|
Konu Kimliği: Konu Sahibi Medineweb,Açılış Tarihi: 22 Şubat 2014 (15:15), Konuya Son Cevap : 20 Kasım 2016 (14:45). Konuya 451 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme: |
09 Ağustos 2014, 14:26 | Mesaj No:21 | |
Durumu: Medine No : 38944 Üyelik T.:
09 Şubat 2014 | Cevap: DHBT soru-cevap bölümü Alıntı:
Hadis-i şerifde buyuruldu ki; ''Cebrail aleyhisselam Kabe kapısında iki gün bana imam oldu. İkimiz fecr doğarken sabah namazını , güneş tepeden ayrılırken öğleyi, herşeyin gölgesi kendi boyu uzayınca ikindiyi, güneş batarken ( üst kenarı kaybolunca) akşamı ve şafak kararınca yatsıyı kıldık. İkinci günü de, sabah namazını , hava aydınlanınca öğleyi, herşeyin gölgesi kendi boyunun iki katı uzayınca ikindiyi, bundan hemen sonra akşamı, oruç bozulduğu zaman yatsıyı gecenin üçde biri olunca kıldık. Sonra ya Muhammed (sav) senin ve geçmiş Peygamberlerin namaz vakitleri budur. Ümmetin, beş vakit namazın herbirini bu kıldığımız iki vaktin arasında kılsınlar dedi.'' Bu hadise Mirac'ın ertesi günü hicretten de iki sene önce vuku bulmuştur. Namaz sayısınında beş vakit olduğunu bu hadis-i şerifden anlaşılmaktadır. Namaz vakitlerini bulabilmek için Güneşin arz derecelerinden yararlanılmıştır. Güneşin ve yıldızların hareket ettiklerini zannettiğimiz küreye '' Sema küresi'' denir. Güneş hareket etmez fakat Dünya döndüğü için Güneş hareket ediyor sanıyoruz. Etrafımıza bakınca yer ile gök büyük bir dairenin kavsi üzerinde birleşmiş gibi görünüyor. Bu daireye '' Üfk-ı zahiri hattı'' denir. Güneş sabahları bu hattın şark tarafından doğuyor. Semanın ortasına kadar yükseliyor. Öğle vakti tepeye kadar yükselip, tekrar alçalmaya başlıyor. Sonra Üfk-ı zahiri hattın garb tarafında bir noktadan batıyor. Güneşin en yüksek olduğu vakte '' zeval vakti'' denir. Bir mahalde sabah namazının vakti dört mezhepde de fecr-i sadık denilen ufuktaki beyazlığın bir noktada görülmesiyle başlar. Güneşin en yüksek olduğu zamana zahiri zeval zamanı demiştik. Zahiri zeval zamanı biterken, gölgenin uzamaya başladığı görülür ( yere dik olan bir çubuğun gölgesi) bu durum boyunun iki misli uzamasına kadar devam eder. Gölge boyunun değişmediği zamana '' Hakiki zeval vakti'' denir. En kısa gölge uzunluğuna '' Fey-i zeval'' denir. Fey-i zeval yalnız öğle ve ikindi namazlarının vakitlerini bulmak için kullanılır. Diğer vakitlerde Fey-i zeval kullanılmaz. Bu konu çok ayrıntılıdır. Daha çok bilgi almak için ilim ve fıkıh kitaplarını araştırın. Bildiğim ve öğrendiğim kadarıyla anlatmaya çalıştım. Ne kadar faydalı oldum bilemiyorum. Dediğim gibi sizde araştırabilirsiniz. Rabbim yolunuzu açık etsin.. | |
09 Ağustos 2014, 19:01 | Mesaj No:22 | |
Durumu: Medine No : 38944 Üyelik T.:
09 Şubat 2014 | Cevap: DHBT soru-cevap bölümü Alıntı:
1. Dini anlam olarak ibadetlerde üşenme, sonraya bırakma, gevşek davranmaya terahi denir. 2. Dini anlam olarak emredilen bir işi ilk imkan anında acele ederek eda etmeye fevri denir. 3. İkinci ayeti hurufu mukattaa olan sure Şura Suresidir. ilk ayeti HA , MİM İkinci ayeti AYN , SİN , KAF 4. Koyun ve keçi için Zekat; 40 - 120 'ye kadar 1 koyun 121- 200 'e kadar 2 koyun 201 -400'e kadar 3 koyun 400'den sonra 4 koyun Daha sonra her 100 koyunda 1 koyun Bir yaşını doldurmamış kuzuların zekatı verilmez. 5. Şafii mezhebine göre öşür olarak üzüm ve hurma verilir. 6. Hacer-i Esved ile Kabe duvarının arasında kalan kısma mültezem denir. | |
12 Ağustos 2014, 13:26 | Mesaj No:23 | |
Cevap: DHBT soru-cevap bölümü Alıntı:
| ||
12 Ağustos 2014, 18:17 | Mesaj No:24 |
Durumu: Medine No : 38944 Üyelik T.:
09 Şubat 2014 | Cevap: DHBT soru-cevap bölümü |
17 Ağustos 2014, 22:31 | Mesaj No:25 |
Cevap: DHBT soru-cevap bölümü | |
30 Eylül 2014, 12:10 | Mesaj No:28 |
Durumu: Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 | Cevap: DHBT soru-cevap bölümü
İmtihan esnasında hocanın herhangi bir kişinin kıraat bilgisini ölçmek için yaptırdığı vakıfa ne denir? A)ızdırari vakıf B)ihtiyari vakıf C)ihtibari vakıf... D)intizari vakıf E)intibari vakıf |
30 Eylül 2014, 12:11 | Mesaj No:29 |
Durumu: Medine No : 13402 Üyelik T.:
25 Şubat 2011 | Cevap: DHBT soru-cevap bölümü
Tabii ihtiyaçlarından başka, artıcı olsun yada olmasın nisaba ulaşan malı olan kimseye zekat verilmez. Görüşünü benimseyen mezhep aşağıdakilerden hangisidir? A)Şafii B)Maliki ... C)Hanefi D)Hanbeli E)Caferi |
Konuyu Toplam 5 Kişi okuyor. (0 Üye ve 5 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
Arapça 4 soru-cevap bölümü | Medineweb | Arapça 4 | 1676 | 16 Temmuz 2019 17:33 |
Hadis soru-cevap bölümü | Medineweb | Hadis | 440 | 03 Mart 2019 14:25 |
DHBT Soru-Cevap/Medineweb | JAZARİ | DHBT-Çıkmış Sorular-Cevaplar | 8 | 12 Eylül 2018 23:38 |
Arapça2 soru-cevap bölümü | Medineweb | Arapça2 | 4 | 03 Mart 2018 12:58 |
Din sosyolojisi soru-cevap bölümü | Medineweb | Din Sosyolojisi | 229 | 22 Mayıs 2015 23:04 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
أعوذ بالله من الشيطان الرجيم , بسم الله الرحمن الرحيم İnanıp yararlı iş işleyenlerin kötülüklerini and olsun ki örteriz, onları yaptıklarından daha güzeli ile mükafatlandırırız.(Ankebut-7) | عن رسول الله صلى الله عليه وسلم قال Besmele ile başlanmayan her iş güdüktür.(Onda hayır yoktur.) | Her şeyi yapamayan hiçbir şeyi yapamaz ve birtek şeyi halkeden, her şeyi yapabilir. - (Sözler - 86) |
|