|
Konu Kimliği: Konu Sahibi Medineweb,Açılış Tarihi: 09 Mayıs 2013 (21:10), Konuya Son Cevap : 13 Eylül 2016 (21:16). Konuya 21 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
30 Mayıs 2014, 17:35 | Mesaj No:11 | |
Durumu: Medine No : 13301 Üyelik T.:
04 Şubat 2011 | Cevap: AÖF İlahiyat Önlisans 1.Sınıf 2011-2012 Bahar Dönemi Dönem Sonu Çıkmış Sorular Alıntı:
kendi çalışmanız için hiç bir hak yok ki zaten çalışılıp faydalanılsın diye yayınlıyorum.başka sitelerde yayınlarsanız medineweb sitesinden alıntı olduğunu yazmanızı istiyorum hak sadece burda devreye giriyor bu çıkmış sorular için geçerlidir.aynı yazıyı yazmadıklarım bana ait değildir.özetler için değil yani | |
23 Mayıs 2016, 21:18 | Mesaj No:13 |
Durumu: Medine No : 38944 Üyelik T.:
09 Şubat 2014 | Cevap: AÖF İlahiyat Önlisans 1.Sınıf 2011-2012 Bahar Dönemi Dönem Sonu Çıkmış Sorular Sayfalar tekrar taranıyor, düzenlenecektir.. Aşağıda verilen soru cevaplara bakabilirsiniz... Hayırlı çalışmalar.. TEFSİR TARİHİ VE USULÜ 2011-2012 Bahar Dönemi Dönem Sonu Soruları 1. Kur'ân'ın bir isminin de "el-Kitâb" olması, ne anlama gelmektedir? A) Kur'ân'ın ashap tarafından okunup uygulandığı B) Kur'ân'ın yazıldığı C) Kur'ân'ın dini programlarda aleni olarak okunduğu D) Kur'ân'ın herkese tebliğ edildiği E) Kur'ân'ın ezberlendiği 2. Kur'ân'a bugünkü harekeleri koyan kişi aşağıdakilerden hangisidir? A) Ebû'l-Esved ed-Dü'elî B) Zeyd b. Sabit C) Nasrb.Asım D) Yahya b. Yamer E) Halil b. Ahmed 3. Kur'ân'ın tanımının unsurlarından, "insanların, meleklerin ve cinlerin sözlerini" tanımın dışında bırakan kısım aşağıdakilerden hangisidir? A) Tilâvetiyle ibâdet edilen B) Tevâtürle nakledilmiş C) Allah'ın kelâmı D) Mushaflarda yazılmış E) Fâtiha sûresiyle başlayıp Nâs sûresiyle sona eren 4. Âyet sonunda değil de âyet içinde bulunduğu zaman üzerinde durulursa, tekrar geriden başlamanın gerekli olduğu vakıf işareti aşağıdakilerden hangisidir? A) Tı B) Lâ C) Kıf D) Cim E) Mim 5. Burhani tevilin İslâm düşüncesinde en ünlü kuramcısı aşağıdakilerden hangisidir? A) Fârâbî B) İbn Sinâ C) İbn Rüşd D) Gazâlî E) Suyûtî 6. Kur'ân'ı baştan sona âyet âyet ele alıp belli bir yöntemle açıklama eylemini gerçekleştiren kişi aşağıdakilerden hangisidir? A) Müfessir B) Tercüman C) Yorumcu D) Mütercim E) Müfesser 7. Hz. Peygamber'e verilen teşri fonksiyonu aşağıdakilerden hangisidir? A) Tefsir etme B) Açıklama C) Hüküm koyma D) Te'vil etme E) Beyan etme 8. Aşağıdakilerden hangisi, tâbiûn tefsirinin kaynak değeri üzerinde fikir yürüten İbn Teymiyye'nin yaklaşımını ifade etmektedir? A) Kaynak değeri taşımaktadır. B) Hiçbir kaynak değeri yoktur. C) Kaynak değeri olmasa da tarihsel değeri vardır. D) Tâbiûn tefsiri de sahâbe tefsiri gibi bağlayıcıdır. E) Üzerinde ittifak edilen görüşlerin ancak kaynak değeri vardır. 9. Aşağıdakilerden hangisi rivayet tefsir yönteminde başvurulması gereken unsurlardan biri değildir? A) Sahabe tefsiri B) Tâbiûn tefsiri C) Kur'ân-ı Kerîm D) Tevrat'ın nakilleri E) Hz. Peygamber'in tefsiri 10. Tefsirinde re'ye yoğun olarak yer veren ve tabiîn âlimlerinin önde gelenlerinden olan müfessir aşağıdakilerden hangisidir? A)ibn Abbas B)ibn Mes'ûd C)ikrime D)Saîd b. Cübeyr E)Mücahid 11. "Nakil, nakd , tercih" metodunu ilk defa ortaya koyan müfessir aşağıdakilerden hangisidir? A)Fahreddin er-Râzî B)Yahya b. Sellâm C)İbn Kesir D)İbn Cerir et-Taberi E)Ze mahşeri 12. Hârici tefsir ekolünün en önemli özelliği aşağıdakilerden hangisidir? A) Kur'an'ın lafız düzeyini kanun olarak değerlendirir; lafzın yüzeysel anlamını benimserler; tefsir ve tevile ihtiyaç olmadığını savunurlar. B) Sadece ahkâm ayetlerini tefsir ederler, ahkâm âyetlerini tefsir ederken bütün mezheplerin görüşlerine yer verirler. C) Akla son derece önem verir; akla uymayan nassları tevil ederler. D) Ayetlerin tefsirinde imamları otorite olarak kabul eder, imamlardan başkasının görüşlerine itibar etmezler. E) Ayetlerin keşf ve ilham yoluyla tefsir edilmesi gerektiğini savunurlar. 13. Aşağıdakilerden hangisi işârî tefsirin kabul şartlarından biri değildir? A) Bâtınî anlamın, zâhirî anlama ters düşmemesi B) Zâhirî mana olmaksızın sadece bâtınî mananın kastedildiğinin iddia edilmemesi C) Bâtınî manaya aykırı dini veya akli bir delilin bulunmaması D) Yapılan tefsirin, deney ve gözlemle ispatlanmış olan İlmî nazariyelere uygun olması E) Bâtınî anlamın doğruluğunu teyid eden aklî veya naklî bir delilin bulunması 14. Aşağıdakilerden hangisi Fıkhî tefsir ekol temsilcisidir? A) Tantavî Cevherî B) Seyyid Kutup C) Kuşeyrî D) Zemahşerî E) Cessâs 15. "Zikr-i küll, irade-i cüz" hangi dilsel sanat çeşididir? A)Kinaye B)Teşbih C)Hakikat D)Mecâz-i Mürsel E)İstiare 16. Aşağıdakilerden hangisi Kur'an'ın temsili anlatıma başvurma gayesi olamaz? A)İkna etmek B)Örneklemek C)Emretmek D)Yermek E)Övmek 17. Anlamı kapalı olan lafız türleri, aşağıdakilerden hangisinde tam olarak verilmiştir? A) Garib, Mübhem, Mücmel B) Garib, Müşterek, Mücmel C) Mütezad, Mübhem, Garib D) Müteradif, Mütekarib, Mücmel E) Mücmel, Mecâz, Müteradif 18. Âyetler arasında çeşitli sebeplere binaen oluşan çelişki vehmini ortadan kaldırmaya çalışan Kur'ân ilmi aşağıdakilerden hangisidir? A) İcazu'l-Kur'ân B) Müşkilu'l-Kur'ân C) Muhkem ve Müteşabih D) Müphemu'l-Kur'ân E) Üslûbu'l-Kur'ân 19. Bir ifadenin önünde ve arkasındaki birimlerle sergilediği ilişkiler bütününe ne ad verilir? A)Cümle B)Paragraf C)Siyak D)Üslup E)Kelime 20. Kur'ân'ın üslûbuyla ilgili olarak, "en seçkin Arap ediplerinin kıymet itibariyle Kur'ân'a denk olabilecek bir şey vazamamaları şaşılacak bir şey değildir" diyen Batılı şahıs aşağıdakilerden hangisidir? A)Palmer B)Regis Blachere C)Nöldeke D)Henri Lammens E)Hirshfield 21. Yahudi, Hıristiyan ve diğer kültürlerden Kur'ân tefsirlerine giren rivayetlere ne ad verilir? A) Ehli-kitap B) Esâtîru'l-evvelîn C) Şer'u men kablenâ D) İsrâiliyat E) Te'vîlât 22. Kur'ân kıssalarıyla ilgili aşağıdakilerden hangisi doğrudur? A) Kur'ân kıssalarından hareketle Kur'ân'ın evrensel olmayan hükümler içerdiği söylenebilir. B) Kur'ân kıssalarının tamamı Medenî sûrelerde yer alır. C) Hz. Peygamber döneminde meydana gelen hadiseleri anlatan âyetler topluluğu da Kur'ân kıssaları içerisinde değerlendirilebilir. D) Temsilî Kur'ân kıssalarında tarihsel gerçeklik aranır. E) Kur'ân kıssalarında sıklıkla yer ve zaman unsuruna yer verilir. 23. Aşağıdakilerden hangisi sahabenin isrâliyata başvurduğu konulardan biri değildir? A) İlgilenilmesinde hiçbir fayda mülahaza edilmeyen polemikler B) Fıkhî hükümler C) Hz. Peygamber tarafından izahı yapılan meseleler D) İtikâdî konular E) Kur'ân'da geçen bazı garib kelimelerin izahı 24. Aşağıdakilerden hangisi, İslâm dünyasında Kur'ân'ı anlama ve yorumlamada yeni yönelişlerin doğuşunu hazırlayan sebeplerin başında gelir? A) Hindistan'da ortaya çıkan Kur'âniyyûn ekolünün, İslâm dünyasındaki entelektüelleri etkilemesi B) Coğrafî keşifler sonucunda yeni ticaret yollarının keşfedilmesi C) Bilim ve teknolojideki gelişmelerin, tahrif edilmeyen tek semavî kitap olarak Kur'ân'a işaret etmesi D) Müslüman entelektüellerin dünyasından ciddi biçimde etkilenmiş olması E) Batı'daki sanayi devriminin, İslâm dünyasının ekonomik anlamda geri kalmasına yol açması 25. Aşağıdakilerden hangisi Türkiye'deki meâlci kesimi derinden etkileyen eserlerden biri değildir? A) Kur'ân'da Dört Terim B) Tefsir Tarihi C) Yoldaki İşaretler D) Tefhîmu'l-Kur'ân E) Fi Zilâli'l- Kur'ân 26. Rasyonel bakışta Batı düşüncesinden, metot ve düşüncesini Kur'ân ve hadis ile sınırlandırma hususunda selefi düşünceden, âyetleri mecazî yoruma tâbi tutmada İslâm kültüründen, sembolik yaklaşımlarda ise kısmen Batı ve Hint-Pakistan alt kıtası düşünce ekollerinden etkilenmiş olan şahsiyet aşağıdakilerden hangisidir? A) Muhammed Esed B) Seyit Kutub C) Muhammed Hamdi Yazır D) Muhammed İzzet Derveze E) Haşan Basri Çantay
__________________ O (cc)’NA SIĞINMAK AYRICALIKTIR |
23 Mayıs 2016, 21:27 | Mesaj No:14 |
Durumu: Medine No : 38944 Üyelik T.:
09 Şubat 2014 | Cevap: AÖF İlahiyat Önlisans 1.Sınıf 2011-2012 Bahar Dönemi Dönem Sonu Çıkmış Sorular AÖF İlahiyat Önlisans 1.Sınıf 2011-2012 Bahar Dönemi Dönem Sonu Çıkmış Sorular İLH1007 HADİS TARİHİ VE USULÜ 1.Aşağıdakilerden hangisi hadisler arasındaki ihtilâfı giderme yollarından biri değildir? A) Nesh B) Cem' C) Tevakkuf D) Teâruz E) Tercih 2. Aynı manaya gelmekle beraber farklı kelimelerle nakledilmiş olan hadislerin hangi durumda farklı zaman veya yerlerde söylenmiş olma ihtimali kuvvetlidir? A) Farklı sahabilerin nakletmiş olması durumunda B) Hadislerini ezberden anlatan sahabilerin nakletmiş olması durumunda C) Hadislerini yazmış olan sahabilerin nakletmiş olması durumunda D) Hadislerin senedsiz nakledilmiş olması durumunda E) Hadislerin amellerin faziletleriyle ilgili olması durumunda 3."Musannef" isimli kitap yazan hadis âlimi aşağıdakilerden hangisidir? A) Hâkim B) İbn Ebî Hâtim C) İbn Ebî Şeybe D) Hatib el-Bağdâdî E) Ali el-Medînî 4.İyiliğe teşvik eden kötülükten sakındıran hadisleri bir araya getiren kitapların genel başlığı aşağıdakilerden hangisidir? A) el-Câmi1 B) Mu'cem C) Müsned D) Müstahrec E) et-Terğîb ve't-terhîb 5.İslâm kültür tarihi açısından Osmanlı dönemi aşağıdakilerden hangisiyle nitelenebilir? A) Tutucu B) Çağdaşlaşma C) Gerileme D) Olgunluk E) Duraklama 6.Türkiye'de hadis alanında ilk akademik çalışma olan 'Buhârî'nin Kaynakları Hakkında Araştırmalar' isimli doktora tezini aşağıdakilerden hangisi hazırlamıştır? A) M. Yaşar Kandemir B) Fuat Sezgin C) Mehmed Said Hatiboğlu D) Talat Koçyiğit E) M. Tayyip Okiç 7.Fazlurrahman, fıkhî, sosyal, ekonomik ve siyasi konuları içeren hadislere ne ad verir? A) İçtimâi hadis B) Biyografik hadis C) Teknik hadis D) Târihî hadis E) Dînî hadis 8.Aşağıdakilerden hangisi İslâm'da ilk yatılı eğitim-öğretim kurumu sayılır? A) Mescid-i Haram B) Mescid-i Nebevî C) Dârul Erkâm D) Dârun Nedve E) Suffe 9.Anadolu'da kurulan ilk Dârul hadîs aşağıdakilerden hangisidir? A) Edirne Dârulhadis Medresesi B) Erzurum Ah med iye Dâru Ih ad isi C) Çankırı (Taşmescid Dârulhadisi) D) Sivas Sâhibiye (Gökmednese Dârulhadisi) E) Konya İnce Minare Dârulhadisi 10.Sahâbenin hadis bilgisi ve rivâyeti ile ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi doğrudur? A) Hadis rivâyet eden sahâbîler etmeyenlerden azdı. B) Bizzat Hz. Peygamber'den öğreniyorlardı. C) Sürekli hadis öğrenmekle meşgul idiler. D) Öğrendikleri hadisleri mutlaka rivâyet ediyorlardı. E) Çok hadis biliyorlardı. 11.'Allah rızasını kazanmak için hadis öğrenmekten daha üstün bir amel bilmiyorum' sözü, hadis öğrenim ve öğretiminde hangi ahlâkî ilkeyi vurgular? A) Öğrendiğiyle amel etmek B) Üstün ahlâklı olmak C) Hadis meclisine özen göstermek D) Hadis usûlüne önem vermek E) İhlâslı olmak 12.Aşağıdakilerden hangisi sahâbîliği tesbit yollarından biri değildir? A) İkrar B) Şöhret C) Şâhitlik D) Tezkiye E) Tevâtür 13.Tâbiûn ile ilgili aşağıdakilerden hangisi yanlıştır? A) Fukahâ-i seb'a Tâbiûn'dandır. B) Hz. Peygamber'e yetişmemişlerdir. C) Tâbiûn döneminin sonu hicri 150 yılı civarıdır. D) Tâbiûn dönemi Sahâbe döneminin sona ermesiyle başlar. E) Sahâbe'nin öğrencileri Etbâut Tâbiîn'in hocaları konumundadırlar. 14.Aşağıdaki kusurlardan hangisi râvînin adâletini düşürmez? A) Bid'at B) Hata yapmak C) Cehâlet D) Yalancılıkla itham E) Fısk 15.Doğrudan sahifelerden rivayet eden ravileri eleştirmek amacıyla kullanılan tabir aşağıdakilerden hangisidir? A) Müzakere B) Şifahi rivayet C) Sahafî D) Müşahede E) Müşafehe 16.Aşağıdakilerden hangisi hadislerin yorumlarının da öğrenildiği metotlardır? A) Münâvele-Mükâtebe B) Semâ-Kıraat C) İ'lâm-Vasıyyet D) Vicâde-İcâzet E) Münâvele-İcâzet 17.Hadisin hangi metotla alındığını ifade etmek üzere kullanılan lafızlara verilen genel ad aşağıdakilerden hangisidir? A) Umûmî icâzet B) Nakil dönemi C) Rivayet lafızları D) Rivayet dönemi E) İ'lâmü'ş-şeyh 18.Aşağıdakilerden hangisi hadis öğrenim metotlarının hepsine delalet eden rivayet lafzıdır? A)Ketebe ileyye B)Evsâ ileyye C)Habberenî D)Haddesenî E)An 19.Hadis usûlündeki yaygın kullanışa göre haber-i vâhid ne demektir? A) Ravi sayısı üç-dört kişi de olsa mütevatir hadis derecesine ulaşmayan hadis B) Sadece bir defa söylenmiş olan hadis C) Tek bir konu içeren hadis D) Sadece bir kişinin rivayet ettiği hadis E) Tek senedi bulunan hadis 20.Ebû Hureyre'nin, Müslümanlığın ilk günleri ile ilgili bir haberi aşağıdakilerden hangisidir? A) Sahîh hadis B) Sahabi murseli C) Mudrec hadis D) Sahabi menkıbesi E) Mevzû' hadis 21.Bir hadisi maklûb olarak rivayet eden kimse aşağıdakilerden hangisiyle cerh edilebilir? A) Duruma göre zabt veya adâlet yönünden yahut her iki yönden B)Sadece adâlet yönünden C) Hem zabt hem adâlet yönünden D) Sadece zabt yönünden E) Yaş ve hadis bilgisi yönünden 22.Hadis denince ilk akla gelen hadis türü aşağıdakilerden hangisidir? A) Mevkûf hadis B) İlâhî hadis C) Maktû' hadis D) Merfû' hadis E) Kudsî hadis 23.Nazmü'l-mütenâsir mine'l-hadîsi'l-mütevâtir isimli eserin yazarı aşağıdakilerden hangisidir? A) İbn Teymiyye B) İbn Hacer el-Askalânî C) Suyûtî D) Hatîb el-Bağdâdî E) Muhammed b. Cafer el-Kettânî 24.Aşağıdakilerden hangisi zayıf hadisin çok çeşitli olmasının nedenlerinden biri değildir? A) Zayıf hadis terimlerinin âlimlere göre farklılık arzetmesi B) Seneddeki ravi düşmesinin az veya çok olması C) Ravi eksikliğinin senedin değişik yerlerinde olması D) Hadisin metnindeki kusurun onun sahihliğine zarar verme derecesi E) Ravinin tenkid edilmesindeki sebeplerin farklılığı 25.Hadis uydurma faaliyetleri ne zaman başlamıştır? A) Birinci halifenin vefatından sonra B) Üçüncü ve dördüncü halifenin şehid edilmesinde sonra C) Hz. Peygamber'in sağlığında D) İkinci halifenin şehid edilmesinden sonra E) Emevîler döneminde 26.Hadis uydurucusu Gıyâs b. İbrâhimin yarışmalarda ödül verilebileceğini ifade eden hadise eklediği kavram aşağıdakilerden hangisidir? A) Kuş B) Güreş C) At D) Ok E) Deve
__________________ O (cc)’NA SIĞINMAK AYRICALIKTIR |
23 Mayıs 2016, 21:50 | Mesaj No:15 |
Durumu: Medine No : 38944 Üyelik T.:
09 Şubat 2014 | Cevap: AÖF İlahiyat Önlisans 1.Sınıf 2011-2012 Bahar Dönemi Dönem Sonu Çıkmış Sorular İslam Kurumları ve Medeniyeti 2012 Dönem sonu Soru ve Cevapları.. 1.Maddî kültür unsurları arasında dikkat çeken en önemli unsur aşağıdakilerden hangisidir? A) Ekonomik değer B) El emeği C) Fiziki yapı D) Kullanışlılık E) Teknoloji 2.Medeniyet kavramını ilk defa aşağıdaki hangi ülkede kullanılmaya başlanmıştır? A) İtalya B) Ingiltere C) Almanya D) Fransa E) Hollanda 3.İdeal bir yönetimin şekillenmesinde rol oynayan siyaset düşünürleri hangi tür eserleri meydana getirmişlerdir? A) Ahlâkî eserler B) Siyasetnâme türü eserler C) Tasavvufî eserler D) Fıkhî eserler E) Tarihî eserler 4.İslâm Kültür ve Medeniyeti'nin en önemli kaynağı aşağıdakilerden hangisidir? A) Kur'ân B) Sünnet C) Hint medeniyeti D) Rama medeniyeti E) Mısır medeniyeti 5.İslâm-Türk medeniyeti tarihinde muallim-i sânî unvanı alan âlim aşağıdakilerden hangisidir? A) Câbir B) Fârâbî C) Harezmî D) Maturidî E) Ebu Ubeyde 6.I. Tirmizî II. Buharî III. Nesâî Yukarıdaki âlimlerden hangilerinin eserleri Kütüb-i S itte de yer alır? A)Yalnız I B)Yalnız II C)I ve II D)II ve III E)I, II ve III 7.Hz. Osman'ın halife seçimi hakkında aşağıdakilerden hangisi doğrudur? A) Hz. Osman bütün vatandaşların oy verme hakkı olduğu bir seçimle halife oldu. B) Hz. Osman Medine'yi işgal eden isyancıların istek ve baskılarıyla halife oldu. C) Hz. Osman Hz. Ömer'in belirlediği şûranın kendisini seçmesiyle halife oldu. D) Hz. Osman askerî bir darbe sonunda halife oldu. E) Medineliler Hz. Osman'ın halifeliğini hiç benimseyemediler. 8.Hz. Peygamber'in siyasî liderliği veya devlet başkanlığı hakkında aşağıdakilerden hangisi doğrudur? A) Medineli Evs ve Hazreç kabileleri Akabe biatında Hz. Peygamber'in siyasî liderleri olmasını reddetmişler onu sadece peygamber olarak kabul etmişlerdi. B) Hz. Peygamber Müslüman, Yahudi ve Putperestleri, "kavmiyetçilik" altında birleştirdi. C) Hz. Peygamber daha Mekke'de iken Mekkelilerin ısrarlı talepleri sonucu devlet başkanı olmuştu. D) Hz. Peygamber Medine'de, Müslüman, Yahudi ve Putperestleri, anayasal vatandaşlık, ülkedaşlık çerçevesinde birleştirdi. E) Medineli Yahudiler Medine Sözleşmesine Hz. Peygamber'in siyasî liderliğini kabul etmediklerini bir madde olarak koydurdular. 9.Hz. Hasan'ın Muaviye ile yaptığı anlaşmaya göre aşağıdakilerden hangisi doğrudur? A) Hz. Haşan ve ailesi daha sonra hilâfette hak iddia etmeyecek. B) Muaviye'den sonra halifeyi şûra seçecek. C) Muaviye'den sonra Hz. Haşan halife olacak. D) Hz. Hasan'a devlet bütçesinden tahsisat/maaş verilmeyecek. E) Muaviye, Hz. Haşan taraftarlarından intikam alabilecek. 10.Vakıf kurumlarının kuruluş ve işleyişiyle ilgili bilgi veren belgeye ne ad verilir? A) Vakfiye B) Ferman C) Kitabe D) Sikke E) Hazire 11.Aşağıdaki sosyal müesseselerden hangisi "imaret" teriminin eşanlamlısıdır? A)Mektep B)Arasta C)Aşevi D)Tâbhane E)Bimârhâne 12. I.Askeri görünümlü, korunaklı yapılardır. II.Ticaret kervanlarının konakladığı yapılardır. III.Yoksul ve muhtaçların konakladığıyapılardır. IV.Hastaların hastalık süresinde karantinaaltına alındığı yapılardır. V.Kervan yolları üzerine inşa edilmiş olanyapılardır. "Ribat"la ilgili olarak yukarıda verilen bilgilerden hangisi doğrudur? A) IV ve V B) I, II ve V C) I, III ve IV D) I, IVveV E) II, III ve IV 13."Öşür Vergisi" aşağıdakilerden hangisinden alınır? A) Ticaret malından B) Sahip olunan hayvan sayısından C) Yer altı zenginliklerden D) Ziraî mahsullerden E) Savaşlarda elde edilen ganimetlerden 14.İslâm dünyasında ilk, divan teşkilâtı hangi dönemde kuruldu? A) Ebu Cafer el-Mansur döneminde B) Hz. Ebubekir'in halifeliği döneminde C) Abdülmelik b. Mervan döneminde D) Hz. Ömer'in halifeliği döneminde E) Hz. Peygamber döneminde 15.Osmanlı malî teşkilâtının başında bulunan görevliye ne ad veriliyordu? A)Defterdar B)Mal müdürü C)Emin D)Müşrif E)Muhtesib 16.Tanzimat dönemi sonrasında Osmanlı sıbyan mektepleriyle birlikte modern anlamda ibtidâî mekteplerin açılmasını öngören "Maarif-i Umûmiye Nizâmnâmesi" hangi yıl yürürlüğe girmiştir? A) 1867 B) 1868 C) 1869 D) 1870 E) 1871 17.Osmanlı medreselerinde öğrenim gören öğrencilere ne ad verilirdi? A)Halife B)Dânişmend C)Muallim D)Müderris E)Muid 18.Orhan Gazi tarafından İznik'te 1330-1331 yıllarında kurulan Mk, Osmanlı medresesinde görev yapan ilk, müderris aşağıdakilerden hangisidir? A) Molla Fenan B) Kadızâde-i Rumî C) Molla Yegân D) Taceddin-i Kürdi E) Davud-ı Kayseri 19."Şuhudu'l-hâl" kavramıyla kastedilmek istenen aşağıdakilerden hangisi? A)Mahkemede bilirkişilik de yapan heyeti B)Yalancı şahitler C)Mahkemedeki duruşmayıkaydakâtipler D)Mübaşirler E)Olayın görgü tanıkları 20.İslâm medeniyetinde adlî teşkilât içinde görev yapan kadıların, öncelikle bilmesi gerekenler arasında aşağıdakilerden hangisi yoktur? A) Kur'ân B) Sünnet C) Edebiyat D) Icma E) Kıyas 21.Abbasiler devrinde hukuk sisteminde yaygın durumda olan yalancı şahitlik sorununu tamamen ortadan kaldıran kadı aşağıdakilerden hangisidir? A) Kadı Şüreyh B) Kadı Yusuf C) Kadı İbn Mesruk D) Kadı Gavs E) Kadı Muhammed 22.Osman Gazi tarafından Hk kez kadılık görevine getirilen kişi aşağıdakilerden hangisidir? A) Davud-ı Kayseri B) Şeyh Edebali C) Alâeddin Bey D) Molla Fen art E) Dursun Fakih 23.Emevi ordusunun temelini oluşturan nizami ve daimi statüdeki muvazzaf ücretli askerlere ne ad verilir? A) Mütezika B) Kurdûs C) Ha mis D) Ta İta E) Sâkatü'l-ceyş 24.Emevi ordusunun ortasında ve başkomutanın emrinde savaşan merkezi birliklere ne ad verilir? A) Meyse re B) Mukaddeme C) Kalbü'l-ceyş D) Meymene E) Sâkatü'l-ceyş 25.Alaaddin Keykubad devrinde Karadeniz donanmasıyla Kırım'ı fetheden komutan aşağıdakilerden hangisidir? A) Çaka Bey B) Baltaoğlu Süleyman Bey C) Kemal Reis D) Hüsamettin Çoban Bey E) Aydınoğlu Umur Bey 26.Mancınık denilen kuşatma silahı ilk kez hangi devirde kullanılmıştır? A) Hz. Ömer B) Hz. Osman C) Hz. Ali D) Hz. Ebubekir E) Hz. Muhammed
__________________ O (cc)’NA SIĞINMAK AYRICALIKTIR |
23 Mayıs 2016, 22:04 | Mesaj No:16 |
Durumu: Medine No : 38944 Üyelik T.:
09 Şubat 2014 | Cevap: AÖF İlahiyat Önlisans 1.Sınıf 2011-2012 Bahar Dönemi Dönem Sonu Çıkmış Sorular
İSLAM HUKUKUNA GİRİŞ 2012 Dönem Sonu 1. Bağlayıcılık nitelikleri esas alındığında fıkıhkuralları ile ilgili olarak aşağıdaki ifadelerdenhangisi doğrudur? A) Fıkhın tecviz edici her bir kuralı dolaylı olarak emredicilik anlamı taşır. B) Fıkıh kuralları tavsiye edici nitelikte olabilir. C) Fıkıh kuralları yalnızca emredici ve tecviz edici niteliktedir. D) Bir davranışın yapılmasını talep eden fıkıh kuralları tecviz edici, yapılmamasını talep edenler ise emredici niteliktedir. E) Fıkhın emredici nitelikli her kuralı aynı zamanda bir hukuk kuralıdır. 2. Müctehid imamlar döneminde sistemleştirmek amacıyla farazi fıkıh meselelerine özellikle hangi ekol tarafından yerverilmiştir? A) Hanbeli ekolü B)Maliki ekolü C)Şafii ekolü D) Zahiri ekolü E) Hanefi ekolü 3.Aşğıdakilerden hangisi Osmanlı döneminde Türkçe kaleme alınan ve Şeyhulislamlık tarafından muteber kabul edilen fetva kitaplarından biri değildir? A)el-Fetâve'l-Hindiyye B)Fetâvâ-yı Feyziyye C)Behcetü'l-fetâvâ D)Neticetü'l-fetâvâ E)Fetâvâ-yı Ali Efendi 4. I.Bazı usul konularınınmeşruiyetini sağlamakII.Müctehidleri görüşlerini ifade konusunda cesaretlendirmekIII.Yeni karşılaşılan olaylarda ortak ve bağlayıcı karar almakIV.Kamu otoritesini sınırlamak Yukarıdaki ifadelerden hangileri icma nın işlevleridir? A)yalnız I B) I ve II C) II ve III D) I,III ve IV E) I,II,III ve IV 5.Vacip yapılacağı vakit açısından geniş zamanlı,dar zamanlı ve müşkil zamanlı olmak üzere üç kısma ayrılır. Bu ayırım, niyetin şeklini de etkiler.Buna göre aşağıdakilerden hangisi doğrudur? A) Geniş zamanlı vâcib, mutlak niyet ile geçerli olur. B) Geniş zamanlı vâcib, nâfileye niyet ilegeçerli olur. C) Müşkil zamanlı vâcib, mutlak niyet ile geçerli olur. D) Dar zamanlı vâcibde niyet şart değildir. E) Müşkil zamanlı vâcib, nâfileye niyet ilegeçerli olur. 6. Miktarı Şâri tarafından belirlenmiş vâcib aşağıdakilerden hangisidir? A) Muayyen B) Mukadder C) Mukayyed D) Mudayyak E) Muhayyer 7. Varlığı, teklifi hükmün varlığını, yokluğu da teklifi hükmün yokluğunu gerektiren ve kendisi ile teklifi hükmün konulması arasında açık bir uygunluk olan vaz'i hüküm aşağıdakilerden hangisidir? A) şart B) rükün C)mani' D)illet E)sebep 8. Aşağıdaki Allah haklarından hangisi ibadet niteliği taşıyan cezalara örnek oluşturur? A) kefarerler B)zekat C) had cezaları D) öşür E)toprak vergisi 9. Hükümlerin belirlenmesinde rey ve kıyas alanını tamamen kapatmakla birlikte, içtihadı ümmetin tamamına teşmil eden ekol aşağıdakilerden hangisidir? A) Hanefî B) Zahirî C) Şafiî D) Hanbelî E) Malikî 10. Bir konuda ictihad eden ve farklı sonuçlara ulaşan müçtehitlerden sadece birisinindoğruyu tutturduğunu, diğerlerinin hataettiğini savunanlara ne ad verilir? A) Muznibe B) Musîbe C) Muhattıe D) Musavvibe E) Mücrime 11. Ebu Hanîfe, Mâlik ve Şâfiî gibi ekol müçtehitlerinin kendi zamanlarına kadar olan bütün birikimi eleyip seçerek bütünlüklü, kendi içinde tutarlı bir yapıyı (mezhep) kurmalarıyla sonuçlanan ictihadaşağıdakilerden hangisidir? A) Kurucu B) Mukayyed C) Mezhep içi D) Mesailde E) Mutlak olmayan 12. Şia'da ictihad faaliyetlerinin diğer mezheplere oranla daha aec başlamasının temel nedeni aşağıdakilerden hangisidir? A) Bu konuda sahih hadislerin varlığı B) Ayetlerin zahiriyle amel etmeleri C) Aklı ön planda tutmaları D) Bütün meselelerin naslarda yer aldığını düşünmeleri E) Masum imam anlayışının etkisi 13. Kitâbu'l-hacr (bir kişinin sözlü tasarruflarını kısıtlama bölümü) ve Kitâbu'l-mefkud(kendisinden haber alınamayan kaybolmuş kişi bölümü) başlıklarının ele aldığı konular pozitif hukukun en cok hangi alanına yakındır? A) Borçlar hukuku B) Aile hukuku C) Yargılama hukuku D) Şahsın hukuku E) Eşya hukuku 14. Bir kişi bir malı gasp ettiğinde eğer mal telef olmuş ise bu zararın ortadan kaldırılmasının yolu şudur: Mal, piyasada benzeri bulunabilen misli bir mal ise, öncelikle o malın misli verilmelidir.Bu hüküm aşağıdaki kaidelerden hangisinin doğrudan ve birinci dereceden bir sonucudur? A) Bir zarar kendi misli ile izale olunmaz. B) Zarar bi kaderil imkân def' olunur. C) Zarar-ı eşedd zararı ehaff ile izale olunur. D) Zarar-ı âmmı def için zarar-ı has ihtiyar olunur. E) Zarar izale olunur. 15. Modern dönemde XIX. yüzyıldan itibaren, Batı hukuklarındaki kanunlaştırma hareketinin de tesiriyle muâmelât alanı içerisinde ayrı bir ana branş haline gelen "ahval-i şahsiye" teriminin kapsamında yer alan hukuki konular aşağıdakilerin hangisinde doğru olarak verilmiştir? A) İbadetler, miras hukuku, şahsın hukuku B) İbadetler, aile hukuku, şahsın hukuku C) Aile hukuku, şahsın hukuku, borçlar hukuku D) Aile hukuku, miras hukuku, borçlar hukuku E) Aile hukuku, miras hukuku, şahsın hukuku 16. Aşağıdakilerden hangisi muâmelât alanına giren konuların temel başlıklarından biri değildir? A) Mezacir B) Münâkehât C) Muhâsemât D) Terikât E) Malî muâmelât 17. İslam hukukçularının bir eşyanın kullanılması ve ondan istifade edilmesini belirtmek için kullandıkları terim aşağıdakilerden hangisidir? A) ayn B) deyn C) zimmet D) menfaat E) milk 18. Kefalet akti, gayeleri bakımından yapılan akit sınıflandırmalarından hangisine örnek teşkil ederr? A)Koruma amaçlı akitler B)Temlik akitleri C)Teminat akitleri D)Temsil akitleri E)Ortaklık akitleri 19. Başkasının hakkı ile ilgili olduğundan, işlerlik kazanması için tarafların irade beyanları dışında, hakkı olan kişinin iradesine de ihtiyaç duyulan akite ne ad verilir? A)Mevkuf B)Nafiz C)Fasit D)Batıl E)Lazım 20. İslam hukuku açısından nişanlanma ile ilgiliaşağıdaki değerlendirmelerden hangisidoğrudur? A) Nişan, evlilikten önce yapılması zorunlu bir merasimdir. B) Nişan, klasik kaynaklardaki hıtbe uygulamasıyla birebir örtüşür. C) Nişanlanma ile taraflar arasındaki mahremiyet ilişkileri ortadan kalkar. D) Nişanlanma, temelde bir evlilik vaadinden ibarettir. E) Kıza verilen mehrin, nişan bozulduktan sonra iadesi gerekmez. 21. Aşağıdakilerden hangisi sürekli evlenme engellerinden biridir? A) Başkasının eşi olma B) Din farkı C) Süt emme D) Üç kere boşama E) İki akraba ile birden evlenme 22. Evlilik nafakası ile ilgili aşağıdakilerdenhangisi söylenemez? A) Kadın kocasının izni olmadan evi terk ederse, bu süre zarfında nafaka hakkı kaybolur. B) Kocanın nafakayı temin etmediği durumlarda kadın, hâkime başvurarak nafaka takdir ettirebilir. C) Nafakayı hak edebilmesi için kadının evliliğe hazır bir fizikî olgunluğa sahip olması gerekir. D) Fâsit evliliklerde koca, nafaka ile sorumlu değildir. E) Kocanın nafaka ile yükümlü olması hâkim kararına bağlıdır. 23. Hanefîlere göre aşağıdaki boşamalardan hangisi ricT talak sayılır? A) Üçüncü talak B) Sarih sözlerle yapılan talak C) Nikâhtan sonra zifaftan önceki talak D) Kinayeli sözlerle yapılan talak E) Kocanın bir bedel karşılığında boşaması 24. İslam ceza hukukunda başlangıçtan itibaren mevcut olup, evrensel hukuk düşüncesinin oldukça geç bir dönemde ulaştığı ceza ilkesi aşağıdakilerden hangisidir? A) Geriye yürümezlik ilkesi B) Kanunilik ilkesi C) Genellik ilkesi D) Orantılılık ilkesi E) Şahsîlik ilkesi 25. İslam ceza hukukunda cezaları düşürensebeplerle ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisidoğrudur? A) Suçlunun tevbesi, kul haklarıyla ilgili suçların cezasını düşürür. B) Sulh, had cezalarını düşürür. C) Mağdurun rızası, yaralama suçlarında cezayı düşürür. D) Suçlunun ölümü, Ebû Hanife'ye göre, mâlî cezaları düşürmez. E) Af, had cezalarını düşürür. 26. Aşağıdakilerden hangisi had cezasını gerektiren suçlardan biri değildir? A) Adam öldürme suçu B) Yol kesme suçu C) Zina suçu D) İçki içme suçu E) Hırsızlık suçu cevaplar: B-E-A-D-C-B-D-A-B-C-A-E-D-B-E-A-D-C-A-D-C-E-D-E-C-A-
__________________ O (cc)’NA SIĞINMAK AYRICALIKTIR |
23 Mayıs 2016, 22:14 | Mesaj No:17 |
Durumu: Medine No : 38944 Üyelik T.:
09 Şubat 2014 | Cevap: AÖF İlahiyat Önlisans 1.Sınıf 2011-2012 Bahar Dönemi Dönem Sonu Çıkmış Sorular
TÜRK İSLÂM EDEBİYATI 2012 Dönem Sonu Soru ve Cevapları 1. “Edebiyat sanatı, bir dönemin, bir toplumun hissiyatını, inançlarını, irfanını, bilgilerini, algılarını, kavrayışlarını ve estetik dünyasını yansıtan ayna konumundadır.” Yukarıdaki paragrafa göre Türk İslam Edebiyatında aşağıdakilerden hangisi bulunmaz? A)sosyoloji B)mimari C)tarih D)musiki E)coğrafya 2. İslâm öncesi yazılı ve sözlü kaynaklardan geniş ölçüde istifade ile zenginleşen dinî kaynak aşağıdakilerden hangisidir? A)Tasavvuf B)Kısas-ı enbiyâ C)Akaid D)Fıkıh E)Hadis 3. Aşağıdakilerden hangisi Türkler'in divan şiirine kazandırdığı nazım şekillerindendir? A)Kaside B)Gazel C)Tuyuğ D)Kıta E)Rubai 4. Divan edebiyatında her mısra veya beytin sonunda aynı veznin bir cüzüyle yazılmış birer kısa mısra bulunan manzumelere ne ad verilir? A) Murabba B) Terbi C) Kaside D) Mersiye E) Müstezad 5. Yalnızca benzetilenle yapılan istiare türüne ne ad verilir? A) Açık istiare B) Kapalı istiare C) Mürekkep istiare D) Mücmel istiare E) Beliğ istiare 6. İktibas edilen âyet veya hadis arasındaki uygunluğun hoş bir tesir bırakması, muhatapda heyecan uyandırması ve anlamı güçlendirmesinin yanında öğüt özelliği de taşımasına ne ad verilir? A) Hasen İktibas B) Müstehcen İktibas C) Ahsen İktibas D) Şahsen İktibas E) Hüsni İktibas 7. Kur'an veya hadisten alınmış bir ibareyi beyte yahut cümleye yerleştirme sanatına ne ad verilir? A)Secî B)Itnâb C)Tenâsüb D)iham E)iktibas 8. Edip Ahmet Yüknekî'nin "Atabetü'l-hakâyık" isimli eseri üslup özelliği bakımından hangi türe bir örnektir? A) Nasîhatnâme B) Menakıbnâme C) Fezâilnâme D) Siyasetnâme E) Gazânâme 9. Mevlânâ'nın şairlik yeteneğini gösteren eseri aşağıdakilerden hangisidir? A)Fîhi Mâ Fîh B)Mecâlis-i Seb'a C)Mektûbât D)Mesnevî E)Dîvân-ı Kebîr 10. Süleyman Çelebi'nin mevlid olarak meşhur olan eserinin adı aşağıdakilerden hangisidir? A) Vesîletü'n-necât B) Muhammediye C) Kitâbü'n-necât D) Sîretü'n-nebî E) Envârü'l-âşıkîn 11. Aşağıdakilerden hangisi XVII. Yüzyıl mutasavvıf şairlerinden biridir? A) Hacı Bayram-ı Velî B) Mevlanâ Celaleddin Rumî C) Sun'ullah Gaybî D) Pir Sultan Abdal E) Şemseddin Sivasî 12. Aşağıdakilerden hangisi XVI. Yüzyıl tezkirecilerinden biri değildir? A) Feridun Bey B) Kınalızade Haşan Çelebi C) Sehî Bey D) Âşık Çelebi E) Latîfî 13. Aşağıdakilerden hangisi Tevhîdlerde yer alan Allah'ın zâtî sıfatlarından biridir? A) İlim B) Kudret C) Hayat D) Vahdâniyet E) Basar 14. Mensur olarak yazılan münâcâtlara ne ad verilir? A) İstiare B) İktibas C) Siyer D) Hilye E) Tazarrû- name 15. Mensur eserlerdeki "hamdele"nin şiirdeki karşılığı olan dinî-edebî tür aşağıdakilerden hangisidir? A)Esmâ-ı hüsnâ B)Hilye C)Miraciye D)Münâcât E)Regaibiyye 16. Allah'ın güzel isimleri edebiyatımızda hangi edebî türün konusudur? A)Kırk hadis B)Esmâ-ı hüsnâ C)Tevhid D)Na't E)Münâcât 17. Türk edebiyatında Hz. Peygamber'in fizikî özelliklerini, vasıflarını ve güzelliklerini anlatan edebî eserlere ne ad verilir? A)Maktel B)Esmâ-i Nebî C)Hilye D)Siyer E)Mevlid 18. Aşağıdaki türlerden hangisi daha çok tercümeler yoluyla edebiyatımızda ağırlık kazanmıştır? A)Mi'râciye B)Na't C)Münâcât D)Kırk hadis E)Esmâ-i Nebî 19. Siyer türünün kaynaklarından olan ve Hz. Peygamber'in yaptığı savaşların anlatıldığı eserlere ne ad verilir A)Megâzî B)Kısas-ı enbiyâ C)Fetihnâme D)Maktel E)Cenknâme 20. Güvercin, Deve, Geyik hikâyeleri ve Kesikbaş Destanı gibi eserlerin dâhil edildiği edebi tür aşağıdakilerden hangisidir? A)Menâkıbnâme B)Siyer aşağıdaki C)Mu'cizât-ı Nebî D)Mevlid E)Fetihnâme 21. "Vikâye Tercümesi" olarak tanınan, 1425 senesinde tamamlanarak II. Murad'a sunulan fıkhî mesnevinin yazarı kimdir? A) Mehmed İlmî Efendi B) BalIkesirli Devletoğlu Yusuf C) Gülşehrî D) Birgili Mehmed b. Pir Ali E) Bahtî 22. Lamiî Çelebi'nin Molla Camî'den yaptığı "Nefehâtü'l-üns" çevirisi hangi tür eserlere bir örnektir? A) Fetihnâmeler B) Kısas-ı Enbiyâlar C) Menâkıbnâmeler D) Tezkiretü'l-evliyalar E) Gazavatnâmeler 23. Tekkelerde ayinlerde, bazı dinî ve resmî törenlerde belli bir makamla okunan dualara ne ad verilir? A) Tevhid B) Gülbank C) İstihraciyye D) Tapuğ E) Tevşih 24. Yesevi gelenek içinde yazılan şiirlere ne ad verilir? A)Hikmet B)Türrehat C)Tapuğ D)Şatahat E)Deyiş 25. Aşağıdakilerden hangisinde ilahi çeşidinin ismi ve okunduğu tekke doğru ve birlikte verilmiştir? A) Âyin - Gülşenî tekkelerinde B) Tapuğ - Alevî - Bektaşî tekkelerinde C) Nefes - Mevlevi tekkelerinde D) Durak - Halvetî tekkelerinde E) Hikmet - Tekkelerde cemaat hâlinde okunan İlâhîler 26. Muhammediye adlı eser aşağıdakilerden hangisine aittir? A) Abdülvasi Çelebi B) Yazıcıoğlu Mehmed C) Kemal D) Ahmed-i Bican E) Alaaddin Gaybî CEVAPLARE-B-C-E-A-C-E-A-E-A-C-A-D-E-D-B-C-D-A-C-B-D-B-A-D-B-
__________________ O (cc)’NA SIĞINMAK AYRICALIKTIR |
02Haziran 2016, 19:03 | Mesaj No:20 |
Durumu: Medine No : 38944 Üyelik T.:
09 Şubat 2014 |
CEVAPLAR 1.E- 2.B- 3.C- 4.E- 5.A- 6.C- 7.E- 8.A- 9.E- 10.A- 11.C- 12.A- 13.D- 14.E- 15.D- 16.B- 17.C- 18.D- 19.A- 20.C- 21.B- 22.D- 23.B- 24.A- 25.D- 26.B
__________________ O (cc)’NA SIĞINMAK AYRICALIKTIR |
Konuyu Toplam 2 Kişi okuyor. (0 Üye ve 2 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
AÖF İlahiyat Önlisans 2.Sınıf 2010-2011 Bahar Dönemi Dönem Sonu Çıkmış Sorular | Medineweb | Çıkan Ve Denemeler Sınavlar | 8 | 21 Mayıs 2015 14:00 |
AÖF ilahiyat Önlisans 2.Sınıf 2011-2012 Bahar Dönemi Dönem Sonu Sınavı Çıkmış Sorular | Medineweb | Çıkan Ve Denemeler Sınavlar | 13 | 20 Mart 2015 19:34 |
AÖF İlahiyat önlisans 2 .sınıf 2013-2014 Bahar Dönemi Dönem sonu çıkmış sorular | Medineweb | Çıkan Ve Denemeler Sınavlar | 7 | 10Haziran 2014 18:52 |
AÖF İlahiyat Önlisans 2.Sınıf 2011-2012 Bahar Dönemi Ara Sınav Çıkmış Sorular | Medineweb | Çıkan Ve Denemeler Sınavlar | 8 | 02 Kasım 2013 21:52 |
AÖF İlahiyat Önlisans 2.sınıf 2012-2013 Bahar dönemi dönem sonu çıkmış sorular | Medineweb | Çıkan Ve Denemeler Sınavlar | 8 | 02 Kasım 2013 21:50 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|