçlü bir şekilde hissedildiği dönem aşağıdakilerden hangisidir? A) Genç yetişkinlik B) Son çocukluk C) Gençlik D) Son yetişkinlik E) İlk yetişkinlik 11.Aşağıdakilerden hangisi, gençlik dönemi din eğitiminde dikkate alınması gereken hususlardan biri değildir? A) Gencin bağımsızlık duygularının desteklenmesi, sağlıklı bir özgürleşme süreci yaşamasına yardımcı olunması B) Gençlerle arkadaş olunabilmesi ve onlara arkadaşça davranıİması C) Din eğitiminin, dinin ruhunu ve gencin gelişim özelliklerini bilen kişiler tarafından verilmesi D) Gençlere sık sık öğüt verilmesi, yaptıkları davranışların kendisinden beklenen davranışlar olmadığının her fırsatta hatırlatılması E) Doğrudan gencin davranışlarının hedef alınmaması 12. Din ve kültür ilişkisi ile ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır? A) Din, kültürü oluşturan öğelerin ve değerlerin biçimlenmesinde etkilidir. B) Din, eğitim aracılığı ile aktarılır, ancak kültürün aktarılması eğitimin konusu değildir. C) Kültür insan, din ise ilahi kaynaklıdır. D) Din, kültür ile birlikte insan varlığının ve hayatının göz ardı edilemez bir gerçekliğidir. E) Mezheplerin ortaya çıkmasında kültürün de etkisi vardır. 13. Küreselleşen dünyada barışın sağlanmasında din eğitiminin önemi ile ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır? A) Din eğitimi, insanların dinler konusunda bilgilenmesini sağlar. B) Din eğitiminde farklı inançların tanıtılması, dinler arasındaki ortak nokta ve amaçların tanınmasını sağlar. C) Din eğitimi programlarının düzenlenmesinde, farklı inançlara karşı hoşgörülü tutumun kazandırılması hedeflenmelidir. D) Farklı inanç, ibadet ve anlayışlara sahip dinlerin öğretiminin birlikte yapılması dinler arasındaki çatışmaları derinleştirir. E) Kültüre biçim veren bir unsur olarak dinlerin bilinmesi, insanların birbirlerini anlamalarını sağlar. 14. Türkiye'de, 1982 yılından itibaren ilk ve orta dereceli okullar için hazırlanan din eğitimi programlarına getirilen en önemli yenilik aşağıdakilerden hangisidir? A) İbadet konularına yer verilmesi B) Hz. Muhammed'in hayatı hakkında bilgilere yer verilmesi C) İnanç konularına yer verilmesi D) Sure ve duaların öğretimine yer verilmesi E) İçeriğin, mezhepler üstü ve dinler açılımlı anlayışla düzenlenmesi 15. I. İki kişinin bir konuyu tartışması II. Öğretmenin sınıfta ders anlatması III. Bir konferansçının topluluğa hitap etmesi IV. İki arkadaşın sohbet etmesi V. Televizyondaki bir tartışmayı izlemek Yukarıdaki iletişim etkinliklerinden hangileri, işlemsel iletişim modeline örnektir? A)I ve II B)I ve IV C)II ve III D)III ve V E)IV ve V 16. Aşağıdakilerden hangisi, doğrusal iletişim modelinin unsurlarından biri değildir? A)Geribildirim B)Mesaj C)Kaynak D)Kanal E)Alıcı 17. I.Kaynak kişinin, sürecin başarısından sorumlu olması II.İlişkilere dayalı bir süreç olarak gelişmesi III.Tamamen öğretme ve bilgilendirme amaçlı olması IV.Önceden tasarlanan planlı ve düzenli biretkinlik olması V.Doğrusal iletişim modeline göre yürütülmesi Yukarıdakilerden hangileri, akademik iletişimin özelliklerindendir? A)I, II ve III B)I, III ve IV C)M,III ve V D)M,IV ve V E)III,IV ve V 18.Aşağıdakilerden hangisi, din hizmetlerindeki ilişki ve iletişimlerde uyulması gereken esaslardan biri değildir? A) Esnek ve uzlaşmacı davranmak B) Eleştirici, sorgulayıcı ve yadırgayıcı davranmamak C) Gereksiz ve ilgisiz söz ve davranışlardan kaçınmak D) Dostça, samimi ve hasbi davranmak E) Dini grup normlarına uygun davranmaya özen göstermek 19. Dini anlamların derinliği ve din dilinin ikna etmeye dayanan özelliği sebebiyle, sözlerin yetersiz kaldığı yerde destekleyici ve düzeltici olarak devreye giren iletişim aracı aşağıdakilerden hangisidir? A) Günlük dil B) Kavramlar C) Kılık kıyafetler D) Beden dili E) Sinir dili 20. Cami içi ve cami dışı bireysel ve sosyal nitelikli din hizmetlerinde, insanlarla ideal iletişimler kurulmasını sağlayan en etkili faktör aşağıdakilerden hangisidir? A) Güzel konuşmak B) Samimiyet kurmak C) Model bir kişilik ortaya koymak D) Sorumlu davranışlar sergilemek E) Sempatik ilişkiler kurmak 21. Aşağıdakilerden hangisi, rehberlik kavramına ait farklı tanımlardaki ortak unsurlardan biri değildir? A) Para B) Süreç C) Yardım D) Uzman rehber E) İnsan 22. Uyumsuzluğu ve davranış bozukluğunu önleyici çalışmalara rağmen psikolojik yönden problemli kişiler için rehberlik hizmeti veren birimlerin, gerek psikoterapi gerekse ihtisas servislerini devreye sokarak insanların sağlıklı bir ruhsal yapıya sahip olmalarına yardımcı olması, rehberliğin hangi fonksiyonu ile ilgilidir? A) Ferdi geliştirici B) Düzeltici-İyileştirici C) Önleyici D) Yöneltici E) Ayarlayıcı 23. Herkesin düşüncelerinin, kanaatlerinin ve değer yargılarının kendisi için önemli olması nedeniyle, rehberlik ilişkisinde bu hususa özen gösterilmesi ve danışan kişinin bu konuda kendini rahat hissetmesinin sağlanması, hangi rehberlik ilkesinin gereğidir? A) Rehberlik yaşam boyu süren bir yardım sürecidir. B) Rehberliğin kendine has kuralları vardır. C) Rehberlik sürecinde değer yargıları açısından rahat olmak esastır. D) Rehberlik hizmetleri profesyonel bir yardım sürecidir. E) Rehberlik hizmetlerinin yürütülmesinde gizlilik esastır. 24. İnsanlara hak yolu göstermek, eksiklerini gidermelerine yardım etmek, hatalarını düzeltmek suretiyle onları olgunlaştırmak, doğru yola sevk etmek ve nasihatta bulunmak anlamına gelen kavram aşağıdakilerden hangisidir? A) Davet B) Delalet C) Hidayet D) Rüşd E) Nasihat 25. "Bu hizmetime karşılık sizden hiçbir ücret beklemiyorum. Benim ücretimi verecek olan Alemlerin Rabbi'dir." ayeti, din görevlilerinin sahip olması gereken hangi özelliği ifade eder? A) Hasbilik B) Diğergamlık C) İyimserlik D) Fedakârlık E) Cömertlik 26. Aşağıdakilerden hangisi, Hz. Peygamber'in "Cevâmiu'l-Kelim" özelliğini ifade eder? A) Söylediklerini bizzat kendisi de yapmak B) Anlattıklarını, yaşıyormuş gibi ifade etmek C) Tane tane, net bir şekilde konuşmak D) Muhatabını ikna edebilmek E) Az sözle çok şey ifade edebilmek cevaplar ILH2010 A C B E C D B A E C D B D E B A B E D C A B C D A E bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur alıntı yapanlar kaynak bildirmezlerse kul hakkına girmiş olurlar |
09 Mayıs 2013, 16:02 | Mesaj No:4 |
Durumu: Medine No : 13301 Üyelik T.:
04 Şubat 2011 | Cevap: AÖF ilahiyat Önlisans 2.Sınıf 2011-2012 Bahar Dönemi Dönem Sonu Sınavı Çıkmış TURK DILI-II 1. "Kitabın tutmasını kendi kafamda şuna bağlıyorum: Yaşadıklarımı tıpkı yaşadığım gibi, edebiyat yapmadan anlatmaya çalıştım. Konuşma diliyle yazmanın daha çağdaş olduğunu düşünüyorum. Bunu yaparken sözcük seçimine özen göstermedim diyemem." Bu parçaya göre yazar, "edebiyat yapmadan" sözüyle aşağıdakilerden hangisini vurgulamaktadır? A) Olayları duygusal ele aldığını B) Anlatımında söz sanatlarına fazlaca yer verdiğini C) Anlatımının kuru ve sıkıcı olduğunu D) Mecaz anlamlı sözcükler kullandığını E) Anlatımının yalın, açık ve duru olduğunu 2. "Yazarın yeni eserini okuyup bitirince Goethe'nin bir sözünü anımsadım: 'Yeşil hayat ağacı karşısında bir nazariye kül rengi kalır.' Yazarın öykülerinde de bir kül renklilik var. Öğrenciyken bazı güzel çiçekleri defterlerimizin, kitaplarımızın sayfaları arasında kuruturduk. Yazar da bu eserinde insan gerçeğini, toplum gerçeğini kurutuyor. Bu parçada, sözü edilen yazarın eserindeki hangi özellik eleştirilmektedir? A) Kurumsal konulara çok değinmesi B) Dilinin kuru ve sıkıcı olması C) Yaşamın canlılığını yansıtmaması D) Konularını gerçek yaşamdan seçmemesi E) Hayalci bir anlatıma yer vermesi 3. "Benim yükseklerde gözüm yoktur, ama burada başka türlü yaşanmaz, deriz; ben gösterişi sevmem ama toplum öyle istiyor, deriz; öfkeliysem, güvenli bir hayat kuramadıysam suç bende değil, gençlikte deriz. Dışımızda aramayalım kötülüğü, içimizdedir o; ciğerimize işlemiştir. Hasta olduğumuzu bilmemek iyileşmemizi daha da zorlaştırıyor." Bu parçada asıl vurgulanmak istenen düşünce aşağıdakilerden hangisidir? A) İnsanlar, özeleştiri yapmaktan kaçındıkları için sebebi hep başka yerde ararlar. B) İnsanlar, başkaları yüzünden bazı kötülüklerle karşı karşıya kalabilirler. C) İnsanlar, istemeyerek de olsa başkalarının yaşamına zarar verebilirler. D) İnsanlar, yaşamda hep kendilerini düşünecek kadar bencildirler. E) İnsanlar, yaşamlarını başkalarının yaşamları üzerine kurmamalıdır. 4. "Yorumcular ne yapıyorlarsa sizin de onu yapmanızı istiyorum, ancak kendi bilgilerinizin yetmediği yerde yorumcuların bilgilerinden ve görüşlerinden yararlanın. Onların açıklamaları hiçbir zaman sizin malınız olamaz, kolayca aklınızdan çıkabilir. Buna karşılık, sizin gördükleriniz kendi zihninizden doğmuştur ve sizde kalır. Onları; konuşurken, danışırken, çekişirken, tartışırken aramadan bulursunuz." Bu parçada, yazarın asıl vurgulamak istediği düşünce aşağıdakilerden hangisidir? A) Başkalarının yorumları bilgisiz insanları kolay etkiler. B) İnsanlar, yorumcuların bilgilerine tamamen güvenmelidir. C) Değerlendirme yapmak uzmanlık işidir. D) İnsanlar, değerlendirme yaparken mecbur kalmadıkça başkalarının görüşüne başvurmamalıdır. E) Bilginin kalıcı olması için başkalarının yorumlarından yararlanılmalıdır. 5. "Kenar mahalleler Birbirine geçmiş yaşlanmış tahta evler. Kiminin kaplamaları biraz daha kararmış, kiminin balkonu biraz daha çömelmiştir. Hepsi hastadır; onları seviyorum; çünkü onlarda kendimi buluyorum." Bu parçanın anlatımında aşağıdakilerin hangisinden yararlanılmıştır? A) Örnekleme B) Betimleme C) Öyküleme D) Karşılaştırma E) Açıklama 6. ve 7. sorular aşağıdaki parçaya göre cevaplandırılacaktır. “Güzel sözcüğü nereden gelir, bir düşündün mü? Gözle ilgili, göze ilişen, göze hoş görünene güzel diyoruz. Çoğu diller güzellik kavramını görme duyusuna bağlarlar; gözle algılanan nesnenin üstünlüğü güzel sıfatı ile nitelenir. Kimi dillerde bu kavram insanın bazı ilkel eğilimlerinden doğmadır. Latince pulcher, güzel, dinsel bir terim olsa gerek, sürüde en üstünü diye kurbanlık olarak seçilen hayvana veriliyor bu sıfat. Farsça dilber göze değil, gönüle çevriktir. Bir ulusun görüş kaynağına varmak, düşüncesinin özünü kavramak için onun güzellik anlayışını izlemekten daha aydınlatıcı bir yol tutulamaz.” 6. Bu parçada aşağıdaki düşünceyi geliştirme yollarından hangisi ağır basmaktadır? A) Gözlemleme B) Betimleme C) Örnekleme D) Tartışma E) Öyküleme 7. Yukarıdaki parçada aşağıdakilerin hangisinden söz edilmemiştir? A) Latincede güzel kavramının insanların bazı ilkel eğilimlerinden doğduğundan B) Bir ulusun düşüncesinin özünün kavranması için güzellik anlayışının izlenmesi gerektiğinden C) Çoğu dillerin güzellik kavramını görme duyusuna bağladığından D) Nesnelerin üstünlüğünün güzel sıfatıyla nitelendiğinden E) Güzel kavramıyla ulusların sanatları arasında bir bağ olduğundan 8. "Ne sanat bilimden ne de bilim sanattan çıkar, ama birinin olmadığı yerde öteki de yoktur. Biri nerde ileri gitmişse, öteki de orada ileri gitmiş, birinin hor görüldüğü yerde öteki hor görülmüş, biri ötekinden uzaklaştıkça kendinden uzaklaşmış. Öyleyse ikisi neden aynı insanda buluşmuyor diyeceksiniz. Çok kez buluştuğu da olur ya; buluşmayan, sanatın ve bilimin özleri, amaçları değil; yollarıdır bence." Yukarıdaki parçanın anlatımında, aşağıdakilerin hangisinden yararlanılmıştır? A)Tanık gösterme B)Tanımlama C)Nesnel verilerden yararlanma D)Karşılaştırma E)Örnekleme 9. "(I) Boğaz suları adeta morarıp hırçın dalgalar yele yeleye geldiği zaman, bir de Büyükada'nın arka koylarına gidiniz.(II) Renk ne kadar açık; sükûn, eski masallar uykusu gibi ne kadar derindir! (III) Yaz İstanbul'a buradan gelir. (IV) Hatta, eğer bir peri olduğuna inansaydım, kışın burada bir mağaraya saklanıyor, derdim." Yukarıdaki parçada numaralandırılmış cümlelerin hangilerinde benzetme yapılmıştır? A)Yalnız I B)Yalnız IV C)I ve II D)I ve III E)III ve IV 10. "Gözlenmiş ya da tasarlanmış bir durumu, bir olayı, yaşamdan bir kesiti okuyucuda ilgi uyandıracak bir biçimde dile getiren kısa oylumlu anlatı ve yazı türüdür." Yukarıdaki tanım aşağıdakilerden hangisi için yapılmıştır? A)Kısa öykü B)Roman C)Masal D)Makale E)Deneme 11. Aşağıdakilerden hangisi, didaktik şiire örnektir? A) Sakarya Meydan Savaşı B) Haluk'un Defteri C) Atatürk Kurtuluş Savaşında D) Üç Şehitler Destanı E) Uygur Destanı 12. Üç birlik kuralının ait olduğu edebî tür, aşağıdakilerden hangisidir? A) Deneme B) Öykü C) Tiyatro D) Roman E) Şiir 13. Türk yazınında Hk açık mektup örneğini aşağıdaki yazarlardan hangisi vermiştir? A) Aziz Nesin B) Nazım Hikmet C) Ziya Osman Saba D) Haşan Ali Yücel E) Ali Canip Yöntem 14. Türk edebiyatında röportaj türünde ürünler veren ilk yazar, aşağıdakilerden hangisidir? A) Mustafa Baydaş B) Yaşar Nabi Nayır C) Hikmet Feridun Es D) Ruşen Eşref Ünaydın E) Mehmet Şeyda 15. Herhangi bir olayın ortaya çıkışını, sonucunu olay anındaya da olaydan hemen sonra olanları anlatmak için yazılan yazılara ne ad verilir? A) Faks B) T utanak C) Davetiye D) Not E) Karar 16. Aşağıdakilerden hangisi resmî yazışma türlerinden biri değildir? A) Dilekçe B) Tutanak C) Karar D) Rapor E) Telgraf 17. Metin içinde gösterilmiş olan kaynakların, yazarların soyadlarına göre alfabetik yazıldığı bölüm, aşağıdakilerden hangisidir? A) Tartışma B) Kaynakça C) Giriş D) Ekler E) Bulgular 18. Aşağıdakilerden hangisi, kaynakça yazımında yer alacak bilgilerden biri değildir? A) Yazarın milliyeti B) Yazarın soyadı C) Eserin basım yeri D) Eserin basım yılı E) Eserin kaçıncı baskı olduğu 19. Aşağıdaki sözcüklerin hangisinde söyleyiş yanlışlığı vardır? A) sahat B) hayvan C) havlu D) ekmek E) kitap 20. Aşağıdakilerden hangisi, güzel ve etkili konuşmanın özelliklerinden biri değildir? A) Argo sözler kullanılmaması B) Bilgi yanlışlığı yapılmaması C) Yüz ve beden hareketlerinin doğru kullanılması D) Bölgesel konuşma farklılıklarının konuşmaya yansıtılması E) İnandırıcı olması cevaplar TUR202U E C A D B C E D C A B C E D B E B A A D bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur alıntı yapanlar kaynak bildirmezlerse kul hakkına girmiş olurlar |
09 Mayıs 2013, 18:47 | Mesaj No:5 |
Durumu: Medine No : 13301 Üyelik T.:
04 Şubat 2011 | Cevap: AÖF ilahiyat Önlisans 2.Sınıf 2011-2012 Bahar Dönemi Dönem Sonu Sınavı Çıkmış
YAŞAYAN DÜNYA DİNLERİ 1. Milel ve Nihal geleneği bağlamında kaleme alınan eserlerin Hıristiyan tarihinde kaleme alınan apolojetik eserlerden farkı aşağıdakilerden hangisidir? A) Farklılıkların sapkınlık sayılarak önyargıya dayalı bilgilerle reddedilmesi B) Farklılıklara tahammül edilememesi C) Farklı inanç sistemlerini ele alırken elden geldiğince onların kaynaklarına yer vermesi ve objektif tanımlama yapmaya çalışması D) Farklı inanç sistemlerini belirli bir inanç sistemini temel alarak irdelemesi E) Farklı inanç sistemlerinin inanç ve değerlerini eleştirerek reddetmesi 2. Dinler tarihiyle ilgili Türkçe olarak yazılan en eski kaynak aşağıdakilerden hangisidir? A) Şemseddin Sami'nin Esatir'i B) Ahmed Midhat'ın Tarihi Edyan'ı C) Mehmed Şemseddin'in Tarihi Edyan'ı D) Mahmud Esat'ın Tarihi Edyan'ı E) Esad Bey'in Tarihi Edyan'ı 3. "İnsanların bu dünyada iradi olarak yaptıkları her eylemin, onların ölümden sonra bu dünyaya yeniden gelmesine ve bu yaptıklarına uygun bir kastta ve bedende doğmasına sebep olan, ahlaki yasa" tanımlaması aşağıdaki kavramlardan hangisiyle ifade edilir? A)Mokşa B)Tenasüh C)Karma D)Reenkarnasyon E)Kast 4. Aşağıdakilerden hangisi kendisini şudraların durumunu düzeltmeye adayan, tanınmış Hindu devlet adamıdır? A) Nehru B) Gandhi C) Ram Mohan Roy D) Ramakrişna E) Tagore 5.Budizm'de keşişler cemaatinin hayatını düzenleyen kutsal metin aşağıdakilerden hangisidir? A)Sutta Pitaka B)Suttalar C)Abhidhamma Pitaka D)Mahabharata E)Vinaya Pitaka 6. İmparatorluk ailesinin emriyle kaleme alman ve Şintoizm'in birinci dereceden en önemli iki kutsal kitabı kabul edilen kitaplar aşağıdakilerden hangisidir? A) Shojiroku ve Engi-Shiki B) Kojiki ve Nihongi C) Fudoki ve Kogo-Shui D) Kami ve Mitama-Şiro E) Tsukiyomi ve İnari 7. Aşağıdakilerden hangisi İran ve Irak coğrafyasında ortaya çıkan bir din değildir? A)Mitracılık B)Maniheizm C)Sabiilik D)Sihizm E)Zerdüştilik 8. Mecusiliğin kutsal kitabı Avesta'nın hangi bölümü Zerdüşt'e atfedilir? A)Gathalar B)Yaşt C)Videvdat D)Hurda Avesta E)Visperad 9. Sâbiîliğe Batıda verilen isim aşağıdakilerden hangisidir? A)Harranilik B)Mazdaizm C)Parsilik D)Mandeizm E)Maniheizm 10. Dilcilere göre İbrani kelimesi hangi kavim adından gelmektedir? A)Kenani B)Arami C)Filisti D)Moabi E)Hapiru 11. Aşağıdakilerden hangisi Tevrat'ın bölümlerinden biridir? 15. Siyonizmin Yahudi dinine ters olduğunu söyleyerek siyonizme karşı çıkan Yahudi cemaat, aşağıdakilerden hangisidir? A) Yeniden Yapılanmacı Yahudilik B) Muhafazakar Yahudilik C) Ortodoks Yahudilik D) Neturei Karta E) Karailik 12. Aşağıdakilerden hangisi Tevrat'ın metni ile ilgili dört kaynak teorisinden biri değildir? A) Yahvist metin B) Ruhban metni C) Elohist metin D) J. VVelIhausen metni E) Deuteronomist metin 13. Yahudilikte en son peygamber aşağıdakilerden hangisidir? A)Malaki B)Yunus C)İbrahim D)Lut E)Hud 14. Yahudilikteki Haftalar (Şavuot) bayramı hangi olayla ilgilidir? A) Yahudilerin Pers katliamından Ester vasıtasıyla kurtuluşları B) Yahudilerin çölde çardaklarda kalışları C) Tevrat'ın IsrailoğuNarına veriliş günü D) Yahudilerin Mısır'dan çıkışları E) Makkabi İsyanı ve zaferinin kutlanması 15.Siyonizmin Yahudi dinine ters olduğunu söyleyerek siyonizme karşı çıkan Yahudi cemaat, aşağıdakilerden hangisidir? A) Yeniden Yapılanmacı Yahudilik B) Muhafazakar Yahudilik C) Ortodoks Yahudilik D) Neturei Karta E) Karailik 16. Aşağıdakilerden hangisi Hıristiyanlar için kullanılan isimlerden biri değildir? A)Celileliler B)İbraniler C)Seçilmişler D)Nasıralılar E)Fakirler 17. Aşağıdakilerden hangisi Hz. İsa'nın havarilerinden biri değildir? A)Simon Petrus B)Taddeus C)Bartolomeus D)Andreas E)Markos 18. Hıristiyanların "Teslis" inancı aşağıdakilerden hangisidir? A) Üç ayrı tanrının tek bir tezahürüdür. B) Üç ayrı tanrının üç ayrı tezahürüdür. C) Tek bir tanrıya inanmaktır. D) Tek bir tanrının üç ayrı tezahürüdür. E) Üç tanrıya inanmaktır. 19. Hıristiyan dünyasında adına noel kutlamaları yapılan ve "Noel Baba" diye tanınan kişinin adı aşağıdakilerden hangisidir? A)Aziz Nikolas B)Aziz Petrus C)Aziz Barnabas D)Aziz Thomas E)Aziz Pavlus 20. Katolik Kilisesi'ne göre papazın ikram ettiği bir parça ekmeği yiyen, İsa Mesih'in etini yemiş; yine papazın ikram ettiği bir kâse şarabı içen de İsa Mesih'in kanını içmiş olur. Bu uygulamaya ne ad verilir? A) Vaftiz B) Hastaları yağlama C) Rahip takdisi D) Kon firma syon E) Evharistiya 21. Aşağıdakilerden hangisi monofizit kiliselerden biri değildir? A) Ermeni Kilisesi B) Süryani Kilisesi C) Kıpti Kilisesi D) Mormon Kilisesi E) Habeş Kilisesi 22. Protestan mezhebi ile ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi doğrudur? A) Ruhani başkanları patriktir. B) Kilisede hiyerarşi yoktur. Cemaat papaz olarak kimi seçerse kutsama işini; vaftiz, evharistiya gibi ayinleri o yapar. C) İkonlar semavi varlıkların vücutsuz ruhlarını temsil ederler. D) Yedi sakramentin tamamını kabul ederler. E) Yirmi bir konsil ve kararlarını kabul ederler. 23. Hz. Muhammed peygamber olarak gönderildiğinde Mekke'de Hz. İbrahim'in tevhid inancını takip edenlere ne ad verilmekteydi? A) Haşimiler B) Sabiiler C) Mecusiler D) Kureyşliler E) Hanifler 24. Hz. Muhammed'e bir melek tarafından Allah'ın kendisini peygamber seçtiği haberinin de verildiği ilk vahiy hangi ayda gelmiştir? A) Ramazan B) Receb C) Safer D) Muharrem E) Şaban 25. İslam'da, aklı başında olup belli bir yaşa gelmiş ve gerekli şartları taşıyan her müslümanın yerine getirmesi gereken ibadetlere ne ad verilir? A) Câiz B) Farz C) Nafile D) Müstehab E) Sünnet 26. İslam'da kendisine bir kitap ve şeriat verilen peygamberlere ne ad verilir? A) Veli B) Nebi C) Resul D) Sâdık E) Tebliğ cevaplar ILH2009 C A C B E B D A D E C D A C D B E D A E D B E A B C bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur alıntı yapanlar kaynak bildirmezlerse kul hakkına girmiş olurlar |
09 Mayıs 2013, 20:46 | Mesaj No:6 |
Durumu: Medine No : 13301 Üyelik T.:
04 Şubat 2011 | Cevap: AÖF ilahiyat Önlisans 2.Sınıf 2011-2012 Bahar Dönemi Dönem Sonu Sınavı Çıkmış
DİN SOSYOLOJİSİ 1. "Tanrı Sitesi" adlı eserinde Ortaçağ Hıristiyan dünyasındaki mistik görüşün esaslarını anlatan Hıristiyan düşünür aşağıdakilerden hangisidir? A) Martin Luther B) Jerome C) Saint Augustin D) Akinaslı Saint Thomas E) Nestorius 2. İbn Haldun sosyolojisinde, kan bağı sayesinde oluşan nesep bağının yanı sıra her türlü manevi bağlılığı ve bu arada din bağını da içine alan, bir tür "grup dayanışmasTm ifade eden kavram aşağıdakilerden hangisidir? A) Mutla kiyet B) Asabiyet C) el-İctimau'l-İnsani D) el-Umranu'l-Beşeri E) Hadari 3. Din sosyolojisinin konusunu aşağıdakilerden hangisi en ifade eder? A) Din ile toplumun karşılıklı ilişkileri B) Toplumun din üzerindeki etkileri C) Dinî hayatın başlangıç biçimleri D) Dinin insana etkileri E) Dinin toplum üzerindeki etkileri 4. Aşağıdaki sosyologlardan hangisi sekülerleşme teorisinin savunucularından biridir? A) Robert Bellah B) İbn Haldun C) Cevdet Paşa D) Max Weber E) Peter L. Berger 5. Sekülarizasyon kuramının öne sürdüğü varsayımların bir doktrin ve ideolojik dogmaya dönüştürüldüğünü, sekülarizasyon kuramının analitik değerinin kalmadığını, bu nedenle yeniden gözden geçirilmesi gerektiğini savunan sosyolog kimdir? A) Peter L. Berger B) Kari Marks C) Karel Dobbelaere D) Grace Davie E) Jeffry Hadden 6. Batı dünyasında laikliğin gelişimi ile ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır? A) Laiklik birden değil aşamalı olarak gelişmiş ve yerleşmiştir. B) Batı'da tek tip yerine farklı laiklik anlayışları ortaya çıkmıştır. C) Laiklik, toplumsal arayış ve mutabakata dayalı gelişmiştir. D) Laiklik dış dinamiklerin ve güçlerin etkisiyle gelişmiştir. E) Laiklik, kilisenin hegemonik gücüne tepki olarak gelişmeye başlamıştır. 7. Dünyayı iletişim araçlarının gelişmişliği açısından "küresel bir köy" olarak tanımlayan düşünür aşağıdakilerden hangisidir? A) Zygmunt Bauman B) Anthony Giddens C) Mc Luhan D) Jürgen Habermas E) JoachimVVach 8. Küreselleşmeyi zaman-mekan sıkışması olarak tanımlayan düşünür aşağıdakilerden hangisidir? A) Immanuel Wallerstein B) David Harvey C) Bryan S. Turner D) lhab Hassan E) AkbarS.Ahmad 9. Roland Robertson'un küreselleşmeye yaklaşımında ortaya koyduğu tez aşağıdaki kavramlardan hangisi ile ifade edilir? A) Geç Dönem Kapitalizmi B) Postmodernizm C) Zaman-mekan sıkışması D) Glokalleşme E) Modernliğin küreselleşmesi 10.Rappa'ya göre aşağıdakilerden hangisi kamusal alanın boyutlarından biri değildir? A) İnsanlararası iletişim ve etkileşimin gerçekleştiği alandır. B) İnsan faaliyetlerinin oluşturduğu met afor alanıdır. C) Her türlü rekabetin yaşandığı alandır. D) Her türlü ilişki ve tartışmaların yapıldığı mekandır. E) Gerek devlet gerekse devlet dışı oluşumların politikalarının gerçekleştiği alandır. 11. Aşağıdaki sözcüklerden hangisi diğerlerine göre özel alanla daha fazla ilgilidir? A)Sokak B)Amme C)Sivil Toplum D)Halk E)Mahrem 12. Kamu sözcüğünün İngilizcede Hk bilinen kullanımı hangi anlamdadır? A) Toplumun ortak çıkarı B) Sivil toplum C) İnsanlararası ilişkiler D) Devlet E) Rekabet 13. I. Halk dini kitabî din olarak nitelendirilen inanç ve uygulamalardan oluşur. II. Halk dininde otantik uygulamalar ile sonradan katılanlar bir araya gelip yeni bir sentez oluştururlar. III. Halk dininde dinî hükümlerin önem derecesinde yer değiştirmeler görülür. IV. Halk dini toplumun alt tabakalarına ait bir dinî anlayıştır. V. Halk dini büyük ölçüde gelenek ile bütünleşmiştir. Halk dini ile ilgili yukarıdaki ifadelerden hangileri doğrudur? A) I ve V B) II ve IV C) I, II ve III D) I, II ve IV E) II, III ve V 14. Gelenek-din çatışması ile ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır? A) Yeni bir dinin gelenekle mücadelesi toplumsal yapıya hâkim olmasından sonra başlar. B) Farklı geleneksel toplumların ortak özelliklerinden biri dinsellikleridir. C) Geleneksel yapıda, resmi dinin ince ve sert normları, bütünüyle karşı gelinmeden yumuşatılır. D) Din, geleneksel yapının en önemli belirleyicilerinden biridir ama tamamıyla dinin hâkim olduğu bir gelenekten bahsedilemez. E) Geleneksel yapıda dindarlık resmi dinin öngördüğü biçimden fazlası ile ifade edilir. 15. Bireyin kötülüğe yönelik ciddi bir potansiyeli olmasına rağmen sadakat, ahde vefa, dürüstlük gibi erdemlere uyması, bunları Tanrının isteğine bağlayıp benimseyerek uygulaması dinin hangi işleviyle ilgilidir? A) Dinin bütünleştirici işlevi B) Dinin meşrulaştırıcı işlevi C) Dinin anlam dünyası kazandırması D) Dinin psikolojik destek sağlaması E) Dinin dönüştürücü işlevi 16. Bireyin içerisinde olan dinî tecrübenin kültür dünyası içinde, insan ilişkilerini belirleyecek biçimde dışa vurmasına ne ad verilir? A) Dindarın bireyleşmesi B) Dinin anlam dünyası sunması C) Dinî sosyalleşme D) Sübjektif dinin objektifleşmesi E) Dinin bütünleştirici olması 17. Hz. İsa'nın tekrar yeryüzüne gelip ilahi bir krallık kuracağına inanan yaklaşıma ne ad verilir? A) Mormonizm B) Protestanlık C) Adventizm D) Ortodoksluk E) Moonculuk 18. Aşağıdaki hareketlerden hangisi öğreti olarak Hıristiyanlık kaynaklı değildir? A) Mormonlar B) Yedinci Gün Adventistleri C) Moonculuk D) Yehova Şahitleri E) Transandantal Meditasyon 19.Aşağıdakilerden hangisi ritüellerin işlevlerinden biri değildir? A) Liderin yakın bağlılar halkasını korumak B) Grup üyelerini bir araya getirmek C) Aidiyet bilinci oluşturmak D) Grubun tarihini hatırlatmak E) Manevi anlamda tatmin sağlamak 20. Aşağıdakilerden hangisi bir hareketin parçalanmasındaki en önemli faktördür? A) Dinî pratikler konusundaki görüş ayrılıkları B) Karizmatik liderin ölümü C) Diğer hareketlerle rekabet D) Liderin sağlığında ortaya çıkan skandallar E) İnanç konularındaki farklı düşünceler 21. Dünya ile gündelik bağlarını koparmadan zihinsel, psikolojik ve fiziksel problemlerle baş etme arayışı içinde olan, inanç, ibadet ve cemaat konusunda rahat bir görüntü sergileyen dini hareketler hangi kategoridedir? A) Dünyayı reddeden B) Dünyayı tasdik eden C) Uzakdoğu kaynaklı D) Dünya ile uzlaşan E) Toplumsal dönüşümü amaçlayan 22. Terörün işlevsel, sembolik ve taktiksel yönlerini ön plana çıkaran, terörün ne olduğu, nasıl işlendiği sorularına cevap arayan ancak niçin bu eyleme başvurulduğu üzerinde durmayan yaklaşım aşağıdakilerden hangisidir? A) Ortodoks terörizm teorisi B) Ilımlı terörizm teorisi C) Askeri terörizm teorisi D) Radikal terörizm teorisi E) Medyatik terörizm teorisi 23. Aşağıdakilerden hangisi teröre ilişkin sosyolojik bakışı açısının özelliklerinden biri değildir? A) Ekonomik şartlar ve kökenleri araştırma B) Siyasal şartlar ve kökenleri araştırma C) Toplumsal şartlar ve kökenleri araştırma D) Küreleşme ve toplumsal etkilerini araştırma E) Güvenlik temelli normatif araştırma 24. Aşağıdakilerden hangisi bireyleri şiddet ve teröre sürüklediği savunulan "şiddetin yenilenmesi" sürecinde yer alan faktörlerden biri değildir? A) Çatışma ortamı insanda otoriteye başkaldırma duygusu yaratmaktadır. B) Çatışma ortamı insanı pasifleştirmekte ve tepkisizleştirmektedir. C) Çatışma ortamında insandaki saldırganlık duygusunun bastırılması zorlaşmaktadır. D) Çatışma ortamı, şiddet ve terörü ifade biçimi olarak meşrulaştırmaktadır. E) Çatışma ortamı insanda şiddete yol açan mağduriyet duygusu yaratmaktadır. 25. 11 Eylül 2001 terör saldırıları bağlamında küresel eşitsizlikler ve refah paylaşımındaki adaletsizliklerin terörün ana kaynağı olduğu görüşünü savunan düşünür aşağıdakilerden hangisidir? A) Charles Taylor B) Pierre Bourdieu C) Martin Heidegger D) Jürgen Habermas E) Michael Walzer 26. Fundamentalizm kavramı kökeni itibariyle hangi ülkede ortaya çıkmıştır? A) Kanada B) İtalya C) Amerika Birleşik Devletleri D) İran E) Türkiye cevaplar ILH2008 C B A D E D C B D C E A E A B D C E A B B A E B D C bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur alıntı yapanlar kaynak bildirmezlerse kul hakkına girmiş olurlar |
09 Mayıs 2013, 20:47 | Mesaj No:7 |
Durumu: Medine No : 13301 Üyelik T.:
04 Şubat 2011 | Cevap: AÖF ilahiyat Önlisans 2.Sınıf 2011-2012 Bahar Dönemi Dönem Sonu Sınavı Çıkmış
A ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARIHI-II 2012 DS 4451-A 1. Atatürk'ün önderliğinde yapılan Türk Devrimi sırasında değişime uğramayan kültür öğesi aşağıdakilerden hangisidir? A) Devlet öğesi B) Bilim ve sanat öğesi C) Ekonomi öğesi D) Hukuk öğesi E) Ahlak ve din öğesi 2. Kültürün gelişmesinde en önemli etken aşağıdakilerden hangisidir? A) Toplumun demokratik olması B) Toplumun gelişme konusunda istekli olması C) Toplumsal etkileşimin olması D) Toplumun çağdaşlaşmaya açık olması E) Ekonominin gelişmiş olması 3. Ulusçuluk akımını dünyada yaygınlaştıran olay aşağıdakilerden hangisidir? A) Amerikan Bağımsızlık Bildirgesi B) Rus İhtilali C) Anadolu İhtilali D) Fransız İhtilali E) Rönesans ve Reform 4. Yasaya bağlı devletin temel özelliği aşağıdakilerden hangisidir? A) Yasaların, genel ve herkesi bağlayıcı olması B) Yasama organına sahip olması C) Yasaları yapan gücün halkın iradesi ile oluşması D) Yasaların, toplumdaki gruplar arasında dengeyi sağlaması E) Yasaların, halkoyuna sunulmuş olması 5. Bir devletin oluşabilmesi için gerekli olan üç öğe aşağıdakilerin hangisinde birlikte ve doğru olarak verilmiştir? A) Anayasa, ülke, egemenlik B) Ülke, halk, egemenlik C) Anayasa, parlamento, egemenlik D) Yürütme, ordu, siyasi partiler E) Ordu, halk, bayrak 6.Aşağıdakilerden hangisi Osmanlı Devleti'nde demokratik bir hukuk devleti kurulamamasının nedenlerinden biridir? A) Osmanlı ülkesinde yaşayan halkın aynı hukuk kurallarına bağlı olması B) Modern ekonomik koşullara uygun ticaret kurumlarının düzenlenmiş olması C) Kur'an ve Hadis'te saptanmış suç ve cezalara dokunulamaması D) Kadın-erkek arasında belirgin bir eşitsizlik olmaması E) İslam hukuk kurallarının sistemli bir metin halinde düzenlenmiş olması 7. Aşağıdakilerden hangisi Türk Devleti'ni laikliğe götüren adımlardan biri değildir? A) Yeni bir seçim kanununun yapılması B) Türk Medeni Kanunu'nun kabul edilmesi C) Tevhid-i Tedrisat Kanunu'nun kabul edilmesi D) Şeriye ve Evkaf Vekâleti'nin kaldırılması E) Halifeliğin kaldırılması 8. Aşağıdakilerden hangisi, Osmanlı eğitim sisteminin özelliklerinden biri değildir? A) Devletin, medreseleri eğ itim-öğ retim açısından denetleme yetkisinin olmaması B) Devlet eliyle bilim adamı yetiştirmek üzere vakıf medreselerinin kurulmasına önem verilmesi C) Eğitimin her aşamasının din ekseni etrafında olması D) Eğitim sisteminin, devlet dışında kendiliğinden oluşması E) Batıda başlayan bilimsel kıpırdanmalara kapılarını kapatması 9. Aşağı da kilerden hangisi Atatürk tarafından uygulamaya konulan temel iktisat politikalarından biri değildir? A) Denk bütçe politikası B) Planlı kalkınma politikası C) Devalüasyonsuz dış ekonomik ilişkiler politikası D) Anti-enflasyonist para-kredi politikası E) Özel girişimi sürekli ön plana çıkaran ekonomi politikası 10. Kişinin, hukuk düzeni içinde belirginleşmesini sağlayan öğe aşağıdakilerden hangisidir? A) Kişinin özadı kullanması B) Kişinin modern kıyafetler giymesi C) Kişinin oy kullanabilmesi D) Kişinin soyadı taşıması E) Kişinin şöhretli olması 11. Atatürk Devrimleri aşağıdakilerin hangisi hakkında yasal bir zorunluluk getirmemiştir? A) Sarık ve fes yerine şapka kullanılması B) Kadınların uygar bir kılıkta dolaşması C) Her Türk'ün özadı yanında soyadı taşıması D) Ruhanilerin mabet ve ayinler haricinde dinsel kıyafet giymemesi E) Çağdaş uzunluk ve ağırlık ölçülerinin kullanılması 12. Aşağıdakilerden hangisi Atatürk'ün ideolojisini oluştururken bilinçli olarak etkilendiği düşünce ve akımlardan biri değildir? A) Akılcı ve bilimci düşünce B) Fransız İhtilali'nin aydınlanma düşüncesine getirdiği yeni yorumlama C) Panislamizm akımı D) Eşitlik ve insan hakları düşüncesi E) Türkçülük akımı 13. Atatürkçülük ideolojisinin temelini oluşturan iki üst ilke aşağıdakilerin hangisinde birlikte ve doğru olarak verilmiştir? A) Cumhuriyetçilik-Ulusçuluk B) AkıIcılık-Devletçilik C) Laiklik-Cumhuriyetçilik D) Akı Icılık-Ulusçuluk E) Halkçılık-Ulusçuluk 14. Egemenliği kullananların, bu hakka seçime dayalı olarak sahip oldukları devlet biçimi aşağıdakilerden hangisidir? A) Meşruti monarşi B) Totaliter devlet C) Oligarşi D) Monarşi E) Cumhuriyet 15. Atatürk "Ulusun isteğine bağlı ve uygun olmayan kararlar, ulus gözünde hiçbir zaman makbul değildir." derken aşağıdakilerden hangisine işaret etmektedir? A) Egemenliğin ulusa ait olduğuna B) Yeni bir devlet kurulacağına C) Halifeliğin kaldırılacağına D) Yeni bir anayasa hazırlanacağına E) Meclisin açılacağına 16. Aşağıdakilerden hangisi Atatürk'ün demokrasi ile ilgili düşüncelerinden biri değildir? A) Demokrasi ekonomik bir geçim kaynağı değildir. B) Demokrasi siyasal özgürlüğü sağlayan bir sistemdir. C) Demokrasi vatandaşın egemenliğe katılmasıdır. D) Demokrasi zorlayıcı bir toplumsal dayanışmadır. E) Demokrasi bütün bireylerin aynı haklara sahip olmasıdır. 17. Aşağıdakiler den hangisi ulusçuluk kavramı i cin de ver almaz? A) Bireyin yücelmesi ile ulusun da yüceleceği inancı B) Bilinçli bir bireycilik C) Bir ulusa ait olma duygusu D) Bireyin, haklarının en iyi biçimde korunacağına güvenmesi E) Bireyin kolektif bütünsellik içinde erimesi 18. Aşağıdaki Osmanlı aydınlarından hangisi "ulus" kavramı konusunda özgün düşünceler üretmiştir? A) Ömer Seyfettin B) Prens Sabahattin C) Şemsettin Sami D) Ziya Gökalp E) Halide Edip Adıvar 19. Aşağıdakilerden hangisi Atatürk'e göre halkçılığın esaslarından biridir? A) Her meslek sahibinin diğerleriyle aynı saygınlığı görmemesi B) Yeni kurulan devletin belli bir zümreye dayanması C) Halkın mutluluğunun, gene halkça bir bütün olarak sağlanması D) İşbölümü yerine sınıf esasının geçerli kılınması E) Ulusun kendi geleceğine doğrudan doğruya sahip olamaması 20. Atatürk'ün Türkiye'de devletçi ekonomik politika uygulamasına geçmesinin temel nedeni aşağıdakilerden hangisidir? A) Ülkede, kalkınmayı sağlayacak düzeyde işçi sınıfının oluşturulamamış olması B) Her çareye başvurulduğu halde sanayi işletmesi kuracak özel girişimcilerin ortaya çıkmaması C) Yapılan beş yıllık kalkınma planlarının başarı ile yürütülememesi D) Yabancı sermaye akışının yetersiz olması E) Üretim-tüketim ilişkilerinde gerekli dengenin kurulamamış olması 21. Laikliğe hukuksal açıdan ilk, biçimini veren belge aşağıdakilerden hangisidir? A) Amerika Birleşik Devletleri Anayasası B) Fransız İnsan ve Yurttaş Hakları Bildirgesi C) Magna Carta D) II.Mahmut ve Âyanlar arasında imzalanan Sened-i İttifak E) Marx ve Engels'in Komünist Manifestosu 22. 1926 da kabul edilen Türk Medeni Kanunu'nun laiklik için temel sayılabilecek maddesi aşağıdakilerden hangisidir? A) Çocuğun dinsel eğitiminin ana-baba tarafından sağlanması B) Kadının meslek seçme özgürlüğünün olması C) Rüşt yaşına ulaşan çocuğun dinini seçmekte özgür olması D) Kadının iş hayatına atılmasının kolaylaştırılması E) Aile yapısının tek eşlilik esasına dayandırılması 23. Aşağıdakilerden hangisi Türk Devri mi'nin sonuçlarından biri değildir? A) Adaleti ve eğitim işlerini çağdaş niteliğe kavuşturması B) Manevi değerleri ortadan kaldırması C) Türk toplum unda tam bir siyasal eşitlik sağlaması D) Türkiye'yi dünya gözünde itibar kazanan bir ülke haline getirmesi E) Sürekli olarak kendini yenilemesi 24. Atatürk, devrimin içeriğinde yer alan "yıkma" öğesini aşağıdakilerden hangisi için gerekli görmüştür? A) Manevi değerler için B) Devrime muhalif olanlar için C) Ülkeyi kuşatan işgalciler için D) İstanbul Hükümeti için E) Türk ulusunu geri bırakan kurumlar için 25.Aşağıdakilerden hangisi Atatürk Devrimlerini korumanın yollarından biri değildir? A) Devrimin temelini değiştirecek kadroların yetiştirilmesine izin verilmesi B) Devrimin getirdiklerinin toplumun tüm kesimlerine anlatılması C) Devrime tepki gösterenlere karşılık verilmesi D) Devrimi korumak için gerektiğinde sert önlemler alınabilmesi E) Devrimin, yapanlar ve yürütenlerce durmadan kökleştirilmesi 26. Avrupa Konseyi'ne üye devletlerin vatandaşlarının, kendi devletlerini dava edebilmelerine olanak sağlayan uluslararası belge aşağıdakilerden hangisidir? A) Demokratik Değerleri Koruma Sözleşmesi B) İnsan Hakları ve Ana Özgürlükleri Korumaya Dair Sözleşme C) İnsan Hakları Sözleşmesi D) Birleşmiş Milletler İnsan Hakları Evrensel Sözleşmesi E) İnsan ve Yurttaş Hakları Beyannamesi 27. Türk Medeni Kanunu'nda değişiklik öngören ve 12 Haziran 1933 tarihinde TBMM'de kabul edilen yasa aşağıdakilerden hangisine olanak sağlamıştır? A) Laiklik ilkesinin Anayasaya girmesine B) Kız çocukların mirastan pay alabilmesine C) Atatürk'ün mirasını Türk ulusuna bırakmasına D) Reşit olan her yurttaşın dinini seçmekte özgür sayılmasına E) Kadınların seçilme hakkını elde etmesine 28. Devrimin sürekli geliştirilip kökleştirilmesini öngören Atatürk ilkesi aşağıdakilerden hangisidir? A) Halkçılık B) Devletçilik C) Milliyetçilik D) Devrimcilik E) Cumhuriyetçilik 29. Aşağıdakilerden hangisi Türk Devrimi'nin niteliklerinden biri değildir? A) Devrime temel olan değerlerin evrensel olması B) Evrensel değerlerin Türk ulusunun bünyesine uydurulmuş olması C) Bireye, insan olma onurunu aşılaması D) Akla ve insan sevgisine dayanması E) Devrim ilkelerinin birbirinden bağımsız olması 30. Türkiye'de demokrasi bilincini geliştiren ve güçlendiren en. önemli öğe aşağıdakilerden hangisidir? A) Egemenliğin ulusa verilmiş olması B) Liberal devlet anlayışının benimsenmesi C) Halkın genel çıkarlarının gözetilmesi D) Demokrasiye zarar verecek özgürlüklere göz yumulmaması E) Demokrasiye bağlı kalınması TAR202U E C D A B C A B E D B C D E A D E D C B A C B E A B C D E A bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur alıntı yapanlar kaynak bildirmezlerse kul hakkına girmiş olurlar |
20 Mayıs 2013, 19:50 | Mesaj No:8 |
Durumu: Medine No : 14578 Üyelik T.:
15 Kasım 2011 |
2011-12 arapça 4 bahar d.son sınavı bu hizmet [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] ailesine mahsustur alıntı yapanlar kaynak bildirmezlerse kul hakkına girmiş olurlar |
Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
AÖF İlahiyat Önlisans 1.Sınıf 2011-2012 Bahar Dönemi Dönem Sonu Çıkmış Sorular | Medineweb | Dersin Deneme Sınavları | 21 | 13 Eylül 2016 21:16 |
AÖF ilahiyat önlisans 1.sınıf 2012-2013 bahar dönemi dönem sonu çıkmış sorular | alperkara | Dersin Deneme Sınavları | 1 | 25 Mayıs 2016 10:39 |
AÖF İlahiyat Önlisans 2.Sınıf 2010-2011 Bahar Dönemi Dönem Sonu Çıkmış Sorular | Medineweb | Çıkan Ve Denemeler Sınavlar | 8 | 21 Mayıs 2015 14:00 |
AÖF İlahiyat Önlisans 2.sınıf 2012-2013 Bahar dönemi dönem sonu çıkmış sorular | Medineweb | Çıkan Ve Denemeler Sınavlar | 8 | 02 Kasım 2013 21:50 |
AÖF Ilahiyat Önlisans 1.Sınıf 2011-2012 bahar dönemi ara sınav çıkmış sorular | muuskem | Dersin Deneme Sınavları | 7 | 19 Mart 2013 12:38 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|