|
Konu Kimliği: Konu Sahibi f_kryln,Açılış Tarihi: 27 Ocak 2012 (12:00), Konuya Son Cevap : 27 Ocak 2012 (12:00). Konuya 0 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
27 Ocak 2012, 12:00 | Mesaj No:1 |
Yeterlilik Çalışmaları soru cevaplar Yeterlilik Çalışmaları soru cevaplar YAYGIN VE YETİŞKİN DİN EĞİTİMİ 1. Devlet kontrolünde planlı programlı olarak okullarda yürütülen din eğitimi çalışması aşağıdakilerden hangisidir? a) Örgün din eğitimi b) Yaygın din eğitimi c) Görevde yükselme eğitimi d) Hizmet içi eğitim 2. Aşağıdakilerden hangisi Yaygın din eğitiminin başlıca ilkelerinden değildir? a) Hiyerarşik değildir, doğan ihtiyaca göre düzenlenir. b) Zamanla ve yaşla sınırlı değildir. c) Yerle sınırlı değildir, geçicidir, her yerde yapılır. d) Bir tek eğitim metodu kullanılır. 3. Aşağıdakilerden hangisi Hz. Muhammed (s.a.v.)`in Mekke dönemi yaygın eğitim çalışmasının ana çizgilerinden değildir? a) Yaygın eğitimdir. b) Yetişkin eğitimidir. c) Örgün eğitimdir. d) Vahye dayalıdır. 4. Yetişkin eğitimi ile ilgili anlatılanlardan hangisi yanlıştır? a) Yetişkin eğitiminde ihtiyaçlar karşılıklı belirlenir b) Yetişkin eğitiminde sorumluluk azdır. c) Yetişkin eğitiminde zaman önemlidir. d) Yetişkin eğitiminde amaçlar karşılıklı belirlenir. 5. Aşağıdakilerden hangisi yaygın din eğitimi faaliyet ve alanlarından biri değildir? a) Vaazlar b) Hutbeler c) Kur’an Kursları d) İlahiyat Fakülteleri 6. Aşağıdakilerden hangisi yetişkin din eğitiminin amaçlarından değildir? a) Yetişkinlere dinî bilgiler kazandırmak b) Yetişkinlere bir meslek kazandırmak c) Yetişkinlerin dinî anlayışlarını geliştirmek d) Yetişkinlerin hayatın dinî boyutunu yorumlamalarına yardımcı olmak 7. Aşağıdakilerden hangisi akılda kalan öğrenmelerin en fazla gerçekleştiği öğrenme biçimidir? a) Okumak b) Duymak c) Görmek d) Yapmak/Uygulamak 8. Aşağıdakilerden hangisi Plânlama ve değerlendirmede ilkelerinden değildir? a) Yakından Uzağa ilkesi b) Bilinmeyenden bilinene ilkesi c) Somuttan soyuta ilkesi d) Bilinenden bilinmeyene ilkesi 9. Din eğitiminin önemi ile ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi yanlıştır? a) Din eğitimi insanın fıtrî/temel sorularına cevap verir. b) Din eğitimi, yanlış ideolojilere, batıl inanç ve hurafelere saplanmayı önler. c) Dini kavramların doğru bir şekilde anlaşılması yeterli bir din eğitimi ile mümkündür. d) Akademik çalışmalar yapmayı temin eder. 10. Aşağıdakilerden hangisi Öğretmen merkezli stratejilerden değildir? a) Klâsik sunum b) Gösterim c) Hikâye anlatımı d) Küçük grup tartışması 11. Aşağıdakilerden hangisi Öğrenci merkezli stratejilerden değildir? a) Klâsik sunum b) Kütüphane taraması c) Sorgulama d) Küçük grup tartışması 12. Aşağıdakilerden hangisi Öğrenci merkezli stratejilerden değildir? a) Proje b) İşbirliğine bağlı öğrenme c) Keşfetme d) Hikaye anlatımı 13-Aşağıdakilerden hangisi yaygın din eğitimi alan ve faaliyetlerinden değildir? a) Cami Dersleri b) İmam-Hatip Liseleri c) Yaz kursları d) Dini içerikli radyo konuşmaları 14. Aşağıdakilerden hangisi Yetişkinler din eğitiminin amaçlarından değildir? a) Yetişkinlere diploma vermek b) Yetişkinlere dinî bilgiler kazandırmak c) Yetişkinlerin dinî anlayışlarını geliştirmek d) Yetişkinlerin hayatın dinî boyutunu yorumlamalarına yardımcı olmak 15- Yetişkinlere verilen Din eğitiminde aşağıdakilerden hangisi yanlış olur? a) Daha önce aldığı eğitimi göz önünde bulundurmak b) Fizyolojik durumunu dikkate almak c) Ekonomik durumuna göre farklı davranmak d) Bilgi ve anlayış düzeyini göz önünde bulundurmak 16- Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş, bu sistemin herhangi bir kademesinde bulunan veya bu kademelerden birinden ayrılmış olan kişilere ilgi ve gereksinim duydukları alanlarda yapılan eğitime ne ad verilir? a) Hizmet içi eğitim b) Yaygın eğitimi c) Görevde yükselme eğitimi d) Örgün eğitimi 17-“Yetişkin bir neslin veya şahsın, yetişkin olmayan bir nesil veya şahsa belirli teknik ve metotlarla dini değer ölçülerine göre vermek istediği formasyon çalışmaları“ tanımı aşağıdakilerden hangisine aittir? a) Eğitim b) Din eğitimi c) Öğretim d) Psikolojik danışmanlık 18- Aşağıdakilerden hangisi merkezi vaaz sisteminin olumlu sonuçlarından biridir? a) Cemaatin doyurucu nitelikte vaaz dinlemesi b) Cami görevlilerinin işini kolaylaştırması c) Cemaatin görevlisine olan güvenini artırması d) Cemaatin vaizi görmeden hoparlörden vaaz dinlemesi 17- Aşağıdakilerden hangisi Dini iletişimin temel unsurlarından değildir? a) Kaynak b) Alıcı c) Mesaj d) Psikomotor 18- Aşağıdakilerden hangisi Yaygın Din Eğitimi yönünden dikkat edilecek hususlardan değildir? a) Sunumların tek yaş grubuna yönelik yapılması b) Cemaatin kafasını karıştıracak akademik ve ihtilaflı konulara girmemek c) Hutbeleri irticalen değil hazırlanmış plana bağlı irad etmek d)Basitten mürekkebe, müşahhastan mücerrede ilkesine dikkat etmek 19- Aşağıdakilerden hangisi yaygın din eğiminin en aktif uygulandığı yerler olan camilerin işlevleri arasında yer almaz? a) Birlik ve beraberliğin tesisi b) Halk Eğitim merkezi işlevi görmesi c) Rehberlik merkezi işlevi görmesi d) Kurumsal din anlayışı işlevine sahip olması 20- Aşağıdakilerden hangisi Diyanet İşleri Başkanlığının görevleri arasında yer almaz? a) İbadet yerlerini yönetmek b) İslam dininin inanç, ibadet ve ahlak esasları ile ilgili işleri yürütmek c) Hac ve Umre seyahatleri ile ilgili işleri yürütmek d) Örgün din eğitimi veren müesseseler kurmak ve yürütmek 21- Aşağıdakilerden hangisi yetişkinlerin eğitiminde göz önünde bulundurulacak hususlardandır? a)- Bu güne kadarki yaşamını yok kabul edip sıfırdan başlamak b)- Yaşının getirdiği fizyolojik durumu dikkate almamak c)- Sahip olduğu çocuk sayısını göz önünde bulundurmak d)- Bilgi ve anlayış düzeyini göz önünde bulundurmak 22- Aşağıdakilerden hangisi yetişkinlerin eğitiminde göz önünde bulundurulacak hususlardan değildir? a) Bu güne kadarki yaşamını yok kabul edip sıfırdan başlamak b) Kültür düzeyini göz önünde bulundurmak c) Sosyal çevresini ve yetişme tarzını tanımak d) Bilgi ve anlayış düzeyini göz önünde bulundurmak 23- Aşağıdakilerden hangisi din görevlisinin liderlik özelliklerinden değildir? a- İslam’ı, müslümanları ve teşkilatı temsil etme b- Otoriter bir tutum sergileme c- Olumlu sosyal davranış sergileme d- Kendini, İslam’ı ve Müslümanları iyi tanıma 24- Yaygın eğitimin önemli faaliyetlerinden biri olan yaygın din eğitimi için aşağıdakilerden hangisini söyleyemeyiz? a) Halka, dini bilgi verir, hayatı yorumlama becerisini kazandırır, b) İbadetlerin usulüne uygun yerine getirilmesine yardımcı olur c) Sonuçta kişiye dini alanda bir görev alabilme hakkına sahip kılar. d) Dini ve milli değerleri aşılar 25- Aşağıdakilerden hangisi Yaygın din eğitiminin başlıca ilkelerinden değildir? a) Hiyerarşik değildir, doğan ihtiyaca göre düzenlenir. b) Zamanla ve yaşla sınırlı değildir. c) Yerle sınırlı değildir, geçicidir, her yerde yapılır. d) Bir tek eğitim metodu kullanılır. 26- Aşağıdakilerden hangisi Yaygın din eğitiminin başlıca ilkelerinden değildir? a) Örgün eğitim dışındaki tüm eğitsel faaliyetleri kapsar. b) Toplumun tüm üyelerini içine alabilir. c) Yaygın eğitim zorunluluk esasına dayanır. d) Yaygın eğitim temel bilgileri öğrenmedir 27- Aşağıdakilerden hangisi Yaygın din eğitiminin başlıca ilkelerinden değildir? a) Programlar süre ve içerik olarak değişkendir. b) Zamanla ve yaşla sınırlıdır. c) Sürekli eğitimin yollarından biridir. d) Çok değişik eğitim metotları kullanılır 28- İslâm`ın gelişi esnasında Mekke`de okuma-yazma bilenler kaç kişiydi? a) 5 b) 10 c) 11 d) 17 29- İslâm`ın gelişi esnasında Medine`de okuma-yazma bilenler kaç kişiydi? a) 5 b) 10 c) 11 d) 17 30- Öğretimin planlanmasının yararları ile ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi söylenemez? a) Öğretmenin kendine aşırı güven duymasına yardım eder b) Öğretmen ve öğrencileri dağınıklıktan kurtarır. c) Konuların zamanında işletilmesini sağlar. d) Öğretmeni endişeye kapılmaktan kurtarır. 31- Öğretimin planlanmasının yararları ile ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi söylenemez? a) Öğretmenin derse hazırlanmasını sağlar. b) Plânlama unutmaları tamamen önler. c) Konuların, öğrencilerin ilgi, ihtiyaç, bilgi ve kapasitelerine göre düzenlenmesini sağlar. d) Öğretmeni bilinçlendirir ve onun kendine güven duymasına yardım eder 32- Öğretimin planlanmasının yararları ile ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi söylenemez? a) Plânlama iyi bir öğretimin garantisidir. b) En iyi yapılmış bir plân bile, başarıyla uygulanmıyorsa hiç bir önemi kalmaz. c) Plân çerçevesi içinde öğretmen tamamen, serbesttir. d) Plânlama mümkün olursa öğrencilerin katkılarıyla yapılmalıdır. 33. Aşağıdakilerden hangisi, insanları tanıma ve anlamada bir engel değildir? a. Empati b. Ön yargılar c. Egoizm d. Agressif davranış 34. Din görevlisi için, din eğitim açısından cemaatin (hedef kitlenin) olumlu özelliği hangisidir? a. Hedef kitlenin yaşça farklı olması b. Hedef kitlenin eğitim düzeylerinin farklı olması c. Hedef kitlenin aynı çevreden olması d. Hedef kitlenin aynı değerleri paylaşıyor olması 35. Doğruyu ve yanlışı hatırlatma anlamına gelen ve vaaz ile ilgili olan kavram aşağıdakilerden hangisidir? a. Nasihat b. İrşad c. Talim d. Tezkir 36. Vaazda, konu tespiti aşamasında konunun önemli oluşunda aşağıdaki ölçütlerden hangisi daha belirleyicidir? a. Konu hakkında vaizin bilgi seviyesi b. Vaizin konunun önemi hakkındaki kanaati c. Konunun, cemaatin ilgi ve ihtiyaç alanına girmesi d. Konunun dini önem derecesi 37. Aşağıdaki ifadelerden hangisi “vaizin konuyu güncelleştirmesini” yeterince açıklamaktadır.? a. Konunun, mutlaka günümüzün bir problemini içermesi gerekir. b. Konunun, günümüzün dili ile anlatılması gerekir. c. Konunun, seviye, ilgi ve ihtiyaçlar yönünden cemaate yaklaştırılması gerekir. d. Konuyu cemaate danışarak hazırlamak gerekir. e. Konuyu, Kur’an ve sünnetten bulmak gerekir. 38. Camilerde yetişkin din eğitiminin hangi amacı yeterince gerçekleştirilememektedir? a) Dinî bilgiler verme b) Din büyüklerini örnek gösterme onların hayatına dair menkıbeler anlatma c) Yetişkinin hayata anlam vermesine yardım etme d) Ahlâkî hikayeler anlatma 39. "Bireyin dini davranışlarında kendi yaşantıları vasıtasıyla ve kasıtlı olarak istendik değişme meydana getirme denemeleri sürecini geçmişi, bugünü ve geleceği ile, bilimsel metotları kullanarak betimlemeye, açıklamaya ve kontrol altına almaya çalışan bilimsel disiplindir." Yukarıda tanımı yapılan kavram aşağıdakilerden hangisidir? a) Eğitim b) Din eğitimi c) Dini iletişim d) Din kültürü ve ahlak bilgisi 40. Aşağıdakilerden hangisi yaygın din eğitimi ile ilgili söylenebilecek bir özellik değildir? a) Yaygın din eğitimi zamanla ve yaşla sınırlı değildir. b) Yaygın din eğitimi özel bir yerle sınırlı değildir, geçicidir, her yerde yapılır. c) Yaygın din eğitimi herkes tarafından alınması gerekli zorunlu bir eğitimdir. d) Yaygın din eğitimi gönüllülük esasına dayanır. 41. Aşağıdakilerden hangisi eğitimin tanımında yer alan “davranış değişikliği” ifadesinin anlatmak istediği yönlerden birisi değildir? a) zihindeki değişiklik b) duygudaki değişiklik c) hal ve hareketteki değişiklik d) karakterdeki değişiklik 42. “Bir eğitim faaliyetinde …………… değişikliği yoksa, bu faaliyete eğitim diyemeyiz.” Cümlesinde boş bırakılan yere gelmesi gerekin kavram nedir? a) düşünce b) duygu c) davranış d) hal-hareket 43. Aşağıdakilerden hangisi yaygın ve örgün eğitim arasındaki farklardan birisi değildir? a) örgün eğitim planlıdır, yaygın eğitim plansızdır. b) örgün eğitimde yaş sınırlıdır, yaygın eğitimde yaş sınırlı değildir c) örgün eğitim süreklidir, yaygın eğitim ihtiyaca göre yapılır. d) örgün eğitimde konular geneldir, yaygın eğitim tek bir alanda yapılır. 44. “Günümüzde yaygın din eğitimi açısından vaazlardaki en önemli problemlerden birisi…………….dir.” cümlesinde boşluğa gelmesi gereken ifade aşağıdakilerden hangisidir? a) vaazların uzun olması b) cemaatin zamanında camiye gelmemesi c) cemaatin vaize karşı tutumu d) vaaz günlerinin uygun olmaması 45.“Günümüzde yaygın din eğitimi açısından hutbelerin en önemli avantajlarından birisi de……………dir.” cümlesinde boşluğa gelmesi gereken ifade aşağıdakilerden hangisidir? a) hutbelerin kısa olması b) cemaatin kalabalık olması c) hutbelerin bir merkezden hazırlanması d) hutbelerin önceden yazılmış bir metinden okunması 46. Aşağıdakilerden hangisi camilerde yapılan yaz kurslarının yaygın din eğitimi açısından en önemli özelliğini ifade etmektedir? a) Kursların okullar tatil olduğunda yapılması b) Her konunun öğretiminin yapılabilmesi c) Resmi bir hüviyetinin olması d) Çocukların her şeyi almaya hazır bir özellikte olması 47. Aşağıdakilerden hangisi yaygın din eğitiminin problemlerinden birisi değildir? a) Yeterli eleman olmaması b) Bilgi ve metod eksikliği c) Halkın farklı ekonomik imkanlara sahip olması d) Halk arasındaki farklı dini gruplar 48- Aşağıdakilerden hangisi yaygın din eğitimi faaliyetlerindeki amaçlardan birisi değildir? a. Diğer meslektaşlarla tanışma b. Eksiklerin telafi edilmesi c. Kendi alanında yenilenme d. Bir üst makama adapte olma 49. Aşağıdakilerden hangisi yetişkin din eğitiminin amaçlarından değildir? a) Yetişkinlere dinî bilgiler kazandırmak b) Yetişkinlerin dinî anlayışlarını geliştirmek c) Yetişkinlerin hayatın dinî boyutunu yorumlamalarına yardımcı olmak d) Yetişkinlere bir meslek kazandırmak 1. Değerlendirme süreci 2. Amaçların belirlenmesi 3. Öğretim sürecine ilişkin kararlar 4. İçeriğin seçimi 50. Yukarıdaki maddelere göre aşağıdakilerden hangisinde Planlama sürecinin aşamaları doğru olarak verilmiştir? a) 2. 4. 3. 1. b) 1. 2. 3. 4. c) 4. 3. 2. 1. d) 2. 4. 1. 3. 51. Aşağıdakilerden hangisi Plânlama ve değerlendirmede ilkelerinden değildir? a) Yakından Uzağa ilkesi b) Bilinmeyenden bilinene ilkesi c) Somuttan soyuta ilkesi d) Bilinenden bilinmeyene ilkesi 52. Aşağıdakilerden hangisi Plânlama ve değerlendirmede ilkelerinden değildir? a) Hayatilik ilkesi b) Bireye görelik ilkesi c) Somuttan soyuta ilkesi d) Kapalılık ilkesi 53. Aşağıdakilerden hangisi akılda kalan öğrenmelerin en fazla gerçekleştiği öğrenme biçimidir? a) Okumak b) Duymak c) Görmek d) Söylemek 54. Aşağıdakilerden hangisi akılda kalan öğrenmelerin en az gerçekleştiği öğrenme biçimidir? a) Okumak b) Duymak c) Görmek d) Söylemek 55. “Öğretim etkinlikleri planlanırken, bireyin içinde yaşadığı en yakın ekolojik, sosyal ve kültürel çevrenin özelliklerinden başlanmalı ve buna bağlı olarak da bu halka genişletilmelidir.” Bu açıklama planlama ve değerlendirme ilkelerinden hangisini izah etmektedir? a) Yakından Uzağa ilkesi b) Açıklık ilkesi c) Somuttan soyuta ilkesi d) Bilinenden bilinmeyene ilkesi | |
Konu Sahibi f_kryln 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir | |||||
Konu | Forum | Son Mesaj Yazan | Cevaplar | Okunma | Son Mesaj Tarihi |
Harflerin mahrecleri | Kur'ân-ı Kerim Genel | f_kryln | 0 | 5044 | 10 Kasım 2013 00:57 |
Kuran eğitimi ve teknik bilgiler | Kur'ân-ı Kerim Genel | f_kryln | 0 | 3898 | 10 Kasım 2013 00:54 |
pratik arapça - HAFTANIN GÜNLERİ- | Genel Arapça | f_kryln | 0 | 2844 | 10 Kasım 2013 00:47 |
pratik arapça - POLİS KARAKOLUNDA- | Genel Arapça | f_kryln | 0 | 3036 | 10 Kasım 2013 00:46 |
pratik arapça - BANKADA- | Genel Arapça | f_kryln | 0 | 2855 | 10 Kasım 2013 00:45 |
Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
Hadis 8.9.10 Ünite Soru ve Cevaplar Medineweb Çalışmaları | nurşen35 | Hadis | 3 | 04 Mayıs 2021 17:29 |
Hadis 5.6.7. Ünite Soru ve Cevaplar Medineweb Çalışmaları | nurşen35 | Hadis | 2 | 29 Mayıs 2016 23:47 |
MBSTS ve Yeterlilik Soru ve Cevaplar - Motivasyon | Medineweb | Seviye Belirleme Sınavı-(MBSTS) | 2 | 04 Aralık 2014 08:06 |
Yeterlilik Sınavı soru cevap çalışmaları | Medine-web | DHBT-Hazırlık/Notlar/Özetler | 6 | 30 Eylül 2014 16:19 |
Yeterlilik Soru ve Cevaplar | Ravza'm | Deneme Sınavlar/Paylaşımlar | 0 | 04 Ocak 2012 00:25 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|