|
Konu Kimliği: Konu Sahibi Mihrinaz,Açılış Tarihi: 08 Nisan 2019 (22:17), Konuya Son Cevap : 08 Nisan 2019 (22:21). Konuya 1 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
08 Nisan 2019, 22:17 | Mesaj No:1 |
Medineweb Baş Editörü Durumu: Medine No : 14593 Üyelik T.:
15 Kasım 2011 | Dicle İslam Tarihi-1 ve İslam AHLAK Felsefesi 2013 Final soruları Dicle İslam Tarihi-1 ve İslam AHLAK Felsefesi 2013 Final soruları İSLAM TARİHİ-1 1. Raşid halifeler arasında en uzun süre halifelik yapan kimdir? A) Ebubekir B) Ömer C) Osman D) Ali E) II. Ömer 2. Bizans, Müslümanlar karşısında hangi savaşta aldığı yenilgiyle Suriye’ye veda etmiştir? A) Yermuk B) Kadisiye C) Ayn Calut D) Dumetü’l-Cendel E) Tebük 3. Cizyenin tanımı aşağıdakilerden hangisidir? A) Gayrı Müslimlerden alınan arazi vergisidir. B) Gayrı Müslimlerden alınan kelle vergisidir. C) Gayrı Müslim tüccardan alınan ticaret vergisidir D) Gayrı Müslimlerden alınan ganimetin adıdır E) Gayrı Müslimlerden alınan gümrük vergisidir. 4. Muaviye b. Ebi Süfyan için aşağıdakilerden hangisi doğru değildir? A) Emevi hanedanın kurucusudur. B) Kendisinden sonra oğlu Yezid’i veliahd tayin etmiştir. C) Fetihlere devam etmiştir. D) Emevi Devleti’nde en uzun süre halifelik yapanlardandır. E) Devlet idaresinde istişareye çok önem vermiştir. 5. Bir yıl hacca gidip, ertesi yıl da cihada çıkmasıyla tanınan Abbasi halifesi hangisidir? A) Haccac b. Yusuf B) Ebu’l-Abbas C) El-Mansur D) Harun er-Reşid E) Mu’tasım Billlah 6. Aşağıdakilerden hangisi Abbasiler zamanında Horasan’da kurulan mahalli devletlerden biri değildir? A) Samaniler B) Tahiriler C) Gazneliler D) Hamdaniler E) Saffariler 7. Aşağıdakilerden hangisi VIII-XIII. yüzyıllarda bir İslam devletine başkentlik yapan şehirlerden değildir? A) Bağdad B) Dımaşk C) Gırnata D) Halep E) Antep 8. Aşağıdaki devlet-başkent eşleşmelerinden hangisi yanlıştır? A) Fatımiler-Kahire B) Mezyediler-Urfa C) Mervaniler-Meyyafarikin D) Endülüs Emevileri-Kurtuba E) Memlükler-Kahire 9. İslam tarihinde ilk kadi’l-kudat kimdir? A) Ebu Yusuf B) Ebu Müslim C) Kadı İyaz D) Kadı Abdülcabbar E) Kadı Beyzavi D.Ü. İLAHİYAT FAKÜLTESİ - İLİTAM FİNAL SINAVI 2 BÖLÜM-1 İSLAM TARİHİ-1 10. Aşağıdakilerden hangisi İkinci haçlı seferinin başlamasının sebebidir? A) Haçlıların birinci seferde yenilmeleri B) Suriye’de bazı kiliselerin camiye çevrilmesi C) İmadeddin Zengi’nin 1144’te Urfayı Haçlılardan kurtarması D) Kudüs yolunun kapanması E) Hıristiyan hacıların karşılaştıkları engeller 11. Selahaddin-i Eyyubi hangi savaşın ardından Kudüs’ü Haçlılar’dan geri almıştır? A) Hıttin (1187) B) Yassıçemen (1230) C) Ayn Calut (1260) D) Akka (1281) E) Merc- i Dabık (1516) 12. Aşağıdakilerden hangisi Kafkasya’da hüküm sürmüş Müslüman hanedanlardan biri değildir? A) Müsafiriler B) Şeddadiler C) Revvadiler D) Şirvanşahlar E) Harezmşahlar 13. Moğollar’ın Bağdad’daki Abbasi Halifeliğini ortadan kaldırdıkları tarih hangisidir? A) 1099 B) 1240 C) 1258 D) 1307 E) 1517 14. Büveyhilerle ilgili aşağıdakilerden hangisi doğru değildir? A) 945 senesinde Bağdad’a girerek Irak’ın kontrolünü ele geçirmişlerdir. B) Bağdad’daki hakimiyetlerine Tuğrul Bey tarafından 1055 senesinde son verilmiştir. C) Aslen Deylemli olup Şii mezhebine mensuptular. D) Mısır’daki Fatımi Halifeliği’ne bağlı idiler. E) Hanedan’ın Irak dışında Cibal ve Fars’ta da şubeleri vardı. 15. Aşağıdakilerden hangisi Suriye’de hüküm sürmüş İslam devletlerinden biridir? A) Samaniler B) Mirdasiler C) Büveyhiler D) Mervaniler E) Tahiriler 16. Aşağıdaki İslam devletlerinden hangisi Irak’ta hüküm süren devletlerden biri değildir? A) Mervaniler B) Büveyhiler C) Zengiler D) Mezyediler E) Ukayliler 17. Aşağıdakilerden hangisi Mağrib’te hüküm süren İslam devletlerinden biri değildir? A) Ağlebiler B) İdrisiler C) Rüstemiler D) Muvahhidler E) Hamdaniler 18. Fatımilerle ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi yanlıştır? A) Zeydiye mezhebini benimsemişlerdi B) 909 senesinde Mağrib’te kurulmuştur. C) 969 senesinde Mısır’ı almışlardır D) Devletin kurucusu ve ilk halifesi Ubeydullah el-Mehdi’dir E) Selahaddin Eyyubi tarafından 1171 senesinde devletlerine son verilmiştir. 19. Aşağıdakilerden hangisi Hasan-ı Sabbah’ın lideri olduğu hareketin adlarından biri değildir? A) İsmailiye B) Nizariye C) Sebeilik D) Haşşaşiye E) Talimiye 20. Aşağıdakilerden hangisi Mervani hükümdarıdır? A) Bahaüddevle B) Audüddevle C) Seyfüddevle D) Nasrüddevle E) Tacüddevle 21. Aşağıdakilerden hangisi İspanyayı Müslümanlardan alma ve Hıristiyanlaştırma hareketinin adıdır? A) Engizisyon B) Reconquista C) Salibiyye D) Şuubiye E) Nesturilik 22. Aşağıdakilerden hangisi Endülüs Emevi Devletinin yıkılış tarihidir? A) 969 B) 1031 C) 1492 D) 1171 E) 1260 23. Yusuf b. Taşfin hangi devletin hükümdarıdır? A) Muvahhidler B) Nasiriler C) İdrisler D) Murabıtlar E) Rüstemiler 24. Müslümanların İspanya’daki siyasi hakimiyeti hangi tarihte sona ermiştir? A) 1517 B) 1269 C) 1307 D) 1609 E) 1492 25. İspanya’da hüküm süren son Müslüman devleti hangisidir? A) Benu Ahmer (Nasıriler) Emirliği B) Muvahhidler C) Murabıtlar D) Fatımiler E) Ziriler 26. Aşağıdakilerden hangisi Endülüsteki İslam yönetimlerinde var olan görevlilerden biri değildir? A) Kadi’l-cemaa B) Sahibu’l-medine C) Muhtesib D) Kaptan-ı derya E) Sahibu’l-berid D.Ü. İLAHİYAT FAKÜLTESİ - İLİTAM FİNAL SINAVI 4 BÖLÜM-1 İSLAM TARİHİ-1 27. Aşağıdaki ilim adamlarından hangisi Endülüs’lü değildir? A) İbn Arabi B) İbn Hazm C) Ebubekir et-Turtuşi D) İbn Abdi Rabbih E) Sühreverdi 28. Aşağıdakilerden hangisi Endülüslü felsefecilerden biri değildir? A) İbn Rüşd B) İbn Tufeyl C) İbn Cübeyr D) İbn Bacce E) Musa b. Meymun 29. Kurtuba Ulu Camii ile ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi yanlıştır? A) Emevi mimarisinin tipik bir örneğidir B) Bir kilise kalıntısı üzerine inşa edilmiştir C) İnşa edildikten sonra ilave yapılmamıştır D) İnşasına Emevi halifesi I. Abdurrahman zamanında başlanmıştır E) Minaresi daha sonra çan kulesine dönüştürülmüştür 30. Aşağıdaki yapılardan hangisi Müluk-ı tavaif döneminde inşa edilmiştir? A) Kurtuba Camii B) Elhamra Sarayı C) Medinetü’Zehra D) Rusafe Sarayı E) Babu Merdüm Camii CEVAPLAR: İSLAM TARİHİ-1 1-C 2-A 3-B 4-E 5-D 6-D 7-E 8-B 9-A 10-C 11-A 12-E 13-C 14-D 15-B 16-A 17-E 18-A 19-C 20-D 21-B 22-B 23-D 24-E 25-A 26-D 27-E 28-C 29-C 30-B
__________________ ~~~ Bilmediklerimi Ayaklarımın Altına Alsam Başım Göğe Ererdi ✒~ |
Konu Sahibi Mihrinaz 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir | |||||
Konu | Forum | Son Mesaj Yazan | Cevaplar | Okunma | Son Mesaj Tarihi |
ÖSYM 2025 Sınav Takvimi | ÖSYM'den Duyurular | Mihrinaz | 0 | 23 | 14 Kasım 2024 11:14 |
Hazmedemiyoruz! | Serbest Kürsü | Sükutu-Ezber | 7 | 87 | 13 Kasım 2024 15:52 |
Kadın İstihdamı | İslamda Kadın ve Erkek | Mihrinaz | 6 | 110 | 11 Kasım 2024 09:33 |
Yeriniz Kişiliğiniz | Kişisel Gelişim ve Psikoloji | Vasat | 25 | 442 | 09 Kasım 2024 23:49 |
Şerefi Gemilerin Sırtında | Serbest Kürsü | Medine-web | 1 | 65 | 02 Kasım 2024 20:04 |
08 Nisan 2019, 22:21 | Mesaj No:2 |
Medineweb Baş Editörü Durumu: Medine No : 14593 Üyelik T.:
15 Kasım 2011 | BÖLÜM-2 İSLAM AHLAK FELSEFESİ 1. Terim olarak “insan nefsinde yerleşen öyle bir melekedir ki eylem ve fiiller hiçbir zorlama olmaksızın, düşünüp taşınmadan kolaylıkla ve rahatlıkla ortaya çıkar” diye tarif edilir. Cümleleri aşağıdakilerden hangisinin tanımıdır? A) İyi B) Değer C) Ahlak D) Felsefe E) Meleke 2. Ahlak ilminin konusu aşağıdakilerden hangisidir? A) İyi ve kötü huyların sahibi olarak bizzat insandır. B) İki cihan mutluluğunu sağlamaktır. C) Doğruluk, yükümlülük, erdem, güzellik ve hakikattir. D) Hazza göre değerlerin tabiatını belirlemektir. E) Ontolojiye, değere ve estetiğe bağlı bilgidir 3. İslam düşüncesinde felsefe/hikmet teorik ve pratik ilimler diye iki kısımda incelenir. Ahlak, klasik ilim tasnifinde hangi kapsamda değerlendirilmektedir? A) Teorik ilimler B) Hukuk C) Metafizik D) Pratik ilimler E) Fizik 4. Aşağıdakilerden hangisi ayet ve hadislerde geçen olumlu ahlaki özelliklerden değildir? A) Tayyib B) Hasene C) Bir D) Said E) Asabiyet 5. Adalet prensibine göre Allah zatı gereği adildir; bundan Allah’ın adil olduğu ve kötülüğü asla işlemeyeceği sonucu çıkartılır. Allah’ın fiillerinin adil olmasının önemli bir sonucu olarak insan, ahirette ödül ve cezayı hak kazanır. Cümleleri hangi ekolün düşüncelerini yansıtmaktadır? A) Eşari B) Maturidi C) Cebriye D) Mutezile E) Kaderiyye 6. “Mutezile, ahlaki değerleri, fiillerin değişmez niteliği olarak kabul eder. Değerlerin kaynağı ontik olarak kendilerinde bulunmaktadır.” Bu düşünceye göre değerler hakkında aşağıdaki yargılardan hangisi söylenebilir? A) Değerler sübjektiftir. B) Değerler bilinemez. C) Değerler objektiftir. D) Değerlerin kaynağı nakildir. E) Değerler hazza göre belirlenir. D.Ü. İLAHİYAT FAKÜLTESİ - İLİTAM FİNAL SINAVI 6 BÖLÜM-2 İSLAM AHLAK FELSEFESİ 7. “Hakim olan Allah, her işi hikmete ve bir gayeye göre yapar çünkü Mutezile’ye göre gayesiz eylemler boş ve anlamsızdır (sefeh abes). Fakat Allah kendisi için değil insanların faydasını gaye edinmektedir. O’nun bütün işleri iyi, mükemmel, adil ve hikmetlidir.” Aşağıdaki seçeneklerden hangisi metinde verilen düşünceyle uyuşmaz? A) İnsan, irade hürriyetine sahiptir. B) İnsan fiillerinin yaratıcısı Allah’tır, kul kesbeder. C) İrade hürriyetinden mahrum olan insanın ödül ve cezaya (va’d ve vaid) muhatap olması söz konusu değildir. D) İnsanların fiillerinin yaratıcısı Allah değil, insanların kendileridir. E) İnsanın eylemlerinden sorumlu tutulabilmesi, insanda irade, kudret, kasıt ve ilim olmasını gerektirir. 8. Fesad anlamına gelen ve “kabih” terimiyle ifade ettikleri ahlaki şer ile hastalık, felaket, sakatlık gibi zarar ve musibetleri ifade eden tabii ve metafizik şer arasında ayrım yapılır. İrade hürriyeti sadece ahlaki kötülük için söz konusudur. Metafizik şer kapsamındaki hususlar insan güç ve kudretini aşan olaylar olduğu için insan sorumluluğu dışında değerlendirilir. Bunlar sadece Allah’ın takdirine bağlıdır. Yukarıdaki ifadeler hangi düşünceyi yansıtır? A) Maturidiye B) Eşariye C) Mutezile D) Meşşai filozoflar E) Şia 9. Mutezile düşüncesine göre insanın yaptığı eylemlerden dolayı sorumlu tutulabilmesi için taşıması gereken şartlar nelerdir? A) İrade/ kudret/ kasıt/ ilim B) Kesb/ kudret/ irade/ hikmet C) Ödül/ ilim / hikmet / kudret D) Asalet/ hikmet/ kudret / akıl E) Beş duyu/ akıl/ hikmet / kudret 10. “Allah, dilediğini dilediği gibi yapan, her şeye gücü yeten mutlak kudret ve irade sahibi bir varlık olarak tarif edilir. Buna bağlı olarak, iyi, kötü, doğruluk, adalet, zulüm gibi ahlaki değerlerin Allah’ın kudret ve iradesinden bağımsız objektif değerleri yoktur. İyi, kötü gibi ahlaki nitelikler, Allah’ın emir ve yasaklarıyla ortaya çıkar.” Aktarılan cümleler hangi düşünürün fikrini yansıtmaktadır? A) İmam Maturidi B) Kindi C) Ebubekir Razi D) Hasan Eşari E) Kadı Abdülcebbar 11. Aşağıdaki ifadelerden hangisi Eşari düşüncesi için söylenemez? A) Ahlaki değerlerin tabiatı, ancak ilahi emir ve yasaklarla mümkündür. B) Ahlaki değerler, İlahi hitaba muhatap olduktan sonra tezahür eder. C) İnsan davranışlarını iyi veya kötü şeklinde kategorize etmek ilahi vahiyden bağımsız yapılamaz. D) Değer hükümlerinin sabit oluşu onlara göre akılla değil şeriat yoluyla gerçekleşir. E) Bir şey iyi olduğu için Allah emretmekte; bir şeyde zati olarak kötü olduğu için Allah nehyetmektedir. 12. Şeyler, tabiatlarında iyilik, kötülük gibi nitelikleri barındırır. Ona göre bu niteliklerin eşyaya nispetleri aklen ya zorunlu, ya mümkün ya da imkansız olmak üzere üç çeşittir. Maturidi’nin ahlak düşüncesini yansıtan bu ifadelerle uyuşmayan seçenek aşağıdakilerden hangisidir? A) Aklen zorunlu olan bir şeyi vahiy başka türlü değerlendirmez. B) İmkansız olan hususlarda akıl-nakil çelişmez. C) Zorunlu ve imkansız kategorileri hakkında aklın hükmü nakle uygundur. D) Akılla nakil arasındaki değerlere dair farklılaşma E) Mümkün kategorisine giren hususlardadır. 13. “Şer yüce Allah’tandır; fakat Allah şerri, kendisi için değil başkası için şer olarak yaratmıştır” ifadesi hangi ekolün görüşüdür? A) Maturidiye B) Eşariye C) Mutezile D) Meşşaiyye E) Cebriye 14. Maturidiye ahlak düşüncesine uymayan seçenek aşağıdakilerden hangisidir? A) Güç sahibi olmayan birinin yükümlü tutulması görüşüne (teklif-i ma la yutak) karşı çıkar. B) Küfür ve şirk dışındaki büyük ve küçük günahların cezalarının devamlı olmayacağı hatta Allah isterse bu günahları affeder. C) İnsan fiil ve davranışlarında seçme özgürlüğü ve onu gerçekleştirme kudretine sahip değildir. D) İnsan sahip olduğu kudretle, birbirine aykırı ahlaki değer taşıyan fiillerden birini seçme ve yapma hürriyetine sahiptir. E) Yaratılmış kudret, zorunluluğun değil hürriyetin sebebidir. 15. Hüsun- Kubuh veya Euthyphron Problemini ifade eden seçenek hangisidir? A) X, Tanrı istediği için mi iyidir; yoksa iyi olduğu için mi Tanrı onu istemektedir. B) Kötülük, metafizikten mi yoksa insandan mı kaynaklanır. C) Adalet, ahlakın mı yoksa hukukun mu kapsamına girer. D) Değerler, objektif midir yoksa sübjektif midir. E) Ahlaki nitelikler öğrenilir mi öğrenilemez mi. D.Ü. İLAHİYAT FAKÜLTESİ - İLİTAM FİNAL SINAVI 8 BÖLÜM-2 İSLAM AHLAK FELSEFESİ 16. Aşağıdaki bilgilerden hangisi yanlıştır? A) Kyrene Okulunun kurucusu Aristoppas olup haz öğretisini (Hedonism) savunur. B) Kynik okulunun kurucusu Atinalı Antisthenes’e göre mutlu olmak için doğaya uygun çabaları seçmek gerekir. C) Felsefe tarihinde ilk defa ruhun iyi durumda olmasını (euthymia) insanın amacı olarak ortaya koyan Demokritos’tur. D) Sokrates’e göre iyi ve doğru gibi değerler bilinemez; bilinse de relatif bir şekilde bilinir. E) Platon insanları bilgiyi seven, şerefi seven ve zenginliği seven şeklinde üçe ayırır. 17. İslam filozofları, “insanın gücü yettiği nispette dış varlıkları bizzat bulundukları durumda ne halde iseler o şekilde bilmek” olarak tanımlar. İslam filozoflarının tanımladıkları şey nedir? A) İyi B) Değer C) Felsefe (hikmet) D) Özgürlük E) Adalet 18. İslam dünyasında felsefi tarzda yazılan ilk ahlak kitabının yazarı ve eserin ismi aşağıdakilerden hangisidir? A) Kindi / Şifa B) Gazali / İhya C) Farabi / Tahsilu’s-Saade D) Ebubekir Razi / Tıbbur’-Ruhani E) Kindi / Risale fi'1-hîle li-defi'1-ahzan 19. Tıbbu’r-Ruhani adlı eseriyle bilinen Ebu Bekir Râzi, Tıbbu’r-Ruhani ile neyi ifade etmektedir? A) Hayatın zıddı, bitmek, tükenmek, sönmek, hissiz kalmak, bir şeyden kuvvetin gitmesi, ruhun bedenden kurtuluşudur. B) Nefsin fiillerinin ifrat ve tefrite düşmekten korunup dengede olmalarının sağlanması için delil ve burhanlarla yapılan bir ikna faaliyetidir. C) Ölüm korkusunun sebep olduğu hastalıkların giderilmesidir. D) Mutluluğu engelleyen hastalıkların artırılmasıdır. E) Erdemleri hazza bağlı olarak incelemedir. D.Ü. İLAHİYAT FAKÜLTESİ - İLİTAM FİNAL SINAVI 9 BÖLÜM-2 İSLAM AHLAK FELSEFESİ 20. “Nebati nefsin tefriti bedenin beslenme ve büyüme ile ilgili ihtiyaçlarını karşılayamamasıdır. İfratı ise bedenin ihtiyaç duyduğundan daha fazlasını yerine getirerek lezzet ve şehvetlere dalmasıdır. Hayvani nefsin tefriti ihtiyaç duyduğunda şehvani nefsi kontrol altına azalmasına imkân verecek cesaret gibi özelliklere sahip olmamasıdır. İfratı ise bütün canlıları ve insanları hâkimiyeti altına alarak yenmeye çalışacak derecedeki kibir duygusudur. Natık nefsin tefriti, bu dünyaya hayret etmemesi, alem hakkında düşünmemesi, kaianttaki her şeyi özellikle bedeni ve onun öldükten sonraki durumunu bilmeyi istememesidir. İfratı ise insanın bu ve benzeri hususları, insan sağlığı için gerekli uyku, gıda ve benzeri şeyleri alması mümkün olmayacak derecede çok fazla düşünmesidir.” Her üç kuvvenin itidalinden çıkan erdemler hangileridir? A) İffet / Cesaret / Hikmet B) Adalet / Yiğitlik / Sadakat C) Adalet / Hikmet / Mutluluk D) Cesaret / Mutluluk / Hikmet E) Mutluluk / Hikmet / Cesaret 21. Ahlak Anlayışı Olarak Ahlat-ı Erbaa teorisini savunan kimdir? A) Kindi B) Ebubekir Razi C) Farabi D) İhvan-ı Safa E) Gazali 22. Aşağıdaki bilgilerden hangisi Farabi hakkında söylenemez. A) Mutluluk konusunu ilk defa sistemli bir şekilde ele alan İslam filozofu Farabi’dir. B) İnsanın müstefad akıl seviyesinde Faal akılla olan irtibatı aynı zamanda mutluluğun en üst mertebesinin elde edilmesi anlamına gelir. C) İnsan eylem ve davranışlarının ahlaki niteliği kazanabilmesi, ödev ahlakına uymasıyla meydana gelir. D) Nazari akıl başka bir şeye hizmet için değil mutluluğa ulaştıran teorik bilgiyi elde etmek için vardır. E) İnsan, fiillerin iyi veya kötü olduğunu, mutluluğu veya mutsuzluğu akıl gücüyle idrak eder. 23.Farabi erdemleri dört gruba ayırarak inceler. Aşağıdakilerden hangisi Farabi’nin taksiminde bulunan erdemlerden değildir? A) Nazarî erdemler B) Fikri erdemler C) Ahlaki erdemler D) Ameli erdemler E) Aşkın erdemler 24. İbn Sina, insanın ahlaki yetkinleşmesini ve nihai amacı olan mutluluğu elde etmesini ………………… ile temellendirmektedir. Metinde boş bırakılan yere gelmesi gereken ifade nedir? A) Nefis teorisi B) Haz teorisi C) Fizik teorisi D) Mutluluk teorisi E) Metafizik teori 25. İbn Sina, teorik ve pratik akıl bakımından yetkinleşen ve mutlu olan nefisleri de kendi içinde dereceleri olduğunu söyleyerek beş gruba ayırır. seçeneklerden hangisinde bu beş grup doğru bir şekilde verilmiştir? A) Yetkin nefisler / Eksik nefisler / Eksik ve arınmış nefisler/ Yetkinleşmeyen nefisler / Yetkinleşmemiş ve arınmamış nefisler B) Yetkin ve arınmış nefisler/ Yetkin olup arınmamış nefisler/ Eksik ve arınmış nefisler/ Yetkinleşmeyen nefisler / Yetkinleşmemiş ve arınmamış nefisler C) Yetkin ve arınmış nefisler/ Yetkin olup arınmamış nefisler/ Eksik ve arınmış nefisler/ Yetkin ve kötü nefisler / Eksik ve kötü nefisler D) Eksik ve arınmış nefisler/ Yetkinleşmeyen nefisler / Yetkinleşmemiş ve arınmamış nefisler / Yetkin ve kötü nefisler / Eksik ve kötü nefisler E) Yetkin ve kötü nefisler / Eksik ve kötü nefisler / Yetkin nefisler / Eksik nefisler / Eksik ve arınmış nefisler/ Yetkinleşmeyen nefisler 26. İbn Sina’nın “bu nefisler, hem teorik hem de pratik akıl bakımından tam yetkinliğe ulaşmış olup, ölümden sonra mutluluğun zirvesindedirler. Bu gruptaki nefislerin en üstünleri, nebevi nefislerdir.” Şeklinde tanımını verdiği aşağıdakilerden hangisidir? A) Yetkin olup arınmamış nefisler B) Yetkinleşmemiş ve arınmamış C) Yetkin ve arınmış nefisler D) Yetkinleşmeyen nefisler E) Eksik ve arınmış nefisler 27. Aşağıdaki seçeneklerden hangisini Kınalızade, adaletin olması gereken yerler arasında zikretmemiştir? A) Mal paylaşımında B) Muamelede C) Mübadelede D) Yasama ile yürütme arasındaki ilişkilerde E) Terbiyeye yönelik had cezalarında 28. Gazali, iradi fiilin kendisinden mi yoksa bu fiilin arkasındaki niyetten mi sorumluyuz problemini beş aşamada incelemektedir. Aşağıdaki seçeneklerden hangisi bu beş aşamadan biri değildir? A) Hatır ve hadis-i nefs B) Meyil C) Hüküm D) Niyet E) Haber 29.Gazali, ahlaki değerlerin mutlak olduğunu ileri sürenlerin bu kanaatinin oluşmasında psikolojik nedenlerin etken olduğunu ifade etmektedir. Psikolojik nedenler olarak zikrettiği hususlar hangi seçenekte bir arada verilmiştir? A) İnsan tabiatının bencilliği/ Telkin / Sempati duygusu B) İnsan tabiatı / Cebir / Telkin C) Efali ibad / Telkin / Bencillik D) Sempati/ Telkin / Subjektif bilgi E) Telkin / Cebir / Mutluluk D.Ü. İLAHİYAT FAKÜLTESİ - İLİTAM FİNAL SINAVI 11 BÖLÜM-2 İSLAM AHLAK FELSEFESİ 30. İlkçağ/ ortaçağ ahlak felsefeleri ile yeniçağ ahlak felsefeleri arasındaki en önemli fark nedir? A) İlkçağ/ ortaçağ ahlak felsefeleri subjektif, yeniçağ ahlak felsefeleri objektiftir. B) İlkçağ/ ortaçağ ahlak felsefeleri nesnelci ve ontolojik iken yeniçağ ahlak felsefeleri öznelcidir. C) İlkçağ/ ortaçağ ahlak felsefeleri öznelci, yeniçağ ahlak felsefeleri objektiftir. D) İlkçağ/ ortaçağ ahlak felsefeleri hazcı; yeniçağ ahlak felsefeleri diğerkamcıdır. E) İlkçağ/ ortaçağ ahlak felsefeleri menfaatçi; yeniçağ ahlak felsefeleri hazcıdır CEVAPLAR: 1. B 2. A 3. D 4. E 5. D 6. C 7. B 8. C 9. A 10. D 11. E 12. E 13. B 14. C 15. A 16. D 17. C 18. E 19. A 20. B 21. D 22. C 23. E 24. A 25. B 26. C 27. D 28. E 29. A 30. B
__________________ ~~~ Bilmediklerimi Ayaklarımın Altına Alsam Başım Göğe Ererdi ✒~ |
Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir) | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
Dicle İlitam İslam Tarihi-2/Hadis Metinleri-1/Tefsir Metinleri-1 Final Soruları | Mihrinaz | DİCLE İlitam | 2 | 08 Nisan 2019 22:44 |
Dicle İslam Felsefesi 2013 Final Soruları | Mihrinaz | DİCLE İlitam | 0 | 08 Nisan 2019 20:37 |
Dicle Felsefe Tarihi 2013 Final Soruları | Mihrinaz | DİCLE İlitam | 0 | 08 Nisan 2019 20:35 |
Erzurum İlitam İslam Felsefesi 2015/2016 Final Soruları | nurşen35 | Erzurum Atatürk İlitam | 0 | 27 Ekim 2018 00:31 |
OMU İlitam İslam Felsefesi(2014) Final Soruları | Mihrinaz | İslam Felsefesi | 1 | 15 Kasım 2016 08:24 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|